Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 02.02.08 - klo:15:25

Otsikko: JD laatikko
Kirjoitti: SKN - 02.02.08 - klo:15:25
http://nevalle.com/galleria/displayimage.php?album=45&pos=1

Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: Wejjo - 02.02.08 - klo:19:11
http://nevalle.com/galleria/displayimage.php?album=45&pos=1



Tuli noista mieleen, jotta monettakohan kierrosta parhaimmat vaihtolaatikot jo tekee Suomessa.... Eiköhän ne tehtaalle viedyt siellä avata ja korjata, ja laiteta seuraavaan uutena.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: potatofarmer - 02.02.08 - klo:20:43
Eikös toi oo normi toimenpide joka autopowerille vähintään 1000 tunnin välein.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: KJL - 02.02.08 - klo:21:08
http://nevalle.com/galleria/displayimage.php?album=45&pos=1



Tuli noista mieleen, jotta monettakohan kierrosta parhaimmat vaihtolaatikot jo tekee Suomessa.... Eiköhän ne tehtaalle viedyt siellä avata ja korjata, ja laiteta seuraavaan uutena.

Ja tämän asia esille ottaminen on vain meidän kateellisten paneskelua kuulemma. Mä en ainakaan kadehdi sitä, että traktori joutuu seisomaan tommosen vian takia...
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: Menneisyydenkaipuu - 03.02.08 - klo:15:53
http://nevalle.com/galleria/displayimage.php?album=45&pos=1



Tuli noista mieleen, jotta monettakohan kierrosta parhaimmat vaihtolaatikot jo tekee Suomessa.... Eiköhän ne tehtaalle viedyt siellä avata ja korjata, ja laiteta seuraavaan uutena.

Ja tämän asia esille ottaminen on vain meidän kateellisten paneskelua kuulemma. Mä en ainakaan kadehdi sitä, että traktori joutuu seisomaan tommosen vian takia...

Totta. Ei käy kateeksi isäntää jonka työt seisoo maailmanlaajuisen agribisneksen kokeilujen takia. Viisaimmat ottavat turhasta odottelusta opikseen ja toiset eivät.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: realisti - 05.02.08 - klo:20:32
onneksi sentään oma 20+20 powrquard pelaa... :D
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: juumassi - 05.02.08 - klo:20:41
onneksi sentään oma 20+20 powrquard pelaa... :D

se taitaakin olla paljon varmempi loota kuin joku autoprkl ;D ;D
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: e0777 - 05.02.08 - klo:20:43
aina siitä autolaatikosta jaksetaan jauhaa. kaikki ei ole toimineet mutta ne jotka toimii on taivaallisen ihania.

JD6620 4500h ei ongelmia.

JD6820 2000h ei ongelmia.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: KJL - 05.02.08 - klo:21:37
aina siitä autolaatikosta jaksetaan jauhaa. kaikki ei ole toimineet mutta ne jotka toimii on taivaallisen ihania.

JD6620 4500h ei ongelmia.

JD6820 2000h ei ongelmia.

Mä oon antanu itteni ymmärtää, että paljon on kestäminen käyttäjästä kiinni ja tuon lisäksi jotain anturivikoja, mutta mistää elimellisestä viasta ei oo kukaa mitää huhuillu. Öljymäärä, anturit, kuskit... syitä on varmasti yhtä monta kuin laatikoitakin. Mut silti se ei poista sitä idioottimaisuutta, ettei moista mötikkää saa aukaista parin markan anturin takia tää huipputekniikan maassa.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: oltsik - 05.02.08 - klo:21:48
aina siitä autolaatikosta jaksetaan jauhaa. kaikki ei ole toimineet mutta ne jotka toimii on taivaallisen ihania.

JD6620 4500h ei ongelmia.

JD6820 2000h ei ongelmia.

Mä oon antanu itteni ymmärtää, että paljon on kestäminen käyttäjästä kiinni ja tuon lisäksi jotain anturivikoja, mutta mistää elimellisestä viasta ei oo kukaa mitää huhuillu. Öljymäärä, anturit, kuskit... syitä on varmasti yhtä monta kuin laatikoitakin. Mut silti se ei poista sitä idioottimaisuutta, ettei moista mötikkää saa aukaista parin markan anturin takia tää huipputekniikan maassa.

