Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Roten Raspi toimii, mites muut  (Luettu 6543 kertaa)

Buster

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Roten Raspi toimii, mites muut
Olen vuoden verran tehnyt Raspilla monenlaisia töitä asfalttipohjista lumitöihin , tienmuotoiluun ja lanaukseen todennut näppäräksi monitoimilaitteeksi, jota on helppo käyttää, ja joka on helppo kiinnittää ja irroittaa traktorista aina tarvittaessa. Joistakin muunmerkkisistä olen kuullut että tekevät aallokkoa ja että pehmeillä ja uraisilla teillä ja pihoilla ei oikein tasaaminen onnistu, mutta tukipyörien ansiosta ei Raspilla ole ongelmia ollut, ja lumenkin pystyi poistamaan sulapohjaisilta pihoilta repimättä pohjia auki. Asiakkaatkin tyytyväisiä kun siisti jälki.
Millaisia kokemuksia muista"lanoista" teillä olisi

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Roten Raspi toimii, mites muut
Olen vuoden verran tehnyt Raspilla monenlaisia töitä asfalttipohjista lumitöihin , tienmuotoiluun ja lanaukseen todennut näppäräksi monitoimilaitteeksi, jota on helppo käyttää, ja joka on helppo kiinnittää ja irroittaa traktorista aina tarvittaessa. Joistakin muunmerkkisistä olen kuullut että tekevät aallokkoa ja että pehmeillä ja uraisilla teillä ja pihoilla ei oikein tasaaminen onnistu, mutta tukipyörien ansiosta ei Raspilla ole ongelmia ollut, ja lumenkin pystyi poistamaan sulapohjaisilta pihoilta repimättä pohjia auki. Asiakkaatkin tyytyväisiä kun siisti jälki.
Millaisia kokemuksia muista"lanoista" teillä olisi


Polanneterä toimii varauksin. Käytän lähes pelkästään auratessa karhennukseen/tasaukseen ja sohjonpoistoon. Nyt kun olen tehny suksen taakse niin ei synny aallokkoa, ennen sitä varsinkiin uusilla (tappi) terillä epätoivoista saada kunnon jälkeä. Hyvin sillä tavaraa irtoaa kun on tarvis, että sikäli tekee sen minkä lupaavat.
allekirjoittanut

pome

  • Vieras
Vs: Roten Raspi toimii, mites muut
ittel käytössä kuorma-auton alaterä traktorissa 3 piste kiinnikkeessä takana. maksoi käytettynä 200€ täysin ehjä vehje. tein 3piste sovitteen siihen, aikaa meni 4h elikkä hankinta hintaa kerty 400€ töineen ja materiaaleineen. toimii erittäin hyvin sillä jyystetään joka toinen auraus kerta 150km valtion teitä  ;)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Roten Raspi toimii, mites muut
ittel käytössä kuorma-auton alaterä traktorissa 3 piste kiinnikkeessä takana. maksoi käytettynä 200€ täysin ehjä vehje. tein 3piste sovitteen siihen, aikaa meni 4h elikkä hankinta hintaa kerty 400€ töineen ja materiaaleineen. toimii erittäin hyvin sillä jyystetään joka toinen auraus kerta 150km valtion teitä  ;)

asiaa, laitatko kuvan?
allekirjoittanut

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: Roten Raspi toimii, mites muut
Olen vuoden verran tehnyt Raspilla monenlaisia töitä asfalttipohjista lumitöihin , tienmuotoiluun ja lanaukseen todennut näppäräksi monitoimilaitteeksi, jota on helppo käyttää, ja joka on helppo kiinnittää ja irroittaa traktorista aina tarvittaessa. Joistakin muunmerkkisistä olen kuullut että tekevät aallokkoa ja että pehmeillä ja uraisilla teillä ja pihoilla ei oikein tasaaminen onnistu, mutta tukipyörien ansiosta ei Raspilla ole ongelmia ollut, ja lumenkin pystyi poistamaan sulapohjaisilta pihoilta repimättä pohjia auki. Asiakkaatkin tyytyväisiä kun siisti jälki.

Kuinka Rote on toteuttanut painatuksen? Nouseeko terä kuinka korkealle maasta? En löytänyt Roten sivuilta tietoja ko. koneesta.

Buster

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Roten Raspi toimii, mites muut
Roten Raspissa tulee mukana sellainen työntövarsi jolla painatetaan laitetta vaikka takapyörät ilmaan, tosin siinä on käytettävä järkeä että kuinka paljon 
painattaa ja kun säädöt on kohdallaan sitä on helppo käyttää, koska riittää pelkän nostolaitteen käyttö. Kun hydrauliikalla laitetaan työpaine hoitaa paineakut vakiopainatuksen vaikka käytät laitteen yläasennossa....todella helppokäyttöinen ja nopea laite. Terä nousee , riippuu tietty traktorin koosta mut mulla T-190:ssä ainakin puolimetriä jos tarvii, mutta sitten ei paineakuissa riitä kapasiteetti et joutuu lisäämään työpaineen uudelleen.
Tien aurauksessa riittää kun nostaa parikymmentä senttiä. Valtran myyjillä on kuvia ja esitteitä laitteesta. Terä on jotain puolimetriä korkea et myös märkä lumi rullaa hyvin ja terän kääntökulma jotain 30 astetta. Norjaankin sanoivat Valtran myyneen tätä laitetta.

valtra/vama

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Roten Raspi toimii, mites muut
Montako lumityölähtöä on " Buster raspi-miehellä" ollut siellä Pohjois-Karjalan suunnalla?