Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kiven hionta  (Luettu 11091 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kiven hionta
  Löysin viime kesänä kans sellaisen laakean kiven ja ajattelin siitä ittelleni hautakiveä, laitoin sen kuivurille kaatosuppiloon niin siinä on pari syksyä sillä aikaa kiillottua.

Pitäs nuveta nukkumaan jollakin tuollaisella kivellä. Toisi sen sisi sänkyyn. Olisi se keskimääräistä aviovaimoa lämpimämpi ja parempi petikumppani  ;D Ja siinähän se hioutuisi tosiaan hautakiveksi vuosien kuluessa, heittäis vähän hiekkaa kiven ja selän väliin illalla  8)

Bonuksena olis, että tuo kivi ei mäkättäisi yhtään, ja kun siihen kyllästyisi niin sen voisi uppottaa järveen ilman rikosnimikettä  ;)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Kiven hionta
Noita sileitä kiviähän kasvaa täällä luonnonvaraisenakin ;D Tuolla metässä odottais käyttöä n. 100x100x30cm sileäksi hiottu kivi, joka joskus saaresta tuotiin pois. Ryssät täällä  on kaikki rantakalliot aikoinaan louhinu Pietaria rakentaessa :o 

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: Kiven hionta
ikävä asua vain mursketta jälellä olevassa paikassa, liekö edes hiekkoja jättäneet?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Kiven hionta
Täällähän tullut asiaakin asiattoman vieressä ;D

Hautakiviveistämöltä kysyin, 300 ekeä maksaa yhden pöydän tasoittaminen eli kyllä se toinen jää penkiksi hieman fiksattuna. Sahata tuosta ei enää voi, ettei katoa vaalea kansi tummasta kivestä, sen verran ohut se vaalea juonne. Muutenkin liian iso kappale ko. firman sahaan.

Käsipelillä tuosta ei saa kelvollista, vaikka vain grillin viereistä apupöytää tuosta suunnittelenkin :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Naulis Pintaperä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
  • En olo häävin viisas mut komee
Vs: Kiven hionta
Olen käyttänyt kiven hionnassa samanlaista laitetta kuten betonin muokkauksessa. Monesti rakennuksilla joutuu viimeistelemän valuja.
Naulis taikka Aulis, Pinnanperästä raikaa. Yksin asuva eronnut rakennusmies Keski-Suomesta on lahja maailmalle. Kop kop....

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Kiven hionta
Onneksi mulla on 80-90 neliömetriä peiliksi hiottua graniittia halkopinojen aluslevyinä niin ei tartte miettiä tällaisiakaan juttuja  8)

AIka monella näillä main on. Paitsi mulla. Jouduin kaverin suulin takaa hakemaan pizzanpaistoon kivialustan.
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kiven hionta
Onneksi mulla on 80-90 neliömetriä peiliksi hiottua graniittia halkopinojen aluslevyinä niin ei tartte miettiä tällaisiakaan juttuja  8)

AIka monella näillä main on. Paitsi mulla. Jouduin kaverin suulin takaa hakemaan pizzanpaistoon kivialustan.
Etkö ole itse käynyt loottaamassa  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kiven hionta
Täällähän tullut asiaakin asiattoman vieressä ;D

Hautakiviveistämöltä kysyin, 300 ekeä maksaa yhden pöydän tasoittaminen eli kyllä se toinen jää penkiksi hieman fiksattuna. Sahata tuosta ei enää voi, ettei katoa vaalea kansi tummasta kivestä, sen verran ohut se vaalea juonne. Muutenkin liian iso kappale ko. firman sahaan.

Käsipelillä tuosta ei saa kelvollista, vaikka vain grillin viereistä apupöytää tuosta suunnittelenkin :)
ei tuo nyt kovin pahanhintainen ole,pöytänähän se sitten kestää maailman tappiin.