Saksalaisen koneinsinöörin silmissä suomi on takapajula, ja syystäkin ;D
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: lappalainen - 05.02.08 - klo:22:20
aina siitä autolaatikosta jaksetaan jauhaa. kaikki ei ole toimineet mutta ne jotka toimii on taivaallisen ihania.

JD6620 4500h ei ongelmia.

JD6820 2000h ei ongelmia.

Mä oon antanu itteni ymmärtää, että paljon on kestäminen käyttäjästä kiinni ja tuon lisäksi jotain anturivikoja, mutta mistää elimellisestä viasta ei oo kukaa mitää huhuillu. Öljymäärä, anturit, kuskit... syitä on varmasti yhtä monta kuin laatikoitakin. Mut silti se ei poista sitä idioottimaisuutta, ettei moista mötikkää saa aukaista parin markan anturin takia tää huipputekniikan maassa.

Saksalaisen koneinsinöörin silmissä suomi on takapajula, ja syystäkin ;D
sokiat on saksalaisella silmät joka autopowerin keksinyt ,ei suomalainenkaa tee kuitenkaan nuin paljo sutta  ;)
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: KJL - 06.02.08 - klo:14:00
aina siitä autolaatikosta jaksetaan jauhaa. kaikki ei ole toimineet mutta ne jotka toimii on taivaallisen ihania.

JD6620 4500h ei ongelmia.

JD6820 2000h ei ongelmia.

Mä oon antanu itteni ymmärtää, että paljon on kestäminen käyttäjästä kiinni ja tuon lisäksi jotain anturivikoja, mutta mistää elimellisestä viasta ei oo kukaa mitää huhuillu. Öljymäärä, anturit, kuskit... syitä on varmasti yhtä monta kuin laatikoitakin. Mut silti se ei poista sitä idioottimaisuutta, ettei moista mötikkää saa aukaista parin markan anturin takia tää huipputekniikan maassa.

Saksalaisen koneinsinöörin silmissä suomi on takapajula, ja syystäkin ;D
sokiat on saksalaisella silmät joka autopowerin keksinyt ,ei suomalainenkaa tee kuitenkaan nuin paljo sutta  ;)
Saksalaisen koneinsinöörin silmät vois olla mustat, jos mä pääsisin antaan palautetta joistakin tietyistä Claasin paalaimen rakenteista. Muuten hyviä koneita saksalaiset tekee, mutta aina jotain lapsuksia sattuu vaikeuttamaan huoltoa tai korjausta.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: Ojala - 06.02.08 - klo:15:05
Sen takia Deeren laatikko on niin vaikeesti tehty eikä
kestä ku Fendtin laatikko on patenteilla suojattu sisältäen
parhaat ja kestävimmät ratkaisut  ;D

Varion ylivoima iski taas  ::)
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: MPK - 06.02.08 - klo:15:08
Asialla mitään merkitystä mutta eikö ne vaihdelaatikot ole Itävallasta eikä Saksasta?
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: Make - 06.02.08 - klo:15:10
Saksalaisen suunnittelemia laatikoita.
Eikös Claasin paalaajat tuu Ranskasta?
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: Tappi - 06.02.08 - klo:17:23
Ainakin vanhat 44 yms.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: erik - 06.02.08 - klo:18:01
meitin 04 vuoden 255 claasi oli ainakin ranskasta ja sen mukanen oli... ens kaudeksi casen remmikone saa nähä onko samaa maata :o :o
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: handetonttu - 06.02.08 - klo:18:12
aina siitä autolaatikosta jaksetaan jauhaa. kaikki ei ole toimineet mutta ne jotka toimii on taivaallisen ihania.

JD6620 4500h ei ongelmia.

JD6820 2000h ei ongelmia.

Mä oon antanu itteni ymmärtää, että paljon on kestäminen käyttäjästä kiinni ja tuon lisäksi jotain anturivikoja, mutta mistää elimellisestä viasta ei oo kukaa mitää huhuillu. Öljymäärä, anturit, kuskit... syitä on varmasti yhtä monta kuin laatikoitakin. Mut silti se ei poista sitä idioottimaisuutta, ettei moista mötikkää saa aukaista parin markan anturin takia tää huipputekniikan maassa.

