Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jotain positiivistakin...  (Luettu 9250 kertaa)

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Jotain positiivistakin...
Onko siinä muuta eroa arki-sarjaan kuin että tuosta kauppa maksaa mainoskulut  ;)

Se ero, että mikäli myyntihinta on suunnilleen sama, toisessa voi teollisuus saada brändin lisäarvosta siivun ja toisessa kauppa.

Elintarvikefirmalla on hyvä olla myös matalan lisäarvon ja hintaryhmän tuotteita, koska kaikilla ei olle kykyä tai halua ostaa lisäarvotuotteita. Parempi silti on, että nämä ostavat tämän elintarvikefirman brändillä tehtyä halpatuotetta kuin kaupan private labelilla tehtyä, sillä siitä ei jää ketjun alkupäälle kuin tekemisen ilo.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Jotain positiivistakin...
Onko siinä muuta eroa arki-sarjaan kuin että tuosta kauppa maksaa mainoskulut  ;)

Se ero, että mikäli myyntihinta on suunnilleen sama, toisessa voi teollisuus saada brändin lisäarvosta siivun ja toisessa kauppa.

Elintarvikefirmalla on hyvä olla myös matalan lisäarvon ja hintaryhmän tuotteita, koska kaikilla ei olle kykyä tai halua ostaa lisäarvotuotteita. Parempi silti on, että nämä ostavat tämän elintarvikefirman brändillä tehtyä halpatuotetta kuin kaupan private labelilla tehtyä, sillä siitä ei jää ketjun alkupäälle kuin tekemisen ilo.
Ookko sää lukenu samoja markkinoinnin kirjoja? Tuo on ku suoraan tuotesegmenttiraamatusta ;D

Näissä ryhmissä on kyse juuri brändien kilpailusta. Rainbow, Pirkka ja Eldorado on kauppojen halpabrändejä ja niitä vastaan kilpaillaan jalostajien vastaavilla. Valion kokoinen firma ei voi markkina-alueellaan mitenkään olla pelkästään premiumbrändi. 
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Jotain positiivistakin...
Onko siinä muuta eroa arki-sarjaan kuin että tuosta kauppa maksaa mainoskulut  ;)

Se ero, että mikäli myyntihinta on suunnilleen sama, toisessa voi teollisuus saada brändin lisäarvosta siivun ja toisessa kauppa.

Elintarvikefirmalla on hyvä olla myös matalan lisäarvon ja hintaryhmän tuotteita, koska kaikilla ei olle kykyä tai halua ostaa lisäarvotuotteita. Parempi silti on, että nämä ostavat tämän elintarvikefirman brändillä tehtyä halpatuotetta kuin kaupan private labelilla tehtyä, sillä siitä ei jää ketjun alkupäälle kuin tekemisen ilo.
Ookko sää lukenu samoja markkinoinnin kirjoja? Tuo on ku suoraan tuotesegmenttiraamatusta ;D

Näissä ryhmissä on kyse juuri brändien kilpailusta. Rainbow, Pirkka ja Eldorado on kauppojen halpabrändejä ja niitä vastaan kilpaillaan jalostajien vastaavilla. Valion kokoinen firma ei voi markkina-alueellaan mitenkään olla pelkästään premiumbrändi.

Taitaa olla sen verran perussettiä, että löytyy lähes jokaisesta aihetta sivuavasta opuksesta.  8)

Huolestuttavaa tässä on erityisesti se, että nykyinen tilityskyky erityisesti maidolla perustuu teollisuuden vahvoihin brändeihin. Jos tilityskyky olisi jo mennyttä, ei sillä olisi tuottajien kannalta merkitystä millä merkillä tuotteet myydään ulos, kunhan ne on kotimaista. Sian- ja naudanlihan kannalta tuo voi olla jopa positiivista.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Jotain positiivistakin...
Onko siinä muuta eroa arki-sarjaan kuin että tuosta kauppa maksaa mainoskulut  ;)

Se ero, että mikäli myyntihinta on suunnilleen sama, toisessa voi teollisuus saada brändin lisäarvosta siivun ja toisessa kauppa.

