Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: justus - 04.04.13 - klo:16:54
-
Uusimmassa pellervossa oli juttua fergun uudesta nelipytty koneesta josta on puristettu kokonaista 185 heppaa,näin ollen taitaa valtran kehityskaaren pää olla näkyvissä :-\
-
Miten se vaikuttaa valtran kehitykseen puristaako siitä irti vaikka 300hp?
-
Valmetti jää viivalle! :D
-
Niin ja mikäs mylly siellä pellin alla mahto olla?
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
-
Taitaa olla ihan sama 4.9 kun valtrassakin. Ompi vaan viritetty vähä enemmän...
-
http://www.valtra.fi/products/tractors/67.asp
(http://www.valtra.fi/products/tractors/67.asp)
http://int.massey-ferguson.com/14.aspx (http://int.massey-ferguson.com/14.aspx)
Ota noista mittaustavoista sitten selkoa
Taitaapi olla aivan saman tehoiset kumpainenkin kone
-
Entäs Valtran uudet mallit, ne joita ei ole vielä virallisesti esitelty? Onpi varmasti kova sana jatkossa, sen verran paljon muutoksia nykysarjaan nähden.
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
Elä ny helvetissä tommosia kirjota! ;D Ei muuten mutta perselinssin kannattajat saa halvauksen :D :D
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
Elä ny helvetissä tommosia kirjota! ;D Ei muuten mutta perselinssin kannattajat saa halvauksen :D :D
Luulis ainakin varion pääsevän helpolla ::)
-
Yksi Perkinsin omistus ihmisiässä riittänee taivaspaikan ansaintaan, vai oliko se Fordin omistus mutta samapa se.
-
Yksi Perkinsin omistus ihmisiässä riittänee taivaspaikan ansaintaan, vai oliko se Fordin omistus mutta samapa se.
Onko jotain bonareita tiedossa jos on useempia..? :P
-
Yksi Perkinsin omistus ihmisiässä riittänee taivaspaikan ansaintaan, vai oliko se Fordin omistus mutta samapa se.
Böndelaa, Mike ja Timppa hilaa sut huomenna klo13.00 keskustorilla lipputankoon alasti ja jakaa ohikulkijoille hernepyssyjä ohjeiden kera........
-
Onko Agcolla ykkösmerkkiä? Taitaa tarkoitus olla tavoittaa mahdollisimman monta asiakasta, massikisteistä lähtien. (perkissisteistä varmaan luovutaan?)
-
Entäs Valtran uudet mallit, ne joita ei ole vielä virallisesti esitelty? Onpi varmasti kova sana jatkossa, sen verran paljon muutoksia nykysarjaan nähden.
No älä nyt hyvä mies pidä meitä jännityksessä?
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
Ei ole mulla ainakaan ikinä ollu ongelmia tuon perkinsin kanssa, kyllä alko ongelmat kun tuli tuo uudempi 7 tonnine masseri sisulla. Onhan nuo ihan huippu laitteita ajettavaksi kun on se ainoa oikea portaaton aski. :)
-
Yksi Perkinsin omistus ihmisiässä riittänee taivaspaikan ansaintaan, vai oliko se Fordin omistus mutta samapa se.
Entäs jos ostaa Foordin ja laittaa siihen Perrrkinssin...
-
Onneks ei tartte hetkeen miettiä Suomalaiseen moottoriin siirtymistä kun on uudenkarheat, Perkinsin moottorilla olevat Massikat tallissa ;) Uusimmassa vasta 40 tuntia :P
-
Otan osaa ::)
-
Onneks ei tartte hetkeen miettiä Suomalaiseen moottoriin siirtymistä kun on uudenkarheat, Perkinsin moottorilla olevat Massikat tallissa ;) Uusimmassa vasta 40 tuntia :P
Niin kyllä sitä viäl kerkiää katumaan ;D
-
Yksi Perkinsin omistus ihmisiässä riittänee taivaspaikan ansaintaan, vai oliko se Fordin omistus mutta samapa se.
Entäs jos ostaa Foordin ja laittaa siihen Perrrkinssin...