Saksalaisen koneinsinöörin silmissä suomi on takapajula, ja syystäkin ;D
sokiat on saksalaisella silmät joka autopowerin keksinyt ,ei suomalainenkaa tee kuitenkaan nuin paljo sutta  ;)

ja minä kun luulin että saksassa sokeat tekee vain ooppeleita ::)
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: lappalainen - 06.02.08 - klo:18:29
Asialla mitään merkitystä mutta eikö ne vaihdelaatikot ole Itävallasta eikä Saksasta?
[/quhote] ja  moottorit ranskasta
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: juumassi - 06.02.08 - klo:19:37
Sen takia Deeren laatikko on niin vaikeesti tehty eikä
kestä ku Fendtin laatikko on patenteilla suojattu sisältäen
parhaat ja kestävimmät ratkaisut  ;D

Varion ylivoima iski taas  ::)

mut ei varionkaan laatikko ole täydellinen. sieltä puuttuu ajovoimanotto, mikä taas tulee valtran portaattomaan laatikkoon jos ne saavat sen toimimaan.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: Timppa - 06.02.08 - klo:19:41
Sen takia Deeren laatikko on niin vaikeesti tehty eikä
kestä ku Fendtin laatikko on patenteilla suojattu sisältäen
parhaat ja kestävimmät ratkaisut  ;D

Varion ylivoima iski taas  ::)

mut ei varionkaan laatikko ole täydellinen. sieltä puuttuu ajovoimanotto, mikä taas tulee valtran portaattomaan laatikkoon jos ne saavat sen toimimaan.

"jos"

Mitä tekee ajovoimanotolla?
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: juumassi - 06.02.08 - klo:19:57
Sen takia Deeren laatikko on niin vaikeesti tehty eikä
kestä ku Fendtin laatikko on patenteilla suojattu sisältäen
parhaat ja kestävimmät ratkaisut  ;D

Varion ylivoima iski taas  ::)

mut ei varionkaan laatikko ole täydellinen. sieltä puuttuu ajovoimanotto, mikä taas tulee valtran portaattomaan laatikkoon jos ne saavat sen toimimaan.

"jos"

Mitä tekee ajovoimanotolla?

eivät ne tuo sitä keskeneräisenä markkinoille vrt jd.

suolla ja maansiirtourakoinnissa esim tarvitaan ajovoimaa
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: handetonttu - 06.02.08 - klo:20:01
Sen takia Deeren laatikko on niin vaikeesti tehty eikä
kestä ku Fendtin laatikko on patenteilla suojattu sisältäen
parhaat ja kestävimmät ratkaisut  ;D

Varion ylivoima iski taas  ::)

mut ei varionkaan laatikko ole täydellinen. sieltä puuttuu ajovoimanotto, mikä taas tulee valtran portaattomaan laatikkoon jos ne saavat sen toimimaan.

"jos"

Mitä tekee ajovoimanotolla?

no mitä sillä nyt tehdään... eikö sana jo kerro. Ajo-voiman-otto!
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: KJL - 06.02.08 - klo:20:52
Saksalaisen suunnittelemia laatikoita.
Eikös Claasin paalaajat tuu Ranskasta?
Liekö kuitenkin Saksas suunniteltu? Emmätiä eikä sillä toisaalta oo niin väliäkää
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: KJL - 06.02.08 - klo:20:54

ja minä kun luulin että saksassa sokeat tekee vain ooppeleita ::)