Elintarvikefirmalla on hyvä olla myös matalan lisäarvon ja hintaryhmän tuotteita, koska kaikilla ei olle kykyä tai halua ostaa lisäarvotuotteita. Parempi silti on, että nämä ostavat tämän elintarvikefirman brändillä tehtyä halpatuotetta kuin kaupan private labelilla tehtyä, sillä siitä ei jää ketjun alkupäälle kuin tekemisen ilo.
Ookko sää lukenu samoja markkinoinnin kirjoja? Tuo on ku suoraan tuotesegmenttiraamatusta ;D

Näissä ryhmissä on kyse juuri brändien kilpailusta. Rainbow, Pirkka ja Eldorado on kauppojen halpabrändejä ja niitä vastaan kilpaillaan jalostajien vastaavilla. Valion kokoinen firma ei voi markkina-alueellaan mitenkään olla pelkästään premiumbrändi.

Taitaa olla sen verran perussettiä, että löytyy lähes jokaisesta aihetta sivuavasta opuksesta.  8)

Huolestuttavaa tässä on erityisesti se, että nykyinen tilityskyky erityisesti maidolla perustuu teollisuuden vahvoihin brändeihin. Jos tilityskyky olisi jo mennyttä, ei sillä olisi tuottajien kannalta merkitystä millä merkillä tuotteet myydään ulos, kunhan ne on kotimaista. Sian- ja naudanlihan kannalta tuo voi olla jopa positiivista.

Jaa niin kuin miten?

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Jotain positiivistakin...
Onko siinä muuta eroa arki-sarjaan kuin että tuosta kauppa maksaa mainoskulut  ;)

Se ero, että mikäli myyntihinta on suunnilleen sama, toisessa voi teollisuus saada brändin lisäarvosta siivun ja toisessa kauppa.

Elintarvikefirmalla on hyvä olla myös matalan lisäarvon ja hintaryhmän tuotteita, koska kaikilla ei olle kykyä tai halua ostaa lisäarvotuotteita. Parempi silti on, että nämä ostavat tämän elintarvikefirman brändillä tehtyä halpatuotetta kuin kaupan private labelilla tehtyä, sillä siitä ei jää ketjun alkupäälle kuin tekemisen ilo.
Ookko sää lukenu samoja markkinoinnin kirjoja? Tuo on ku suoraan tuotesegmenttiraamatusta ;D

Näissä ryhmissä on kyse juuri brändien kilpailusta. Rainbow, Pirkka ja Eldorado on kauppojen halpabrändejä ja niitä vastaan kilpaillaan jalostajien vastaavilla. Valion kokoinen firma ei voi markkina-alueellaan mitenkään olla pelkästään premiumbrändi.

Taitaa olla sen verran perussettiä, että löytyy lähes jokaisesta aihetta sivuavasta opuksesta.  8)

Huolestuttavaa tässä on erityisesti se, että nykyinen tilityskyky erityisesti maidolla perustuu teollisuuden vahvoihin brändeihin. Jos tilityskyky olisi jo mennyttä, ei sillä olisi tuottajien kannalta merkitystä millä merkillä tuotteet myydään ulos, kunhan ne on kotimaista. Sian- ja naudanlihan kannalta tuo voi olla jopa positiivista.

Jaa niin kuin miten?

Oli ehkä epäselvästi esitetty heitto multa.
Mutta ajatus meni niin, että koska naudan- ja sianlihan hinta on jo nyt - mm. tuontipaineesta johtuen - heikolla tasolla, vaikka suurin osa myytävästä lihasta myydään teollisuuden merkeillä, ei private labeleiden yleistyminen voi enää hintaa laskea, vaan mikäli se ohjaa kysyntää kotimaiseen lihaan, nousee kotimaisen lihan kysyntä ja mahdollisesti jopa hinta.
Eli niiden osalta kotimaisuudella ratsastava private label voisi jopa olla positiivista.

Viimeksi muokattu: 17.03.14 - klo:23:04 kirjoittanut Kohta-Sippoolan Kaappoo

"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Jotain positiivistakin...
Onko siinä muuta eroa arki-sarjaan kuin että tuosta kauppa maksaa mainoskulut  ;)

Se ero, että mikäli myyntihinta on suunnilleen sama, toisessa voi teollisuus saada brändin lisäarvosta siivun ja toisessa kauppa.

