Kun viitossarjan protot tuli koe ajoon Vapolle oli juuri tuo vetokoukku hyvin kaukana takaakselin linjasta ja ratkaisu oli huono . Raskaita lavetteja ja kärryjä vedettäessä nokka oli kevyt.
Tuontitraktoreissa on ongelmana maavara vetokoukun alla joka on surkea.
No sitä ketteryyttä on tietty monenlaista. Olen nimittäin käytännössä kokeillut ja mittanauhalla mitannut, jotta aito 8000-sarjan jenkki kääntyy pskatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin pienemmän pään mezzot. Koukku kun on liki takapyörien takareunan tasalla, eikä haraa rengas aisaan ja siltikin pysyy nokka maassa isonkin kärryn ja lavetin edessä.
Toinen hämmästyksen aihe. Miksi kerpeleessä suolahtelainen rullaa korkeammat karhot sellaisiin hlevetin möttösiin ja joku toinen merkki ei sitä tee. Paalain kun ei hirveästi niistä kasoista tykkää.
Olisko syyllinen se valtran maatalousvetolaite, joka kötöstetään sen muutoin suht korkealla olevan vetokoukun alle.