Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SikaMies - 21.10.08 - klo:18:04
-
mitäs mieltä ootte tästä uutuudesta? alkaa oleen vanha traktori vaihtoikäinen ja nuo uudet Caset vähän kiinnostais...tänne meillepäin on tullut useampi uusi puma ja käyttäjät ollut kovin tyytyväisiä...entäs John Deere?
-
Casea myydään kyllä tosi vähän Suomessa,jos tollasen harvinaisuuden ostat niin sen tunnet lompsassa viimeistään silloin kun taas yrität sitä vaihtaa tuoreempaan.
Portaattomien hinta tulee laskemaan nopeammin ainakin niin kauan kunnes niistä tulee erittäin yleisiä ja siihen menee 10 vuotta jossei 20.
-
Eikös se ole tulossa vasta ens vuonna, Casen oma portaaton siis? Sen pitäis laajentaa tehohaarukkaa 225 pyöräkoniin saakka.
-
Joo luulivat varmaan valtura et ainoo joka lanseeraa jotain uutta. Mutta tämä Casen uusien mallien lanseeraus johtuu aivan siitä että sisu muutti nimesä acgon alaisuuteen. Mutta nyt on ainaki kohta on kilpailua portaattomien markkinoilla. Ja CVX on kyllä lukeutunut toimivien kastiin, toivottavattavasti Puma cvx on jatkoa tähän toimivuuteen. Hyttihän noissa on kyllä aika hyvää tasoa, joten on lupaa odottaa hyvää tulosta. Toivottavasti tämä malli nostaa casen osuuksia ja tuo kilpailua näillä markkinoilla. Ainakin peuran laatikoiden ongelmat ovat saaneet ihmisiä tulemaan järkiinsä traktorivalinnan osalta :P. Ja aina parempi mitä tasaväkisempää kilpailu olisi raku markkinoilla niin hintoihinkin olisi jotain muuta sanottavaa kuin välirahan nousu..
-
Case osaa tehdä portaattomat, sitä aikanaan meinattiin Valtraankin laittaa. Testejä tehtiin myös Suomessa. Itävallassa tehty on parempi kuin Englannissa tehty, vaikka osat on samat, minun käsitys.
-
Casea myydään kyllä tosi vähän Suomessa,jos tollasen harvinaisuuden ostat niin sen tunnet lompsassa viimeistään silloin kun taas yrität sitä vaihtaa tuoreempaan.
Portaattomien hinta tulee laskemaan nopeammin ainakin niin kauan kunnes niistä tulee erittäin yleisiä ja siihen menee 10 vuotta jossei 20.
Miten niin vähän, onhan tuo ihan yleinen merkki, ja ilmeisesti uusien casejen laatu aika vakuuttavaa...ja mun mielestä portaaton pitää hintansa paremmin koska se on jo yleinen...vaihdossa menee 2003 vm Valtra t120, ainakaan Valtraa en enää osta.
-
On muuten yks puuma 195 tiedossa lähistöllä josta possahti laatikko.
-
Eiköhän se Case elänyt sen kulta-aikansa 60-90 luvulla. Sittenkun lähti keskolta pois niin siinä meni myyntikin. Kovasti ne uusia toimipisteitä perustaa ja si jokanen myy sen alle 10 konetta vuodessa.
Nuo cvx aika harvinaisuuksia Suomessa ja tuskin tää uuskan poikkeusta tekee.
-
Nii sama miten harvinaisii ovat mutta jos tietää ja tuntee käyttöä niin niitä voidaan pitää lujina koneina. Ei oo askinvaihtosulkeisia tarvinnu pitää. Ja on ollut myös paljon ajettuja yksilöitä tiedossa. Ite CVX on konseptina ihan luja, mutta harmittavina puutteina voidaan pitää pientä ohjaamoo ja valmetin myllyä. Mutta eihän tuon ohjaamon kylläkään mikään perhepäivähoitola tarttekkaan olla..
-
CVX on täälläpäin paljon yleisempi kuin Vario.
-
Eiköhän se Case elänyt sen kulta-aikansa 60-90 luvulla. Sittenkun lähti keskolta pois niin siinä meni myyntikin. Kovasti ne uusia toimipisteitä perustaa ja si jokanen myy sen alle 10 konetta vuodessa.
Nuo cvx aika harvinaisuuksia Suomessa ja tuskin tää uuskan poikkeusta tekee.
sen jälkeen kun case lähti keskon talosta nousi kuume vaihtaa takaasin caseen ja näinhän siinä sitten kävi eikä ainakaan huonompaan suuntaan lähteny. 8)
-
Täällä oli caseja suo hommissa,mutta mutta niistä meni aina sama
ratas joka kesä ja pikavaihteet paukku nykyään niitä ei juuri näe raskaissa hommissa.
-
Täällä oli caseja suo hommissa,mutta mutta niistä meni aina sama
ratas joka kesä ja pikavaihteet paukku nykyään niitä ei juuri näe raskaissa hommissa.
