Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.
Mä oon kanssa kerran rikkonut Valmetin nostotangot. Olikohan joku 8400 yms.. Otin tyhjää apevaunua perään ja tangot korkkasivat alapäistään irti. Näkyi niitäkin joku hitsanneen. Ei ollut onneksi oma kone, taisi olla joku vaihtorivistön kaunistus jolla piti täpinöidä joskus pari päivää.
Ja sitten, jos miettii, että olet siellä aisan vieressä laittamassa letkuja kiinni tai sähköjohtoa, huomaat, että ei ole mennyt koukku lukkoon asti. Siitä painat lokasuojasta napilla nostolaitetta ylöspäin, ja silloin rysähtää lastattu kärrynaisa alas, mahdollisesti kaltevalla alustalla pompsahtaa pois koukusta ja tulee koko paska kohti miestä......Tai sieltä kuorman päältä heilahtaa se rehupaali traktorin takalasin läpi aisalle, kun et vielä ehtinyt niitä liinoilla sitoa... Kotimainen laatuvalmistaja alkaa tilata seppelettä omaisille, mutta lähteekö seppeleen laskuun tehtaan edustaja, hitsari, vai paikallinen konemyyjä?