Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paras perus paalain?  (Luettu 13043 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Paras perus paalain?
no, mites kävi arlan näytteen kanssa??? en ole vielä kuullu tuota versiota mutta ite en laita oikeaa säilintäainetta ja silti hyvät arvot, liekö sitä ammattitaitoa vai sitten simmut auki jo muutenki?                      joskus laittannu noile kilpaileville toimijoille rehunäytteen ja samaa nekin kertoo kuin valio...   hintaero vaan aikas iso...   tuottajille.

  Jos tuota tapausta meinaat, silloin ei vielä Arlasta tiedetty mitään.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: Paras perus paalain?
mutta entäs nyt????   onko maailma niiiin paljon oikeesti muuttunnu?   aina valiota on mollattu mutta toisia ei!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9821
Vs: Paras perus paalain?
Mä olen tehnyt paalirehua vuodesta 2001 lähtien. Ilman säilöntäainetta 100%. Joskus harvoin ottanut artturi näytteen ja arvosanalla 6-7 (ehkä joku 8 ) taitaa olla kaikki  rehut. Kuitenkin tuona aikana keskituotos maitoa meijeriin  / lehmä on noussut 7000 - lähes 11 000. Koko ajan maito on ollut E-luokassa.  Tuona viiden toista vuoden aikana olen vissin nostanut mettään myyrän reikimiä paaleja noin 10 kpl. Ainakaan kahteen viimeiseen vuoteen ei ole mettä paaleja ollut. Paaleja tehty käärijän laskurista katsoen 8757 kpl (varmaan joku 400 paalia tuosta olkipaaleja ja "urakkaa korkeintaan 100 ). Ennen paalirehua tarkkuussilppuri rehu aumassa/tornissa. Eipä tule tuota aikaa ikävä, vaikka JF 80 seisoo vieläkin varastossa ja nykyään olis kolmet Ylön yleisperäkärrytkin käytössä.

Niin ja vastaus kysymykseen Welgeri , hyvä vaikka "loppuun ajettuna" 

Viimeksi muokattu: 27.03.16 - klo:20:51 kirjoittanut lypsyukko

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: Paras perus paalain?
seilabin ja valion rehuanalyysit oli samammoiset, testattiin viiime kesänä

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9821
Vs: Paras perus paalain?
seilabin ja valion rehuanalyysit oli samammoiset, testattiin viiime kesänä

Eipä ole tullut testattua muita, mutta mielestäni korkea(-ko)  Ph tiputtaa sen Artturin arvosanan vaikka muuten olis priimaa. "Rehu saattaa lämmitä syötössä" ... jne . Vuorokauden kuluttua se on muuttunut täysin paskaksi, toki lehmän avustuksella  8)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Paras perus paalain?
seilabin ja valion rehuanalyysit oli samammoiset, testattiin viiime kesänä
Silti kaveri pyysi taas välittämään näytteen Valiolle,kun seilabilta oli kuulemma "uskomattomat lukemat" :o

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Paras perus paalain?
Sehän ratkaisee paljon mitä siihen saatteeseen kirjoittaa ja toisekseen Artturihan analysoi yhä edelleen siilorehua,vaikka kyse olisikin paalirehusta.Tavoitealueet k-a osalta on erilaiset.K-a näyttää toisaalta vaikuttavan yllättävän paljon tuloksiin.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Paras perus paalain?
Mä olen tehnyt paalirehua vuodesta 2001 lähtien. Ilman säilöntäainetta 100%. Joskus harvoin ottanut artturi näytteen ja arvosanalla 6-7 (ehkä joku 8 ) taitaa olla kaikki  rehut. Kuitenkin tuona aikana keskituotos maitoa meijeriin  / lehmä on noussut 7000 - lähes 11 000. Koko ajan maito on ollut E-luokassa.  Tuona viiden toista vuoden aikana olen vissin nostanut mettään myyrän reikimiä paaleja noin 10 kpl. Ainakaan kahteen viimeiseen vuoteen ei ole mettä paaleja ollut. Paaleja tehty käärijän laskurista katsoen 8757 kpl (varmaan joku 400 paalia tuosta olkipaaleja ja "urakkaa korkeintaan 100 ). Ennen paalirehua tarkkuussilppuri rehu aumassa/tornissa. Eipä tule tuota aikaa ikävä, vaikka JF 80 seisoo vieläkin varastossa ja nykyään olis kolmet Ylön yleisperäkärrytkin käytössä.

Niin ja vastaus kysymykseen Welgeri , hyvä vaikka "loppuun ajettuna"

Meillä tehty paalirehua 90-luvun alkupuolelta asti ja vuodesta 2009 on ollut biologiset s-aineet käytössä. Suosittelen edes kokeilemaan...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Paras perus paalain?
Mä olen tehnyt paalirehua vuodesta 2001 lähtien. Ilman säilöntäainetta 100%. Joskus harvoin ottanut artturi näytteen ja arvosanalla 6-7 (ehkä joku 8 ) taitaa olla kaikki  rehut. Kuitenkin tuona aikana keskituotos maitoa meijeriin  / lehmä on noussut 7000 - lähes 11 000. Koko ajan maito on ollut E-luokassa.  Tuona viiden toista vuoden aikana olen vissin nostanut mettään myyrän reikimiä paaleja noin 10 kpl. Ainakaan kahteen viimeiseen vuoteen ei ole mettä paaleja ollut. Paaleja tehty käärijän laskurista katsoen 8757 kpl (varmaan joku 400 paalia tuosta olkipaaleja ja "urakkaa korkeintaan 100 ). Ennen paalirehua tarkkuussilppuri rehu aumassa/tornissa. Eipä tule tuota aikaa ikävä, vaikka JF 80 seisoo vieläkin varastossa ja nykyään olis kolmet Ylön yleisperäkärrytkin käytössä.