Taisi Transitissa joskus muinoin ollakin Perkins, vai oliko Standardin dieselkone? Eräs vanhan kansan isäntä, joka oli piinkova Fergumies,oli aikanaan uhannut luopua toisesta rakkaudestaan eli Fordista kun siihen tuli Fordin oma dieselmoottori eikä enää sama neloskone jota Ferguissakin oli.
Eikös se Perkins ole osa Caterpillar konsernia nykyään? Agco ei halua todennäköisesti ostaa kilpailevan konsernin tuotteita kovin paljoa. Varmaan Agcokin ollut kaupoilla mukana silloin kun Cat on Perkinsin hankkinut omistukseensa? Kuitenkin Agcon merkkien valtavirta liikkunut perinteisesti Perkiisselillä.
-
Yksi Perkinsin omistus ihmisiässä riittänee taivaspaikan ansaintaan, vai oliko se Fordin omistus mutta samapa se.
Entäs jos ostaa Foordin ja laittaa siihen Perrrkinssin...
Taisi Transitissa joskus muinoin ollakin Perkins, vai oliko Standardin dieselkone? Eräs vanhan kansan isäntä, joka oli piinkova Fergumies,oli aikanaan uhannut luopua toisesta rakkaudestaan eli Fordista kun siihen tuli Fordin oma dieselmoottori eikä enää sama neloskone jota Ferguissakin oli.
Eikös se Perkins ole osa Caterpillar konsernia nykyään? Agco ei halua todennäköisesti ostaa kilpailevan konsernin tuotteita kovin paljoa. Varmaan Agcokin ollut kaupoilla mukana silloin kun Cat on Perkinsin hankkinut omistukseensa? Kuitenkin Agcon merkkien valtavirta liikkunut perinteisesti Perkiisselillä.
Sain viime kesänä vihdosta viimein hävitettyä ladon päädystä vanhan lavatransitin joka oli Perkinssin koneella. Tosin vuosi sitten ei ollut rahaa ostaa Maxxumia kuudella pytyllä, niin nyt on nuoirn rakvaattori Perkinssin nelosella.
-
Onneks ei tartte hetkeen miettiä Suomalaiseen moottoriin siirtymistä kun on uudenkarheat, Perkinsin moottorilla olevat Massikat tallissa ;) Uusimmassa vasta 40 tuntia :P
Eikä siihen sen enempää tulekkaan..... ;D
-
Entäs Valtran uudet mallit, ne joita ei ole vielä virallisesti esitelty? Onpi varmasti kova sana jatkossa, sen verran paljon muutoksia nykysarjaan nähden.
No älä nyt hyvä mies pidä meitä jännityksessä?
Jollet säkään niitä ole nähny, ne taitaa olla vielä salaisuuksia :o ;D ;D Kyllä ne erottaa jo kauempaa, sen voin sanoa, ja muutokset muutakin kuin kosmeettisia :)
-
Uusimmassa pellervossa oli juttua fergun uudesta nelipytty koneesta josta on puristettu kokonaista 185 heppaa,näin ollen taitaa valtran kehityskaaren pää olla näkyvissä :-\
Ja paino on saatu putoamaan tonnin siitä jos kone olisi kutosmoottorilla ??? Sitten tuota pitää painottaa 2 tonnia jotta saa saman vetotehon, ja vielä ylimääräinen tonni keulalle jotta työkoneen saa nostettua ilmaan ??? Sitten pitää vielä virittää se paskaksi.
-
Meleko varmasti voinee sanoa että keulan rakenteet ja etuakseli periytynee nykyisistä N sarjalaisista uusiin malleihin, mut ohjaamo uudistunee. Ehkä jopa yhteneväiseksi sekä massikassa että valtrassa. Ja syytä onkin, se sivukonsoli on turvonnut siihenmalliin näihin uusimpiin malleihin, että jotain uudelleenjärjestelyjä siellä tarttis tehdä jotta mekaaniset hydrauliventtiilien ohjaukset saa pienempään tilaan. Hyvintoteutettu mekaaninen yksivipuohjaus etukuormaimelle olis mukava ominaisuus näinä synkkinä aikoina jolloin on tapana sotkea sähköohjaus jokapaikkaan.
