Minulla oli suolat pyöräkuormaajan takapyörissä aina. Ainakin yli 15 v. Ei syöpynyt koskaan yhtään venttiiliä ja aina toimivat, kun piti ilmaa tarkastaa tai lisätä. Sisuskumia ei ollut, ihan tubelesselillä mentiin. Ei ollut mitään ongelmia vanteessa koskaan. Kolmet renkaat ajettiin loppuun sillä koneella. Ja niillä vanteilla. Vanteet pysyivät aina ihan kunnossa. Pesurilla pestiin renkaanvaihdon yhteydessä.
Ruostuminen on hapettumista. Luulen, että hapettumista ei kovin paljoa tapahdu voimakassuolaisen veden täyttämässä renkaassa. Luulo ei kuitenkaan ole tiedon väärti ja traktorin vanne on todella ohut pyöräkuormaajaan verrattuna. Suosittelen varmistamaan asian myös rengasliikkeestä.
huomaako tuota nestetäyttöä maantieajossa mitenkään, äkkiseltään tulee mieleen jotta esimerkiksi traktorin takarengas nestetäytöllä olisi aika huima vauhtipyörä jos olisi neste tarttuvaa. kyllähän vannepainotkin painaa mutta ovat pienemmällä kehänopeudella. mielenkiintoista olisi nähdä minkälainen koski ryöppyää renkaan sisällä kun pitkän matkaa ajetaan maantienopeudella ja sitten äkkijarrutus...
maalaisjärki sanoo että perinteiset vannepainot lisää merkittävästi enempi kulutusta kuin sama paino nokkalimppuja, nestetäyttö voi olla kulutuksen kannalta hyvä ratkaisu vannepainoihin verrattuna?