Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: maidontuottaja - 31.08.14 - klo:14:52

Otsikko: 8350 ja carraro
Kirjoitti: maidontuottaja - 31.08.14 - klo:14:52
 ;D, edestäpäin kun katsoo niin on alkanut tuleen kamperkulmaa ;D ;D ;D ;D    ---->     /-\,  ei noin raju, ja vaan toisella puolen. olkapää sökö? mitä tolle joutuu tekemään pahimmassa/helpoimmassa skenaariossa?
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Nasse - 31.08.14 - klo:15:19
Helepommillaan pelkkä tappien ja laakereitten vaihto , yläpuolen tappi kuluu rakenteesta johtuen poikkeuksetta pilalle.  Pahimmillaan pesien täyttöhitsaus ja koneistus tai sitte Danaa alle
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: nuffieldmaster - 31.08.14 - klo:19:41
Maljat väljät, materiaalivikaa carrarossa. Työharjoittelussa vaihdettiin koko etuakseliputki uuteen. Se ei ongelmaa korjaa, siirtää vain. Sige alle niin kestää.

ps. ota kuvat ja laita carrarolle viestiä stefano_image@carraro.com   Joskus kummaksui, kun italialainen ei tiennyt ollenkaan valtroja vaivaavasta carraro ongelmasta, ja että carraro valmetin alla on kuin kirosana käytettyä konetta myytäessä.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: SAS - 31.08.14 - klo:19:53
Se reikä venyy sillä se käy väljäksi.Carraro ja Saksalaiset osat ne ovat Valtran ongelma no 1,valitettavasti. Saksalaisen työn laatu on nykypäivänä aika surkea.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: mää vai - 31.08.14 - klo:20:43
Se reikä venyy sillä se käy väljäksi.Carraro ja Saksalaiset osat ne ovat Valtran ongelma no 1,valitettavasti. Saksalaisen työn laatu on nykypäivänä aika surkea.

Taitaa tollakin Valtralla olla etukuormaaja nokalla ja tunteja jo yli 10000 eli ei se nyt ihme ole jos laittoa tulee. Saksalaisia on turha Valtran ongelmista syyttää. Vaihteistot risaa, vesipumppua, jäähdytintä menee jne. kuten on aina mennytkin.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: kyntaja - 31.08.14 - klo:21:22
Se reikä venyy sillä se käy väljäksi.Carraro ja Saksalaiset osat ne ovat Valtran ongelma no 1,valitettavasti. Saksalaisen työn laatu on nykypäivänä aika surkea.

Taitaa tollakin Valtralla olla etukuormaaja nokalla ja tunteja jo yli 10000 eli ei se nyt ihme ole jos laittoa tulee. Saksalaisia on turha Valtran ongelmista syyttää. Vaihteistot risaa, vesipumppua, jäähdytintä menee jne. kuten on aina mennytkin.

Hys........
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: nissan - 31.08.14 - klo:21:38
Kumma kun talkkari ei oo sanomassa,ettei kannata sekaantua marginaali merkkeihin ::)
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Varjo79 - 31.08.14 - klo:21:57
Saiskos tohon karmalaaroon vetoniveliin nippoja mitenkään helposti?
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: kolapoika - 01.09.14 - klo:03:30
ne nipat ei sitä aksilaa paranna.mulla 13000 ajettu carrrraaro ja vetonivelet vielä alkuperäiset mutta ne olkaaksilat.2000h kestää ja kun ala puoli on ilman laakeria, että on vaan kaks rauta kuppia vastakkain .
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: retku - 01.09.14 - klo:07:46
ja sitte kun laittaa danan alle niin keskikeinu kuluu puhki ja etuperiä menee kuin leipää.


Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Varjo79 - 01.09.14 - klo:07:48
ne nipat ei sitä aksilaa paranna.mulla 13000 ajettu carrrraaro ja vetonivelet vielä alkuperäiset mutta ne olkaaksilat.2000h kestää ja kun ala puoli on ilman laakeria, että on vaan kaks rauta kuppia vastakkain .
Öö eihän siinä ylimmäisessäkään sen kummempia laakereita ole. Ihan samanmoiset teräs holkit vaan. Olivat muuten piukassa >:( Ne raidepään nivelet ei kanssa kestä kun 3000h niin on ihan kaput. Menee ulommat ja sisemmät ja maksaa keleesti >:( Siihen saattais vissiin sopia jostain kuormuristakin ne pallonivelet ainakin ne ulommat.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Varjo79 - 01.09.14 - klo:07:50
ja sitte kun laittaa danan alle niin keskikeinu kuluu puhki ja etuperiä menee kuin leipää.
Ai onko danan ns hd akselikin sitte täyttä pas***? Mulla on ollu käsitys että Dana olis parempi mutta eikai sitte.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: kolapoika - 01.09.14 - klo:07:56
on myös garraaroja missä alaosassa on laakerit.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: cowboy_ - 01.09.14 - klo:08:39
Siis hetkinen, onks Carrrraaarrroon akselit tehty ilman olkatappilaakereita, vaan jotain niti-nati holkkeja?

Meidän 8350:ssä on ainakin olkaakseleissa nipat, ajettu kohta 6000h ilman akseliremppaa, mutta kai se kohta leviää.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Oksa - 01.09.14 - klo:08:49
huomenna!
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: der bauer - 01.09.14 - klo:15:33
JD 5820:n  carrarossa on tämmönen "laakeri" (http://media.cdnws.com/_i/6836/m840-3113/1/14/z283409.jpeg)
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: maidontuottaja - 01.09.14 - klo:16:22
jes, elikkä periksi antoi, vaan onneksi olin pihamaalla paalin nostossa, enkä tienpäällä :-\. Silmä, tai korva vai miksi sitä nimitetään, missä on se olkatappi antoi alapuolelta periksi ja on hajalla.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Varjo79 - 01.09.14 - klo:19:22
jes, elikkä periksi antoi, vaan onneksi olin pihamaalla paalin nostossa, enkä tienpäällä :-\. Silmä, tai korva vai miksi sitä nimitetään, missä on se olkatappi antoi alapuolelta periksi ja on hajalla.
Niin oikeinko pyörä kunnolla viturallaan? Jos näin on niin melkein sitte on akseli putki jumppa tiedossa. Tai kai sitä voinee hitsuutellakkin en kyllä moiseen paikkaan menis itte tinaileen ::)
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: SDF - 01.09.14 - klo:21:54
jes, elikkä periksi antoi, vaan onneksi olin pihamaalla paalin nostossa, enkä tienpäällä :-\. Silmä, tai korva vai miksi sitä nimitetään, missä on se olkatappi antoi alapuolelta periksi ja on hajalla.
Niin oikeinko pyörä kunnolla viturallaan? Jos näin on niin melkein sitte on akseli putki jumppa tiedossa. Tai kai sitä voinee hitsuutellakkin en kyllä moiseen paikkaan menis itte tinaileen ::)
Kyllä sen asiansa osaava hitsaakin ja ehkäpä mahdollista vahvistus maljan ympäri jos on tilaa. Tai sitten se on koko akseliputken vaihto.

Ei se kovin vakuuttavan näköinen ole tuo Carraron olka-akselin laakeri. Mitat näkyy olevan 28x52x15 ainakin jossain mallissa. Se on vissiin sellainen mitoitus, että tilalle sopii tuumamittainen kartiorullalaakeri. Silti alamittainen laakeri jos se on tuon kokoluokan koneessa. Eikä Carrarolla ole huomattu tehdä alemmasta maljasta isompaa tai ainakin syvempää. Silloin olisi malja vahvempi ja laakerissa enemmän kantopintaa. Vaan taitaa olla siihen tullut jossain vaiheessa vahvemmat maljat.


Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Nasse - 01.09.14 - klo:21:54
ja sitte kun laittaa danan alle niin keskikeinu kuluu puhki ja etuperiä menee kuin leipää.

