tuo lumenluonti on ehkä se vaikein asia, reserviä pitää olla ja kaluston liikkua oikeaan aikaan ja laatua tulla, mutta varallaolosta jota koko talavi on, ei kukaa halua maksaa ja se on kuitenkin sitä kalleinta aikaa tekijälle kun kulut pyörii ilman tuloja..
maatalousurakoinnit on siinä mieles helpompia että sesonki jatkuu toisella jne, mutta se työkone seisoo edelleenki sesongin ulkopuolisen ajan, mutta kuljettajan työ säilyy.
ja sittekku se kuski on kumminki se kallein osuus, se saattaa pitää rapulapäivän, teloo pöhönispäin ittensä ja onki saikulla kesken sesongin, sille sitte tuuraaja joka ei hanskaakkaa hommaa ja kaataa sen 150te yhyristelmän jonku siilos joka pirättää koko ketjun ja siirtyy muutki työt etiäppäin.. tai jotain.. tai jättää rasvaamatta koneen jonka laakeririkon takia menee vaikka terärummun aksila pilalle ja varaosaa pitää orottaa..
mieluusti maksaa hyvälle kuskille kunnon palakkaa kun se tietää ja kattaa vastuunsa.. huono kuski tuloo aina kalliiksi..
"no muttaku minä teen itte ja vähä itte korjaalen niin ei siitä ny niin kyllä minä päriään, piru ku tuo naapurikylän mies tuntuu päriäävän ja sillon niin palio nuota hommia jos vähä purottaas hintaa ja sais lisää asiakkahia siltä.. sais sitte ostaa keväällä uuren konehen ja jajajaja.."
jos vain olis sellaasta ireaa että joka tykkää käyrä lypsyllä, kävis lypsyllä eikä kökkisi viä lumihommis yöt.. joka tykkää ajella kylällä kolehilla, ajaas niillä kolehilla, eikä vain esson paaris istuusi välikaffiilla ja sitte poikkeesi kattohon joko emäntä on saanu lypsettyä..
sovvain suurin etu ja kate kun keskittyy ydinosaamiseensa täysin ja harrastaa jos ehtiii, toisin ku jotta vain pelekästään harrastaa..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..