Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä leikkuri siilolle?  (Luettu 6303 kertaa)

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Mikä leikkuri siilolle?
Itte meinasin red rockin hankkia.
Juu kannattaa. Mulla on tommonen 2m leveä Telegator. Leikkaa kyllä tosi nätisti!  :) Kuikka on pehmee värkki tuommosen rinnalla.  ;)
Ootko sitä sisäkauhaa hankkinu? Vois olla appeen teossa hyvä jos muut komponentit on tasovarastoissa.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Mikä leikkuri siilolle?
Quicken 120 kapee tuli meille viime syksynä. Eipä tuota juuri osaa moittia, paitsi että sivuterä EI kestä leikata harjaterästä.... :P

Vai ei kestä harjaterästä! No, ainakin sähkötolpan kestää katkaista, mutta voin kertoa, että se pätkä siellä leikkurin sisällä on hiukan kiinnii.....

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Mikä leikkuri siilolle?
Vai ei kestä harjaterästä! No, ainakin sähkötolpan kestää katkaista, mutta voin kertoa, että se pätkä siellä leikkurin sisällä on hiukan kiinnii.....
Kaikkia sitä elukan kuiduntarpeeseen tarjotaan ;D ;D ;D

Mulla on kurottajassa Varmo 200, kolmella sylinterillä. Kelpo leikkuri, mutta jää pian paalien halkaisuun. Tommonen easy rake mahdollistaa ohuen kerroksen kuorimisen koko rintauksesta ja jättää rehun samalla irtonaiseksi. Jenkeistä tuota ei kannata ostaa, hinnaksi tuli yli 6 tonnia toimitettuna, mutta pysyyhän kotimaan miehilläkin hitsi kädessä ;)

Viimeksi muokattu: 30.08.11 - klo:13:43 kirjoittanut Adam Smith

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Mikä leikkuri siilolle?
Itte meinasin red rockin hankkia.
Juu kannattaa. Mulla on tommonen 2m leveä Telegator. Leikkaa kyllä tosi nätisti!  :) Kuikka on pehmee värkki tuommosen rinnalla.  ;)
Ootko sitä sisäkauhaa hankkinu? Vois olla appeen teossa hyvä jos muut komponentit on tasovarastoissa.
Mulla tulee vilja yms menemään kairalla vaunuun, joten en ottanut sitä.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JoHaRa

  • Vieras
Mikä leikkuri siilolle?
Jos meinaa siiloa leikellä niin joku timanttisaha lienee paras vaihtoehto  ???

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Mikä leikkuri siilolle?
Vai ei kestä harjaterästä! No, ainakin sähkötolpan kestää katkaista, mutta voin kertoa, että se pätkä siellä leikkurin sisällä on hiukan kiinnii.....
Kaikkia sitä elukan kuiduntarpeeseen tarjotaan ;D ;D ;D

Mulla on kurottajassa Varmo 200, kolmella sylinterillä. Kelpo leikkuri, mutta jää pian paalien halkaisuun. Tommonen easy rake mahdollistaa ohuen kerroksen kuorimisen koko rintauksesta ja jättää rehun samalla irtonaiseksi. Jenkeistä tuota ei kannata ostaa, hinnaksi tuli yli 6 tonnia toimitettuna, mutta pysyyhän kotimaan miehilläkin hitsi kädessä ;)

Mielenkiintoisen näköinen systeemi, keep it simple....  Miten mahtaisi toimia noukinvaunurehulla?

Voisi kuvitella että tuolla haravoituun rintuukseen kuivahtaa eristävä kerros pintaan, eikä kuumia auringonvalon vaikutuksesta yhtä herkästi kuin tiivis leikattu pinta. Ja tuo ei kuitenkaan alaspäin vetämällä revi ilmakanavia rehumassaan niinkuin helposti multi-grapeilla ja muilla käy.

kaju

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 144
  • Pohjalla on hyvä olla, ei voi vajota alemmas
Vs: Mikä leikkuri siilolle?
Tolla kuikan powergrabilla nostellaan kaikki rehut niin aumasta ku paalitki ja kuivikkeet myös
vanheneminen on pakollista
aikuistuminen vapaaehtoista

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Mikä leikkuri siilolle?
Vai ei kestä harjaterästä! No, ainakin sähkötolpan kestää katkaista, mutta voin kertoa, että se pätkä siellä leikkurin sisällä on hiukan kiinnii.....
Kaikkia sitä elukan kuiduntarpeeseen tarjotaan ;D ;D ;D

Mulla on kurottajassa Varmo 200, kolmella sylinterillä. Kelpo leikkuri, mutta jää pian paalien halkaisuun. Tommonen easy rake mahdollistaa ohuen kerroksen kuorimisen koko rintauksesta ja jättää rehun samalla irtonaiseksi. Jenkeistä tuota ei kannata ostaa, hinnaksi tuli yli 6 tonnia toimitettuna, mutta pysyyhän kotimaan miehilläkin hitsi kädessä ;)

Mielenkiintoisen näköinen systeemi, keep it simple....  Miten mahtaisi toimia noukinvaunurehulla?

Voisi kuvitella että tuolla haravoituun rintuukseen kuivahtaa eristävä kerros pintaan, eikä kuumia auringonvalon vaikutuksesta yhtä herkästi kuin tiivis leikattu pinta. Ja tuo ei kuitenkaan alaspäin vetämällä revi ilmakanavia rehumassaan niinkuin helposti multi-grapeilla ja muilla käy.

miksi ei multikräpillä voi rouhia ??? etukourmain sulkeiset edessä tuolla menola :D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Mikä leikkuri siilolle?
kyllä se ääni kans kuikalle menee.. pari punaasta on romutettu riittävän hitsaalun jälkeen.. noukkarirehulla kuulemma joillai takkuilee..

Viimeksi muokattu: 01.09.11 - klo:20:37 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Mikä leikkuri siilolle?
miksi ei multikräpillä voi rouhia ??? etukourmain sulkeiset edessä tuolla menola :D
Multigräppi ei tunnu käteensopivalta, kun sillä kuorimiseen menee kolminkertainen aika (taitaa olla taitamattomuutta, mutta minkäs teet). Rehua menee 4-8 tonnia päivässä kosteudesta riippuen, ei ole ihan sama kauanko sen käpäämiseen menee..Lisäks tavan gräbi pehmenee nopeasti kurottajassa, kun se on tarkoitettu kevyempään käyttöön. Kauhassa ja haravassa ei ole letkuja ja hydraulilukitus on nopea tapa vaihtaa työkalu. Päivän tarpeen tarvii haravoida kerran ja siitä läjästä kauhotaan sitten seoksia (2-3) tehdessä.
Tämä systeemi on mieluisin sille, jonka töihin ruokinta kuuluu, joten hän saa vaikuttaa paljon menetelmään. Mä kokkaan noita vain ruokkijan lomilla/vapaapäivillä ja viikonloppuisin...

Viimeksi muokattu: 31.08.11 - klo:20:27 kirjoittanut Adam Smith

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.