Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vanhoja lypsyrobotteja...  (Luettu 41306 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vanhoja lypsyrobotteja...
Lukaisin topicin läpi, eikä kukaan hirveästi vastustanut, eikä kukaan hehkuttanutkaan.  Eihän se tietänkään ois notta niin kommeeta hommata vanhaa roboo, vanhaan navettaan...

Mutta ite oon miettiny että tosta omasta parsihelvetistä, pikku laajennuksella tekis 35-40 lehmän pihaton, ja sinne sitten käytetty robo viettämään leppoisia eläkepäiviä, polvet kiittäis :) Nuorkarjalle ja umppareille tilat navetan yhteydessä olevaan latoon, joka tietysti eristettäisiin. Rehunjako pienkuormaajalla, selkä kiittäis :)

1 robotin uus pihatto on omasta mielestä aivan liian kallis... Ja työläs yhden miehen hoidettavaksi.

Onko perusteluja miksi ei missään nimessä kannata? Asemalypsyä ei tietenkään ole unohdettu. Parsihelvetistä haluttais eroon...

Älä helekutis ropoon sekaannu - 1x8 takaalypsyasema paras ratkaisu

Onko takaalypsyasemalla mukavampi lypsää kun kalanruodossa? Osuuko potkut käsille? Potkuraudan käyttö taitaa olla mahdotonta? Onko niissä paskaa ja kusta varten joku kouru vai tippuuko suoraan syliin ku lypsimiä kiinnittää?

Kyllä  nuo toimivat hyvin.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Vanhoja lypsyrobotteja...
Lukaisin topicin läpi, eikä kukaan hirveästi vastustanut, eikä kukaan hehkuttanutkaan.  Eihän se tietänkään ois notta niin kommeeta hommata vanhaa roboo, vanhaan navettaan...

Mutta ite oon miettiny että tosta omasta parsihelvetistä, pikku laajennuksella tekis 35-40 lehmän pihaton, ja sinne sitten käytetty robo viettämään leppoisia eläkepäiviä, polvet kiittäis :) Nuorkarjalle ja umppareille tilat navetan yhteydessä olevaan latoon, joka tietysti eristettäisiin. Rehunjako pienkuormaajalla, selkä kiittäis :)

1 robotin uus pihatto on omasta mielestä aivan liian kallis... Ja työläs yhden miehen hoidettavaksi.

Onko perusteluja miksi ei missään nimessä kannata? Asemalypsyä ei tietenkään ole unohdettu. Parsihelvetistä haluttais eroon...

Älä helekutis ropoon sekaannu - 1x8 takaalypsyasema paras ratkaisu

Onko takaalypsyasemalla mukavampi lypsää kun kalanruodossa? Osuuko potkut käsille? Potkuraudan käyttö taitaa olla mahdotonta? Onko niissä paskaa ja kusta varten joku kouru vai tippuuko suoraan syliin ku lypsimiä kiinnittää?

onhan nois takalypsyasemis kouru.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

nuorviljelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: Vanhoja lypsyrobotteja...
Meidän suunnitelmiin uuden navetan osalta kuuluu vahvasti käytetty robo, Lelyn tehdaskunnostettu robo tulee vuoden takuulla ja hinta on melko kohtuullinen verrattuna vastaavaan asemaan.

Muutenkin koko projekti tehdään Agronetin oppien vastaisesti, hallin toimittaja on melko suurella todennäköisyydellä Conexx. ;)

Konkurssin (tai katon sortumisen) tullen voitte sitten huudella ja *****illa vapaasti, mutta suomalainen perinteinen maaseuturakentaminen on kyllä niin epäterveellä pohjalla, että pakko sitä on jotain muutakin kokeilla. Ei navetta saa maksaa miljoonaa.
Ootko siis saanu conexxilta muutakin kuin vaan lupauksia ja uusia lupauksia miten kyllä ihan kohta otetaan yhteyttä ja tullaan käymään ja piirtäjällä on jo teidän kuvat jne?

Meillä on piirtäjä omasta takaa, Conexxhan ei toimita rakennuslupaan vaadittavia kuvia. Eli käytännössä itse päätetään haluttu hallin koko ja muoto, josta Conexx tekee tarjouksen. Periaatteessa he toimittavat hallin ja rakennekuvat, loput täytyy hankkia muualta.

nuorviljelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: Vanhoja lypsyrobotteja...
Meidän suunnitelmiin uuden navetan osalta kuuluu vahvasti käytetty robo, Lelyn tehdaskunnostettu robo tulee vuoden takuulla ja hinta on melko kohtuullinen verrattuna vastaavaan asemaan.

