Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe POHJOISEN TUET POIS!  (Luettu 33550 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!

Sellainen veeti valehtelee, sikatuet on olleet avokätisenmät etelässä. Eu määräsi investointituet pohjoiseenkin kun pohjoisen sikatukia oli leikattu laittomasti. Sika tuet määrättiin kuitenkin heti pitkään haku kieltoon ja muutenkin ne olivat huonommat ja kireämmillä ehdoilla kuin etelän satojen miljoonien pää omitus tuet.
Bullshit.
Investointi tuet jopa 40 senttiä tuki alueella tuotettua kiloa kohden huippu vuonna jolloin myös eläin tuetkin oli etelässä korkeanmat. Kuivaamot saivat samat huippu tuet noina pää omitus vuosina.

Koka tällaista sontaa on Sinulle kertonut  ??? Noissa jutuissa ei ole juurikaan totuutta.

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Mä en pysty lukemaan noita reiskan juttuja, kun niis ei ole sivulauseita eikä yhdyssanoja. Ajatus puuroutuu heti, kun yrittää  ??? Voi kyllä johtua omasta käsityskyvystäkin  :P
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

mah

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Minä en ole saanut ilmaista kuivuria ja sikalaa. :'(  En pyytänyt eikä tarjottu.  :'( Milloin niitä on saanut?  ??? Reiska on kai liikkeellä ihan vedätysmielessä, eikun vedätys mielessä? ??? Toivoisin. Tai sitten ollut MTK liitto kokouksessa seinä joella. :'( Ainolle terveisiä.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Minä en ole saanut ilmaista kuivuria ja sikalaa. :'(  En pyytänyt eikä tarjottu.  :'( Milloin niitä on saanut?  ??? Reiska on kai liikkeellä ihan vedätysmielessä, eikun vedätys mielessä? ??? Toivoisin. Tai sitten ollut MTK liitto kokouksessa seinä joella. :'( Ainolle terveisiä.

Mä olen huomannut että tukikoulutuksissa puhutaan häikäilemätöntä sontaa toisten alueiden tukitasoista. Esim. vaikka B-alueen vehnän mainittiin saavan 760€/ha tukea yhdessä C-alueen koulutuksessa jossa kävin... Luulisi että tuottajajärjestönkin etu olisi puhua koulutuksissa totta eikä kalastella irtopisteitä väittämällä jotain käsittämätöntä  :o

reiska

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!

Sellainen veeti valehtelee, sikatuet on olleet avokätisenmät etelässä. Eu määräsi investointituet pohjoiseenkin kun pohjoisen sikatukia oli leikattu laittomasti. Sika tuet määrättiin kuitenkin heti pitkään haku kieltoon ja muutenkin ne olivat huonommat ja kireämmillä ehdoilla kuin etelän satojen miljoonien pää omitus tuet.
Bullshit.
Investointi tuet jopa 40 senttiä tuki alueella tuotettua kiloa kohden huippu vuonna jolloin myös eläin tuetkin oli etelässä korkeanmat. Kuivaamot saivat samat huippu tuet noina pää omitus vuosina.
Täh? Koeta ny poeka uskoo. Sinä puhut paskaa.
Nimi merkki sianlihantuottaja linkitti tiedoston josta käy ilmi investointi pää omitusten määrä. Heti alkuun tuotanto kasvoi 12 miljoonaa kiloa etelässä jonka jätti tarkastelusta pois raukkamaisesti ja tarkasteli vain sellaista väliä jonka aikana kasvu oli 10 miljoonaa kiloa pohjoisessa enenmän ja tämä muka johtuisi noin puolen sentin tuki erosta kiloa kohden joka oli eläin tuessa. Ja huom rehun tuki etelässä oli paljon enenmän enenmän joten kokonais tuet oli silloinkin etelässä enenmän.

Viimeksi muokattu: 06.12.10 - klo:16:05 kirjoittanut reiska

JoHaRa

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Paljonko tämä rehun tuki on enemmän ?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8391
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Ha tuki varmaan kin on etelässä kiloa kohti suurempi kun sato taso on alempi.  ;)
Mystinen kesälaatumies

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Tämä ei mulle kuulu,ne pohjoiset tuet on semmoisia mururahoja...
Kuinkas monta vuotta tarttee saada korkeampaa litratukea laajentanut tila joka osti kiintiöitä yli 50c/litra,saavuttaakseen sen joka osti 7c/l.Kiintiö oli kuitenkin pakko olla jos halus paperit Te-keskuksesta läpi.
Voidaan sanoa mitäs maksoit,samoin kuin etelän korkeista pellonhinnoista.

