Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kotimaista laatuako??  (Luettu 32425 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kotimaista laatuako??
Kun viitossarjan protot tuli koe ajoon Vapolle oli juuri tuo vetokoukku hyvin kaukana takaakselin linjasta ja ratkaisu oli huono . Raskaita lavetteja ja kärryjä vedettäessä nokka oli kevyt.
Tuontitraktoreissa on ongelmana maavara vetokoukun alla joka on surkea.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Kotimaista laatuako??
Liian kireellä ollut tangot ,eipä paljon tartte hitsiä kun kestävät nostoja vaikka kuinka.
Ja sekö ei sitten ole traktoritehtaan vika, jos laittavat koneen maailmalle tangot liian kireällä? ;D
Ne katos syö suomalaista ruokaa niin ei vissiin haittaa...  ::)

Valtrassa on aivan selkeä suunnittelu virhe. Hinattavissa koneissa esim. jyrä ääriasentoisissa käännöksissä vetopuomi ottaa kiinni noihin nostotankoihin joka aiheutta kireytymistä. Muutenkaan en ymmärrä miksi vetokoukku on viety melkein traktorin alle... :o

Se vetokoukun sijoitus hämmästytti aluksi, kyllähän siihen tottui nopeasti. Ainakin 6850 on niin nokkapainoinen vehje että olisi ollut varaa ottaa taaksepäin. Täydet puntit_pitää olla taka-akselilla_että pääsee eteenpäin ilman nelivetoa jos ei ole konetta kiinni nostolaitteissa.

Ketterää konetta haettiin silloin lumihommien takia ja onhan se aika ketterä mutta jostain piti tinkiä.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Kotimaista laatuako??
Sheivaus on tankoihin tehty, olisiko ennen luovutusta liian kireät tangot nostettu ylös ja hitsaus retkahtanut, muuten ei tyhjien kärryjenpaino  voi tankoja irrottaa?  Tehtaan vika joka tapauksessa.

Ilmastoinnistako se vesi sisään nuokkuu?

Ennen vanhaan koukut tehtiin suomessa, vaan entäpä nyt – agco kun ottaa voitot omistajille niin puolan pojan koukkutarjous on varmaan suuri houkutus?. 

Tehtaat on paljolti kokoonpanohalleja joissa koneet kootaan muualta ostetuista komponenteista.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Kotimaista laatuako??
Kun viitossarjan protot tuli koe ajoon Vapolle oli juuri tuo vetokoukku hyvin kaukana takaakselin linjasta ja ratkaisu oli huono . Raskaita lavetteja ja kärryjä vedettäessä nokka oli kevyt.
Tuontitraktoreissa on ongelmana maavara vetokoukun alla joka on surkea.


No sitä ketteryyttä on tietty monenlaista. Olen nimittäin käytännössä kokeillut ja mittanauhalla mitannut, jotta aito 8000-sarjan jenkki kääntyy pskatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin pienemmän pään mezzot. Koukku kun on liki takapyörien takareunan tasalla, eikä haraa rengas aisaan ja siltikin pysyy nokka maassa isonkin kärryn ja lavetin edessä.

Toinen hämmästyksen aihe. Miksi kerpeleessä suolahtelainen rullaa korkeammat karhot sellaisiin hlevetin möttösiin ja joku toinen merkki ei sitä tee. Paalain kun ei hirveästi niistä kasoista tykkää.
Olisko syyllinen se valtran maatalousvetolaite, joka kötöstetään sen muutoin suht korkealla olevan vetokoukun alle.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Kotimaista laatuako??
Kun viitossarjan protot tuli koe ajoon Vapolle oli juuri tuo vetokoukku hyvin kaukana takaakselin linjasta ja ratkaisu oli huono . Raskaita lavetteja ja kärryjä vedettäessä nokka oli kevyt.
Tuontitraktoreissa on ongelmana maavara vetokoukun alla joka on surkea.


No sitä ketteryyttä on tietty monenlaista. Olen nimittäin käytännössä kokeillut ja mittanauhalla mitannut, jotta aito 8000-sarjan jenkki kääntyy pskatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin pienemmän pään mezzot. Koukku kun on liki takapyörien takareunan tasalla, eikä haraa rengas aisaan ja siltikin pysyy nokka maassa isonkin kärryn ja lavetin edessä.

