Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rypsi oikosena ketoon?  (Luettu 2318 kertaa)

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Rypsi oikosena ketoon?
Perusmuokkaus vanhaan nurmeen glyfosaatilla ja siihen suorakylväen rypsi, onko kokemuksia? Toukokuun lopussa ei taida enää onnistua vaan pitää olla täs aikasemmin asialla ennenkö heinä imasee kaiken kosteuden pinnasta?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Rypsi oikosena ketoon?
Glyfoa ja siihen suorakylvö ilman muokkauksia.
Kui mää ain olen paras?

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Rypsi oikosena ketoon?
Ookko koittanu? Käytössä huomioitavaa? Teilläpäin aina maat lämpöset kun säteily pitää nurmikot vihreenä talvellakin  ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Rypsi oikosena ketoon?
Ookko koittanu? Käytössä huomioitavaa? Teilläpäin aina maat lämpöset kun säteily pitää nurmikot vihreenä talvellakin  ;D

Kesantonurmia lopetin viime keväänä glyfosaatilla ja siihen rypsin suorakylvö.

Sit syksyllä viel lisää glyfosaattia.

Ny kylvän samoihin peltoihin kauraa ja vehnää suorakylvönä. Maalaji hienohieta.
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Rypsi oikosena ketoon?
Ookko koittanu? Käytössä huomioitavaa? Teilläpäin aina maat lämpöset kun säteily pitää nurmikot vihreenä talvellakin  ;D

Timppa käyttää hämäysmielessä Agrimarketin vihreää glyfoa, sillä saa vainiot maalattua vihreiksi  :D

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Rypsi oikosena ketoon?
Muutama vuosi sitten käytiin tekeen juhannuksen alus viikolla säilörehua ja sen perään talonväki kylvi sitten rypsin ja kaiken kukkuraksi siitä puitiin kuulemma ihan kelpo sato.

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Rypsi oikosena ketoon?
Minä vuonna? Eikös sitä keväälläkin pysty puimaan ja jos ei sittenkään niin loppukesästä. Mulla oli joskus kylvöstä puimisen jotain 420 päivää  ;D

Tietysti syysrypsi olis yks konsti jos ensimmäisen sadon teettäis, sitä ei oo tullu viä kokeiltuakaan. Tuolla kulmalla taitaa tulla nuo sorkkaeläimet kylläkin ongelmaksi syysrypsillä

Kylvitkö Timppa ennemmin vai myöhemmin, osaako se rypsinsiemen enää itää jos sattuu kuiva toukukuun loppu ja nurmi imasee loputkin vedet pinnasta? Kun se nurmen tappaminenkin varmaan on turhan aikasta vielä

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Rypsi oikosena ketoon?
Minä vuonna? Eikös sitä keväälläkin pysty puimaan ja jos ei sittenkään niin loppukesästä. Mulla oli joskus kylvöstä puimisen jotain 420 päivää  ;D

Tietysti syysrypsi olis yks konsti jos ensimmäisen sadon teettäis, sitä ei oo tullu viä kokeiltuakaan. Tuolla kulmalla taitaa tulla nuo sorkkaeläimet kylläkin ongelmaksi syysrypsillä

Kylvitkö Timppa ennemmin vai myöhemmin, osaako se rypsinsiemen enää itää jos sattuu kuiva toukukuun loppu ja nurmi imasee loputkin vedet pinnasta? Kun se nurmen tappaminenkin varmaan on turhan aikasta vielä

Kattelen tänään kirjanpidosta kylvöpäivän.

Jees. 18.5.2011 kylveskelin rypsin heinämaahan. Nyt tarttis kylvää vehnää siihen rypsin sänkeen.

Sitä heinän kuloa ei siel alla enää ole.

Viimeksi muokattu: 09.05.12 - klo:20:20 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?