Timon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Omalla kohdallani noin 8 vuotta,jos huomioidaan kiintiön korkeammat hinnat ja 10% matalampi investointituki.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Ha tuki varmaan kin on etelässä kiloa kohti suurempi kun sato taso on alempi.  ;)

 :D Tuota minäkin mietin. Jos peltotuki jaetaan ensin viljakilolle ja sitten siitä lasketaan tuki/sika saadaan jännä laskelma  :D Ja jos huomioidaan vielä viljan hpl niin tilanne muuttuu taas ratkaisevasti. Myös pellon vuokrahinta/ostohinta sekoittaisivat tätä mukavasti, mutta tässähän puhuttiinkin vain tukiasioista.

En viitsi laskea asiaa tässä ja nyt, laskutaitoiset varmaan tajuavat jos tuosta sanalllisesta esitystavasta

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Tämä ei mulle kuulu,ne pohjoiset tuet on semmoisia mururahoja...
Kuinkas monta vuotta tarttee saada korkeampaa litratukea laajentanut tila joka osti kiintiöitä yli 50c/litra,saavuttaakseen sen joka osti 7c/l.Kiintiö oli kuitenkin pakko olla jos halus paperit Te-keskuksesta läpi.
Voidaan sanoa mitäs maksoit,samoin kuin etelän korkeista pellonhinnoista.

 Parempi kannattavuus = korkeampi kiintiönhinta.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: POHJOISEN TUET POIS!


Mä olen huomannut että tukikoulutuksissa puhutaan häikäilemätöntä sontaa toisten alueiden tukitasoista. Esim. vaikka B-alueen vehnän mainittiin saavan 760€/ha tukea yhdessä C-alueen koulutuksessa jossa kävin... Luulisi että tuottajajärjestönkin etu olisi puhua koulutuksissa totta eikä kalastella irtopisteitä väittämällä jotain käsittämätöntä  :o

JUMA***** ! Iha oikeesti !
Teittin koulutuksisa voi / Saa / Mahroollista ..... PUHUA TUKIEROOSTA!
Täälä se om 15 vuatta järjestelmällisesti KIÄLLEETYJE ASIOOREN LISTALLA!
KOULUTUS PÄIVÄ OM OHI JOS EREHRYT ASIASTA ERES KYSYY SAATI MOITTII!
 >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
 Siis onnea  MTK- Mafia:lle!

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Tämä ei mulle kuulu,ne pohjoiset tuet on semmoisia mururahoja...
Kuinkas monta vuotta tarttee saada korkeampaa litratukea laajentanut tila joka osti kiintiöitä yli 50c/litra,saavuttaakseen sen joka osti 7c/l.Kiintiö oli kuitenkin pakko olla jos halus paperit Te-keskuksesta läpi.
Voidaan sanoa mitäs maksoit,samoin kuin etelän korkeista pellonhinnoista.

 Parempi kannattavuus = korkeampi kiintiönhinta.
Onkos peltopuolella sama ???
Kuitenki tos kiintiöjutus raha täytyy löytyä ennen tuotannon aloittamista,samaan aikaan rakentaa ja ostella eläimiä.

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: POHJOISEN TUET POIS!
Tämä ei mulle kuulu,ne pohjoiset tuet on semmoisia mururahoja...
Kuinkas monta vuotta tarttee saada korkeampaa litratukea laajentanut tila joka osti kiintiöitä yli 50c/litra,saavuttaakseen sen joka osti 7c/l.Kiintiö oli kuitenkin pakko olla jos halus paperit Te-keskuksesta läpi.
Voidaan sanoa mitäs maksoit,samoin kuin etelän korkeista pellonhinnoista.

 Parempi kannattavuus = korkeampi kiintiönhinta.
Onkos peltopuolella sama ???
Kuitenki tos kiintiöjutus raha täytyy löytyä ennen tuotannon aloittamista,samaan aikaan rakentaa ja ostella eläimiä.
Tietääkseni peltopuolella ei ole mitään kiintiöjärjestelmää

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8391
Vs: POHJOISEN TUET POIS!

Tietääkseni peltopuolella ei ole mitään kiintiöjärjestelmää
Enempää ei voi viljellä, kuin omat ja vuokratut.  :D
Mystinen kesälaatumies