Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uutta ajo-opastinta  (Luettu 17273 kertaa)

Technics

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Uutta ajo-opastinta
Vanha Topcon tuli tiensäpäähän päivitysten muodossa, tilalle tarvis saada uusi. Ilmankaan ei enää osaa olla kun on tottunut siihen ruiskutuksissa ja apulannan levityksessä.

Vaihtoehtoina taitaa olla alle 2000€ hintaluokassa Leican MojoMini, Trimblen Ez-Guide 250 ja Topconin x14. Löytyykö kokemusta noista tai muista tuon hintaluokan opastimista?

Leican opastin valmistus siirtyi uuden nimen alle ja MojoMini jää pois ja tilalle tulee hieman paranneltu malli:
http://www.hexagonagriculture.com/products-solutions/ti5
Ilmeisesti hieman kalliimpi vrt. MojoMini

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7094
Vs: Uutta ajo-opastinta

Onhan tuo melkoinen kötys. Kuvasta puuttuu vielä kallistusanturi, pyörittäjä ja joystikki sekä varmaan kymmenen metriä erinäistä piuhaa.

Miks noita johtoja noin hiton paljon tuossa nipussa, jotenkin erilailla kuin mun viissatasessa? Eikös sulla ollut aiemmin sellainen?
 Mulla Valtrassa näyttö mittaritaulun päällä ja siihen johdot tulee ihan huomaamattomasti. Lattialla sitten harakanpesä oikeassa etukulmassa, kallistusanturin kanssa. Deutsissa näyttö katonrajassa, sinnekin johdot saa ihan nätisti uitettua rullaverhon takana ja pilarin kylkeä pitkin alas.

Kalliita leluja, mutta ehdottoman tarpeellisia rahtipelloilla leveällä ruiskulla ilman ajouria tai apulannan levityksissä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SKI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Uutta ajo-opastinta
Vanha Topcon tuli tiensäpäähän päivitysten muodossa, tilalle tarvis saada uusi. Ilmankaan ei enää osaa olla kun on tottunut siihen ruiskutuksissa ja apulannan levityksessä.

Vaihtoehtoina taitaa olla alle 2000€ hintaluokassa Leican MojoMini, Trimblen Ez-Guide 250 ja Topconin x14. Löytyykö kokemusta noista tai muista tuon hintaluokan opastimista?

Leican opastin valmistus siirtyi uuden nimen alle ja MojoMini jää pois ja tilalle tulee hieman paranneltu malli:
http://www.hexagonagriculture.com/products-solutions/ti5
Ilmeisesti hieman kalliimpi vrt. MojoMini

Koskakohan tuo mahtaa tulla markkinoille?

Tossavainen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 108
Vs: Uutta ajo-opastinta

Onhan tuo melkoinen kötys. Kuvasta puuttuu vielä kallistusanturi, pyörittäjä ja joystikki sekä varmaan kymmenen metriä erinäistä piuhaa.

Miks noita johtoja noin hiton paljon tuossa nipussa, jotenkin erilailla kuin mun viissatasessa? Eikös sulla ollut aiemmin sellainen?
 Mulla Valtrassa näyttö mittaritaulun päällä ja siihen johdot tulee ihan huomaamattomasti. Lattialla sitten harakanpesä oikeassa etukulmassa, kallistusanturin kanssa. Deutsissa näyttö katonrajassa, sinnekin johdot saa ihan nätisti uitettua rullaverhon takana ja pilarin kylkeä pitkin alas.

Kalliita leluja, mutta ehdottoman tarpeellisia rahtipelloilla leveällä ruiskulla ilman ajouria tai apulannan levityksissä.
Ei ole ollut 500 aiemmin. Nuo johdot tympeitä kun on monenlaista haaraa lisävempaimille ja pituutta aivan liikaa. Itsellä kans vielä oikeassa nurkassa kallistusanturi ja harakan pesä. Lisäks näkyy vielä tuo BT palikka ja lisää johtoa geodeettisen laitoksen palvelun käyttöä varten.

