Se nyt vielä menettelee mutta tuo teleskooppihimmeli+sähkölaukaisu ja lumi ei oikein sovi yhteen. Helpompi vetää koukku vaijerilla auki kuin käydä koputtelemas lekalla koukku irti...
Paskamainen systeemi tuo vaijerin päästä selkä kierussa nyppiminen.Ai niikuin Jontikas 8)
Vois olla joku käsijarrukahvan tyyppinen kampi millä kevennettäisiin laukaisuvaijerin
toimintaa.
Paskamainen systeemi tuo vaijerin päästä selkä kierussa nyppiminen.
Vois olla joku käsijarrukahvan tyyppinen kampi millä kevennettäisiin laukaisuvaijerin
toimintaa.
Paskamainen systeemi tuo vaijerin päästä selkä kierussa nyppiminen.
Vois olla joku käsijarrukahvan tyyppinen kampi millä kevennettäisiin laukaisuvaijerin
toimintaa.
Meinaatko että justa semmonen niinku Fendt Variossa on ??? ::)
Koko aijjan on haukuttu Varion koukkua ja nyt lipsahtaa Valtumieheltä
että kaipaa samanlaista niinku Variossa on 8)Maailma tarvitsee edelläkävijöitä Ojala ja Vario net on niitä ;D
Noiden vetokoukkujen laukaisusysteemien suunnittelun "keskenkasvuisuus" johtunee siitä että ko. koukkutyyppi ei ole mikään yleinen tuolla keskisemmässä euroopassa. Taitaa olla vaan suåmen ja ruåttin "villitys"?
Sekä enklannissa..
aivan ylivoimasta tunkkia omassa telineessään eivät oo kuitenkaan laittaneet mukaan ;D ;D ;D ;DPaskamainen systeemi tuo vaijerin päästä selkä kierussa nyppiminen.
Vois olla joku käsijarrukahvan tyyppinen kampi millä kevennettäisiin laukaisuvaijerin
toimintaa.
Meinaatko että justa semmonen niinku Fendt Variossa on ??? ::)
Koko aijjan on haukuttu Varion koukkua ja nyt lipsahtaa Valtumieheltä
että kaipaa samanlaista niinku Variossa on 8)Maailma tarvitsee edelläkävijöitä Ojala ja Vario net on niitä ;D
paras koukun toiminta mitä olen tavannut on jontikassa.
Tosiaan.
Miksi (tietääkseni) yhdelläkkän merkillä ole niin yksinkertaista vetokoukun lasku/nosto systeemiä jota hallitaan kaksiasentoisella palautuvalla keinukytkimellä......
paras koukun toiminta mitä olen tavannut on jontikassa.
Jos peruuttaa aisan 5 cm pieleen, on tuo lukko paskana
paras koukun toiminta mitä olen tavannut on jontikassa.
Jos peruuttaa aisan 5 cm pieleen, on tuo lukko paskana
miten te olette saaneet niitä rikottua!? kymmenen vuotta tähtäilty kärryjä perään eikä yhtään lukkoa ole särkynyt. ja koukun näkee kanssa laakista ilman suurempia voimisteluita.
TM 140 ja 6640 ÄNHOO traktoreissa tuo laukaseminen on aina vähän tuurin kauppaa. Vipu oikeella penkin takana ja tekee täsmälleen niinku Mäksä jo totesi. Kummatkin kädet on oltava käytössä, samoin vaihe päällä ja jalka herkkänä kytkimelllä.
TM 140 ja 6640 ÄNHOO traktoreissa tuo laukaseminen on aina vähän tuurin kauppaa. Vipu oikeella penkin takana ja tekee täsmälleen niinku Mäksä jo totesi. Kummatkin kädet on oltava käytössä, samoin vaihe päällä ja jalka herkkänä kytkimelllä.
yksinkertaisella säädöllä olisit ongelmasta päässy jo aikapäiviä. lyhennä koukkua nostavia tankoja 1/2 cm..
TM 140 ja 6640 ÄNHOO traktoreissa tuo laukaseminen on aina vähän tuurin kauppaa. Vipu oikeella penkin takana ja tekee täsmälleen niinku Mäksä jo totesi. Kummatkin kädet on oltava käytössä, samoin vaihe päällä ja jalka herkkänä kytkimelllä.
yksinkertaisella säädöllä olisit ongelmasta päässy jo aikapäiviä. lyhennä koukkua nostavia tankoja 1/2 cm..
*** Ja tarkista myös että ne ovat täsmälleen samanmittaiset. Hieman erimittaiset nostotangot saavat aikaan hikisiä hetkiä hytissä, jopa ylivoimaisen vihreässä koeajotraktorissa piti ensiksi säätää nostotangot.
Muutaman tuhat kertaa Nyykkärin koukkua käyttäneenä ei jummarra noita edellä mainittuja ongelmia.
Deutsin koukkukin toimii oikein mainiosti ;DPaitsi että nostotangot on lakritsia. Ihan uusissa on parannettu säädettävyyttä pitkillä kierretangoilla, en sit tiedä miten kestävät? Ja lunta ja jäätä meinaa pakata koukun mekanismeihin, mutta niin kai joka vehkeessä. :)
Deutsin koukkukin toimii oikein mainiosti ;DPaitsi että nostotangot on lakritsia. Ihan uusissa on parannettu säädettävyyttä pitkillä kierretangoilla, en sit tiedä miten kestävät? Ja lunta ja jäätä meinaa pakata koukun mekanismeihin, mutta niin kai joka vehkeessä. :)
Onko kukaan muuttanut yhtään käyttömukavammaksi advancen sähköisen vetokoukun laukaisun?? Tuo kahden keinukytkimen takana oleva käyttö on hivenen tympeä ja hidas käyttää. Huomattavasti näppärämpi olisi kun vetokoukun nostoa ja laskua voisi hallita nostolaitteen säätöpyörällä ja sitten kun vetovarret on nostettu ylös voisi koukun vain laukaista yhdestä keinukytkimestä painamalla. Siispä ehkä hivenen epäselvästi selvitettynä?? Mutta onko kukaan perehtynyt kuinka koukun laukaisu on oikein kytkettynä?? ainakaan äkkinäinen ei saa mitään tolkkua kytkennästä!?? ???
Siispä jos joku on jotain viritellyt, niin vinkkiä tulemaan!!
Lisäyksenä vielä että sitä koukkuahan ei näe teleskoopista huolimatta ilman peiliä... Kyllä hitec oli tämän osalta paree. Yksinkertainen on usein toimivaa!näkee
Deutsin koukkukin toimii oikein mainiosti ;DPaitsi että nostotangot on lakritsia. Ihan uusissa on parannettu säädettävyyttä pitkillä kierretangoilla, en sit tiedä miten kestävät? Ja lunta ja jäätä meinaa pakata koukun mekanismeihin, mutta niin kai joka vehkeessä. :)
Aika lievä ilmaus tuo että lakritsia. Pitkät kierretangot mulla, lattatyyppiset nostotangot. Silloin tällöin pitää kiristää.
Jontikasta venyi se jenga, ei saanut edes sääätömutteria liikkumaan. Näppärä säätö, poikki ja uudestaan hitsaten. Hyvin on pelittänyt, säätö vain hiukan hankalahko seuraavallakin kerralla ;D
Lienee turha kysyä, mutta osoitanpa tyhmyyteni taas:
Pidättehän nostokorkeuden säädön yleensä pikkusen alle maksimin, sillä tavalla ettei joka kerran vetovarret ylhäällä kisko koukun nostotankoja kireälle?
Nimittäin minun ei tarvinnut säätää deutsin koukun tankoja kuin yhden kerran. Ennen ensimmäistä kärryn koukkuun nostamista. Sen jälkeen toimi moitteettomasti ilman säätöä.
Lienee turha kysyä, mutta osoitanpa tyhmyyteni taas:
Pidättehän nostokorkeuden säädön yleensä pikkusen alle maksimin, sillä tavalla ettei joka kerran vetovarret ylhäällä kisko koukun nostotankoja kireälle?
Nimittäin minun ei tarvinnut säätää deutsin koukun tankoja kuin yhden kerran. Ennen ensimmäistä kärryn koukkuun nostamista. Sen jälkeen toimi moitteettomasti ilman säätöä.
. Eli koukku makaa lukituskoukkujen päällä omalla painollaan aina.
Oisko sulla sitten raskaampi aisapaino että venyvät?
No, ei ne nyt silleen veny. Vähän liioittelua kuten monissa muissakin jutuissa täällä. Kerran tai kaksi olen säätänyt per kone. Mut v-mäinen se on jos ei kärryä saa irti ilman tunkkia. Tarkoitin tuolla koukkuihin laskemisella sitä että joka koneessahan täytyy laskea vetovarsia muutama sentti alas, ettei tosiaankan jää pumput päälle tai tankojen varaan roikkumaan.
No, ei ne nyt silleen veny. Vähän liioittelua kuten monissa muissakin jutuissa täällä. Kerran tai kaksi olen säätänyt per kone. Mut v-mäinen se on jos ei kärryä saa irti ilman tunkkia. Tarkoitin tuolla koukkuihin laskemisella sitä että joka koneessahan täytyy laskea vetovarsia muutama sentti alas, ettei tosiaankan jää pumput päälle tai tankojen varaan roikkumaan.
Deutsissa ei tartte tunkkia tuossa tapauksessa, riittää pari naulaa tai sokkaa nostotankojen teleskooppien väliin. Nimimerkillä muutaman kerran tehnyt ennen säätöä :)
No, ei ne nyt silleen veny. Vähän liioittelua kuten monissa muissakin jutuissa täällä. Kerran tai kaksi olen säätänyt per kone. Mut v-mäinen se on jos ei kärryä saa irti ilman tunkkia. Tarkoitin tuolla koukkuihin laskemisella sitä että joka koneessahan täytyy laskea vetovarsia muutama sentti alas, ettei tosiaankan jää pumput päälle tai tankojen varaan roikkumaan.
