Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Voi hitsin hitsi  (Luettu 9682 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Voi hitsin hitsi
Mun kävi >20 vuotias Wallius 208 viime keväänä Muurlassa remontissa. En muista miten ei toiminut, mutta ei ainakaan hitsannut. Oli mennyt joku kortti, jota huoltomies ei kuulemma ollut koskaan aikaisemmin kenenkään koneeseen vaihtanut. Ihme! Neljäsataa maksoi remontti rahteineen ja veroineen. Logistiikka toimi hyvin, kiito haki ja palautti. En olis rahdin hinnalla itse käynyt kahta kertaa Muurlassa (~50 km matkaa).
Mä vein kerran Walliuksen Muurlaan. Ajomatkan tärinä kuitenkin korjasi koneen, huolto ei tehnyt sille mitään ja nyt seon toiminut 22 vuotta..
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Voi hitsin hitsi
Mulla lakkasi pajalla kompura pyörimästä, jurisi vaan eikä alkanut siis ollenkaan pyörimään. Mutta mepun hallilämmiin pelasi ihan hyvin, niin ei tullut asiaa ajateltua sen enempää. Tässä pari päivää sitten todettiin että uudenkarhea esabin mig ei syötä lankaa vaikka lähtee päälle, kaikki kaapelit ja hitsin sulakkeet tarkastettiin tuloksetta. Sulaketaulua oli katsottu taskulampulla jo kompuran mentyä mykäksi, mutta kaikki sulakkeet näytti ehjälle. Kuitenkin ajattelin vielä käydä taulun läpi jännitteenkoettimella ja kappas vaan ihan ehjän näköinen yhden vaiheen sulake olikin palanut. Eipä tullut sentään vietyä ehjiä koneita remonttiin.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Voi hitsin hitsi
  Noi tulppasulakkeet ovat olleet jo pitkään sellasia ettei vilkaisemalla  voi nähdä onko palanut vai ei,joskus nuoruudessa riitti kun katsoi persettä--

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: Voi hitsin hitsi
Ei liity juurikaan aiheeseen, mutta tulipahan mieleen..

Joku vuosi sitten talssin aamulypsylle varmaan -30 pakkasessa. Kaikki oli normaalia kunnes yritin käynnistää lypsykonetta, vaan eipä lähtenyt. Sulaketaululle ihmettelemään, mutta sulakkeet oli ehjiä. Jännitekoettimella ronkkimaan pääsulakkeita ja huomasin ettei yhteen vaiheeseen tullut juissia. Taulun väliseinää tökkimällä jostain takaa löi kipinää. Soitin sähköyhtiön vikapartion paikalle ja he totesivat että pääsulakkeille tulevat kaapelit olivat olleet löysällä, mikä oli polttanut yhden vaiheen piuhan poikki. Ajelivat muuntajalle katkaisemaan sähköt puolelta kylää. Sulakepohja oli palanut piloille, eikä heillä tietenkään ole moisia mukanaan. Onneksi nurkista löytyi ikivanha sulaketaulu, mistä päästelin varaosan ja aamulypsylle päästiin.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4409
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Voi hitsin hitsi
Näissä on myös tulipalo lähellä... silloin kun joku 10 mm2 piuha palaa poikki on lämpötehoa tarjolla jo enemmän kuin riittävästi :-((

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Voi hitsin hitsi
Mun kävi >20 vuotias Wallius 208 viime keväänä Muurlassa remontissa. En muista miten ei toiminut, mutta ei ainakaan hitsannut. Oli mennyt joku kortti, jota huoltomies ei kuulemma ollut koskaan aikaisemmin kenenkään koneeseen vaihtanut. Ihme! Neljäsataa maksoi remontti rahteineen ja veroineen. Logistiikka toimi hyvin, kiito haki ja palautti. En olis rahdin hinnalla itse käynyt kahta kertaa Muurlassa (~50 km matkaa).
Mä vein kerran Walliuksen Muurlaan. Ajomatkan tärinä kuitenkin korjasi koneen, huolto ei tehnyt sille mitään ja nyt seon toiminut 22 vuotta..

