Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puolueeton testi; JD6630 Premium AutoPowr vs. MF7495 Dyna-VT  (Luettu 29287 kertaa)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Hyvin puhuttu. Kommentteja kun täältä lukee niin ''väärin arvosteltu'' tuntuu olevan käytetyin mielipide. Tuntuu siltä että aika monen täytyy täällä perustella omaa merkkiään jonka on valinnut, sikäli erikoista sillä jos on tyytyväinen koneeseen niin ei sen käyttöä tarvinne muille perustella?!?!
allekirjoittanut

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Tuo onkin ihan mielenkiintoinen taustajutska.... Sun juttujas lueskelleena pitänyt sua ihan uskollisena fergumiehenä. Ja toi testaus menetelmä koulun oppilailla ihan järkevä, jos oppilailla ei kovin kovaa merkkiuskoa. Mutta omasta kouluajasta ei kuitenkaan niin pitkään niin muistan kuinka siellä oli silloin kovinkin vahvoja mielipiteitä " omasta merkistä".
Omalla kohdallani on kyllä hävinnyt merkkiuskollisuus niistä ajoista, ja monella vanhalla koulukaverillakin on traktorimerkki vaihtunut....

Kyllä mä uskollinen fergumies oon vieläkin, mutta mieli on nykyään paljon avoimempi kuin kakarana. (joskaan ei haitallisille vaikutuksille altis)

Oli tosta varaosahommasta hyötyä ihan käytännön viljelijänäkin toimimiselle. Tietää tasan tarkkaan, mitä tekee, jotta saa oikeat varaosat, kun jotain tarvii. Varaosafilmien ja numeroiden selailusta on ollut hyötyä.
tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Ei kai toi ferku niin huono ole että sitä täytyy koko ajan kehua?

****Eräille tuntuu olevan tosi kova paikka kun kerrankin oikeasti ferkua kehutaan

       Karvaan kalkin nieleminen on todella vaikeaa...
Kui mää ain olen paras?

ranabbi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Kylläpä verkku miesten täytyy yrittää ekoaan paikata. Mutta vaikiaa niin pirun vaikiaa... Vaihteisto ja perä ventin tehtaan hylkylinjalta, moottorit sisudiesel ja varmaankin mallia mikä ei muille kelpaa. Jotta revippä siitä.
Kyllähän taivahan tosi on että verkku vetää viimmesiään, vielä hetken noita kuoria pidetään yllä. Eihän merkillä jolla ei ole omaa tuotekehitystä ole menestystä, se on nähty jo montakertaa. Acolla on kaksi tuotekehitys yksikköä jotka ovat tulevaisuuden rattorit.

cappi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 313
Kylläpä verkku miesten täytyy yrittää ekoaan paikata. Mutta vaikiaa niin pirun vaikiaa... Vaihteisto ja perä ventin tehtaan hylkylinjalta, moottorit sisudiesel ja varmaankin mallia mikä ei muille kelpaa. Jotta revippä siitä.
Kyllähän taivahan tosi on että verkku vetää viimmesiään, vielä hetken noita kuoria pidetään yllä. Eihän merkillä jolla ei ole omaa tuotekehitystä ole menestystä, se on nähty jo montakertaa. Acolla on kaksi tuotekehitys yksikköä jotka ovat tulevaisuuden rattorit.

Joo valtraa aletaan kokoamaan venäjällä vuonna2009 susi diisseliä aijemmin. Suolahdessa tehdään jatkossa massikkaa ja valtra myydään belarukselle  ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Kylläpä verkku miesten täytyy yrittää ekoaan paikata. Mutta vaikiaa niin pirun vaikiaa... Vaihteisto ja perä ventin tehtaan hylkylinjalta, moottorit sisudiesel ja varmaankin mallia mikä ei muille kelpaa. Jotta revippä siitä.
Kyllähän taivahan tosi on että verkku vetää viimmesiään, vielä hetken noita kuoria pidetään yllä. Eihän merkillä jolla ei ole omaa tuotekehitystä ole menestystä, se on nähty jo montakertaa. Acolla on kaksi tuotekehitys yksikköä jotka ovat tulevaisuuden rattorit.

