Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe POHJOISEN TUET POIS!  (Luettu 33561 kertaa)

reiska

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Paljonko tämä rehun tuki on enemmän ?
Pelto puolen ero yhteensä 30 eurosta aina yli sataan euroon vähän vuodesta riippuen. Eläin tuet kääntyi siinä vuosi tuhannen vaiheilla pohjoisessa isonmiksi siinä 10 euron tietämissä vähän vuosittain vaihdelen per yksikkö. Investointi tukien vaikutus huippu vuosina 400 euroa per ey tuki alueiden välillä. Velkaisuus erot ja koko erot vaikuttavat tulo eroihin edelleen sillä sopimukset vaikuttavat tuloksiin eniten.





Selvää on että etelässä tarvitaan enenmän kun tarkastellaan tuki historiaa ja mussutuksen määrää sama juttu kuin nais kiintiöt. Mutta että jos vielä napinaa kuuluu niin kangas kappaan velli housut ja niin päin pois
En tiedä mistä tää reiska "tietonsa" ottaa, mutta mulla ainaski korkein hehtaarituki on mun C-alueen pelloilla ::)

Juu tilatuki ja ymppi on isompi eteläs, mutta Lafa taas pohjoses ja sitte ne kansalliset tuet on reiskalta unohtunu tyystin :D

Näin asia on minunkin papereissani ja ilmiö näkyy myös tilillä. Ehkä mulla on joku virhe  ??? Täytyykin laittaa paperit vetämään, laitan nämä keskustelut liitteeksi  :D
ruoholla ehkä, mutta rehu vilja eri juttu

JoHaRa

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Paljonko tämä rehun tuki on enemmän ?
Pelto puolen ero yhteensä 30 eurosta aina yli sataan euroon vähän vuodesta riippuen. Eläin tuet kääntyi siinä vuosi tuhannen vaiheilla pohjoisessa isonmiksi siinä 10 euron tietämissä vähän vuosittain vaihdelen per yksikkö. Investointi tukien vaikutus huippu vuosina 400 euroa per ey tuki alueiden välillä. Velkaisuus erot ja koko erot vaikuttavat tulo eroihin edelleen sillä sopimukset vaikuttavat tuloksiin eniten.





Selvää on että etelässä tarvitaan enenmän kun tarkastellaan tuki historiaa ja mussutuksen määrää sama juttu kuin nais kiintiöt. Mutta että jos vielä napinaa kuuluu niin kangas kappaan velli housut ja niin päin pois
En tiedä mistä tää reiska "tietonsa" ottaa, mutta mulla ainaski korkein hehtaarituki on mun C-alueen pelloilla ::)

Juu tilatuki ja ymppi on isompi eteläs, mutta Lafa taas pohjoses ja sitte ne kansalliset tuet on reiskalta unohtunu tyystin :D

Näin asia on minunkin papereissani ja ilmiö näkyy myös tilillä. Ehkä mulla on joku virhe  ??? Täytyykin laittaa paperit vetämään, laitan nämä keskustelut liitteeksi  :D
ruoholla ehkä, mutta rehu vilja eri juttu

Ei mulla ole kuin viljaa ja vahingossa joskus rehuviljaa. Ruohon tukitasoista B-alueella miulla ei ole mitään hajua  ???

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Jatkuvasti lehdissä on ostoilmoituksia. Huonosti kuulemma tarjotaan, hinta on sellainen ettei myyjiä ole jonoksi asti. Puhutaan muutamasta sentistä/litra.

Myyjiä ei ole montakaan koska  tuotannon lopettaneita tiloja on vähän. Kiintiöstä on maksettu viimeisiä hallinnon kautta ostettujen hinnalla  eli noin 4snt .
  Lopettaneita tiloja VÄHÄN...   Parin viikon välein saa kuulla kun sieltä tai tuolta lehmät lähtee
ensi viikolla tai parin kuukauden päästä.    Mistäköhän suuri luopumisinto juontaa juurensa... ?
Etelän vetelät...    ja ketut.   >:( >:(
Tuskahiki on köyhän sauna...

reiska

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Paljonko tämä rehun tuki on enemmän ?
Pelto puolen ero yhteensä 30 eurosta aina yli sataan euroon vähän vuodesta riippuen. Eläin tuet kääntyi siinä vuosi tuhannen vaiheilla pohjoisessa isonmiksi siinä 10 euron tietämissä vähän vuosittain vaihdelen per yksikkö. Investointi tukien vaikutus huippu vuosina 400 euroa per ey tuki alueiden välillä. Velkaisuus erot ja koko erot vaikuttavat tulo eroihin edelleen sillä sopimukset vaikuttavat tuloksiin eniten.





