Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4

Viestit - potatofarmer

Koneet, laitteet ja tekniikka / D-F 230
: 19.06.10 - klo:19:46
Kiinnostaa tommonen traktori ja saattoi jo löytyä sopiva yksilö vuosimallia 04,mihin kannattaa kiinnittää huomiota,mahdolliset tyyppiviat ym.
Kyllä minä ainakin suosittelen Amazonea puomisto todella kestää,nämä kotimaan härpäkkeet on täällä perunatiloilla testattu ja tahtovat puomistot antaa periksi turhan nopeaan.

Mulla on ug 2200 hinattava ajettu noin 4000 ha ja remontteja kertynyt yhden säätömoottorin verran,ostin käytettynä ja maksoi saman verran kuin uudet kotimaiset.

Kasia tai junkkaria en edes ajatellu mutta hardi oli vaihtoehtona mutta niihinkin on puomistoja vaihdeltu takuuseen.
Ei oo tullu mitattua tarkasti kulutusta kaikki on aina menny mitä on tankkiin kaatanu,ajattelin vaan että olis imuilma hapekkaampaa jos se cooleri siä olis ja vääntöäkin se lisäis, konetta kuitenkin kuormitetaan kohtalaisesti .
Keväällä vedetään 6 metrin äestä 15-20 cm syvyydessä,kesällä maakärryjä , syksyllä 2 rivistä nostokonetta ja talvella vedetään kokonaispainoltaan 20 tonnin perunakärryä.

Meilläpäin kynnetään kyllä tuohon syvyyteen, mutta ei sentään äestetä :o

Perunamaata nimimerkin perusteella? 8950 ja Potilan SPH480 passeli pari,noin 10km/h mittarinopeutta. Pito loppui/luisto kasvoi liikaa ko. nopeuden jälkeen vaikka rengastus paripyörillä 650+650 ja edessä vastaavat parit. Pienempi kone saattaisi hengästyä tosissaan,en ihmettele jos Deutsi ilman cooleria meinaa lämmetä. "Normaali" äestyksessä menee 6m äes 6400 Valtralla. Perunamaalla renkaat äkeestä ilmaan ja traktori liikkuu,alaspäin :)
Joo pottua viljellään ja tuli aikoinaan ostettua tuo silloin 30 hehtaaria ajettu 6 metrinen multiva kun sen sai 5,5 metrisen uuden hinnalla,näin jälistäpäin ajatellen siinä on vähintään se puoli metriä leveyttä liikaa,mutta näillä mennään ainakin tämä kausi.


Ihan tällee maalikkona kehun kun viritin 1090 jxu caseen välijäähyttimen nokalle,ostin sen hevosvoima.com ista toijalasta.ei ollu hintaa ku 250e,letkunmutkat ostin motonetista.pudottaa ahtolämpöjä,tuloputkessa60c-paluu30c,raskaissa töissä huomaa eron moottorin lämmöissä-eli säästää sylinterikantta,moottorinahtopaine max 1bar. ;)
  Deutsin nokkaan tuommoista ei saa mitenkään päin mahtumaan ilman ulkoisia muutoksia....


Josko muistan oikeen ni eikös 135mk3 agrotronissa ole välijäähdytin noukalla vakiona...?

et jos sellasen alkuperäisen coolerin laittaas sinne noukalle ja ostaas ne hilut sellaselta joka tuo saksasta suoraan deutziin osia ni saa varmasti edullisemmin ku esim. yrma:sta  ;D

eikös ne ole muuten ihan samanlaisia koneita 120 ja 135 mk3:set...?
Eipäs ole cooleria tai ei ainakaan reilu vuosi sitten viimeksi ajoin ennenkuin lähti vaihtoon  ;D

aivan muistin sitte väärin... tuo 135:nen oli varmasti hyvä vetämään ku siinä oli 7.2 litran kone ja tuossa m620:sessä tuo 6.2 litranen vai onko eroa tehossa...?
Mopoja kumpainenkin vakiona  ;D 