Nykyään noissa moottoreissa on niin monia potentiaalisia vikapaikkoja, että on aika mahdotonta nostaa minkään valmistajan tuotetta muiden yläpuolelle. Moottorinohjauksia on joissain merkeissä testattu vähä ahkerammin, mut hyvän jos nykymoottoreista haluaa niin melkein kannattaa suorittaa ohjelman optimointi takuuajan loputtua.
-
Perustan oman raktoritehtaan ja kehitän 200 heppasen yksisylinterisen traktori. Tuleekohan musta sitten aivan kurko ja tosi rikas?
-
Entäs Valtran uudet mallit, ne joita ei ole vielä virallisesti esitelty? Onpi varmasti kova sana jatkossa, sen verran paljon muutoksia nykysarjaan nähden.
No älä nyt hyvä mies pidä meitä jännityksessä?
Jollet säkään niitä ole nähny, ne taitaa olla vielä salaisuuksia :o ;D ;D Kyllä ne erottaa jo kauempaa, sen voin sanoa, ja muutokset muutakin kuin kosmeettisia :)
Sen voin ainakin sanoa, että hytti menee täysin uusiksi.
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
Ei ole mulla ainakaan ikinä ollu ongelmia tuon perkinsin kanssa, kyllä alko ongelmat kun tuli tuo uudempi 7 tonnine masseri sisulla. Onhan nuo ihan huippu laitteita ajettavaksi kun on se ainoa oikea portaaton aski. :)
Et oo vissiin fendtillä päässyt ajamaan ;D Ihan eri meininki ja tapahtuu heti eikä tartte odottaa...
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
[/quote
Ei ole mulla ainakaan ikinä ollu ongelmia tuon perkinsin kanssa, kyllä alko ongelmat kun tuli tuo uudempi 7 tonnine masseri sisulla. Onhan nuo ihan huippu laitteita ajettavaksi kun on se ainoa oikea portaaton aski. :)
Et oo vissiin fendtillä päässyt ajamaan ;D Ihan eri meininki ja tapahtuu heti eikä tartte odottaa...
En ole fentillä ajellu mut ei nuo meidän mf.ät mitään mieti, sopivan pehmeitä ajoltaan esim lumitöihin. Joskus tuota jcb .n 8250 mietin millainen laite mahtais olla kyseiseen lumi ja maansiirto töihin. Fentti mielestäni yli hinnoiteltu ja yliarvostettu.
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
[/quote
Ei ole mulla ainakaan ikinä ollu ongelmia tuon perkinsin kanssa, kyllä alko ongelmat kun tuli tuo uudempi 7 tonnine masseri sisulla. Onhan nuo ihan huippu laitteita ajettavaksi kun on se ainoa oikea portaaton aski. :)
Et oo vissiin fendtillä päässyt ajamaan ;D Ihan eri meininki ja tapahtuu heti eikä tartte odottaa...
En ole fentillä ajellu mut ei nuo meidän mf.ät mitään mieti, sopivan pehmeitä ajoltaan esim lumitöihin. Joskus tuota jcb .n 8250 mietin millainen laite mahtais olla kyseiseen lumi ja maansiirto töihin. Fentti mielestäni yli hinnoiteltu ja yliarvostettu.
Fendtihän on halvempi kuin pienempi jonnikka... Nimenomaan ne massikat on pehmeitä ajella vielä kun on perkinssi keulalla... Jcb on varmasti ainakin kankea lumitöihin tai riippuu hommista...
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
[/quote
Ei ole mulla ainakaan ikinä ollu ongelmia tuon perkinsin kanssa, kyllä alko ongelmat kun tuli tuo uudempi 7 tonnine masseri sisulla. Onhan nuo ihan huippu laitteita ajettavaksi kun on se ainoa oikea portaaton aski. :)
Et oo vissiin fendtillä päässyt ajamaan ;D Ihan eri meininki ja tapahtuu heti eikä tartte odottaa...
En ole fentillä ajellu mut ei nuo meidän mf.ät mitään mieti, sopivan pehmeitä ajoltaan esim lumitöihin. Joskus tuota jcb .n 8250 mietin millainen laite mahtais olla kyseiseen lumi ja maansiirto töihin. Fentti mielestäni yli hinnoiteltu ja yliarvostettu.