Kyllä mää ymmärrän, että on kova paikka kun entinen JD  kartanomerkki osoittautuu vanhanaikaiseksi ergonomialtaan ja
luotettavuutta ei enää ole, portaaton ei ole portaaton.

"Portaaton" ei kestä moottorijarrutusta...vaihteisto kosahtaa romuksi.

Ruskeassa paneelissa hämmennetään epämääräisiä keppiviritelmiä...

Sunnanvaihdintikku on logiikaltaan järjetön.

Naapureilla on useita 6020 sarjan jörniköitä. Vikalistat ovat pitkiä.

Viimeisinpänä naapuri ei saanut fälttejä ylös, täytyi ropeloida magneettiventtiilin päästä, käyntiinlähtöongelmaa, mittaristo
pimiänä...

Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Kylläpä verkku miesten täytyy yrittää ekoaan paikata. Mutta vaikiaa niin pirun vaikiaa... Vaihteisto ja perä ventin tehtaan hylkylinjalta, moottorit sisudiesel ja varmaankin mallia mikä ei muille kelpaa. Jotta revippä siitä.


Ei se mua haittaa. Kyllä ne hylkylinjalaisekki mulle kelpaa, kun tuppaavat olemaan laadultaan muiden priimaa parempia...
tethering holes to their concave windings

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Kylläpä verkku miesten täytyy yrittää ekoaan paikata. Mutta vaikiaa niin pirun vaikiaa... Vaihteisto ja perä ventin tehtaan hylkylinjalta, moottorit sisudiesel ja varmaankin mallia mikä ei muille kelpaa. Jotta revippä siitä.
Kyllähän taivahan tosi on että verkku vetää viimmesiään, vielä hetken noita kuoria pidetään yllä. Eihän merkillä jolla ei ole omaa tuotekehitystä ole menestystä, se on nähty jo montakertaa. Acolla on kaksi tuotekehitys yksikköä jotka ovat tulevaisuuden rattorit.

Kyllä mää ymmärrän, että on kova paikka kun entinen JD  kartanomerkki osoittautuu vanhanaikaiseksi ergonomialtaan ja
luotettavuutta ei enää ole, portaaton ei ole portaaton.

"Portaaton" ei kestä moottorijarrutusta...vaihteisto kosahtaa romuksi.

Ruskeassa paneelissa hämmennetään epämääräisiä keppiviritelmiä...

Sunnanvaihdintikku on logiikaltaan järjetön.

Naapureilla on useita 6020 sarjan jörniköitä. Vikalistat ovat pitkiä.

Viimeisinpänä naapuri ei saanut fälttejä ylös, täytyi ropeloida magneettiventtiilin päästä, käyntiinlähtöongelmaa, mittaristo
pimiänä...



Koko ajan mä pelkäsin, että siitä suunnanvaihdinvivusta menöö jotaki rikki, kun se naksahti niin pirusti. Käyttöasento ei sopinu mun powercontrolliin tottuneeseen kouraani.
tethering holes to their concave windings

Ileh

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Kylläpä verkku miesten täytyy yrittää ekoaan paikata. Mutta vaikiaa niin pirun vaikiaa... Vaihteisto ja perä ventin tehtaan hylkylinjalta, moottorit sisudiesel ja varmaankin mallia mikä ei muille kelpaa. Jotta revippä siitä.
Kyllähän taivahan tosi on että verkku vetää viimmesiään, vielä hetken noita kuoria pidetään yllä. Eihän merkillä jolla ei ole omaa tuotekehitystä ole menestystä, se on nähty jo montakertaa. Acolla on kaksi tuotekehitys yksikköä jotka ovat tulevaisuuden rattorit.

Kyllä mää ymmärrän, että on kova paikka kun entinen JD  kartanomerkki osoittautuu vanhanaikaiseksi ergonomialtaan ja
luotettavuutta ei enää ole, portaaton ei ole portaaton.

"Portaaton" ei kestä moottorijarrutusta...vaihteisto kosahtaa romuksi.