Niin ja vastaus kysymykseen Welgeri , hyvä vaikka "loppuun ajettuna"

Meillä tehty paalirehua 90-luvun alkupuolelta asti ja vuodesta 2009 on ollut biologiset s-aineet käytössä. Suosittelen edes kokeilemaan...

Olikohan 2008 kun siiryin bioligisiin ostettuani oman paalainkäärimen. Ei mitään ongelmaa rehussa. säilöntäaine on ollut BIOTAL yhtä vuotta lukuun ottamatta. Aikasemminkin paalattiin ja käytettiin paalauksessa biologisia aineita kun urakoitsia paalasi.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9821
Vs: Paras perus paalain?
Mä olen tehnyt paalirehua vuodesta 2001 lähtien. Ilman säilöntäainetta 100%. Joskus harvoin ottanut artturi näytteen ja arvosanalla 6-7 (ehkä joku 8 ) taitaa olla kaikki  rehut. Kuitenkin tuona aikana keskituotos maitoa meijeriin  / lehmä on noussut 7000 - lähes 11 000. Koko ajan maito on ollut E-luokassa.  Tuona viiden toista vuoden aikana olen vissin nostanut mettään myyrän reikimiä paaleja noin 10 kpl. Ainakaan kahteen viimeiseen vuoteen ei ole mettä paaleja ollut. Paaleja tehty käärijän laskurista katsoen 8757 kpl (varmaan joku 400 paalia tuosta olkipaaleja ja "urakkaa korkeintaan 100 ). Ennen paalirehua tarkkuussilppuri rehu aumassa/tornissa. Eipä tule tuota aikaa ikävä, vaikka JF 80 seisoo vieläkin varastossa ja nykyään olis kolmet Ylön yleisperäkärrytkin käytössä.

Niin ja vastaus kysymykseen Welgeri , hyvä vaikka "loppuun ajettuna"

Meillä tehty paalirehua 90-luvun alkupuolelta asti ja vuodesta 2009 on ollut biologiset s-aineet käytössä. Suosittelen edes kokeilemaan...

Olikohan 2008 kun siiryin bioligisiin ostettuani oman paalainkäärimen. Ei mitään ongelmaa rehussa. säilöntäaine on ollut BIOTAL yhtä vuotta lukuun ottamatta. Aikasemminkin paalattiin ja käytettiin paalauksessa biologisia aineita kun urakoitsia paalasi.

Niin en mä osaa pitää rehua huonona vaikka se saakin huonoja arvosanoja. Kyllä noiden bioloogisten aineiden käyttö aina joskus on käynyt mielessä, mutta helppo sitä kokeilua on ollut siirtääkkin. Pitäis hommata siihen vehkeet. En tiedä vieläkö vanha pullo Ylö pyörähtäis ja eihän ne pikkupullot mihinkään welgeris maharu

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Paras perus paalain?
Paras arvosana mitä on tullut säilörehusta ilman säilöntäainetta on 9, mutta pääsääntöisesti asia on juuri niin kuin aikaisemmin mainittu. Ph tahtoo jäädä liian ylös ja pudottaa sitä kautta arvosanaa. Nyt kun noita aineita on ollut käytössä niin pääasiassa arvosana on ollut aina 9, mutta sitten kun on syötössä 3. sadon paaleja niin arvosana on huono. Niissä ei ole tapahtunut käymistä ja nehän on ihan vihreitä koko talven. Jos ei muuta iloa niin märkäkin säilörehu tuoksuu hyvälle ja raikkaalle säilöntäaineen kanssa ja uskoisin sen myös vaikuttavan syöntiin positiivisesti.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen... Mäkkäri, welger nyt ainakin pitäis olla lujia vehkeitä. Itellä haaveissa sellainen muuttuvakammioinen millä pystyisi paalata myös märkää rehua.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Paras perus paalain?
Biologiset on halpoja vakuutuksia ja lisäävät maittavuutta huomattavasti. Toki jossain perinteisessä parsinavetassa missä säilörehua syötetään väkirehujen lisänä ei asialla ole juuri merkitystä.

Welger ja McHale, varmat valinnat, miksi lähteä ottamaan turhia riskejä muilla merkeillä.

ruurikki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Paras perus paalain?
joo toi McHaleF5500 himottaisi kun hyvä tarjos olisi ja hyvää vaan kuullut koneesta (ainakin vielä) tänään kävin katsomassa fusion 3:sta oishan se hieno mutta ei varmaan tällähetkellä sovi minulle. toi pelkkä paalain olisi nyt mietinnässä ja jätetään combi tulevaisuuteen. ilman säilöntäaineita on kyllä tullut itsekkin tehtyä, voisi harkita jtn esim biologista käyttöön.

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Paras perus paalain?
hyvinhän nuo biologiset lisäaineet ovat säilyneet tuolla pakastimessa... ;D

jape

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 130
Vs: Paras perus paalain?
Tulet sen käärimenkin sitten vaihtaan todennäköisesti pikapuoliin. 1010 ei pidemmänpäälle kestä painavimpia paaleja, omasta koneesta ratkesi runko heti ekana kesänä mäkkärin paaleilla. Märempänä kesänä ilman aisaohjausta voi olla tuskaa