Fendtihän on halvempi kuin pienempi jonnikka... Nimenomaan ne massikat on pehmeitä ajella vielä kun on perkinssi keulalla... Jcb on varmasti ainakin kankea lumitöihin tai riippuu hommista...
Jaa en ole seurannu jontujen hintaa, mut en mä jontusta yli 200000€ maksais.
724 fentistä hain tarjouksen n.220000€ mielestäni ei vastaa hintatasoa.
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
[/quote
Ei ole mulla ainakaan ikinä ollu ongelmia tuon perkinsin kanssa, kyllä alko ongelmat kun tuli tuo uudempi 7 tonnine masseri sisulla. Onhan nuo ihan huippu laitteita ajettavaksi kun on se ainoa oikea portaaton aski. :)
Et oo vissiin fendtillä päässyt ajamaan ;D Ihan eri meininki ja tapahtuu heti eikä tartte odottaa...
En ole fentillä ajellu mut ei nuo meidän mf.ät mitään mieti, sopivan pehmeitä ajoltaan esim lumitöihin. Joskus tuota jcb .n 8250 mietin millainen laite mahtais olla kyseiseen lumi ja maansiirto töihin. Fentti mielestäni yli hinnoiteltu ja yliarvostettu.
Fendtihän on halvempi kuin pienempi jonnikka... Nimenomaan ne massikat on pehmeitä ajella vielä kun on perkinssi keulalla... Jcb on varmasti ainakin kankea lumitöihin tai riippuu hommista...
Jaa en ole seurannu jontujen hintaa, mut en mä jontusta yli 200000€ maksais.
724 fentistä hain tarjouksen n.220000€ mielestäni ei vastaa hintatasoa.
No eipä ne kuulemma noin paljoa maksa kaikilla varusteillakaan mitä noita muutaman on tuttavapiirissä.. Lähempänä 150t€ kun kauppaa tekee... Jonnikka toistakymmentä tonnia kalliimpi...
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
[/quote
Ei ole mulla ainakaan ikinä ollu ongelmia tuon perkinsin kanssa, kyllä alko ongelmat kun tuli tuo uudempi 7 tonnine masseri sisulla. Onhan nuo ihan huippu laitteita ajettavaksi kun on se ainoa oikea portaaton aski. :)
Et oo vissiin fendtillä päässyt ajamaan ;D Ihan eri meininki ja tapahtuu heti eikä tartte odottaa...
En ole fentillä ajellu mut ei nuo meidän mf.ät mitään mieti, sopivan pehmeitä ajoltaan esim lumitöihin. Joskus tuota jcb .n 8250 mietin millainen laite mahtais olla kyseiseen lumi ja maansiirto töihin. Fentti mielestäni yli hinnoiteltu ja yliarvostettu.
Fendtihän on halvempi kuin pienempi jonnikka... Nimenomaan ne massikat on pehmeitä ajella vielä kun on perkinssi keulalla... Jcb on varmasti ainakin kankea lumitöihin tai riippuu hommista...
Jaa en ole seurannu jontujen hintaa, mut en mä jontusta yli 200000€ maksais.
724 fentistä hain tarjouksen n.220000€ mielestäni ei vastaa hintatasoa.
No eipä ne kuulemma noin paljoa maksa kaikilla varusteillakaan mitä noita muutaman on tuttavapiirissä.. Lähempänä 150t€ kun kauppaa tekee... Jonnikka toistakymmentä tonnia kalliimpi...
Eipä taida tolla 150t€ saada muuta ku T valdeemin tai massikan ja jos noista pitää valita niin ehdottomastin se massikka. Käytettynä voi fentin tuohon rahaan saada perus varustein.
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
[/quote
Ei ole mulla ainakaan ikinä ollu ongelmia tuon perkinsin kanssa, kyllä alko ongelmat kun tuli tuo uudempi 7 tonnine masseri sisulla. Onhan nuo ihan huippu laitteita ajettavaksi kun on se ainoa oikea portaaton aski. :)
Et oo vissiin fendtillä päässyt ajamaan ;D Ihan eri meininki ja tapahtuu heti eikä tartte odottaa...