Selvää on että etelässä tarvitaan enenmän kun tarkastellaan tuki historiaa ja mussutuksen määrää sama juttu kuin nais kiintiöt. Mutta että jos vielä napinaa kuuluu niin kangas kappaan velli housut ja niin päin pois
En tiedä mistä tää reiska "tietonsa" ottaa, mutta mulla ainaski korkein hehtaarituki on mun C-alueen pelloilla ::)

Juu tilatuki ja ymppi on isompi eteläs, mutta Lafa taas pohjoses ja sitte ne kansalliset tuet on reiskalta unohtunu tyystin :D

Näin asia on minunkin papereissani ja ilmiö näkyy myös tilillä. Ehkä mulla on joku virhe  ??? Täytyykin laittaa paperit vetämään, laitan nämä keskustelut liitteeksi  :D
ruoholla ehkä, mutta rehu vilja eri juttu

Ei mulla ole kuin viljaa ja vahingossa joskus rehuviljaa. Ruohon tukitasoista B-alueella miulla ei ole mitään hajua  ???
Vaikka viljala onkin suurenpi tuki kuin rehu viljalla kannattaisi joharankin pitää enenmän rehu viljalla se kannattaa parenmin kuin vilja koska rehu viljan tuki on korkeanpi etelässä kuin pohjoisessa ja viljan ei ehe ehe.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Ei mulla ole kuin viljaa ja vahingossa joskus rehuviljaa. Ruohon tukitasoista B-alueella miulla ei ole mitään hajua  ???
Vaikka viljala onkin suurenpi tuki kuin rehu viljalla kannattaisi joharankin pitää enenmän rehu viljalla se kannattaa parenmin kuin vilja koska rehu viljan tuki on korkeanpi etelässä kuin pohjoisessa ja viljan ei ehe ehe.
Hä? ??? Ei ainakaan ab-alueella ole mitään erittelyä, onko viljelyssä rehu- vai leipävilja, vaiko peräti sr-nurmea.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JoHaRa

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Ei mulla ole kuin viljaa ja vahingossa joskus rehuviljaa. Ruohon tukitasoista B-alueella miulla ei ole mitään hajua  ???
Vaikka viljala onkin suurenpi tuki kuin rehu viljalla kannattaisi joharankin pitää enenmän rehu viljalla se kannattaa parenmin kuin vilja koska rehu viljan tuki on korkeanpi etelässä kuin pohjoisessa ja viljan ei ehe ehe.
Hä? ??? Ei ainakaan ab-alueella ole mitään erittelyä, onko viljelyssä rehu- vai leipävilja, vaiko peräti sr-nurmea.

Maltaassa on joku ero, mitätön. Ennen eroja taisi olla enemmän mm. vehnän ja ohran välillä. Mutta mun mielestä joku 2-10€/ha ei ole merkittävä tukiero vaikka tuollainen olisikin.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Ei mulla ole kuin viljaa ja vahingossa joskus rehuviljaa. Ruohon tukitasoista B-alueella miulla ei ole mitään hajua  ???
Vaikka viljala onkin suurenpi tuki kuin rehu viljalla kannattaisi joharankin pitää enenmän rehu viljalla se kannattaa parenmin kuin vilja koska rehu viljan tuki on korkeanpi etelässä kuin pohjoisessa ja viljan ei ehe ehe.
Hä? ??? Ei ainakaan ab-alueella ole mitään erittelyä, onko viljelyssä rehu- vai leipävilja, vaiko peräti sr-nurmea.

Maltaassa on joku ero, mitätön. Ennen eroja taisi olla enemmän mm. vehnän ja ohran välillä. Mutta mun mielestä joku 2-10€/ha ei ole merkittävä tukiero vaikka tuollainen olisikin.