Mites S Valtrassa on vetokoukku?
Meinaan on painoluokaltaan ainut vertailukelpoinen jenkki jontikkaan nähden.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Kotimaista laatuako??
Kun viitossarjan protot tuli koe ajoon Vapolle oli juuri tuo vetokoukku hyvin kaukana takaakselin linjasta ja ratkaisu oli huono . Raskaita lavetteja ja kärryjä vedettäessä nokka oli kevyt.
Tuontitraktoreissa on ongelmana maavara vetokoukun alla joka on surkea.


No sitä ketteryyttä on tietty monenlaista. Olen nimittäin käytännössä kokeillut ja mittanauhalla mitannut, jotta aito 8000-sarjan jenkki kääntyy pskatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin pienemmän pään mezzot. Koukku kun on liki takapyörien takareunan tasalla, eikä haraa rengas aisaan ja siltikin pysyy nokka maassa isonkin kärryn ja lavetin edessä.

Mites S Valtrassa on vetokoukku?
Meinaan on painoluokaltaan ainut vertailukelpoinen jenkki jontikkaan nähden.

Tuo 161 hydraulisella koukulla on eka valtra meillä joka kääntyy kärryn kans. Ei oo enää tarvetta hinkata rengasta kärryn aisaan.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kotimaista laatuako??
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Äekös se ole ihan stantarti toimintatapa tarkistaa koukun lukittuminen ennen liikkeellelähtöä laskemalla nostolaitetta himppasen alaspäin ja katsoa että aisa ei samalla laske. Ainakin mulla on. Suosittelen.

--eipä ole koskaan tullu ajeltua ilman toimivaa koukun lukitusta,aika hullulta kuullostaa ajatuskin

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kotimaista laatuako??
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Äekös se ole ihan stantarti toimintatapa tarkistaa koukun lukittuminen ennen liikkeellelähtöä laskemalla nostolaitetta himppasen alaspäin ja katsoa että aisa ei samalla laske. Ainakin mulla on. Suosittelen.

--eipä ole koskaan tullu ajeltua ilman toimivaa koukun lukitusta,aika hullulta kuullostaa ajatuskin

ajaapa toiset iliman toimivia valojakin ja yhtä hullua touhua >:(
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

roadman

  • Vieras
Vs: Kotimaista laatuako??
Kun viitossarjan protot tuli koe ajoon Vapolle oli juuri tuo vetokoukku hyvin kaukana takaakselin linjasta ja ratkaisu oli huono . Raskaita lavetteja ja kärryjä vedettäessä nokka oli kevyt.
Tuontitraktoreissa on ongelmana maavara vetokoukun alla joka on surkea.


No sitä ketteryyttä on tietty monenlaista. Olen nimittäin käytännössä kokeillut ja mittanauhalla mitannut, jotta aito 8000-sarjan jenkki kääntyy pskatykin ja noukkarin kanssa pienemmässä ringissä, kuin pienemmän pään mezzot. Koukku kun on liki takapyörien takareunan tasalla, eikä haraa rengas aisaan ja siltikin pysyy nokka maassa isonkin kärryn ja lavetin edessä.

Mites S Valtrassa on vetokoukku?
Meinaan on painoluokaltaan ainut vertailukelpoinen jenkki jontikkaan nähden.

Lie sama kuin fenteissä.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kotimaista laatuako??
Kyl kuorma on nostotankojen varassa jos koukun lukkokin on rikki, tahi jäätynyttä paskaa välissä.

Äekös se ole ihan stantarti toimintatapa tarkistaa koukun lukittuminen ennen liikkeellelähtöä laskemalla nostolaitetta himppasen alaspäin ja katsoa että aisa ei samalla laske. Ainakin mulla on. Suosittelen.

