Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 37

Viestit - lappalainen

7485 aika erikoinen valinta, kun samankokoinen T162 vario Valmet olisi ollut 12 000 euroa halvempi. Valmet tekee ylivoimaisesti halvimmat variot tällä hetkellä. Ja kolmen vuoden takuulla.

niissäpä ei muuta samankokoista kun moottorin litratilavuus .moottorin apulaitteet turbo ,suuttimet ,syyläri aivan jotain muuta.  7465 järeempi kone kuin t162
Oli siinä kateellisten kuorolla ihimettelemistä  :o

Kävikö yli 3000 kauhistelijaa ?

Pitkärannan ylivoimaa  :o

de lavalin ylivoimaa sielä  ;)
Kävi eilen Porin tehotuonnin kaveri säätämässä alitehoisen Deutzin moottorin vireeseen.Tehtiin sellanen ihan kevyt viritys ja täytyy sanoa että kone muuttui täysin.Vähän kyllä on sapettanut tähän asti kun oltiin luvatuista tehoista yli 15 heppaa jäljessä.Erittäin pätevä ja asiallinen kaveri joka tiesi mitä tekee.Hyvä tietämystaso eri moottoreista ja täytyy kyllä suositella.Onko muilla kokemuksia muista alan firmoista ja miten koneet ovat säätämisen jälkeen toimineet??

naapuri laittoi steinbauerin 115deutsiin tuli 50hv lisää ja kannentiiviste samantien pihalle nyt joku 20-30hv lisää.

itellä 7485massikassa digituning lievä optimointi 306,7hv  alunperin 202hv pikkusen tuli enemmän kuin tarkotus . ei ollut penkkiä sillon mutta hyvin tuo on pari vuotta pelittänyt ja harvoinpa sisuja tai perkinssejä viritysten vuoksi särkyy  
Ihme saksalais ihannointia ei saksalaiset mitään sen kummemmin osaa tehä kun muutkaan.

Osaa ja osaa - ainakin ne ovat ylpeitä oman maan saavutuksistaan ja "maatalousinsinöörikoulutus" siellä on ihan eri luokkaa kuin verrokkimaissa - Suomea ei kannata edes verrata sakemanneihin. Samoin kansallisesti puhaltavat samaan hiileen ja koittavat pitää yllä alan tutkimusta ja innovaatiotoimintaa.

Acgo Sisun moottorit kyllä näyttävät saksalaisillekin kelpaavan - "punavanteisen" pikkupäähän 200-sarjaan on istutettu pikku-Sisut ja Fendtin puimureissa oli kas kummaa Sisun 7-sylinteriset. Ei kait ne nyt ihan heikkoja esityksiä voi olla?

Täällä palstallakin tuntuu olevan lähes kisa menossa, että kuka pystyy kotimaista haukkumaan eniten.
Koittakaas nyt olla edes hippusen ylpeitä, että täällä edes ON kotimaista teollisuutta maatalouskonepuolellakin.

Allekirjoitan kommenttisi täysin. Siksi olikin pakko hieman provosoida eräitä tuossa edellä. On tietysti päivänselvää että kotimaisissa tuotteissa käytetään esim. paljon hyviä saksalaisia komponentteja - ja hyvä niin. Näkisin kotimaisen vahvuutemme olevan asioiden soveltamisessa, emme myöskään haaskaa aikaa diskuteeraamiseen ja jäykkään byrokratiaan - vaan toimimme. Yksi insinöörimme vastaa kymmentä ......sta insinööriä. Eivät muiden tekemät tuotteetkaan nimittäin sen kummoisempia ole - resurssit sen sijaan ovat hieman erilaiset . Olkaamme siis ylpeitä omistamme  !

suomessa on vähintään neljä isoa firmaa mistä voi olla missä tahansa ylpeä

sisi diesel,nokia,kone ja tietysti valio
Deussi on ja urea sydeemit, KAT pönttö on se laajentuma pakoputken alus  :o
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
tästähän se deutsi on moottoria menny kopioimaan  ;)

http://www.profi.com/magazine/pdf_mag/sample_article_0210.pdf

onneksi on teussin motti nokalla  ;D

kyllähän se niin on et muutamia vuosia deutzin moottoreissa on jo käytetty tota scr-teknologiaa esim. kuorma-auton moottoreissa et se on hyvinkin tuttua deutzille tämä ala  ;)

vastaavasti suomen betonimyllytehtaalla on viä ihmetelty et mikä tämä urea juttu oikeen on  ;D
eipä tullu traktoreihin deutsilta ensin ,hyvähän se autoista on puhua   :)
Ymmärtäs vaan Acgo pitää ne halpiskomponentit pois edes tästä yhdestä konsernin merkistä, niin saattas olla hankinnan väärtti.
tästähän se deutsi on moottoria menny kopioimaan  ;)

http://www.profi.com/magazine/pdf_mag/sample_article_0210.pdf
ei tarvi mennä ryskypäiville. on ryskäytetty jo ennen päiviä.