Voi perhanan perhana, se tuli sulle kalliiksi! Olisit laittanut koneen kiitolinjan kyytiin, ja samalla määränpää kotiisi, olisit saanut ehjän koneen kotiovelle todella edullisesti!!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Voi hitsin hitsi
Mun kävi >20 vuotias Wallius 208 viime keväänä Muurlassa remontissa. En muista miten ei toiminut, mutta ei ainakaan hitsannut. Oli mennyt joku kortti, jota huoltomies ei kuulemma ollut koskaan aikaisemmin kenenkään koneeseen vaihtanut. Ihme! Neljäsataa maksoi remontti rahteineen ja veroineen. Logistiikka toimi hyvin, kiito haki ja palautti. En olis rahdin hinnalla itse käynyt kahta kertaa Muurlassa (~50 km matkaa).
Mä vein kerran Walliuksen Muurlaan. Ajomatkan tärinä kuitenkin korjasi koneen, huolto ei tehnyt sille mitään ja nyt seon toiminut 22 vuotta..

Voi perhanan perhana, se tuli sulle kalliiksi! Olisit laittanut koneen kiitolinjan kyytiin, ja samalla määränpää kotiisi, olisit saanut ehjän koneen kotiovelle todella edullisesti!!

Samana päivänä poistettiin vielä viisaudenhampaat yläleuasta. Pöytyän apteekista poikkesin särkylääkettä  :'( Ja tääkin on ihan totta  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Voi hitsin hitsi
Ei liity juurikaan aiheeseen, mutta tulipahan mieleen..

Joku vuosi sitten talssin aamulypsylle varmaan -30 pakkasessa. Kaikki oli normaalia kunnes yritin käynnistää lypsykonetta, vaan eipä lähtenyt. Sulaketaululle ihmettelemään, mutta sulakkeet oli ehjiä. Jännitekoettimella ronkkimaan pääsulakkeita ja huomasin ettei yhteen vaiheeseen tullut juissia. Taulun väliseinää tökkimällä jostain takaa löi kipinää. Soitin sähköyhtiön vikapartion paikalle ja he totesivat että pääsulakkeille tulevat kaapelit olivat olleet löysällä, mikä oli polttanut yhden vaiheen piuhan poikki. Ajelivat muuntajalle katkaisemaan sähköt puolelta kylää. Sulakepohja oli palanut piloille, eikä heillä tietenkään ole moisia mukanaan. Onneksi nurkista löytyi ikivanha sulaketaulu, mistä päästelin varaosan ja aamulypsylle päästiin.


  Mulla sama juttu kävi,no pakkasta ei ollut kun toistakymmentäastetrta,mut pimeää,vaihdoin sen katkenneen piuhan taskulamppu suussa ja virrat päällä,onneks lähtivät ne ruuvit auki että sain sen uuden pätkän paikoilleen ja oli tullut hommattua noita eristettyjä työkalujakin.
 

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Voi hitsin hitsi
Mun kävi >20 vuotias Wallius 208 viime keväänä Muurlassa remontissa. En muista miten ei toiminut, mutta ei ainakaan hitsannut. Oli mennyt joku kortti, jota huoltomies ei kuulemma ollut koskaan aikaisemmin kenenkään koneeseen vaihtanut. Ihme! Neljäsataa maksoi remontti rahteineen ja veroineen. Logistiikka toimi hyvin, kiito haki ja palautti. En olis rahdin hinnalla itse käynyt kahta kertaa Muurlassa (~50 km matkaa).
Mä vein kerran Walliuksen Muurlaan. Ajomatkan tärinä kuitenkin korjasi koneen, huolto ei tehnyt sille mitään ja nyt seon toiminut 22 vuotta..

Ihmeparantuminen Opelin kyydissä. Jos olisit yhtään pisneshenkinen, alkaisit tarjoamaan "parannuskyytejä" ko. ajoneuvolla. 8)
It ain't over till the fat lady sings

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65679
Vs: Voi hitsin hitsi
ja eristettyjä työkaluja joitten kapasiteetti on jotain 6 ampeerin luokkaa!   hyvät sulle!                         toi sähkö on kyllä ihmeellinen epeli, joillain toimii vaikkei oikein pitäis toimiakaan ja joillain ei sitten toimi....

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Voi hitsin hitsi
Mun kävi >20 vuotias Wallius 208 viime keväänä Muurlassa remontissa. En muista miten ei toiminut, mutta ei ainakaan hitsannut. Oli mennyt joku kortti, jota huoltomies ei kuulemma ollut koskaan aikaisemmin kenenkään koneeseen vaihtanut. Ihme! Neljäsataa maksoi remontti rahteineen ja veroineen. Logistiikka toimi hyvin, kiito haki ja palautti. En olis rahdin hinnalla itse käynyt kahta kertaa Muurlassa (~50 km matkaa).
Mä vein kerran Walliuksen Muurlaan. Ajomatkan tärinä kuitenkin korjasi koneen, huolto ei tehnyt sille mitään ja nyt seon toiminut 22 vuotta..