Elintarvikefirmalla on hyvä olla myös matalan lisäarvon ja hintaryhmän tuotteita, koska kaikilla ei olle kykyä tai halua ostaa lisäarvotuotteita. Parempi silti on, että nämä ostavat tämän elintarvikefirman brändillä tehtyä halpatuotetta kuin kaupan private labelilla tehtyä, sillä siitä ei jää ketjun alkupäälle kuin tekemisen ilo.
Ookko sää lukenu samoja markkinoinnin kirjoja? Tuo on ku suoraan tuotesegmenttiraamatusta ;D

Näissä ryhmissä on kyse juuri brändien kilpailusta. Rainbow, Pirkka ja Eldorado on kauppojen halpabrändejä ja niitä vastaan kilpaillaan jalostajien vastaavilla. Valion kokoinen firma ei voi markkina-alueellaan mitenkään olla pelkästään premiumbrändi.

Taitaa olla sen verran perussettiä, että löytyy lähes jokaisesta aihetta sivuavasta opuksesta.  8)

Huolestuttavaa tässä on erityisesti se, että nykyinen tilityskyky erityisesti maidolla perustuu teollisuuden vahvoihin brändeihin. Jos tilityskyky olisi jo mennyttä, ei sillä olisi tuottajien kannalta merkitystä millä merkillä tuotteet myydään ulos, kunhan ne on kotimaista. Sian- ja naudanlihan kannalta tuo voi olla jopa positiivista.

Jaa niin kuin miten?

Oli ehkä epäselvästi esitetty heitto multa.
Mutta ajatus meni niin, että koska naudan- ja sianlihan hinta on jo nyt - mm. tuontipaineesta johtuen - heikolla tasolla, vaikka suurin osa myytävästä lihasta myydään teollisuuden merkeillä, ei private labeleiden yleistyminen voi enää hintaa laskea, vaan mikäli se ohjaa kysyntää kotimaiseen lihaan, nousee kotimaisen lihan kysyntä ja mahdollisesti jopa hinta.
Eli niiden osalta kotimaisuudella ratsastava private label voisi jopa olla positiivista.

Eli mielestäsi voisi olla jopa lähes parempaan suuntaan oleva ajatelma  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Jotain positiivistakin...
Onko siinä muuta eroa arki-sarjaan kuin että tuosta kauppa maksaa mainoskulut  ;)

Se ero, että mikäli myyntihinta on suunnilleen sama, toisessa voi teollisuus saada brändin lisäarvosta siivun ja toisessa kauppa.

Elintarvikefirmalla on hyvä olla myös matalan lisäarvon ja hintaryhmän tuotteita, koska kaikilla ei olle kykyä tai halua ostaa lisäarvotuotteita. Parempi silti on, että nämä ostavat tämän elintarvikefirman brändillä tehtyä halpatuotetta kuin kaupan private labelilla tehtyä, sillä siitä ei jää ketjun alkupäälle kuin tekemisen ilo.
Ookko sää lukenu samoja markkinoinnin kirjoja? Tuo on ku suoraan tuotesegmenttiraamatusta ;D

Näissä ryhmissä on kyse juuri brändien kilpailusta. Rainbow, Pirkka ja Eldorado on kauppojen halpabrändejä ja niitä vastaan kilpaillaan jalostajien vastaavilla. Valion kokoinen firma ei voi markkina-alueellaan mitenkään olla pelkästään premiumbrändi.

Taitaa olla sen verran perussettiä, että löytyy lähes jokaisesta aihetta sivuavasta opuksesta.  8)

Huolestuttavaa tässä on erityisesti se, että nykyinen tilityskyky erityisesti maidolla perustuu teollisuuden vahvoihin brändeihin. Jos tilityskyky olisi jo mennyttä, ei sillä olisi tuottajien kannalta merkitystä millä merkillä tuotteet myydään ulos, kunhan ne on kotimaista. Sian- ja naudanlihan kannalta tuo voi olla jopa positiivista.

Jaa niin kuin miten?

Oli ehkä epäselvästi esitetty heitto multa.
Mutta ajatus meni niin, että koska naudan- ja sianlihan hinta on jo nyt - mm. tuontipaineesta johtuen - heikolla tasolla, vaikka suurin osa myytävästä lihasta myydään teollisuuden merkeillä, ei private labeleiden yleistyminen voi enää hintaa laskea, vaan mikäli se ohjaa kysyntää kotimaiseen lihaan, nousee kotimaisen lihan kysyntä ja mahdollisesti jopa hinta.
Eli niiden osalta kotimaisuudella ratsastava private label voisi jopa olla positiivista.