mikä malli ja millä varusteilla tulee?
pirkkafendtin ylivoimaa ;D
onnittelut oikeasta valinnasta  :)
päällikkö vehe niittohommiin ja muihinki peltotöihin

Siinä ny leuhotetaan  :P
:)
pirkkafendtin ylivoimaa ;D
onnittelut oikeasta valinnasta  :)
päällikkö vehe niittohommiin ja muihinki peltotöihin

Tarkoitan vaan, että kyllähän perhosilla pitää tulla valmista vähintäänkin tuplaten - ja niin kai tuleekin...
Ei tule. Urakoitsija kertoi, että 5ha/h kesän keskisaavutuksena on jo hyvin ja useimpina kesinä jää alle.

taitaa olla tosi pieniä lohkoja ja pitkät siirtymät ,kyllä kai sillä nyt tuplat tulee komeasti jos pellin alla voimaa riittävästi ja muutenki traktori parilleen niitten niittovehkeitten kans.

just näin. Parhaimmilla lohkoilla tuon kokoisella niittoyksiköllä yltää 10ha/h suorituksiin. Eli 35€/ha x 10ha = 350€/h. Tokikaan kaikki tunnit ei ole näin hyvää tienestiä.

Se menee niin, jotta teoreettinen maksimi kun lasketaan vain se kun kone liikkuu niittopäät maassa ja ajetaan sentilleen täydellä työleveydellä maksimiteholla = 15 ha/h

Kun huomioidaan päällekkäisajo, päisteajo ja vajaat koneenleveydet peltoajossa = 8 ha/h

Kun huomioidaan siirtoajot, tauot, huollot ja muu häiriöaika = 4 ha/h

Ja tuon mukaan on urakointi mitoitettava jos aikoo tehdä kestävältä pohjalta.

Ja nää ei ole mutua.

totta noinkin. Itse olen päässyt monta kertaa tutuilla lohkoilla 3,5m hinattavallakin huollot ja siirtymät huomioiden täytenä työpäivänä hieman yli 3ha suorituksiin, joten olen kyllä pettynyt jollei perhosella pääse sinne kymmenen nurkille samoilla sensseillä.
Kestävällä pohjalla pitäisi urakointini olla siinä mielessä ettei työtä tehdä rahoituskoneilla, vaan niittovehkeetkin on maksettu oikealla rahalla.


 tavoitteena on 1500-2000ha


Kova tavoite, millä aiot tuohon päästä? Pellot lähellä, isoja lohkoja, tasaisia ja kivettömiä, 3 satoa vuodessa, kuivaheinää ja kokoviljaa lisäksi niin ehkäpä.

Ja pitkämielisiä isäntiä, koska tuolla määrällä joku alkaa jo kovasti odottelemaan....

jos ensimmäisenä vuotena saisi sen tuhat hehtaaria. Jäi laittamati että tuo määrä on pidemmän ajan tavoite. Omia säännöllisiä ajoja joita ajettu aiemminkin on noin 500ha ja ne on kaikki hyvillä sensseillä, uusia kiinnostuneita on ollut sen verran ettei tuo tuhat pitäisi ensi kesän osalta kaukana olla. Tuo 500ha on niitetty 3,5m takakoneella ja olen itse sen päälle vielä ajanút paalaintakin, silti on kohtuudella ehditty. Nyt pitäisi olla suorastaan luppoaikaa jos yhden kuskin palkkaa ;D
Wejjon laskelmat on täyttä faktaa. Aikanaan perhosen "järkevyys" paljastui, kun seurannasta laskettiin reaalituntisaavutus kolmemetrisellä ja yhdeksänmetrisellä. Reilun puolitoista hehtaaria parempi keskituntisaavutus ei mun mielestäni MITENKÄÄN riitä. Lohkokoko on vain liian pieni ja etäisyydet liian suuret. Jos kapasiteetti ahdistaa, niin toinen hinattava on taloudellisesti huomattavasti järkevämpää tai ne puuttuvat kapasiteettihehtaarit vois koittaa vaikka ostaa siltä kilpailevalta urakoitsijalta. Yli-investoiminen johtaa liian kalliisiin urakointihintoihin ja aiheuttaa asiakaskatoa.

kyllä tääläpäin mitä perhosniittokonemiehiä .tiiän niin käytännön työsaavutus 9metrin perhosella aina yli tuplat mitä 3,5metrin koneella .ja jos ihtelle pitäs otta urakoitsija niittään niin mielellään mahdollisimman leveä kone ,että homma käy ja jos kone vielä tuon hintainen mitä realistilla niin eipä voi halvempi olla vaikka ois mikä.
[
Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin hintajärjestykseen:

1.  Fendt 820 Vario TMS
2.  Valtra T202 Direct
3.  Case IH Puma 165 CVX
4.  New Holland T7040 Auto Command
5.  John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6.  Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7.  Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8.  Claas Axion 820 CMATIC


Tossa ovat tosiaan hintajärjestyksessä.

