Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nappikytkimen jälkiasennus Valmet 6400 Hi-Trol -99  (Luettu 7075 kertaa)

kalliomäki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Mitä kustantaa, mitä valmis sarja sisältää ja mimmonen on itse asentaa ? Onhan tuol jo liki 10kilo tuntia ajettu ilman mut nyt polvi haluais helpotusta. Vanhuus tulee..

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
laitettiin joskus mennä vuosina trimalla oli sopiva jälkiasennus nappikytkin.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Se mezzon/megan nappikytkinhässäkkä on melkoinen viritys. Siinähän on yhteen rintapeltiin asennettavaan mötikkään yhdistetty 2 hydraulisylinteriä solenoideineen päivineen (jotta saadaan nopea ja hidas toiminta) Ajonopeudesta riippuen jompikumpi sylinteri painaa kytkinpoljinta. Alkuperäiseen nappikytkinsysteemiin kuuluu tuosta syystä myös Agrodata ajotietokone, joka antaa tiedon milloin ajonopeus on yli 6 km/h.

Entiseen vm. 1995 mezzoon teimme kaverin kanssa vastaavan systeemin, tulipellin moottorinpuolella oli muistaakseni moton mittapyörän sylinteri, jonne nappikytkimen napin käyttämä hydrauliventtiili ohjasi matalapainepiirin hydraulipaineen. Tuossa oli vielä semmoinen ominaisuus, että matalapiirin paine piti nostaa 20-> 35-40 bar tasoon sylinterin käyttämisen ajaksi, oisko tuossa ajateltu että sillätavalla ei pääse matalapainepiirin käyttämältä lohkolta paineet tai virtaus notkahtamaan. Ihan siitä toimiva peli tuli, kun kaveri sitä jaksoi hieroa kasaan. Kytkimen palautusnopeus säädettiin vastavirtaventtiilillä kuristamalla. Ainoa ero alkuperäiseen oli, että tämä systeemi toimi aina hitaalla nopeudella.

Nuo mezzon/megan mekaaniset kytkimet on kyl melkoisia keksintöjä. Silloin kun sitä käyttöä oli paljon, niin kevenninsysteemiä piti säätää parin viikon välein. Muuten oli raskas ja epätarkka käyttää. Luulin että 1996 käyttöön otettu hydraulivälitteisyys olisi muuttanut asian, mutta ei se kytkin tainnut hirveästi herkistyä, niitäkin koneita ollaan joskus pähkäilty että millä saisi kytkimen kevyemmäksi käyttää.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
mä nypiin piuhat irti omasta mettoosta kun rupes takkuulehen, jäi poliin osittain painuksiin.. tuon sais käyrä ruuvaamas irti jos haluaa, tai maksusta mäki voin vaihtaa paikallensakki..

tuo vain ei toimi sillälailla oikiasti kun olis hyvä.. hitekiis jo sitte aiva erimoinen..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
mä nypiin piuhat irti omasta mettoosta kun rupes takkuulehen, jäi poliin osittain painuksiin.. tuon sais käyrä ruuvaamas irti jos haluaa, tai maksusta mäki voin vaihtaa paikallensakki..

tuo vain ei toimi sillälailla oikiasti kun olis hyvä.. hitekiis jo sitte aiva erimoinen..
Ammattilaisen asennusta,johdot poikki ja roikkuun :o
Kuinkas se olikaan:Suutarin lapsilla ei ole kenkiä ;D

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
mä nypiin piuhat irti omasta mettoosta kun rupes takkuulehen, jäi poliin osittain painuksiin.. tuon sais käyrä ruuvaamas irti jos haluaa, tai maksusta mäki voin vaihtaa paikallensakki..

tuo vain ei toimi sillälailla oikiasti kun olis hyvä.. hitekiis jo sitte aiva erimoinen..
Ammattilaisen asennusta,johdot poikki ja roikkuun :o
Kuinkas se olikaan:Suutarin lapsilla ei ole kenkiä ;D

no ei kyllä ne otin magn venttiilien pistokkeista.. tottapa ku olis käyny läpi venttiilit niin olis syyllinen selvinny, mutta totesin että paree jättää pois käytöstä kun ei sitä käytetä meillä kuin vahingos korkeintaan.. säädöt on vähä heikot, kun joko se nyppää tai sitte luistattaa.. ja tuos tilantees kun sen vian huomasin eka polokasulla, ei erellinen kuski ollu huomannu mitää niin säästämpä taas ittiäni remontilta josta ei mulle makseta ;D

Viimeksi muokattu: 14.02.15 - klo:19:44 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..