Nii.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kiven hionta
Halkaisin metsänlaidasta löydetyn reilun parin tonnin kiven murikan, tarkoituksena tehdä pari pöytää. Kivilaatu halkaisukohdassa valkoista graniittia, kai, mustaa ja hieman punaistakin liusketta seassa. Helposti sai porattua 16mm kiviporalla reikiä, tosin söi kaks terää pilalle vaikka tahti oli rauhallinen. Jotain kovempaa kiviainesta seassa, tuo valkoinen kiviaines noin tuuman vahva juonne läpi kiven ts. kuin kaksi harmaata puolikasta olisi liimattu yhteen. Pöytänä komea, vaalea kansi tummasa kivessä :)

Millä tuosta kivenpintaa saisi tasoitettua, pinta-alaa per pöytä toista neliötä? Isompia patteja ei ole, halkaisu onnistui (lähes) kuin elokuvissa kymmenellä kivikiilalla :)

Timanttilaikalla kuulemma, mutta hinta juhlava. Muita konsteja?
Hiekkapuhallus yks konsti mutta vesihionta kuulemma paras .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Kiven hionta
Onneksi mulla on 80-90 neliömetriä peiliksi hiottua graniittia halkopinojen aluslevyinä niin ei tartte miettiä tällaisiakaan juttuja  8)

AIka monella näillä main on. Paitsi mulla. Jouduin kaverin suulin takaa hakemaan pizzanpaistoon kivialustan.
Etkö ole itse käynyt loottaamassa  ;D

No enpä. Mahtaako pian loppua, kun on saneerauksessa firma? Veli joskus oli kesätöissä ja toi massiivisen alustan levysoittimelle, hifistihengessä.
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kiven hionta
Onneksi mulla on 80-90 neliömetriä peiliksi hiottua graniittia halkopinojen aluslevyinä niin ei tartte miettiä tällaisiakaan juttuja  8)

AIka monella näillä main on. Paitsi mulla. Jouduin kaverin suulin takaa hakemaan pizzanpaistoon kivialustan.
Etkö ole itse käynyt loottaamassa  ;D

No enpä. Mahtaako pian loppua, kun on saneerauksessa firma? Veli joskus oli kesätöissä ja toi massiivisen alustan levysoittimelle, hifistihengessä.

Monesti tullu mieleen et jos tekis kailotinkaapit kivestä. Sellaset 400kilon köntit kopin kulmiin. Ei resonoi eikä kakarat kaada. Suojaverkot kevlarista ettei pienen pienet sormet töki kalvojen pölykuppeja sisään.

Voipi tulla hintaa uusien tuplacerwineitten verran?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kiven hionta
Onneksi mulla on 80-90 neliömetriä peiliksi hiottua graniittia halkopinojen aluslevyinä niin ei tartte miettiä tällaisiakaan juttuja  8)

AIka monella näillä main on. Paitsi mulla. Jouduin kaverin suulin takaa hakemaan pizzanpaistoon kivialustan.
Etkö ole itse käynyt loottaamassa  ;D

No enpä. Mahtaako pian loppua, kun on saneerauksessa firma? Veli joskus oli kesätöissä ja toi massiivisen alustan levysoittimelle, hifistihengessä.

Monesti tullu mieleen et jos tekis kailotinkaapit kivestä. Sellaset 400kilon köntit kopin kulmiin. Ei resonoi eikä kakarat kaada. Suojaverkot kevlarista ettei pienen pienet sormet töki kalvojen pölykuppeja sisään.

Voipi tulla hintaa uusien tuplacerwineitten verran?
Eikös Sun pitäis itte muuttaa luolaan asumaan .... ::) ::) ::)

Ei kakaras sotkeentui oksennuksees ei Muijas pääsis kalkattaan .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: Kiven hionta
ite löysin pellolta ihmokiven, ensin katteli että se on jostain valusta mutta ei, kyllä se on ihan oikea kivi.   pitäisi jollain tavalla saada siitä kuva tännekin ja sitten arvuutella mikä se on!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kiven hionta
ite löysin pellolta ihmokiven, ensin katteli että se on jostain valusta mutta ei, kyllä se on ihan oikea kivi.   pitäisi jollain tavalla saada siitä kuva tännekin ja sitten arvuutella mikä se on!
Todella kiinnostava.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Kiven hionta

Monesti tullu mieleen et jos tekis kailotinkaapit kivestä. Sellaset 400kilon köntit kopin kulmiin. Ei resonoi eikä kakarat kaada. Suojaverkot kevlarista ettei pienen pienet sormet töki kalvojen pölykuppeja sisään.

Voipi tulla hintaa uusien tuplacerwineitten verran?

Toi on ihan klassikko tai jopa luonnonlaki. Omat Hifi-lehden ohjeilla väsätyt ämyrit joutuivat koville kun koltiainen tökki ne möllikät sisään. Vaikka oli sanottu JA ISOILLA KIRJAIMILLA.
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.