No, ei ne nyt silleen veny. Vähän liioittelua kuten monissa muissakin jutuissa täällä. Kerran tai kaksi olen säätänyt per kone. Mut v-mäinen se on jos ei kärryä saa irti ilman tunkkia. Tarkoitin tuolla koukkuihin laskemisella sitä että joka koneessahan täytyy laskea vetovarsia muutama sentti alas, ettei tosiaankan jää pumput päälle tai tankojen varaan roikkumaan.
Deutsissa ei tartte tunkkia tuossa tapauksessa, riittää pari naulaa tai sokkaa nostotankojen teleskooppien väliin. Nimimerkillä muutaman kerran tehnyt ennen säätöä :)
Mä oon joskus käyttäny ruuvimeisseliä tai jakoavainta! Ja samalla nostaa toisella kädellä lokarin napista ylös ja toisella pitää "työkalua" siellä välissä. Tuttua puuhaa. ;)
Lisäyksenä vielä että sitä koukkuahan ei näe teleskoopista huolimatta ilman peiliä... Kyllä hitec oli tämän osalta paree. Yksinkertainen on usein toimivaa!näkee
Onko kukaan muuttanut yhtään käyttömukavammaksi advancen sähköisen vetokoukun laukaisun?? Tuo kahden keinukytkimen takana oleva käyttö on hivenen tympeä ja hidas käyttää. Huomattavasti näppärämpi olisi kun vetokoukun nostoa ja laskua voisi hallita nostolaitteen säätöpyörällä ja sitten kun vetovarret on nostettu ylös voisi koukun vain laukaista yhdestä keinukytkimestä painamalla. Siispä ehkä hivenen epäselvästi selvitettynä?? Mutta onko kukaan perehtynyt kuinka koukun laukaisu on oikein kytkettynä?? ainakaan äkkinäinen ei saa mitään tolkkua kytkennästä!?? ???
Siispä jos joku on jotain viritellyt, niin vinkkiä tulemaan!!
Olethan huomannut että nosto/lasku -kytkimen ollessa kuljetusasennossa (ylhäällä) pakkolaskunapilla saa vetovarret ylös niin kauan kuin nappia pitää pohjassa?
http://valtra.fi/extras/documents/FI_TLS_D-F.pdf (http://valtra.fi/extras/documents/FI_TLS_D-F.pdf) sivu 61 kappale "Nostotoiminto"
juu ei ooLisäyksenä vielä että sitä koukkuahan ei näe teleskoopista huolimatta ilman peiliä... Kyllä hitec oli tämän osalta paree. Yksinkertainen on usein toimivaa!näkee
Sulla ei vissiin oo paineilmalaitteita? Ne paineilmaventtiilit on siinä hydelohkojen päällä pelliliparees kiinni. Ei ainakaan tällaanen keskenkasvuunen 175cm näe niitten yli koukkua...
Eipä ole vielä kertaakaan säätää deutsista noita tankoja vaikka edestä ajettavalla lavetilla on paljon kaivuria kuskattua ja maansiirtokärryjä jouduttu ottamaan koukkuun kuorma päällä...Deutsin koukkukin toimii oikein mainiosti ;DPaitsi että nostotangot on lakritsia. Ihan uusissa on parannettu säädettävyyttä pitkillä kierretangoilla, en sit tiedä miten kestävät? Ja lunta ja jäätä meinaa pakata koukun mekanismeihin, mutta niin kai joka vehkeessä. :)
Eipä ole vielä kertaakaan säätää deutsista noita tankoja vaikka edestä ajettavalla lavetilla on paljon kaivuria kuskattua ja maansiirtokärryjä jouduttu ottamaan koukkuun kuorma päällä...Deutsin koukkukin toimii oikein mainiosti ;DPaitsi että nostotangot on lakritsia. Ihan uusissa on parannettu säädettävyyttä pitkillä kierretangoilla, en sit tiedä miten kestävät? Ja lunta ja jäätä meinaa pakata koukun mekanismeihin, mutta niin kai joka vehkeessä. :)
Pari kertaa saanu täs pakkasilla avata koukun ihan vaan sorkkaraudalla, kun ei tuo hydelaukasu oo jaksanu avata koukkua. Sain koneen lämpimään ja tänään vähä tutkin kyseistä härpäkettä. Onhan perkele mielenkiintoinen kotelo jossa tuo hydesylinteri+laukaisutanko sijaitsee... Täynnä märkää hakemoskaa ym. kuraa.
Ei varmaan kantsis tehdä tuota rakennetta päältäpäin suljetuksi ettei kaikki mahdollinen moska lennä renkaista ja muualta sinne koteloon ::)