--eipä ole koskaan tullu ajeltua ilman toimivaa koukun lukitusta,aika hullulta kuullostaa ajatuskin

ajaapa toiset iliman toimivia valojakin ja yhtä hullua touhua >:(

Toden totta.Eilen Porvoontiellä olisko ollu Askolassa tuli yksisilmäinen traktori vastaan.
Oli muuten melkoinen yllätys pimeässä ja vesisateessa,nimittäin Vallu 502 tuli takaperin ja tosiaankin vastavirtaan.Se yksi silmä oli takatyövalo.Meinattiin emännyyden kanssa pelästyä. :-\

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Kotimaista laatuako??
Joskus muinoin mulla oli NH L85. Siinä kävi lähes samoin, siis nostotankojen jengat ja mutterit korkkas. Tosin ihan oma moka. Peruutin vähän summis pimeis ja nostolaite ylös. Aisa vaan oli jo peränalla 8) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o

Ts:ssä tuo moka aiheuttaa ainoastaan nostolaitteen kalibroinnin. Sitä ei tarina kerro onko kyseessä vika vai ominaisuus...

tai kynkkien katkeamisen, sekin on nähty. se saattaa olla jo vika?
allekirjoittanut

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kotimaista laatuako??
Joskus muinoin mulla oli NH L85. Siinä kävi lähes samoin, siis nostotankojen jengat ja mutterit korkkas. Tosin ihan oma moka. Peruutin vähän summis pimeis ja nostolaite ylös. Aisa vaan oli jo peränalla 8) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o

Ts:ssä tuo moka aiheuttaa ainoastaan nostolaitteen kalibroinnin. Sitä ei tarina kerro onko kyseessä vika vai ominaisuus...

tai kynkkien katkeamisen, sekin on nähty. se saattaa olla jo vika?

--niin.90 sarjan vetokoukkuhan oli melkein loppuun asti 'kotimaista laatua'.
--en muuten käsitä miten kenelläkään voi olla 90 sarjan koukun lukitus toimimattomana.Kuten olen maininnut mulla oli noita eri kokoisia 4 kpl,enkä muuta noihin koukkuihin laittanut kuin laukaisuvaijerin johonkin.

kujala

  • Vieras
Vs: Kotimaista laatuako??
Helposti aukeaa ysikympin koukku. Se on alunperinkin pehmeänpuoleinen, ja kun nostoaisat ovat tavallaan kouruissa eikä tuppiholkeissa pääsee tulemaan välystä.  Koukku heiluu edestakaisin ja potkii lukituksensa auki silloin kun aisa kevenee vaikka kipatessa.
Kerran oli vähällä ettei aisa kiivennyt koppiin, sen jälkeen pidin kipatessa nostotangot kireällä.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kotimaista laatuako??
Helposti aukeaa ysikympin koukku. Se on alunperinkin pehmeänpuoleinen, ja kun nostoaisat ovat tavallaan kouruissa eikä tuppiholkeissa pääsee tulemaan välystä.  Koukku heiluu edestakaisin ja potkii lukituksensa auki silloin kun aisa kevenee vaikka kipatessa.
Kerran oli vähällä ettei aisa kiivennyt koppiin, sen jälkeen pidin kipatessa nostotangot kireällä.

--no,voi olla noinkin.Mulla oli Kyllä tapana pitää nostotangot viittä vaille kireällä,ehkä se esti putoamiset.KAiken kaikkiaan varmaan kymmenkunta tuhatta tuntia noilla ajoin,eikä kertaakaan lähteny kärry luvattomasti.

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Kotimaista laatuako??
Joskus muinoin mulla oli NH L85. Siinä kävi lähes samoin, siis nostotankojen jengat ja mutterit korkkas. Tosin ihan oma moka. Peruutin vähän summis pimeis ja nostolaite ylös. Aisa vaan oli jo peränalla 8) 80/90 fiius ei vetokoukun lukko ole toiminut muistaakseni koskaan. Aina pitää olla nostolaite yläasennossa. Tosin en muista minä vuonna siinä olis viimeksi kärry ollut peräs  :o

Ts:ssä tuo moka aiheuttaa ainoastaan nostolaitteen kalibroinnin. Sitä ei tarina kerro onko kyseessä vika vai ominaisuus...

tai kynkkien katkeamisen, sekin on nähty. se saattaa olla jo vika?

Arvatenkin. Ihan niin pitkälle ei tieteelliset kokeet ole edenneet.  ;) Sen verran varma täytyy olla kun koukkua nostetaan ylös.
Tranceforming the world