Ei ole tullu rasvattua ovat pääosin suora vetoisia - veto vehkeet poistettuja.
Ei tosiaan taida olla muuta konstia rasvaukseen kuin ottaa "laakeri käteen"
??
yhdessä laakerit lämpee 1h ajolla melkein käsilämpöön kai sinne pitäis joskus kattoo
Entäs volvon 88 napaperän voitelu onko sielä oma öljy tila - mikä tyyppi - vai sama kuin takasillas??
Niin jos tässä viitattiin nimimerkkiini (Volvo88)En viitannu niin ei kyllä kukaan kolli ole napaperääni tai takasiltaani voidellut. Eikä tule ikinä voitelemaan niin kauan kuin olen järjissäni . Mua on sitte turha muirenkaan pyyrellä - rasvausta
No niin ja sitten asiaan. Nuo suoravetoiset ei suuremmin murhetta ole aiheuttaneet. Tiivistys kun pitää peräöljyt ja vaseliinit erillään, sisuksien poistaminen ei siihen vaikuta. (Tosin poikkeuksiakin on). Yleensä noita ei tarvitse traktorikäytössä rasvata. Poikkeuksen teki paalikärrynä toimiva rekan täysperävaunu. Siinä laakeri rupes hirttämään kiinni. Otin auki yhden navan ja opiskelin rakenteen. Sitten tein joka napaan reijän ja rasvanipan. Kerran vuodessa viisi painallusta ja se on siinä. Tämä ei tosin onnistu kaikissa navoissa.
Jotenkin kans vähä luulen että siinä olis voitelu vaivaa, telipyörän laakeri kun on kylmä ? - vanha värkki kun on - ei oo avattu varmaan kun 20 v sitten - oon jättäny vanhuksen vähemmälle ajolle, mutta kai sinne kattoo pitäis
Tuo rasvanippa olis varmaan hyvä idea jos sillä saa rasvan oikeeseen kohtaan.
Rasvanipan voi laittaa jos jarruja ei ole.Tuosta välyksestä,siihen mitään hylsyjä tarvita,kiristetään yli ja löysätään ja polvilla
pökitään ja kun tuntuu välystä niin sen verran takasin että on välyksetön.Välys on ja pysyy kun kaikki laajenee samaa
tahtia.