Hmmm , onko nuo viat ihan väistämättä tulevia vaiko riippuneeko seurannan puutteesta...
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: maidontuottaja - 01.09.14 - klo:22:18
Olkatapin laakerin ympäryksestä lohkes pala siitä akseliputkesta.
Uus akseliputki 2300sis.alv. Sisältää vissiin laakerit, kasaus entisillä hilppeillä. Uus carraro 5700alv0 ja uus dana 6400 alv0.
Mitä ehdottaisitte, korjaus lie aika vaikea, pelkkä akseliputki, niin jää kuitenkin vanhat 13500h ajetut sisuskalut, vai kokonaan uus.
Tarkoitus vaihtaa uudempaan ehkä 2-3 vuoden sisällä.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Jompero - 01.09.14 - klo:22:37
Täyttöhitsaus ja vinkun kans sovitat uuden laakerin sinne. Ei tuosta uutta konetta tuu vaikka uuden aksilan laittaisit
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: maidontuottaja - 01.09.14 - klo:22:39
Täyttöhitsaus ja vinkun kans sovitat uuden laakerin sinne. Ei tuosta uutta konetta tuu vaikka uuden aksilan laittaisit
Onnistuuko tekijämieheltä ilman akselin irroitusta?
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: icefarmer - 01.09.14 - klo:23:20
tokko tuohon oo mitään ihmeainetta millä kestäis, x1r tai joku motorup, nehän vähentää kulumista xx prosenttia, tarttuu kiinni ja muodostaa suojaavia kalvoja;) ;D 8) :-\
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: piki1 - 01.09.14 - klo:23:21
Täyttöhitsaus ja vinkun kans sovitat uuden laakerin sinne. Ei tuosta uutta konetta tuu vaikka uuden aksilan laittaisit
Onnistuuko tekijämieheltä ilman akselin irroitusta?
eikait tuo akselin irrotus kova homma oo .irti vain niin tulee kunnolla. vaihettiin N valtraan  akseliputki kun oli ollut kolarissa ja oli taipunut eikä siihenkään monta tuntia mennyt.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: jusu - 02.09.14 - klo:06:55
nuota on kahta kokoluokkaa nuita laakereita, jos olkatapin kansi on 3 pultilla on pienee ja jos 4 ni karvan suuree.. toisilta menee useenki ja toisilta vähempi, työstä riippuen.. mutta mutulla tuo isompi huollettuna ja järki pääs kestää kyllä maatalouskäytön..

tuo etuperäongelma isos danas on kans kummallista kun muutamilta räjähtäny mutta toisilla on vain ajettu 18000h stefojen vaihrolla..
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: +200 - 02.09.14 - klo:07:28
tokko tuohon oo mitään ihmeainetta millä kestäis, x1r tai joku motorup, nehän vähentää kulumista xx prosenttia, tarttuu kiinni ja muodostaa suojaavia kalvoja;) ;D 8) :-\
Ja noitatohtori loitsuineen olis valtun etuakselin kans ehkä toimiva  ;D 8) :-\
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: maanjulli - 02.09.14 - klo:08:04
Olkatapin laakerin ympäryksestä lohkes pala siitä akseliputkesta.
Uus akseliputki 2300sis.alv. Sisältää vissiin laakerit, kasaus entisillä hilppeillä. Uus carraro 5700alv0 ja uus dana 6400 alv0.
Mitä ehdottaisitte, korjaus lie aika vaikea, pelkkä akseliputki, niin jää kuitenkin vanhat 13500h ajetut sisuskalut, vai kokonaan uus.
Tarkoitus vaihtaa uudempaan ehkä 2-3 vuoden sisällä.

Jos meinaat vielä pari kolme vuotta ko. koneella ajella niin otat vaan sen danan tilalle( paitsi jos et välttämättä halua ostaa multa melkein ehjää carraroa varaosiksi tosta hallin nurkalta).  Siinä vaiheessa kun ajokki on lähdössä kiertoon niin vanhalle raadolle myyntikorjaus ja takasin paikalleen..... Nuita risucarraroja on suomessa porsimassa hyvinkin paljon, joten pääset varmasti eroon siitä sinulle jäävästä Danalaisesta.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Hervast - 02.09.14 - klo:08:41
Ensimmäistä kertaa kuulen että akseleita olis tehty ilman laakeriholkkeja.

3 pulttisen Carraron suurin vika on että akseliputkessa laakerikupin ympärillä on liika vähä tavaraa. Kun laakerointi väljistyy (yleensä voitelun puutteesta) niin väljä laakerointi hakkaa melko nopiaan laakerin irti akseliputkesta ja sitten on lystiä...