Ihmeparantuminen Opelin kyydissä. Jos olisit yhtään pisneshenkinen, alkaisit tarjoamaan "parannuskyytejä" ko. ajoneuvolla. 8)

Ko. Walliuksella hitsattiin ko. Opelin helmoja myöhemmin, sit se auto lähti jonnekin romikselle
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Voi hitsin hitsi
Mun kävi >20 vuotias Wallius 208 viime keväänä Muurlassa remontissa. En muista miten ei toiminut, mutta ei ainakaan hitsannut. Oli mennyt joku kortti, jota huoltomies ei kuulemma ollut koskaan aikaisemmin kenenkään koneeseen vaihtanut. Ihme! Neljäsataa maksoi remontti rahteineen ja veroineen. Logistiikka toimi hyvin, kiito haki ja palautti. En olis rahdin hinnalla itse käynyt kahta kertaa Muurlassa (~50 km matkaa).
Mä vein kerran Walliuksen Muurlaan. Ajomatkan tärinä kuitenkin korjasi koneen, huolto ei tehnyt sille mitään ja nyt seon toiminut 22 vuotta..

Ihmeparantuminen Opelin kyydissä. Jos olisit yhtään pisneshenkinen, alkaisit tarjoamaan "parannuskyytejä" ko. ajoneuvolla. 8)

Ko. Walliuksella hitsattiin ko. Opelin helmoja myöhemmin, sit se auto lähti jonnekin romikselle

Ehkä se pyhä henki on siirtynyt siihen Walliukseen?
It ain't over till the fat lady sings

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Voi hitsin hitsi
Vaimo valitti kerran että pyykkikoneesta saa sätkyjä kynsille kun koskee.No tilan pääsähköasentaja läksi paikalle ja niinpä vika oli heti seuraavassa rasiassa siellä maa oli löystynyt,kiritys ja siihen loppu sätkyt.
Olin puita ajamassa vieraan pitäjän mailla ,kun puhelin soi hellan uuni ei lämpiä kunnolla ja sulakkeet on ehjät,no soitin naapurille joka on sähkömies se sanoi jotta sulakkeet menny ,minä sanoin että vaimon mielestä vika on muualla,ja niinpä se oli tuvan sähkötaulun pääkatkaisijasta oli mennyt yksi kärki ,siinä vika.
Kerran tultiin kylältä kaupoilta ja ihmeteltiin heti sisään tullessa että onpa täällä lämmin ja pian selvisi että kiuas oli täysillä eikä sammunut millään.No sulakkeet pois niin herkes lämpiämästä.
Vika oli kiukaan kellokatkaisijassa sen kokooja pultit oli löystyneet ja käret sisällä sekaisin.Oli tuuri ettei palanut kämppä.
Uusi kiuas teki sen että kello ei herennyt laukasta virtaa pois ollenkaan ja siitäpä opittiin että aina käsin katkoo pois .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Voi hitsin hitsi
Kaverin koneessa oli vikana se että tasasuuntaajalevy yhdistyi ylhäällä pultilla ja se oli löyhä liitos niin virta oli syönyt kuin rotta pellit erilleen ,no uudet rikat ja pultti taas toimi.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Voi hitsin hitsi
Vaimo valitti kerran että pyykkikoneesta saa sätkyjä kynsille kun koskee.No tilan pääsähköasentaja läksi paikalle ja niinpä vika oli heti seuraavassa rasiassa siellä maa oli löystynyt,kiritys ja siihen loppu sätkyt.
Olin puita ajamassa vieraan pitäjän mailla ,kun puhelin soi hellan uuni ei lämpiä kunnolla ja sulakkeet on ehjät,no soitin naapurille joka on sähkömies se sanoi jotta sulakkeet menny ,minä sanoin että vaimon mielestä vika on muualla,ja niinpä se oli tuvan sähkötaulun pääkatkaisijasta oli mennyt yksi kärki ,siinä vika.
Kerran tultiin kylältä kaupoilta ja ihmeteltiin heti sisään tullessa että onpa täällä lämmin ja pian selvisi että kiuas oli täysillä eikä sammunut millään.No sulakkeet pois niin herkes lämpiämästä.
Vika oli kiukaan kellokatkaisijassa sen kokooja pultit oli löystyneet ja käret sisällä sekaisin.Oli tuuri ettei palanut kämppä.
Uusi kiuas teki sen että kello ei herennyt laukasta virtaa pois ollenkaan ja siitäpä opittiin että aina käsin katkoo pois .

Olexää ihan itse asentanut noi teidän talon sähköt, kun on noin paljon ongelmia?
It ain't over till the fat lady sings