Tuota pyörittäjää ei kyllä pois antaisi. Viimekeväänä kylvin ensin ruisku-urat sitten välit täyteen ja lopuksi karmit pellon ympäri eikä koneessa ole edes sitkaimia.

Technics

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Uutta ajo-opastinta
Vanha Topcon tuli tiensäpäähän päivitysten muodossa, tilalle tarvis saada uusi. Ilmankaan ei enää osaa olla kun on tottunut siihen ruiskutuksissa ja apulannan levityksessä.

Vaihtoehtoina taitaa olla alle 2000€ hintaluokassa Leican MojoMini, Trimblen Ez-Guide 250 ja Topconin x14. Löytyykö kokemusta noista tai muista tuon hintaluokan opastimista?

Leican opastin valmistus siirtyi uuden nimen alle ja MojoMini jää pois ja tilalle tulee hieman paranneltu malli:
http://www.hexagonagriculture.com/products-solutions/ti5
Ilmeisesti hieman kalliimpi vrt. MojoMini

Koskakohan tuo mahtaa tulla markkinoille?

Pitäisi tulla myyntiin tälle keväälle eli ihan kohta puoliin varmaan ilmestyy.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7094
Vs: Uutta ajo-opastinta

Onhan tuo melkoinen kötys. Kuvasta puuttuu vielä kallistusanturi, pyörittäjä ja joystikki sekä varmaan kymmenen metriä erinäistä piuhaa.

Miks noita johtoja noin hiton paljon tuossa nipussa, jotenkin erilailla kuin mun viissatasessa? Eikös sulla ollut aiemmin sellainen?
 Mulla Valtrassa näyttö mittaritaulun päällä ja siihen johdot tulee ihan huomaamattomasti. Lattialla sitten harakanpesä oikeassa etukulmassa, kallistusanturin kanssa. Deutsissa näyttö katonrajassa, sinnekin johdot saa ihan nätisti uitettua rullaverhon takana ja pilarin kylkeä pitkin alas.

Kalliita leluja, mutta ehdottoman tarpeellisia rahtipelloilla leveällä ruiskulla ilman ajouria tai apulannan levityksissä.
Ei ole ollut 500 aiemmin. Nuo johdot tympeitä kun on monenlaista haaraa lisävempaimille ja pituutta aivan liikaa. Itsellä kans vielä oikeassa nurkassa kallistusanturi ja harakan pesä. Lisäks näkyy vielä tuo BT palikka ja lisää johtoa geodeettisen laitoksen palvelun käyttöä varten.

Tuota pyörittäjää ei kyllä pois antaisi. Viimekeväänä kylvin ensin ruisku-urat sitten välit täyteen ja lopuksi karmit pellon ympäri eikä koneessa ole edes sitkaimia.

Mä ajanut pellon ympäri normaalisti, 7 kiekkaa 3m:n koneella ja sitten ruiskutusurat kuten sanoit. Ei tuu virheitä enää jatkossa ja kiilat ym. kaikki selvää kun on urat ajettu. Senkun täyttelee veksalailematta pellon täyteen. Viime kevät oli poikkeus, rattirenki oli talvenkin ruiskutraktorissa ja keväälläkin kii siinä. En siis siirtänyt kylvökoneeseen, ja kyllähän se jonkinlaista haastetta toi kylvöön, että sai urat paikoilleen. Tuo yo. tyyli nopeuttaa ja varsinkin selkeyttää kylvötyötä huomattavasti, voisi tehdä urat ilman ajouralaitteitakin. Sulkee mekaanisesti niin paljon syöttölaitteita kuin tarvii, ja urien ajamisen jälkeen käy avaamassa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2010
Vs: Uutta ajo-opastinta
tars varmaan viimeinki ostaa opastin ku tulee heinämaitten ruiskutuksia ja omat syysvehnät on kylvetty huiskalla.

mistä tommosen hexagonin voi suomesta ostaa? TI5 riittänee perus ruiskutus ja apulantahommiin. hankkijalla on mojominiä mut ei kai semmosta vanhaa sit enää kannata.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5174
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Uutta ajo-opastinta
Saman näköinen johtoviidakko tuolla itselläkin on. Ei kukaan ole keksinyt mitään systeemiä millä tuosta johtonipusta ja laitteista saisi sellaisen nätin paketin. Meinasin, että joku sellainen "salkku" mikä sitten asemoitaisiin kaikissa koneissa samaan paikkaan. Siinä olis näyttö ja tuo kallistusanturi kiinni, ainoastaan rattirengin ja antennin joutuisi siirtämään erikseen.

