Mihin olette unohtaneet Marinin hoitajamitoitukset ym. vastaavat, joiden toteuttaminen siirrettiin järjestelmällisesti vaalikauden loppuun. Toisin sanoen, toiset jatkavat. Niin tässäkin tapahtuu osittain eli tulevat hallitukset jatkavat. Aikansa kun ratajuttuja lueskelee, on käynyt ilmi, että vanha rata on huonossa kunnossa ja senkin korjaaminen tulisi olemaan miljardiluokan investointi. Tulisiko Helsingin ja Turun välinen rautatieyhteys lopettaa kokonaan. Jopa Suomenmaan kolumnista löytyi mietteliäs tokaisu, että radan rakentamatta jättäminen ei olisi ongelmaton ratkaisu sekään. Mielenkiintoista on se, että tehdään jo vaikka suunnitelmat ovat muutostilassa. Esim. Lohjan ja Salon välinen osuus muutetaankin kai yksiraiteiseksi ja sillä säästetään miljardi. Noin yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että kalliimpaa liikennöintimuotoa ei olekkaan kuin rautatiet.