En ole fentillä ajellu mut ei nuo meidän mf.ät mitään mieti, sopivan pehmeitä ajoltaan esim lumitöihin. Joskus tuota jcb .n 8250 mietin millainen laite mahtais olla kyseiseen lumi ja maansiirto töihin. Fentti mielestäni yli hinnoiteltu ja yliarvostettu.
Fendtihän on halvempi kuin pienempi jonnikka... Nimenomaan ne massikat on pehmeitä ajella vielä kun on perkinssi keulalla... Jcb on varmasti ainakin kankea lumitöihin tai riippuu hommista...
Jaa en ole seurannu jontujen hintaa, mut en mä jontusta yli 200000€ maksais.
724 fentistä hain tarjouksen n.220000€ mielestäni ei vastaa hintatasoa.
No eipä ne kuulemma noin paljoa maksa kaikilla varusteillakaan mitä noita muutaman on tuttavapiirissä.. Lähempänä 150t€ kun kauppaa tekee... Jonnikka toistakymmentä tonnia kalliimpi...
Eipä taida tolla 150t€ saada muuta ku T valdeemin tai massikan ja jos noista pitää valita niin ehdottomastin se massikka. Käytettynä voi fentin tuohon rahaan saada perus varustein.
Eikös tuossa äskettäin ollut 724 fendt myynnissä 146t€ verollisena ja 400h mittarissa jos oikein muistan?? Joku saa korjata... Tyhmähän se olis ollut jos olis hintaa niin paljon tiputtanut ostohintaan nähden kun oli niin vähän ajettu... Niin ja massikaan on jo (vasta) vissiin uusiin saatu monitoimikahva...
-
Kun tuota portaattomien ja muita parin vuoden aikana julkaistuja traktori testejä lukee, sitä melkein jo toivoisi, että Perkins tekisi paluu peliin alle.
Aikas pommi toi portaaton ja perkinssi yhdistettynä...
[/quote
Ei ole mulla ainakaan ikinä ollu ongelmia tuon perkinsin kanssa, kyllä alko ongelmat kun tuli tuo uudempi 7 tonnine masseri sisulla. Onhan nuo ihan huippu laitteita ajettavaksi kun on se ainoa oikea portaaton aski. :)
Et oo vissiin fendtillä päässyt ajamaan ;D Ihan eri meininki ja tapahtuu heti eikä tartte odottaa...
En ole fentillä ajellu mut ei nuo meidän mf.ät mitään mieti, sopivan pehmeitä ajoltaan esim lumitöihin. Joskus tuota jcb .n 8250 mietin millainen laite mahtais olla kyseiseen lumi ja maansiirto töihin. Fentti mielestäni yli hinnoiteltu ja yliarvostettu.
Fendtihän on halvempi kuin pienempi jonnikka... Nimenomaan ne massikat on pehmeitä ajella vielä kun on perkinssi keulalla... Jcb on varmasti ainakin kankea lumitöihin tai riippuu hommista...
Jaa en ole seurannu jontujen hintaa, mut en mä jontusta yli 200000€ maksais.
724 fentistä hain tarjouksen n.220000€ mielestäni ei vastaa hintatasoa.
No eipä ne kuulemma noin paljoa maksa kaikilla varusteillakaan mitä noita muutaman on tuttavapiirissä.. Lähempänä 150t€ kun kauppaa tekee... Jonnikka toistakymmentä tonnia kalliimpi...
Eipä taida tolla 150t€ saada muuta ku T valdeemin tai massikan ja jos noista pitää valita niin ehdottomastin se massikka. Käytettynä voi fentin tuohon rahaan saada perus varustein.
Eikös tuossa äskettäin ollut 724 fendt myynnissä 146t€ verollisena ja 400h mittarissa jos oikein muistan?? Joku saa korjata... Tyhmähän se olis ollut jos olis hintaa niin paljon tiputtanut ostohintaan nähden kun oli niin vähän ajettu... Niin ja massikaan on jo (vasta) vissiin uusiin saatu monitoimikahva...