Eli mielestäsi voisi olla jopa lähes parempaan suuntaan oleva ajatelma  ;D

Ehkä!  8) -naudan- ja sianlihan osalta.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Jotain positiivistakin...
Onko siinä muuta eroa arki-sarjaan kuin että tuosta kauppa maksaa mainoskulut  ;)

Se ero, että mikäli myyntihinta on suunnilleen sama, toisessa voi teollisuus saada brändin lisäarvosta siivun ja toisessa kauppa.

Elintarvikefirmalla on hyvä olla myös matalan lisäarvon ja hintaryhmän tuotteita, koska kaikilla ei olle kykyä tai halua ostaa lisäarvotuotteita. Parempi silti on, että nämä ostavat tämän elintarvikefirman brändillä tehtyä halpatuotetta kuin kaupan private labelilla tehtyä, sillä siitä ei jää ketjun alkupäälle kuin tekemisen ilo.
Ookko sää lukenu samoja markkinoinnin kirjoja? Tuo on ku suoraan tuotesegmenttiraamatusta ;D

Näissä ryhmissä on kyse juuri brändien kilpailusta. Rainbow, Pirkka ja Eldorado on kauppojen halpabrändejä ja niitä vastaan kilpaillaan jalostajien vastaavilla. Valion kokoinen firma ei voi markkina-alueellaan mitenkään olla pelkästään premiumbrändi.

Taitaa olla sen verran perussettiä, että löytyy lähes jokaisesta aihetta sivuavasta opuksesta.  8)

Huolestuttavaa tässä on erityisesti se, että nykyinen tilityskyky erityisesti maidolla perustuu teollisuuden vahvoihin brändeihin. Jos tilityskyky olisi jo mennyttä, ei sillä olisi tuottajien kannalta merkitystä millä merkillä tuotteet myydään ulos, kunhan ne on kotimaista. Sian- ja naudanlihan kannalta tuo voi olla jopa positiivista.

Jaa niin kuin miten?

Oli ehkä epäselvästi esitetty heitto multa.
Mutta ajatus meni niin, että koska naudan- ja sianlihan hinta on jo nyt - mm. tuontipaineesta johtuen - heikolla tasolla, vaikka suurin osa myytävästä lihasta myydään teollisuuden merkeillä, ei private labeleiden yleistyminen voi enää hintaa laskea, vaan mikäli se ohjaa kysyntää kotimaiseen lihaan, nousee kotimaisen lihan kysyntä ja mahdollisesti jopa hinta.
Eli niiden osalta kotimaisuudella ratsastava private label voisi jopa olla positiivista.

Kyllä mä suunnilleen sun ajatukses ymmärsinkin, mutta halusin vaan varmistusta.
On toki totta, että lihamarkkina on hieman erilainen kuin maitomarkkina. En kuitenkaan ymmärrä miten alituotantotilanteessa keskittyminen bulkinmyyntiin hinnalla voisi nostaa tuottajahintoja?
Myöskin lihamarkkinoilla kate revitään pääasiassa merkkituotteista, Pl on lähinnä hyvä varastojen hävityskeino.

Kaikista hienoista lanseerauksista huolimatta tuon uuden tuoteperheen synnyn perimmäinen syy lienee valistuneissa kuluttajissa. Kuluttajat eivät miellä Rainbowta kotimaiseksi ja ne kuluttajat jotka haluavat suosia kotimaista, ostavat varmuuden vuoksi jalostajien merkkituotteita. Sehän ei tietenkään kaupalla sovi. Nyt pyritäänkin sitten korostamaan kotimaisuutta ja rinnastamaan siten tuotteet merkkituotteisiin, mutta samalla myydään sitä lähes tuontibulkin hinnalla. On täysin varmaa, että jos tuo tuotesarja saa jonkinkaanlaisen markkinaosuuden, niin kauppa alkaa välittömästi kyykyttää jalostajia. Se jalostaja jolla on liikaa varastoa myös tekee sen tuotteen "halvalla". Jokainen voi sitten päätellä ketä kontallaan olevat jalostajat kyykyttää.