No ei tuokaan haittaa mitää. Mun Ouppelini on tehty sumuisella saarella Lutonissa. (Vectra B-farkut tehtiin siä)
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: jd78 - 06.02.08 - klo:21:26
Luulisinpa että mitä enemmän hienouksia ja toimintoja laatikoissa rupeaa olemaan sen  vika herkemmiksi tulevat. Enpä jaksa uskoa että ois jontikan laatikot sen alttiimpia vioille kuin muidenkaan. Mutta osa syynä meillä kait täällä pohjolassa on tuo kylmyys (noh! sillo ku vielä talvella joskus on pakkasta) ja kylmillä ilmoilla tapahtuvat äkkilähdöt! Ei ehkä aina muisteta ajella alkuun vähä rauhallisemmin! on tuo donaxikin jonkin moista siirappia parinkympin pakkasilla. Eihän se laatikko sillon välttämättä heti säry mutta voipa jo joku laakeri tai tiiviste siitä ottaa ihteensä ja sit myöhemmin tiukemmassa paikassa levitä lopullisesti!
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: Maalaispoika - 06.02.08 - klo:21:33
Sellainen jännä piirre tuossa autopowrissa on, että kylmillä öljyillä ei saa kärryn kippiä pystyyn, vaan pumppu alkaa huutaa hoosiannaa. Hetken kun malttaa konetta käyttää, niin sitten ei ole mitää ongelmia. Ensimmäisen kerran, kun tuon teki, niin kieltämättä meinasi vähän kylmätä. Luulin öljyjen olevan vähissä, mutta tuo onkin ilmeisesti ominaisuus, ei vika.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: lappalainen - 06.02.08 - klo:21:40
Sellainen jännä piirre tuossa autopowrissa on, että kylmillä öljyillä ei saa kärryn kippiä pystyyn, vaan pumppu alkaa huutaa hoosiannaa. Hetken kun malttaa konetta käyttää, niin sitten ei ole mitää ongelmia. Ensimmäisen kerran, kun tuon teki, niin kieltämättä meinasi vähän kylmätä. Luulin öljyjen olevan vähissä, mutta tuo onkin ilmeisesti ominaisuus, ei vika.
eikö jd,n laatikkoki vaaji jonku aikaa lämmitys käyttöa ennen kuin pelaa ,ainaki meillä oli kojolla sellainen kerran että piti aika kauan lämmittää ennen kuin lähti liikkeelle
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: jd78 - 06.02.08 - klo:21:50
Joo näin minäkin muistelisin että siinä on jonkin lainen lämmitys toiminto alkuun ku kone käynnistetään kylmästä! Taitaapa kierrättää öljyjä alkuun vähän eri kautta ku lämpöisenä ja tämän takia ulkopuolinen hydrauliikka ei taitas toimia ihan normaalisti!
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: KJL - 07.02.08 - klo:11:42
Sellainen jännä piirre tuossa autopowrissa on, että kylmillä öljyillä ei saa kärryn kippiä pystyyn, vaan pumppu alkaa huutaa hoosiannaa. Hetken kun malttaa konetta käyttää, niin sitten ei ole mitää ongelmia. Ensimmäisen kerran, kun tuon teki, niin kieltämättä meinasi vähän kylmätä. Luulin öljyjen olevan vähissä, mutta tuo onkin ilmeisesti ominaisuus, ei vika.

Johan rupes jontikastakin löytymään ominaisuuksia. Mää oon luullu, että sä löyrät niitä vain Ferguista.  ;D
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: RockBull - 07.02.08 - klo:20:29
Sellainen jännä piirre tuossa autopowrissa on, että kylmillä öljyillä ei saa kärryn kippiä pystyyn, vaan pumppu alkaa huutaa hoosiannaa. Hetken kun malttaa konetta käyttää, niin sitten ei ole mitää ongelmia. Ensimmäisen kerran, kun tuon teki, niin kieltämättä meinasi vähän kylmätä. Luulin öljyjen olevan vähissä, mutta tuo onkin ilmeisesti ominaisuus, ei vika.

Johtuu sakeasta imusiivilästä. Mielellään pienillä kierroksilla viileämpänä.
Kone ei lähde kovemmasta pakkasesta liikkeelle ennenkuin loota hieman lämmennyt,parkkilukko päälle niin nostaa hieman kierroksia ja suorittaa lämmityksen. Mitä olen asiaan perehtynyt niin ei se kovin kauan kestä. Parinkympin pakkasella joitain minuutteja.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: Peurajussi - 07.02.08 - klo:20:35
Sellainen jännä piirre tuossa autopowrissa on, että kylmillä öljyillä ei saa kärryn kippiä pystyyn, vaan pumppu alkaa huutaa hoosiannaa. Hetken kun malttaa konetta käyttää, niin sitten ei ole mitää ongelmia. Ensimmäisen kerran, kun tuon teki, niin kieltämättä meinasi vähän kylmätä. Luulin öljyjen olevan vähissä, mutta tuo onkin ilmeisesti ominaisuus, ei vika.

Johtuu sakeasta imusiivilästä. Mielellään pienillä kierroksilla viileämpänä.
Kone ei lähde kovemmasta pakkasesta liikkeelle ennenkuin loota hieman lämmennyt,parkkilukko päälle niin nostaa hieman kierroksia ja suorittaa lämmityksen. Mitä olen asiaan perehtynyt niin ei se kovin kauan kestä. Parinkympin pakkasella joitain minuutteja.