Se oli 722 fendt ja hinta oli siinä 150t€ tietämissä ja tunnit oli juurikin tuota 400 luokkaa. Tais olla tosin aika sopivassa hinnassa kun yksityinen myyjä tuon hintaisen koneen sai heti myytyä.
-
^On tuo vaan tuhottoman paljon rahaa noinkin pienestä koneesta.
-
Monessako tunnissa tollanen n. 150t€ fendt maksaa itsensä takaisin? Realistisesti ajateltuna.
-
Monessako tunnissa tollanen n. 150t€ fendt maksaa itsensä takaisin? Realistisesti ajateltuna.
Älä rupea sekoittamaan "realistista ajattelutapaa" ja "maatalouden investointeija" samaan lauseeseen :o ;D
-
Monessako tunnissa tollanen n. 150t€ fendt maksaa itsensä takaisin? Realistisesti ajateltuna.
Tuntitöillä voi mennä kauankin... ;D
-
Monessako tunnissa tollanen n. 150t€ fendt maksaa itsensä takaisin? Realistisesti ajateltuna.
Älä rupea sekoittamaan "realistista ajattelutapaa" ja kannattavuutta fendt:in samaan lauseeseen :o ;D
-
^On tuo vaan tuhottoman paljon rahaa noinkin pienestä koneesta.
hyvä rannekello maksaa enempi...
-
Monessako tunnissa tollanen n. 150t€ fendt maksaa itsensä takaisin? Realistisesti ajateltuna.
Älä rupea sekoittamaan "realistista ajattelutapaa" ja "maatalouden investointeija" samaan lauseeseen :o ;D
Rattorin laskutustunti neljä(tai7)kymppiä plus alvi, siitä parikymppiä päältä kuskille, samanverran polttoaineiseen, vitonen renkaisiin ja huoltoon yms. loppu riskille, voitolle ja pääomalle, kannattiko lähtee...
-
Monessako tunnissa tollanen n. 150t€ fendt maksaa itsensä takaisin? Realistisesti ajateltuna.
Älä rupea sekoittamaan "realistista ajattelutapaa" ja "maatalouden investointeija" samaan lauseeseen :o ;D
Rattorin laskutustunti neljä(tai7)kymppiä plus alvi, siitä parikymppiä päältä kuskille, samanverran polttoaineiseen, vitonen renkaisiin ja huoltoon yms. loppu riskille, voitolle ja pääomalle, kannattiko lähtee...
Mutta noi halvalla ajavat tekee yleensä hautalat palkanmaksun suhteen ;D
-
Monessako tunnissa tollanen n. 150t€ fendt maksaa itsensä takaisin? Realistisesti ajateltuna.
Älä rupea sekoittamaan "realistista ajattelutapaa" ja "maatalouden investointeija" samaan lauseeseen :o ;D
Niin kyllähän nykyään uudetkoneet maksaa ihan tautisesti. >:( Mutta kyllähän Maajussi ostaa niinkauanku on perämettää myytäväksi . Sekä pankki myöntää liiankevein perustein lainaa :'( Mutta sittekun se kones pitäs tilan töillä maksaa niin voipi olla että jää maksamatta. ::) Sitte alkaakin kova rutina kun ei tuletarpeeksi rahhoo ::) Kun on HIUKAN yli investoitu. No UOM kiittää kun töitäriittää. ;D ;D
-
Monessako tunnissa tollanen n. 150t€ fendt maksaa itsensä takaisin? Realistisesti ajateltuna.
Älä rupea sekoittamaan "realistista ajattelutapaa" ja "maatalouden investointeija" samaan lauseeseen :o ;D
Rattorin laskutustunti neljä(tai7)kymppiä plus alvi, siitä parikymppiä päältä kuskille, samanverran polttoaineiseen, vitonen renkaisiin ja huoltoon yms. loppu riskille, voitolle ja pääomalle, kannattiko lähtee...
Mutta noi halvalla ajavat tekee yleensä hautalat palkanmaksun suhteen ;D
Eivät edes hautaloita kykene tekemään. Vaan vapaa-ajalla ajavat ja leipäraha tulee muualta, vaikkapa EVP.nä