Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?  (Luettu 16408 kertaa)

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Niin. Ja kannattaa pitää mielessä sekin, että viisas ja älykäs ei todellakaan ole synonyymejä. Joku todella älykäs, esim. Mensan testeissä, voi olla ihan kyvytön mitä tulee vaikka ihmissuhteisiin...
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Miksei samantien tukka pois ja luostariin? Pikkusen pimeen keskiaikasta touhua kasvattaa lastaan johonkin tiettyyn ammattiin. 
        sairasta   

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Miksei samantien tukka pois ja luostariin? Pikkusen pimeen keskiaikasta touhua kasvattaa lastaan johonkin tiettyyn ammattiin. 
        sairasta   
Kyllä just näin! Se on ihan karseeta katsella, kun vaikka maanviljelijäperheen ainokaista poikaa aletaan valaa paskamuottiin heti kapaloista päästyä...mielummin jo ennen. Eiköhän se kuitenkin ole tällä alallakin, niinkuin muissakin, että pitäisi OIKEASTI, ITSE haluta tehdä sitä duuniaan, niin viihtyisi ja jaksaisi. Ilman, että lapsesta asti on aivopesty tiettyyn aatteeseen ja ajatusmalliin! Tehkööt lapsukaiset isoina itse ammatinvalinta yms päätöksensä, oli se päätös mikä tahansa  8) TODELLAKIN SAIRASTA kasvattaa jatkajaa  :o
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Jerry Cannu

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Jos et halua varsinkaan pojastasi tilan jatkajaa, niin herätä hänet aikaisin pojan koululoman aikana navetalle, niin kyllä se into siitä laantuu.  :D

Vakavasti puhuen, aika moni poika kasvaa luontevasti tilan jatkajaksi sitä kautta, että ensin kiinnostutaan traktorista ja muista koneista ja härveleistä ja niiden kanssa touhuamisesta ja aikaa myöten se isännäksikin alkaminen on luontevaa, ja lähtee aidosta halusta ja kiinnostuksesta, eikä velvollisuudentunnosta.
Mutta se eläinpuoli onkin toinen juttu, moni kova konemies ei niinkään välitä eläinten kanssa touhuamisesta, sen olen huomannut.
Ellei löydy eläinten kanssa touhuamisesta kiinnostunutta emäntää, saatta
tilasta tulla kasvinviljelyyn ja koneurakointiin erikoistunut tila.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Älykkyys on yliarvostettu omainaisuus, tärkeämpää kuin korkea äly on se, että riittävän röyhkeä ja omaa kyvyn ajaa omia sekä firman etuja, näin ne on jenkeissä tutkineet, johtajien ei pidä olla liian älykkäitä, niiden pitää olla vain vähän älykkäämpiä kuin on ne työntekijät joita ne johtaa ????
Älykäs ihminen syrjäytyy paljon todennäköisemmin kuin röyhkeä.
Tässä on mielestäni paljonkin totta. Esimerkiksi peltojen hanstraamisessa eivät mukavat miehet pärjää. Röyhkeyttä, painostusta, mustamaalaamista, mielistelyä, tässä joitakin tarvittavia ominaisuuksia joita nyt ensiksi tulee mieleen. No, kieltämättä sitä rahaakin tarvitaan, mutta sitä saa pankista kohtuullisen helposti.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Älykkyys on yliarvostettu omainaisuus, tärkeämpää kuin korkea äly on se, että riittävän röyhkeä ja omaa kyvyn ajaa omia sekä firman etuja, näin ne on jenkeissä tutkineet, johtajien ei pidä olla liian älykkäitä, niiden pitää olla vain vähän älykkäämpiä kuin on ne työntekijät joita ne johtaa ????
Älykäs ihminen syrjäytyy paljon todennäköisemmin kuin röyhkeä.
Tässä on mielestäni paljonkin totta. Esimerkiksi peltojen hanstraamisessa eivät mukavat miehet pärjää. Röyhkeyttä, painostusta, mustamaalaamista, mielistelyä, tässä joitakin tarvittavia ominaisuuksia joita nyt ensiksi tulee mieleen. No, kieltämättä sitä rahaakin tarvitaan, mutta sitä saa pankista kohtuullisen helposti.
Koskelle tulee niin suuriyksikkö ettei muita tarvita . Saas nähdä sitten minnepäin porukat alkaa muuttamaan  :-\

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Älykkyys on yliarvostettu omainaisuus, tärkeämpää kuin korkea äly on se, että riittävän röyhkeä ja omaa kyvyn ajaa omia sekä firman etuja, näin ne on jenkeissä tutkineet, johtajien ei pidä olla liian älykkäitä, niiden pitää olla vain vähän älykkäämpiä kuin on ne työntekijät joita ne johtaa ????
Älykäs ihminen syrjäytyy paljon todennäköisemmin kuin röyhkeä.
Tässä on mielestäni paljonkin totta. Esimerkiksi peltojen hanstraamisessa eivät mukavat miehet pärjää. Röyhkeyttä, painostusta, mustamaalaamista, mielistelyä, tässä joitakin tarvittavia ominaisuuksia joita nyt ensiksi tulee mieleen. No, kieltämättä sitä rahaakin tarvitaan, mutta sitä saa pankista kohtuullisen helposti.

pahimmal mielistelijääl ei meil päi ole onneksi rahaa ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...
= TYHMIN
Meillä ainakin on näin käynyt...  ;D

huomattu on :'(
Ai. Kävikö teilläkin niin...? ???  :'(
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Onkos SB77 viime päivinä suistanut kaljarekkoja tieltä?  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
Onkos SB77 viime päivinä suistanut kaljarekkoja tieltä?  ;D
Tuos tais ennen juhannusta mennä yks... (19.6) Sääkö siel olit perse pystyssä keräilemäs niitä tölkkejä?  ::) :-*

Miten tää muuten liittyy tähän aiheeseen? ???

Viimeksi muokattu: 26.06.10 - klo:15:55 kirjoittanut SomeBody77

Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...
= TYHMIN
Meillä ainakin on näin käynyt...  ;D

huomattu on :'(
Ai. Kävikö teilläkin niin...? ???  :'(

juu ei muut sisarukset olivat liian tyhmiä edes maanviljelijöiksi ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...
= TYHMIN
Ainakin meillä kävi selvästi näin. JoHaRalla taitaa olla koko lailla sama asetelma.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...
= TYHMIN
Ainakin meillä kävi selvästi näin. JoHaRalla taitaa olla koko lailla sama asetelma.

Timppa kuittaa.  :D
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...
= TYHMIN
Ainakin meillä kävi selvästi näin. JoHaRalla taitaa olla koko lailla sama asetelma.
Täh  ??? Meinaak sää et mää oon tyhmin meitin sisaruksista  ;D

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?
> Miten kasvatetaan maatilan jatkajia?

Olen valitettavasti huomannut sen että tilanpitoa jatkaa usein se jolla on vähiten muita parempia vaihtoehtoja...
= TYHMIN
Ainakin meillä kävi selvästi näin. JoHaRalla taitaa olla koko lailla sama asetelma.
Täh  ??? Meinaak sää et mää oon tyhmin meitin sisaruksista  ;D
Tässä kohtaa voisin kyllä nimetä sut väliin putoojaksi...  ;D ::) :P :-[
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille