Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 16.08.21 - klo:09:26
-
taksihommia vaan tuputtaa rikastumista vailla oleville vaikka nämä korkeasti koulutetut nuoret taloustaitajat tässä todistaa että sievoiset voitot tulee kun ostaa linja-auton ja kuljettaa sillä vuodessa 10 000 kolmen euron lipun ostanutta matkustajaa turun ja helsingin välillä 8) 8) 8) 8)
taksihommissa nämä tulevaisuudentoivot ei ollu pärjänny mutta nyt tuli hyvät rahat 8) 8) 8) 8)
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e3d67c4a-386b-4e95-962b-f9c9e87cda8a
-
Ja taas yksi osoitus kepu/mtk; vanhoillisuudesta ja jotta aika jättänyt aikaa sitten.
Jo taannoin pohjanmaalta kehoitettiin etelässä ajamaan taksia.
Olisi pitänyt kehoittaa ostamaan linja-auto, mutta tää on niin tätä. Pieni on kaunista.
-
Ja taas yksi osoitus kepu/mtk; vanhoillisuudesta ja jotta aika jättänyt aikaa sitten.
Jo taannoin pohjanmaalta kehoitettiin etelässä ajamaan taksia.
Olisi pitänyt kehoittaa ostamaan linja-auto, mutta tää on niin tätä. Pieni on kaunista.
onko eemelillä kyky vastata hintakilpailuun tai ostaa markkinahäiriköt pois jos pojat yliopistolla päättää sijoittaa linja-autobisneksestä saadut voitot maatalouteen ja alkaa polkea perunan hintaa kymmenillä prosenteilla :-\ :-\ :-\ :-\
tuommoset touhukkaat nuoret miehet niin sehän isokin tila hoituisi oikein mallikkaasti yliopiston iltavapailla, viikonloppuisin ja kesälomilla jos bussifirmakin on pyöriny pyhää arkea läpi vuoden 8) 8) 8) 8)
-
Etpä taida olla ajantasalla maatalouden markkinataloudesta.
Perunat kaupassa niin halpoja, jotta tuskin tuottajakaan niistä ihmeitä saa.
Meinaat että sijoittavat busirahansa kauppiaille lahjoittamiseen.
Mutta mitäpä markkinataloudesta maidontuottaja ymmärtäisikään.
-
taksihommia vaan tuputtaa rikastumista vailla oleville vaikka nämä korkeasti koulutetut nuoret taloustaitajat tässä todistaa että sievoiset voitot tulee kun ostaa linja-auton ja kuljettaa sillä vuodessa 10 000 kolmen euron lipun ostanutta matkustajaa turun ja helsingin välillä 8) 8) 8) 8)
taksihommissa nämä tulevaisuudentoivot ei ollu pärjänny mutta nyt tuli hyvät rahat 8) 8) 8) 8)
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e3d67c4a-386b-4e95-962b-f9c9e87cda8a
Normaalia nykyistä yritystoimintaa. Laitetaan firma pystyyn ja imetään kaikki yrittäjän sosiaalituet. Sitten myydään pois. Uutisointi on hölmö, koska siinä ei kerrota kenen rahoilla tuossa on pelattu. Muillakin kuin yhteiskunnan rahoilla.
-
taksihommia vaan tuputtaa rikastumista vailla oleville vaikka nämä korkeasti koulutetut nuoret taloustaitajat tässä todistaa että sievoiset voitot tulee kun ostaa linja-auton ja kuljettaa sillä vuodessa 10 000 kolmen euron lipun ostanutta matkustajaa turun ja helsingin välillä 8) 8) 8) 8)
taksihommissa nämä tulevaisuudentoivot ei ollu pärjänny mutta nyt tuli hyvät rahat 8) 8) 8) 8)
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e3d67c4a-386b-4e95-962b-f9c9e87cda8a
Normaalia nykyistä yritystoimintaa. Laitetaan firma pystyyn ja imetään kaikki yrittäjän sosiaalituet. Sitten myydään pois. Uutisointi on hölmö, koska siinä ei kerrota kenen rahoilla tuossa on pelattu. Muillakin kuin yhteiskunnan rahoilla.
niin väitäkkö sinä että tuossa autoillaan aluetuilla, kuitenkin muutaman euron lipun maksavia asiakkaita on ollut päivässä 27 jos jakaa 10 000 asiakasta 365 päivälle. ilmeisesti 3.5 asiakasta per vuoro. esitäppä teorias sorkkikselle :o :o :o :o :o
-
https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/onnibuscom+oy/2559463-4
https://nanobus.fi/
https://aamuset.fi/artikkeli/5111662/Halpabussiyhtio+haukkuu+valtion+kustannustuen+kilpailua+vaaristavaksi+ja+nykyisia+valtaasetelmia+vahvistavaksi
Hmm .
-
Poikain bussi ainaki alussa kulki turun-hesan väliä 38 vuoroa viikossa, 3 vuoroa arkisin ja viikonloppusin 2 vuoroa per suunta. Matkan hinta n 4 €.
10 000 asiakasta x 4 € --> 40 000 €
38 x 52 vko --> 1976 vuoroa n. 5 asiakasta per vuoro
5 asiakasta /vuoro 'a 4 € --> 20 euroa/vuoro tuloa
Eli jostain on tarvinnut tulla tukea reippaasti jos bussibisnes on ollut tuottavaa, tai sitte poijjaat on maatilalähtösiä.
Sorkkis oliki kaivanu jotain valaisevia LINKKEJÄ pussipisneksestä.
"Elokuussa reitillä liikennöivä OnniBus.com Oy sai kustannustukea puoli miljoonaa euroa, J. Vainion Liikenne Oy 285 000 euroa ja Väinö Paunu Oy (ExpressBus) 436 000 euroa. NanoBus.fi ei saanut tukea. "
-
Poikain bussi ainaki alussa kulki turun-hesan väliä 38 vuoroa viikossa, 3 vuoroa arkisin ja viikonloppusin 2 vuoroa per suunta. Matkan hinta n 4 €.
10 000 asiakasta x 4 € --> 40 000 €
38 x 52 vko --> 1976 vuoroa n. 5 asiakasta per vuoro
5 asiakasta /vuoro 'a 4 € --> 20 euroa/vuoro tuloa
Eli jostain on tarvinnut tulla tukea reippaasti jos bussibisnes on ollut tuottavaa, tai sitte poijjaat on maatilalähtösiä.
Sorkkis oliki kaivanu jotain valaisevia LINKKEJÄ pussipisneksestä.
"Elokuussa reitillä liikennöivä OnniBus.com Oy sai kustannustukea puoli miljoonaa euroa, J. Vainion Liikenne Oy 285 000 euroa ja Väinö Paunu Oy (ExpressBus) 436 000 euroa. NanoBus.fi ei saanut tukea. "
Turhapuro miettii onko muillakin täyttöaste ollut yhtä korkea kuin Nanobussilla?
-
taksihommia vaan tuputtaa rikastumista vailla oleville vaikka nämä korkeasti koulutetut nuoret taloustaitajat tässä todistaa että sievoiset voitot tulee kun ostaa linja-auton ja kuljettaa sillä vuodessa 10 000 kolmen euron lipun ostanutta matkustajaa turun ja helsingin välillä 8) 8) 8) 8)
taksihommissa nämä tulevaisuudentoivot ei ollu pärjänny mutta nyt tuli hyvät rahat 8) 8) 8) 8)
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e3d67c4a-386b-4e95-962b-f9c9e87cda8a
Normaalia nykyistä yritystoimintaa. Laitetaan firma pystyyn ja imetään kaikki yrittäjän sosiaalituet. Sitten myydään pois. Uutisointi on hölmö, koska siinä ei kerrota kenen rahoilla tuossa on pelattu. Muillakin kuin yhteiskunnan rahoilla.
Aloitustuissa on selkeät säännöt , firmaa täytyy pitää tovin aikaa ennen myyntiä koska ne peritään takaisin etelässä .
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Rovaniemi_Lapin_liikennekasvatussuunnitelma_raportti_2018.pdf
-
taksihommia vaan tuputtaa rikastumista vailla oleville vaikka nämä korkeasti koulutetut nuoret taloustaitajat tässä todistaa että sievoiset voitot tulee kun ostaa linja-auton ja kuljettaa sillä vuodessa 10 000 kolmen euron lipun ostanutta matkustajaa turun ja helsingin välillä 8) 8) 8) 8)
taksihommissa nämä tulevaisuudentoivot ei ollu pärjänny mutta nyt tuli hyvät rahat 8) 8) 8) 8)
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/e3d67c4a-386b-4e95-962b-f9c9e87cda8a
Normaalia nykyistä yritystoimintaa. Laitetaan firma pystyyn ja imetään kaikki yrittäjän sosiaalituet. Sitten myydään pois. Uutisointi on hölmö, koska siinä ei kerrota kenen rahoilla tuossa on pelattu. Muillakin kuin yhteiskunnan rahoilla.
Aloitustuissa on selkeät säännöt , firmaa täytyy pitää tovin aikaa ennen myyntiä koska ne peritään takaisin etelässä .
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Rovaniemi_Lapin_liikennekasvatussuunnitelma_raportti_2018.pdf
onko nuo etelän kuljetustuet yhtä rahakkaita kaikkien kaupunkien välillä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Joo onhan yrityksen tuissa ehtona joku aika pitää hommaa pystyssä. Yrityksen myyntikin varmaan on rajattu, jotta keinottelua ei olisi. Starttirahat sen sijaan ovat kai henkilökohtaisia. Ei ooyy kohtaisia.
Sen vuoksi näyttääkin siltä, että alkupääomaa on ollut sitäkin enemmän.
-
Joo onhan yrityksen tuissa ehtona joku aika pitää hommaa pystyssä. Yrityksen myyntikin varmaan on rajattu, jotta keinottelua ei olisi. Starttirahat sen sijaan ovat kai henkilökohtaisia. Ei ooyy kohtaisia.
Sen vuoksi näyttääkin siltä, että alkupääomaa on ollut sitäkin enemmän.
En ooyy starttirahoja tunne . Toiminimellä ainakin pirun tarkkaa mihin rahat on käytetty .
-
Joo onhan yrityksen tuissa ehtona joku aika pitää hommaa pystyssä. Yrityksen myyntikin varmaan on rajattu, jotta keinottelua ei olisi. Starttirahat sen sijaan ovat kai henkilökohtaisia. Ei ooyy kohtaisia.
Sen vuoksi näyttääkin siltä, että alkupääomaa on ollut sitäkin enemmän.
jos tuo tulo lipuista on ollut 20 euroa per sivu ja tuommosen kakskerrosbussin kulutus on varmaan luokkaa 40 litraa per sata kilometriä etelän ruuhkaliikenteessä niin hyvä on ollut bisnes ;D ;D ;D ;D
-
Hyvä että jääpää ihannoi taas hesaa.
Tuskin olisi saanut edes starttirahaa välille kiuruvesi-kuopio