Muutenkin koko projekti tehdään Agronetin oppien vastaisesti, hallin toimittaja on melko suurella todennäköisyydellä Conexx. ;)

Konkurssin (tai katon sortumisen) tullen voitte sitten huudella ja *****illa vapaasti, mutta suomalainen perinteinen maaseuturakentaminen on kyllä niin epäterveellä pohjalla, että pakko sitä on jotain muutakin kokeilla. Ei navetta saa maksaa miljoonaa.

Agronetin oppien vastaisesti ???  ny on agronetin lukemisesta lätkäistävä laiskanläksyjä ;D

Viittasin lähinnä siihen, että Conexx on haukuttu perinpohjaisesti (syyttä?) eikä käytetyn robonkaan ostajalle ole paljoa kannustusta liiennyt.

Lisättäköön vielä, että mihinkään ei olla nimeä laitettu ja muitakin tarjouksia on kyselty. Eli avoimin silmin ja mielin edetään.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vanhoja lypsyrobotteja...
Ei täällä Connexxia ole haukuttu sen enempää kuin mitään muutakaan. Hyvia halleja jos tuollaisesta vaan tykkää.

retuperä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: Vanhoja lypsyrobotteja...
tääältä kyl tulee kannustusta käytetyn robotin hankintaan. ja olihan tuola mascuksen sivuilla halvempiki ku toi mitä edellä linkitettiin. hintaa oli alle 20t. kyl se varmaan sen 30-40 lypsää keveesti ainaki nhk lupaa 50-60 ;D
itellä on edelleen se kaikkien haukkuma kallion rätiskö. eise kaivanu ku päivityksen ja hyvin vetää nopeudessa ja tarkkuussa ohi ton uuden ;D

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: Vanhoja lypsyrobotteja...
Retuperä: Kallion rätiskö? Mikä  :o

Nuorviljelijä: Paljonko lehmäpaikkoja tulossa ja millanen kustannusarvio?
Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.

realisti

  • Vieras
Vs: Vanhoja lypsyrobotteja...
Retuperä: Kallion rätiskö? Mikä  :o

Nuorviljelijä: Paljonko lehmäpaikkoja tulossa ja millanen kustannusarvio?

taitaa tarkoittaa kallion tilan entistä vms:ää nivalasta.

luomuviljelijä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 599
Vs: Vanhoja lypsyrobotteja...
Olen huoltomiehiltä kuullu et jotkut vaihtaa robotteja jopa viiden vuoden käytön jälkeen. 10 vuotias robotti on jo ikäloppu. Mikä niis on niin huonoa ettei kestä sen kauempaa? Runko kuitenkin rosteria ni ei pitäis heti pettää. Ohjelmistoja voi päivittää. Ja tuhansia euroja menee vuodessa huoltoihin ni luulis sil pysyvän kunnos vähän kauemminkin. Mä lypsän 25 vuotiaalla asemalla ja hyvin pelaa  ;D

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: Vanhoja lypsyrobotteja...
Olen huoltomiehiltä kuullu et jotkut vaihtaa robotteja jopa viiden vuoden käytön jälkeen. 10 vuotias robotti on jo ikäloppu. Mikä niis on niin huonoa ettei kestä sen kauempaa? Runko kuitenkin rosteria ni ei pitäis heti pettää. Ohjelmistoja voi päivittää. Ja tuhansia euroja menee vuodessa huoltoihin ni luulis sil pysyvän kunnos vähän kauemminkin. Mä lypsän 25 vuotiaalla asemalla ja hyvin pelaa  ;D
Mä lypsätän lehmäni kahdella ikälopulla, toinen on 11 vee ja toinen 9 vee.  ;D

Kait sitä saa robottinsa vaihtaa vaikka kahden vuoden välein, jos on ylimääräistä rahaa ja haluu aina kiiltoa ja uusinta muotoilua navetaansa. Mulle riittää ohjelman päivitys, nykylypsäjät ovat ajatuksiltaan 2010 tasolla ja homma toimii.  ;D