Meillä on myös vaihteistoöljyn lämmitin, joten eipä ole tullut törmättyä isommin ongelmaan. Toki kylmänä joskus tule startattua, mutta yleensä kone on saanut hetken käydä, riippumatta mistään ominaisuuden velvoitteista. ja itseasiassa tuo lämmittää ne öljyt melko joutusaan, ja mikä tärkeintä, aina se on sitten liikkeelle lähtenyt kun on tarvis. On nimittäin nähty jotain muutakin markkinoilla olevissa vehkeissä..  8)
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: RockBull - 07.02.08 - klo:20:46
Niin. Eihän rattorin tarvitse kylmästä käynnistyä mutta on se hyvä olla sellainenkin romu kylällä joka käynnistyy niin saadaan ne muut hinattua lämpimään tai roikan ulottuville.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: Peurajussi - 07.02.08 - klo:20:50
Niin. Eihän rattorin tarvitse kylmästä käynnistyä mutta on se hyvä olla sellainenkin romu kylällä joka käynnistyy niin saadaan ne muut hinattua lämpimään ta roikan ulottuville.

Niin. Lämmin talli on monelle ollut se ensiapu..   :)
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: lappalainen - 07.02.08 - klo:21:08
Sellainen jännä piirre tuossa autopowrissa on, että kylmillä öljyillä ei saa kärryn kippiä pystyyn, vaan pumppu alkaa huutaa hoosiannaa. Hetken kun malttaa konetta käyttää, niin sitten ei ole mitää ongelmia. Ensimmäisen kerran, kun tuon teki, niin kieltämättä meinasi vähän kylmätä. Luulin öljyjen olevan vähissä, mutta tuo onkin ilmeisesti ominaisuus, ei vika.

Johtuu sakeasta imusiivilästä. Mielellään pienillä kierroksilla viileämpänä.
Kone ei lähde kovemmasta pakkasesta liikkeelle ennenkuin loota hieman lämmennyt,parkkilukko päälle niin nostaa hieman kierroksia ja suorittaa lämmityksen. Mitä olen asiaan perehtynyt niin ei se kovin kauan kestä. Parinkympin pakkasella joitain minuutteja.

Meillä on myös vaihteistoöljyn lämmitin, joten eipä ole tullut törmättyä isommin ongelmaan. Toki kylmänä joskus tule startattua, mutta yleensä kone on saanut hetken käydä, riippumatta mistään ominaisuuden velvoitteista. ja itseasiassa tuo lämmittää ne öljyt melko joutusaan, ja mikä tärkeintä, aina se on sitten liikkeelle lähtenyt kun on tarvis. On nimittäin nähty jotain muutakin markkinoilla olevissa vehkeissä..  8)
minkähän takia tosiassa se urakointi uutiset lehen deere mies oli vaihtanu ne autopoverit keppimalleihin
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: Maalaispoika - 07.02.08 - klo:21:29
Niin. Lämmin talli on monelle ollut se ensiapu..   :)

Mulla se on ennaltaehkäisevää hoitoa, ei ensiapua. Siis lämpimästä tallista lähdetään aina pakkaskeleillä.
Otsikko: Vs: JD laatikko
Kirjoitti: RockBull - 08.02.08 - klo:05:47

Meillä on myös vaihteistoöljyn lämmitin, joten eipä ole tullut törmättyä isommin ongelmaan. Toki kylmänä joskus tule startattua, mutta yleensä kone on saanut hetken käydä, riippumatta mistään ominaisuuden velvoitteista. ja itseasiassa tuo lämmittää ne öljyt melko joutusaan, ja mikä tärkeintä, aina se on sitten liikkeelle lähtenyt kun on tarvis. On nimittäin nähty jotain muutakin markkinoilla olevissa vehkeissä..  8)
[/quote]

Lämmittää ainoastaan pumpun seudun helpottaen kylmäkäynnistystä. Taidettiinkin tuolla mainita että öljy lämpenee hitaasti, toisin sanoen lämmönsiirtokyky huomattavasti huonompi kuin jäähdytysnesteellä. Eli palaa pilalle nesteelle tarkoitetulla vastuksella,ns.tuhkautuu.