Sitten millä konstilla olette saaneet niin tarkan signaalin, että uskaltaa ajaa urat etukäteen kylväessä? Mahdollistaako geodeettisen laitoksen signaali tämän? Itsellä käytössä pelkkä egnos signaali ja siinä ei kyllä tarkkuus riitä kylvöihin.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8411
Vs: Uutta ajo-opastinta
Johtoviidakkoon yksinkertainen ratkaisu.

Trimblen tmx-2050. Opastimeen tulee vain perus verkkopiuha rj-45 liittimellä.

Senttitarkkuutta saa tällä hetkellä vain rahalla. Jonkinlainen maanpäällinen tarkkuussignaali pitää olla jos haluaa, että ura menee siinä huomennakin. Hetkellinen toleranssi on se, mitä korjauksilla saadaan. Vuotuinen toleranssi on kuitenkin suurempi.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Uutta ajo-opastinta
Trimblen tmx-2050. Opastimeen tulee vain perus verkkopiuha rj-45 liittimellä.
Joozeppi kyseli parin tonnin opastinta, tää ei taida mahtua siihen aukkoon.


3 TMX-2050 Display
Product ID: E24627

The rugged TMX-2050 display has a large 12.1” high-definition touch screen with sharp visuals and a bigger, clearer image. Built on the Android operating system, the flexible platform integrates into your operation seamlessly.
Price: $9575.00  ::) :P
Nothing is Something Worth Doing

SKI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Uutta ajo-opastinta
Noniin, allekirjoittaneelle tuli eilen Trimblen CFX-750 lite laatikossa kotiin. Toivonmukaan on tällä härvelillä pidempi käyttöikä kuin topconilla. Pika silmäyksellä näytti olevan aika yksinkertaisen oloinen härveli,  pitää virtapiuhat vaan laittaa pariin traktoriin akulta valmiiksi että on helpompi siirrellä koneesta toiseen.

sokuri

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Uutta ajo-opastinta
Noniin, allekirjoittaneelle tuli eilen Trimblen CFX-750 lite laatikossa kotiin. Toivonmukaan on tällä härvelillä pidempi käyttöikä kuin topconilla. Pika silmäyksellä näytti olevan aika yksinkertaisen oloinen härveli,  pitää virtapiuhat vaan laittaa pariin traktoriin akulta valmiiksi että on helpompi siirrellä koneesta toiseen.

Saitko tohon ilmaiseksi RTX-tarkennuksen ekaks vuodeks...ehdoton jos sulla ratinpyörittäjät/lohkoautomatiikkaa ruiskuun tms.

sokuri

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: Uutta ajo-opastinta

Onhan tuo melkoinen kötys. Kuvasta puuttuu vielä kallistusanturi, pyörittäjä ja joystikki sekä varmaan kymmenen metriä erinäistä piuhaa.

Miks noita johtoja noin hiton paljon tuossa nipussa, jotenkin erilailla kuin mun viissatasessa? Eikös sulla ollut aiemmin sellainen?
 Mulla Valtrassa näyttö mittaritaulun päällä ja siihen johdot tulee ihan huomaamattomasti. Lattialla sitten harakanpesä oikeassa etukulmassa, kallistusanturin kanssa. Deutsissa näyttö katonrajassa, sinnekin johdot saa ihan nätisti uitettua rullaverhon takana ja pilarin kylkeä pitkin alas.

Kalliita leluja, mutta ehdottoman tarpeellisia rahtipelloilla leveällä ruiskulla ilman ajouria tai apulannan levityksissä.
Ei ole ollut 500 aiemmin. Nuo johdot tympeitä kun on monenlaista haaraa lisävempaimille ja pituutta aivan liikaa. Itsellä kans vielä oikeassa nurkassa kallistusanturi ja harakan pesä. Lisäks näkyy vielä tuo BT palikka ja lisää johtoa geodeettisen laitoksen palvelun käyttöä varten.

