Hiivatti on 80-90.Renkaat ovat lähes kulumattomat ja ilmanpaineet tasan kummassakin pyörässä.Ohjekirja kyllä neuvoo,miten lukon toiminta tarkastetaan,ja pyörät ilmassa toimii niinkuin pitääkin mutta ei ajossa.Uudet öljyt on sisässä,mutta lukko ei irrota.
Onneks olkoon , Siulla on aito neliveto traktori . Noissa hammaslukoissa oli sellasta häikkää että jotkut oli liian herkkiä , se on sellanen "ominaisuus" mille ei oikeestaan mitään mahda . Ainoa korjaustoimenpide tuohon olis vaihtaa koko lukko , mutta onko siinä sitten mitään mieltä onkin jo toinen kysymys .. Aikoinaan taidettiin johonkin Fiattiin vaihtaa takuuna uusi lukko , mutta silloin kyseessä oli suolla käytettävä kone missä oli etupäässäkin levikkeet paikallaan . Sitä ei meinannu saada kääntymään mihinkään .......
Tuosta lukon testauksesta ........... myö kokeiltiin niitä silleen että ajettiin nokittain toista nelikkoa kohti molempien koneiden oikeat eturenkaat vastakkain (tai sitten vasemmat...... siis molempien kuskinpukilta katsottuna ) ja siitä pienellä vaihteella neliveto päällä se kiipesi nätisti toisen renkaan päälle ..... toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan............