Idea on juu siinä, että moottori säädetään optimiinsa kun ureaa käytetään. Jos automaagi huomaa ettei ureaa ole saatavilla, niin sitten moottorin säädöt säädetään 'pieleen', niin että saastemääräykset täyttyvät NOx osalta.
Samasta syystä nämä edellisen ureattoman saastemääräyssukupolven koneet tuppaavat olemaan janoisempia kuin vielä vanhemmat - koneita kun ei ole säädetty optimiin polttoaineenkulutuksen vaan typen oksidien suhteen.
Tämähän on siis vain säätö- ja moottorinohjauskysymys. Itse moottorin hyötysuhteeseen ei urealla ole mitään merkitystä, ainoastaan siihen miten sitä konetta ohjataan, riippuen siitä havaitaanko ureaa olevan saatavilla vai ei.
Kone on taloudellisimmillaan sellaisilla säädöillä, joilla taas uusimmat saasterajat eivät ilman urealla suoritettavaa pakokaasujen jälkikäsittelyä täyty.