Ruskeassa paneelissa hämmennetään epämääräisiä keppiviritelmiä...

Sunnanvaihdintikku on logiikaltaan järjetön.

Naapureilla on useita 6020 sarjan jörniköitä. Vikalistat ovat pitkiä.

Viimeisinpänä naapuri ei saanut fälttejä ylös, täytyi ropeloida magneettiventtiilin päästä, käyntiinlähtöongelmaa, mittaristo
pimiänä...


Mahtaako muutkaan merkitkään kestää naapureidesi käytössä... Mikäs se olikaan se varma konsti saada sähkönostolaite hajalle, auroilla ja +-0 keleillä?

Kummallakaan merkillä ei ole omaa vaihteistoa, massikalla fendtin ja JDllä ZF:n... Ei kai se jontikan logiikka nuon vain kapeakatseiselle massikkamiehelle aukene  ;)

Miksi muuten variomassikoita on kilpailevilla konekaupoilla vähän ajettuna myynnissä?

ranabbi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Toihan tietysti on totta että kyllä massikka vielä kevyesti päihittää jontun laatutason, vaikka on jo parhaitten tähteistä kasattu. Euroopas tehty jonttu on olut vitsi kautta aikojen. Jenkki koneet nyt menee siinnä talous sarjassa johon ne on tehtykin.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"


Miksi muuten variomassikoita on kilpailevilla konekaupoilla vähän ajettuna myynnissä?

Siksi varmaan kuin muitakin koneita aina kilpailevan merkin myymäläs... Ei oo sopinu käteen tai muuten vaan piruuttaan tarjottu hyvin vaihdossa, että on saatu isäntä vaihtamaan merkkiä...
tethering holes to their concave windings

Loordi Fordson

  • Vieras
Toihan tietysti on totta että kyllä massikka vielä kevyesti päihittää jontun laatutason, vaikka on jo parhaitten tähteistä kasattu. Euroopas tehty jonttu on olut vitsi kautta aikojen. Jenkki koneet nyt menee siinnä talous sarjassa johon ne on tehtykin.

Niinpä..Meilläpäin kahdella urakoitsijalla ollut noita "vitsejä" kolme, 2040S  , 2850 ja 6410. Ajettu yhteensä yli 30 000 tuntia ilman mainittavia ongelmia, joten uskalsin ostaa yhden vitsin..Samoin toisella urakoitsijalla 10-sarjalainen, alussa paljonkin pikkuriesoja, mutta 4000 tunnin jälkeen vaivat loppuivat. Nyt silläkin vitsillä viime vuonna oli ajettu yli 9000 h, omistajan mielipide: Paras kone mitä ollut ( alussa kyllä toista mieltä ).....

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Toihan tietysti on totta että kyllä massikka vielä kevyesti päihittää jontun laatutason, vaikka on jo parhaitten tähteistä kasattu. Euroopas tehty jonttu on olut vitsi kautta aikojen. Jenkki koneet nyt menee siinnä talous sarjassa johon ne on tehtykin.

Niinpä..Meilläpäin kahdella urakoitsijalla ollut noita "vitsejä" kolme, 2040S  , 2850 ja 6410. Ajettu yhteensä yli 30 000 tuntia ilman mainittavia ongelmia, joten uskalsin ostaa yhden vitsin..Samoin toisella urakoitsijalla 10-sarjalainen, alussa paljonkin pikkuriesoja, mutta 4000 tunnin jälkeen vaivat loppuivat. Nyt silläkin vitsillä viime vuonna oli ajettu yli 9000 h, omistajan mielipide: Paras kone mitä ollut ( alussa kyllä toista mieltä ).....

En oo kyllä nähny vanhempien jonttujen kusevan päälleen, uudemmissa peitelty pelleillä. 2040 kuulemma tarkka jäähdytysnesteen määrästä.
tethering holes to their concave windings

Ileh

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Joo ja minä oon kuullu notta perkinssi ei lähde käyntiin varjosta  ;D

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Joo ja minä oon kuullu notta perkinssi ei lähde käyntiin varjosta  ;D

Ja mä oon vielä nähnytkin! ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.