no niinhän ne kaikki yrittää olla nää nykyyset koneet.... ettei ne vakiona vedä, naapurilla on kaikkista tiukin lastu 150:sessä at:ssä ni siinä on 220hv sitte kone jo vähän pölläyttää savua ja kyllä vetää, ittellä on tuo kevyempi lastu josta tulee 200hv  ;D
Mopohan se tämäkin oli vakiona mutta kyllä nyt löytyy vetoja kun hepoja on noin 200,noi lämmöt siinä suurin huoli on varsinkin äkeen vedossa tahtoo nimittäin jo ruveta maali sulamaan konepellistä varsinkin turbon päältä.
Pitäis kai vaihtaa johonki yli 200 heppaseen tulis sitä kaivattua painoakin reilusti lisää.
Ei oo tullu mitattua tarkasti kulutusta kaikki on aina menny mitä on tankkiin kaatanu,ajattelin vaan että olis imuilma hapekkaampaa jos se cooleri siä olis ja vääntöäkin se lisäis, konetta kuitenkin kuormitetaan kohtalaisesti .
Keväällä vedetään 6 metrin äestä 15-20 cm syvyydessä,kesällä maakärryjä , syksyllä 2 rivistä nostokonetta ja talvella vedetään kokonaispainoltaan 20 tonnin perunakärryä.
Huomaan että et ole käynyt maatalouskouluja tai ainakaan kuunnellut mitä siellä luennoidaan. Perunalle tulee määrätä viljelykierto eli max.3 vuotta peräkkäin samassa maassa niin ei tarvi käyttää koleramyrkkyjä eikä tarvi tuhota puhtaita GMO-vapaita perunalajikkeitamme , sinun  jutu haluamalla GMO-muunnellulla  Basf perunalla.
Ei pidä paikkaansa rutto leviää ilmavirtojen mukana ja jos jätät torjunnat tekemättä niin seuraavana kesänä odottaa munaitiöt pellossa,kun tulee ensimmäinen kunnon sade niin maatartunta on tosi ja näihin munaitiöhin sitten auttaa se viljelykierto.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Intercooler
: 14.02.10 - klo:18:42
Onko kukaan asentanut/asennuttanut Deutz mk3:een cooleria ja jos on millaiset on kokemukset,paljonko kulutus tippui ym.
Suunnitellu tuohon omaan 135:een tehonlisäyksen jälkeen,hinta vain hirvittää,säästääkö sen takasi polttoaine kuluissa kenties.
Kaura ja pelletti,tällä hetkellä kaura ja pelletti miksattu samaan siilolliseen ,pitäis palaa kaura puhtaammin kun pellettiä seassa.
kuormaa perässä paja 150 m2 ja tupa 160m2
Vanhemmilla ollut maalämpö vuodesta -80 ja tässä 30 vuoden aikana on kerran vaihdettu kompura ja korjattu maapiiriä kaks kertaa ja jotain muuta pienempää ,on se vaan vaivatonta lämpöä kun vertaa omaan näpertelyyn kauran ja pelletin kanssa,lähes joka päivälle piisaa jotain rassaamista.
Todella tyytyväinen olen porin tehotuonnin optimointiin,tallista löytyy deutzit 130 -06 ja 135 -01
130 oli vakiona 115 hv ja nyt 165 hv ja 135 oli 150 hv ja nyt 197 hv  ,varsinkin 130 oli vakiona niin laiska että harkitsin jopa koneen vaihtoa mutta nyt siitä ei luopuisi millään,on meinaan kutoseksi todella ketterä peli.
Kasvintuotanto / Vs: Satovuosi 2010
: 07.02.10 - klo:17:17
Äläkää vain ainakaa ruokaperunaa istuttako,sillä pinta-alaa pitäis nyt jo leikata ainakin 10%että tästä jäis käteen muutaki kun känsät.
Viljelijähinta tällä hetkellä 50-100 euroa tonni ja tuotantokustannus luokkaa 200 egee tonni,että silleen se erikoiskasvinviljely kannattaa!!!!
Opel,Mersu,Opel,Ford,Opel,Opel,Ford +Pakettiautot Transit ja Primastar.
Multa löytyy deutz 135 -01 200 hv ja 130 -06 160 hv ja hyvin ovat kestäneet,vikahistoria 135:nen voimanoton pakasta levyt paloiks ,130 tuntimittari sekos ja etupyörän stefa uusiks.

Siinä oli 2000 luvulla tehdyt remontit normaalien huoltojen lisäksi ,mielestäni deutzit ovat laadukkaita koneita kuten muutkin saksalaiset.

Meillä oli 80 luvulla 2 dx sarjan konetta ja myös ne olivat iän aseita,ja niiden jälkeen oli 2 5100 sarjan maxumia joista ensimmäisessä oli lastentauteja,mutta jälkimmäinen 5150 oli helmi ja kaduttaa vieläkin että annoin sen vaihdossa pois.

Fendistä en tiä mitään kun ei oo rahkeet riittäneet sellaisen hankintaan .
Kauralle ainut järkevä osoite on näillä hinnoilla poltto ,kyllähän sitä jotkut tahot jeesustelevat mutta en minä ainakaan pellettiä ala ostamaan yli 200 eken tonnihintaan kun 70 kympin kaurasta irtoaa lähes sama energia.

Kauran poltosta kokemusta 4 vuoden ajalta,poltin 50 kw palokärki ja tulimax 50 kw kattila,näillä huippukylmillä kyllä meinas usko loppuu kauran tehoon piti meinaan lisätä syöttöä kolminkertaiseksi normaaliin talvikeliin verrattuna.

Koneet, laitteet ja tekniikka / Mönkijä
: 26.12.09 - klo:19:03
Iski kova mönkijä kuume päällensä ja haluaisin kuulla kokemuksia eri merkeistä,tarkoitus olis hankkia +500 kuutioinen työ ja huvikäyttöön ja kiinalaiset on sitte pois laskuista.
Olen antanut itseni ymmärtää että japsi merkit olis luotettavimpia?

Työkäyttö olis lähinnä auraamista,polttoaineen siirtoa kastelupumpulle kesisin,polttopuun siirtoa ym.
Sivuja: 1 [2] 3 4