Tuommosissa paikoissa sillä rasvan laadullakin alkaa olla merkitystä. Ja niiden raidepäiden suurin vika on että niissä ei ole rasvanippoja. Jos nipat löytyy ja niitä käytetään, niin raidepäät kestää helposti yli 5000 tuntia, toki käytön raskaudesta riippuen.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: icefarmer - 02.09.14 - klo:10:35
tokko tuohon oo mitään ihmeainetta millä kestäis, x1r tai joku motorup, nehän vähentää kulumista xx prosenttia, tarttuu kiinni ja muodostaa suojaavia kalvoja;) ;D 8) :-\
Ja noitatohtori loitsuineen olis valtun etuakselin kans ehkä toimiva  ;D 8) :-\
jokos peuran etukaviot kestää levikkeet ;) ;D 8) ::)
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: mää vai - 02.09.14 - klo:10:58
tokko tuohon oo mitään ihmeainetta millä kestäis, x1r tai joku motorup, nehän vähentää kulumista xx prosenttia, tarttuu kiinni ja muodostaa suojaavia kalvoja;) ;D 8) :-\
Ja noitatohtori loitsuineen olis valtun etuakselin kans ehkä toimiva  ;D 8) :-\
jokos peuran etukaviot kestää levikkeet ;) ;D 8) ::)

Taitaa näissä nykyisissä jo kestää, missä ei rengas kallistu samalla lailla kuin sg koppilla olevissa.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: kolapoika - 02.09.14 - klo:19:41
raidetangon päät toisella pulella alkuperäiset tunteja 13kiloo kyllä ne kestää ihmis iän mut olkaaksilat.nimimerkillä paska carrrraaaro.jos sitä aksilaa hoitaa kuten laitamäki s-joen valtulta neuvoo eli vähän joka päivä vaikkei edes ajettais ,niin perikunta kaivvaas montun vielä tiviilä tapeilla. siellä kopin oikeassa ylä kulmas on se syyllinen.kolapoikakin menee keskitapin tivistykseen ja toisen olkaaksilan remonttiin lokakuussa,kun tuet tulee.tuleeks aika näinkin hoidettua.kysyy epätoivoinen kauhavalta
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: retku - 02.09.14 - klo:20:58
ja sitte kun laittaa danan alle niin keskikeinu kuluu puhki ja etuperiä menee kuin leipää.

Hmmm , onko nuo viat ihan väistämättä tulevia vaiko riippuneeko seurannan puutteesta...

***etukeinun akselitappi on onto. materiaali on pehmeää. väljistyy ek käytössä. ne danan etuperät on ihan kellonrattailla tehty=heikkoja. ei valtran vika.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: retku - 02.09.14 - klo:21:03
4 pultti olkalaakerinkupilla varustettu carraro on hyvä.

mulla on 3 pultti carraron olkalaakerit kestäny ihan hyvin. napojen kanssa ollu enemmän ongelmia. 3 napa menossa 16000 tuntiin.

sigestä meni aikoinaan keskikeinu ja r-tangon korvake repes irti kääntökotelosta, oliskohan 8400ssa ollu silloin n.15000h. sama akseli siinä on vieläkin ja tunnit n 18000.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Varjo79 - 03.09.14 - klo:11:26
ja sitte kun laittaa danan alle niin keskikeinu kuluu puhki ja etuperiä menee kuin leipää.

Hmmm , onko nuo viat ihan väistämättä tulevia vaiko riippuneeko seurannan puutteesta...

***etukeinun akselitappi on onto. materiaali on pehmeää. väljistyy ek käytössä. ne danan etuperät on ihan kellonrattailla tehty=heikkoja. ei valtran vika.
Niin siis onko nämä uudetkin Danan ns hd aksilat sitte kellosepän ylijäämä osista koottuja? Siis meinaan näitä mitä noissa uusissa on alle viskattu.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: retku - 03.09.14 - klo:18:19
ja sitte kun laittaa danan alle niin keskikeinu kuluu puhki ja etuperiä menee kuin leipää.

Hmmm , onko nuo viat ihan väistämättä tulevia vaiko riippuneeko seurannan puutteesta...

***etukeinun akselitappi on onto. materiaali on pehmeää. väljistyy ek käytössä. ne danan etuperät on ihan kellonrattailla tehty=heikkoja. ei valtran vika.
Niin siis onko nämä uudetkin Danan ns hd aksilat sitte kellosepän ylijäämä osista koottuja? Siis meinaan näitä mitä noissa uusissa on alle viskattu.