Tuota pyörittäjää ei kyllä pois antaisi. Viimekeväänä kylvin ensin ruisku-urat sitten välit täyteen ja lopuksi karmit pellon ympäri eikä koneessa ole edes sitkaimia.

Onko sulla jalkapoljin vai miten pistät auto-ohjauksen päälle ? Mulla ollu ja käytössä muutaman vuoden...

SKI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Uutta ajo-opastinta
Noniin, allekirjoittaneelle tuli eilen Trimblen CFX-750 lite laatikossa kotiin. Toivonmukaan on tällä härvelillä pidempi käyttöikä kuin topconilla. Pika silmäyksellä näytti olevan aika yksinkertaisen oloinen härveli,  pitää virtapiuhat vaan laittaa pariin traktoriin akulta valmiiksi että on helpompi siirrellä koneesta toiseen.

Saitko tohon ilmaiseksi RTX-tarkennuksen ekaks vuodeks...ehdoton jos sulla ratinpyörittäjät/lohkoautomatiikkaa ruiskuun tms.

Eipä tullut tuollainen puheeksi paikallisen IKH:n myyjällä mistä ostin tuon. Eipä kyllä automatiikkaa ole, ratinpyörittäjä kiinnostaisi mutta ei anna talous myöden sellaista ainakaan tälle vuodelle.

Tossavainen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 108
Vs: Uutta ajo-opastinta

Onhan tuo melkoinen kötys. Kuvasta puuttuu vielä kallistusanturi, pyörittäjä ja joystikki sekä varmaan kymmenen metriä erinäistä piuhaa.

Miks noita johtoja noin hiton paljon tuossa nipussa, jotenkin erilailla kuin mun viissatasessa? Eikös sulla ollut aiemmin sellainen?
 Mulla Valtrassa näyttö mittaritaulun päällä ja siihen johdot tulee ihan huomaamattomasti. Lattialla sitten harakanpesä oikeassa etukulmassa, kallistusanturin kanssa. Deutsissa näyttö katonrajassa, sinnekin johdot saa ihan nätisti uitettua rullaverhon takana ja pilarin kylkeä pitkin alas.

Kalliita leluja, mutta ehdottoman tarpeellisia rahtipelloilla leveällä ruiskulla ilman ajouria tai apulannan levityksissä.
Ei ole ollut 500 aiemmin. Nuo johdot tympeitä kun on monenlaista haaraa lisävempaimille ja pituutta aivan liikaa. Itsellä kans vielä oikeassa nurkassa kallistusanturi ja harakan pesä. Lisäks näkyy vielä tuo BT palikka ja lisää johtoa geodeettisen laitoksen palvelun käyttöä varten.

Tuota pyörittäjää ei kyllä pois antaisi. Viimekeväänä kylvin ensin ruisku-urat sitten välit täyteen ja lopuksi karmit pellon ympäri eikä koneessa ole edes sitkaimia.

Onko sulla jalkapoljin vai miten pistät auto-ohjauksen päälle ? Mulla ollu ja käytössä muutaman vuoden...
Ez- REmotella. Sauva on kiinni oikean puoleisessa oven kahvassa. Maksoin viime kesäksi RTX:n tietoisella riskillä, että ei toimi kun asun peittokartan mukaan aivan peittoalueen rajalla tai jopa ulkopuolella. Aukealla toimii hyvin ja käytänkin sitä kylvössä. On hieman tarkempi kuin geodeettisen laitoksen korjaus, jota sitten taas käytän yleensä ruiskutuksissa ja muussa kun ei ole katveita laisinkaan. Sinänsä harmi kun tuo RTX avaa opastimessa myös GLONASS satelliitiit ja ne ovatkin käytössä RTX:n kanssa, mutta kun vaihtaa ulkoiselle korjaukselle niin opastin blokkaa GLONASSIT pois  vaikka geodeettisen korjaus sisältää nykyään myös ne.