 ;D

eiku tämä testi on tehty niinku pojat sanoi tm,n mopedi testi derbi ja gilera on kuulemma justiin samoja mopedeja mutta eri tarra niin toinen oli 1 ja toinen 5

palio ovat valtroja tääläpäin suomiehet ja urakoitsijat vaihtaaneet ferguihin ja ovat tyytyväisiä jopa fentin omistajat on laittaneet dynä vt ferguja ja neki tyytyväisiä.ettei se kovin surkea taija olla ja keskollaki homma pelannu  ;)

--------------------------------------------------

Eikö nyt mennyt tuo ferguhapatus liian pitkälle,varmasti on hyvä traktori muttei joka hommaan.Meidän lähialueella on yli sata traktoria turvesuolla joista puolet ovat yksityisten omilla nevoilla.Kaikkia merkkejä on näkynyt ja niistä kyllä tylyimän tuomion sai 7485 mf,sitä kuulema (kuulemma :) )nämä on niitä keltä kysyy ? sai olla koko ajan vetämässä irti ja itse koneen vetotehokaan ei vakuuttanut.Kukaan ei ollut kiinostunut hommaamaan fergua suolle.Koneista noin  75% valtroja,15% nyykkäreitä,5% fiatteja, loput zetkaa ja muita.Kyllä valtra on suolle ylivoimainen vehe jo etupainoisuutensankin tähden ja juuri sen takia ei sitä muualla pitäis ottaakaan.Suo hommiin ei kannata Fenttejä,Feguja ja Jontikoita laittaa,ne sopii paremminm teille ja pelloille.Poikkeuksena vois tietysi ajatella jotain kovaa jyrsintä työtä,mutta siihenkin taitaa olla paras pistää  iso nyykkäri

mistä porsii perä
[/quote]

on tuossa alavieskassa jukuturpeella monta verkua ja siinä lähellä toinen yrittäjä kans ja ei ne niitä lisää olis laittanut, jos ne ois tuntunu huonommalta kuin valtra ,niillä on olllut paljo t170-190 valtroja ja on varmaan jokunen vielä niitten mielestä fergut kulkee tosi hyvin suolla. tosihan se ,että valtrassa koukun paikka suolle paras.

Tiesivät kertoaa ;

Valtun uudet mallit joutuu kuluttaja suoja lain pykälä viidakkoon tutkittavaksi;

sillä eivät täytä EU direktiivejä,,,,,,,,,,,,

kuluttajan ystävällisyydessä eli käytännön töissä eivät ole tarpeeksi kuluttaja ystävällisiä;

Tän päivän Sonta siionissa oli just juttu kun Valtu kusi alleen toistuvasti ja tehdas ei tule  vastaan mitenkään,,,,,,,,,

sanoi vaan käyttäjälle että koeta pärjäillä näin on maan tapa meillä Suomessa ,,,,,,,,,,
 :o 8) ::) :P :-[

joko ne sielä worsan saunassa osas kertoa,että suomessa on  3 sellaista virmaa mistä  ollaan oikeasti ylpeitä

1 sisu diesel    ps.ei kuse alleen ,on pihi , voimaaa,vääntöä ja kestävyyttä vaikka muille jakaa  :)
2 valio
3 nokia
ja jos kuitenki 4 niin kone
Urakointi koneella pitää olla hyvä ja nopea huolto jos jotain sattuu.
Pikkusen hirvittäs jos pitäs urakoida fentillä tai ferkulla tietäen kuinka kurja ja hidas on esim ferkun huolto ja varaosatoimitus.Siinä saattaa heinät vanheta pystyyn ennen kuin on kone taas ajokunnossa.
Fentinkin osat on meren takana.Hyvällä tuurilla ne laivatkin seilaa.
Urakointi traktorien suosituin on Valtra siitä ei pääse mihinkään.
palio ovat valtroja tääläpäin suomiehet ja urakoitsijat vaihtaaneet ferguihin ja ovat tyytyväisiä jopa fentin omistajat on laittaneet dynä vt ferguja ja neki tyytyväisiä.ettei se kovin surkea taija olla ja keskollaki homma pelannu  ;)
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 37