***juuri nimenomaan ne. iteasissa vanhemmat vahvempia. lukoton vanha sige vahvin etuperältään. kanttiputkinen sige/dana n. vuodelta 1997-2001 on ehkä kaikenkaikkiaan paras, vahva ja silti lukollinen.

tuo Valtrassa käytetty dana on myös esim. fendtin 724:ssa ja mf 7600 sarjas.  valtrasta niitä kai menee enemmän koska ne on yleensä oikeissa töissä suolla.

danan napa ja kääntökotelo on lujia.

Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: sommerfelt - 03.09.14 - klo:22:34
Olis yks carraro jouten tallissa. 1200h ajettu.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: maidontuottaja - 05.09.14 - klo:20:45
Jaahas, alkas olla akseli irti, kyllä se sieltä lähtee, jos onkin tuo jousitus ihan ok vaan tässä projektissa siitä ei ole kuin haittaa :). saa tarjota akselia yv:lla
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: kolapoika - 05.09.14 - klo:21:19
selvin päin oma teksti näyttää ja kuuostaa juopuneelta  mut enhän mä.sitä vaseliiniä pitää panna usein ja paljon.eiks niin mister reijo.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: mää vai - 05.09.14 - klo:22:38
selvin päin oma teksti näyttää ja kuuostaa juopuneelta  mut enhän mä.sitä vaseliiniä pitää panna usein ja paljon.eiks niin mister reijo.

Kolapoika klo 21:19 selvä! WTF?
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: maraani - 25.12.18 - klo:18:44
ne nipat ei sitä aksilaa paranna.mulla 13000 ajettu carrrraaro ja vetonivelet vielä alkuperäiset mutta ne olkaaksilat.2000h kestää ja kun ala puoli on ilman laakeria, että on vaan kaks rauta kuppia vastakkain .
Perkeles...ei hyvältä näytä. Hyvää juttua viesteissä kuitenkin. Tää viestiketju on ajalta, jolloin meidän Maxxumiin oli tehty etuakseliremontti (=tehtiin keväällä 2013). Remontin tarve tuli siitä, että neliveto lakkasi toimimasta joskus syksyllä 2012.

Joulukuun alkuun sinnittelin aumasta rehua hakien, mutta sitten oli pakko luovuttaa, kun tuli lumi maahan. Sisäsiilosta sai ilman nelivetoakin otettua rehua, remonttiin pääsi helmikuussa muistaakseni. Sitten pärjättiin pienkuormaajalla remontin aika. Muistiinpanoista kopioitu "Tunnit 10700 ja etuakselin tasauspyörästö ja olkalaakerit laitettiin, toiselle puolella pyörän laakeri ja kummallekin puolelle stefat." Lisäyksenä vielä, että tiivistepinnat kävi sorvissa, mutta ei taattu, että se korjaus olisi ikuinen. Vetonivelille ei tietääkseni tehty mitään.

Korjauksessa meni joku pieleenkin. Kun lumi suli eli luisto hävisi pyörien alta, alkoi ihan kauhee pauke etuakselista, oli neliveto päällä tai ei. No korjaamo hoiti asian todella mallikelpoisesti, sijaiskone tuli autolla ja samalla autolla lähti Maxxumi korjaamolle (edellisen korjaamoreissun olin kuljettanut itse ajamalla). Kolme viikkoa hoitoa ja koneiden vaihto takaisin alkuperäiseen asentoon - meidän koneen etuakseli oli nyt kunnossa. En tiedä mitä korjattiin toisella kertaa.

No viis ja puol vuotta mennyt ja pyörät keikkuu taas niin hemmetisti, että oikein hirvittää sillä mitään tehdä. Olkalaakerit lienevät finaalissa. No onneksi ei ihan kauheita juur ny sitä traktoria tarviikaan, pienkuormaajalla saa sisäsiilosta rehua ja paaleja tarvii nostella vain satunnaisesti. Kone on vm. 1995 ja tunnit on nyt noin 13500. Härvelihän on lypsykarjatilan ainoo nelivetoetukuormaajakone, jolla leikataan aumarehu, kannetaan ja nostellaan paalit kontit pöllit ym. kaikki muut paitsi apulantasäkit. Lusikkahaarukka ja pari takavetoa hoitaa osansa.

Jospa sen akselin vielä saisi korjautettua. Ja jospa ei tarvitsisi maksaa neljää tonnia (alv 0%) kuten viimeksi, olis hienoa, jos selviäisi puolellatoista tonnila.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: maidontuottaja - 25.12.18 - klo:20:03
Täytyy sen verran kommentoida, että hyvin on carraro kestänyt raskasta käyttöä, mikä tuli silloin yv:n kautta hankittua.😊
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: wolfheartscry - 27.12.18 - klo:15:36
Täytyy sen verran kommentoida, että hyvin on carraro kestänyt raskasta käyttöä, mikä tuli silloin yv:n kautta hankittua.😊
Agronetissä voi siis tienata...
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Peltola - 27.12.18 - klo:21:32


No viis ja puol vuotta mennyt ja pyörät keikkuu taas niin hemmetisti, että oikein hirvittää sillä mitään tehdä. Olkalaakerit lienevät finaalissa.
Jospa sen akselin vielä saisi korjautettua. Ja jospa ei tarvitsisi maksaa neljää tonnia (alv 0%) kuten viimeksi, olis hienoa, jos selviäisi puolellatoista tonnila.
[/quote]

Olen alkanut etuakseliremontteihin heti kun on ollut oireita. Näin toimien olen uskoakseni säästänyt akselin tuholta.
Kun keikkuu tuollain, on laakeripinnoista jo todennäköisesti menty läpi ja haarukkaan ja putkeen tulee vammaa.
Yhdestä carraarosta särkyi nuo kupit halki ja haarukan reiät levisi soikeiksi. Valtralta löyti samaan tappiin isommalla ulkokoolilla oleva kuppilaakeri. Akseli otettiin jyrsimeen ja isonnettiin sopivaksi. Periaatteessa isomman pitäisi kestää paremmin ellei haarukan seinämä ole liian ohut.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Peukalo - 27.12.18 - klo:21:46
Tuossa aataminaikuisessa 1690 taavetissa on carraron ae 3 akseli, siinä oikeat kartiorullalaakerit, 4 pultilla kupit kiinni. Isotöinen purettava jos osiin laittaa. Meni etuperästä booriakseli sileäksi joskus 3v sitten.

Tampereella Lehtolan koneella liimaavat uusia kun purkaa etuperän irti.

Ohi asian, mutta kumminkin.. Laatu tippunut alaspäin jos ei oo laakereita kupeissa.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: metsajussi - 27.12.18 - klo:21:53
Tuossa aataminaikuisessa 1690 taavetissa on carraron ae 3 akseli, siinä oikeat kartiorullalaakerit, 4 pultilla kupit kiinni. Isotöinen purettava jos osiin laittaa. Meni etuperästä booriakseli sileäksi joskus 3v sitten.

Tampereella Lehtolan koneella liimaavat uusia kun purkaa etuperän irti.

Ohi asian, mutta kumminkin.. Laatu tippunut alaspäin jos ei oo laakereita kupeissa.

Oikeat kartiorullalaakerit on maasiassakin. Jos muistaa rasvata eikä uita lietealtaassa niin melkoisen kestävät tuntuvat olevan. Purkaminen on vähän haastavaa jos ne tappikappaleet ovat riittävän kauan saaneet jumahtaa haarukkaan paikoilleen. Piti tehdä isommat kierteet niihin kun se alkuperäinen koko ei kestänyt vetää tarpeeksi vaikka veti niin että ulosvetopultti ei vedon aikana pyörinyt siinä kierteessä :-( Ja kyllähän sitä koputeltiin, lioteltiin ja maaniteltiin. Kovin rajuja lämpöjä ei haarukalle hirvennyt antaa, vähän vaan.
Otsikko: Vs: 8350 ja carraro
Kirjoitti: Peltola - 27.12.18 - klo:23:52
Noita kuppeja pidetään kestävämpänä isossa Fiatissa ja pienissä Zf:ssä etukuormainkäytössä, mutta ei tunnu carrarossa kestävänkään tai sitten haarukka on pehmeää. Dana Sigessä kartorullat, suht isot.