Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.
Deutzilla ei voi suuntaakaan vaihtaa ilman kytkinpoljinta ainakaan yli 8 km:n tuntivauhdissa(sammuu tai suunnanvaihto on töksähtävä) . Lumitöissä joutuu pihoilla rappaamaan edestakaisin ja vaihtamaan suuntaa yli 20 km/h:n vauhdista sekä välillä työntämään kasaa vasten. Kun ei ole turbiinikytkintä tai portaatonta lootaa, niin pakko on kytkintä painella. Kuormaajaakin pitäis käytellä samalla niin ei siinä mitään nappikytkimiä edes pysty painelemaan. Nyt kun oikein miettii niin joskus olen aluevaihdon tehnyt maantiellä nappikytkimellä ja todennut että turha laite. Suunnanvaihtovipu vapaalle ajaa saman asian tossa alueen vaihtamisessa.
Se miksi tässä vaahtoan on se että ihmettelen miksi joku haluaisi nappikytkimen jälkiasennettuna?? Olisi kiva tietää jos vaikka oppis itsekin käyttämään sitä.
Sullei oo voimaa, jos sammua tupsahtaa suunnanvaihdossa isommalla vauhdilla
Deutsin kytkintä mukava käyttää, tunnokas ja pitkä liikerata sekä kevytkäyttöinen. Ja reagoi nopeasti, toki myös suunnanvaihtimesta, vaikkakin on aika terhakka suuremmilla nopeuksilla
Valtrassa, ainakin tuossa omassa, lähinnä laukaisulaite mikäli jalkakytkintä käyttää. Lisäksi hiton hidas reagoimaan, laskelmoi kauan jokaisen kytkimeen hipaisun jälkeen. Toisaalta suunta vaihtuu pehmeästi ek. töissä vivustakin, tosin eipä ihme että pakat kulutustavaraa, jostakin se pehmeys haetaan "väärinkäytössä"
Turbiinikytkin sitten erikseen mutta sehän vain neloskoneisiin, lumikoneistakin suurin osa kuutoskoneita. Nappikytkintä mukava käyttää vaihdetta vaihtaessa, sitä vaihdettava useammin kuin ulkolaisissa missä enemmän pikavaihteita.