Itsellä on haaveissa rehuperunan viljely. :D Tuet sen verran mukavat potulla.

lypsikki

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Jaahas tulipas tästä ryöppy, ehkä olin sen verran kohtuuton että ne alueet joilla on OIKEASTI poikkeukselliset (=huonommat) viljelyolot, sadot ja lyhyet kasvukaudet niin niille alueille pohjoisen tuki kuuluu edelleen, mutta ne alueet jotka eivät esim. varsinais-suomen köyhistä kivikkomaista eroa niin saisivat olla samaa tukialuetta ja viittaan erityisesti Pohjanmaahan, jossa maaperät vaikka onkin happamia (on ne muuallakin) niin maalajit kuitenkin hyviä ja peltolohkot suomalaisittain hyvin viljeltävissä, lisäksi kasvukausi on samaa luokkaa. Erityisesti se korpee kun C-tukiauleelle nousee jatkuvasti mahtavia  uusia navetoita ja täällä meidän kunnan alueella ei ole uusia navetoita rakennettu vuoskymmeniin ja vasta nyt on rakenteilla ensimmäinen robopihatto ja sekin vain yhdelle robolle. Tämäkin kertoo että vaikka maidontilityshinnoissa ei isoja eroja ole pohjoisen ja etelän välillä niin kyllä tuossa tuessa voi sitten olla että täällä etelässä ei niin uskalleta enää laajentaa, kun muutamalle etelän laajentajalle on käynytkin jo huonosti (jos lehtiä luette).

Enivei, pohjoisen tukia on esitetty leikattavaksi ja vaikka sen toteutumisesta ei ole vielä tietoa niin toivon ainakin minä että ne erityisalueet joissa viljely on hankalaa niin niillä säilyis edes jollainen tuki. Toisaalta taas maitotilan on mahdollista siirtyä puhtaaksi nurmitilaksi ja kun nurmihan kasvaa aika hyvin joka paikassa.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
...vaikka maidontilityshinnoissa ei isoja eroja ole pohjoisen ja etelän välillä niin kyllä tuossa tuessa voi sitten olla että täällä etelässä ei niin uskalleta enää laajentaa, kun muutamalle etelän laajentajalle on käynytkin jo huonosti (jos lehtiä luette).



En kyllä tuota viimeistä lausetta tuossa virkkeessä varsinaisesti argumenttina lähtisi pitämään.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
...vaikka maidontilityshinnoissa ei isoja eroja ole pohjoisen ja etelän välillä niin kyllä tuossa tuessa voi sitten olla että täällä etelässä ei niin uskalleta enää laajentaa, kun muutamalle etelän laajentajalle on käynytkin jo huonosti (jos lehtiä luette).



En kyllä tuota viimeistä lausetta tuossa virkkeessä varsinaisesti argumenttina lähtisi pitämään.

juu ne kaksi oli sellasia hulivilihummeri poikia olis takuul konkanneet missä maan kolkasa vaan :o ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Juu.   Sillä tukitasolla ei ole sit mitään yhteyttä tilan kannattavuuteen...    ;D ;D ;D
Tuskahiki on köyhän sauna...

mah

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Juu.   Sillä tukitasolla ei ole sit mitään yhteyttä tilan kannattavuuteen...    ;D ;D ;D
Yhtä paljon kuin kansallisilla hehtaarituilla. Tuon kun jättää huomioimatta, alkaa AB-tukimetsästys näyttää paremmalle. :'(

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: POHJOISEN TUET POIS!


juu ne kaksi oli sellasia hulivilihummeri poikia olis takuul konkanneet missä maan kolkasa vaan :o ;D

Ketääs maharat niistä meinootella!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-\

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Juu.   Sillä tukitasolla ei ole sit mitään yhteyttä tilan kannattavuuteen...    ;D ;D ;D

  On se kumma kun joittenkin kaaliin ei mene että jos tukineen litrasta saa toistakymmentä prossaa enemmän niin se ei muka vaikuta kannattavuuteen.
 Satijen lehmien litroilla se tekee ne palkkalaisetkin mahdollisiksi,etelässä se raja menee melkein siinä mitä se omistajapariskunta pystyy itse hoitamaan,harvalla on sitä muuta pisnestä sen verran että voisi ajatella sinne navettaan vieraan palkkaamista jos itse haluaa leikkiä vaan suurta johtajaa..

Teroman

Vs: POHJOISEN TUET POIS!

Tuki pois pohjoisesta , paitsi poroilta,,,,,,,,
 ::)