Kirjoitetaan maailmanhistoriaa uudelleen, lisää nyt vielä että kyseessä ollut magnumit, 5000 sarja ja MX150->
-
Täällä oli caseja suo hommissa,mutta mutta niistä meni aina sama
ratas joka kesä ja pikavaihteet paukku nykyään niitä ei juuri näe raskaissa hommissa.
Nuo oli luultavasti vanhempia Caseja.
Nykyään Caseissa on Nyykästä tutut Range Command ja Power Command vaihteistot. Saa olla melkoinen sankari jos nämä saa hajalle.
PC vaihteistolla saattaa tosin pakat ruveta luistamaan yli 300 hevosvoiman tappitehoilla, joten suo hommiin yleensä otetaan RC vaihteisto, jossa ei ilmiötä esiinny.
-
Täällä oli caseja suo hommissa,mutta mutta niistä meni aina sama
ratas joka kesä ja pikavaihteet paukku nykyään niitä ei juuri näe raskaissa hommissa.
Nuo oli luultavasti vanhempia Caseja.
Nykyään Caseissa on Nyykästä tutut Range Command ja Power Command vaihteistot. Saa olla melkoinen sankari jos nämä saa hajalle.
PC vaihteistolla saattaa tosin pakat ruveta luistamaan yli 300 hevosvoiman tappitehoilla, joten suo hommiin yleensä otetaan RC vaihteisto, jossa ei ilmiötä esiinny.
Miksei?
-
no kyllä on mun mielestä pitäny todellakin rällästää jos on casen hajalle saanut, nyt voi taas katsoa taustapeiliin ja ettiä vikaa ainakin aluksi sieltä. yleensä ottaen 5000- sarja ja MX- sarjan koneet lujia, nämä ei kauaa viihdy vaihtokone rivissä. pikavaihteethan noissa jo tussahtelee uutenakin, sitte ku paukkuminen lakkaa niin alkaa olla pakat selvät. kun voimaa otetaan näistä paljon niin sulakkeena toimii pikavaihteiden pakat kun alkavat luistaa, ei rattaat.
enemmän peräjuttuja näis nyyhky caseissa on ollut, avon rattaat ilmeisesti ollut muttaa saa vissiin vahvistettujakin.
-
Joo siis rattaista lähtee hampaat ainoastaan RC ja PC lootis hollannikkaissa ja sitä myötä MXM:ssä. Mutta noissa pakanluistamattomuusteoriat ettei muka RC pasko niin on iha kuulopuheita. Tiedän näitä 155 MXM:miä missä on pakat selevät 600 tunnin kohilla... Noista MX, 5100 ja Magnumeista sen verran et jos joku täällä maailaman lopun jälkeen ja noiden jälkeen liikkuu niin se on 845 XL :P ;D :D
-
Joo siis rattaista lähtee hampaat ainoastaan RC ja PC lootis hollannikkaissa ja sitä myötä MXM:ssä. Mutta noissa pakanluistamattomuusteoriat ettei muka RC pasko niin on iha kuulopuheita. Tiedän näitä 155 MXM:miä missä on pakat selevät 600 tunnin kohilla... Noista MX, 5100 ja Magnumeista sen verran et jos joku täällä maailaman lopun jälkeen ja noiden jälkeen liikkuu niin se on 845 XL :P ;D :D
Maailmanlopun jälkeen tuskin näkee muita liikenteessä, vaan vanhoja volvo bm:ä saattaa siellä täällä nähdä....
-
...Ollaan aika kaukana CVX Pumasta...
-
Jos ny kuitenkin palattais alkuperäiseen aiheeseen eilkkä Puman portaattomaan. Kone- Agriassa kävin hytissä istahtamassa. Vaikutti tosi hyvältä, hallintalaitteet kaikki hienosti käsinojassa, näkyvyys ohjaamosta hyvä.Kone kuulemma pieni ruokainen, keskikulutus käyttäjien mukaan 10-12 l/h ja portaaton aski tuskin kulutusta lisää. Jos hinta vielä on kohdallaan niin aivan varmaan myyntikampe kokoluokassaan. Jyväskylässä oli kuulemma parista kappaleesta kaupat jo tehtykin.
-
Jos ny kuitenkin palattais alkuperäiseen aiheeseen eilkkä Puman portaattomaan. Kone- Agriassa kävin hytissä istahtamassa. Vaikutti tosi hyvältä, hallintalaitteet kaikki hienosti käsinojassa, näkyvyys ohjaamosta hyvä.Kone kuulemma pieni ruokainen, keskikulutus käyttäjien mukaan 10-12 l/h ja portaaton aski tuskin kulutusta lisää.
Kyllä pitää joulupukkiin uskoa tuollaisella kulutuksella mikäli kyseessä reilu 200hv:n kone. Tai sitten vaihtaa kone pienempää,15-17l/h voisi olla lähempänä keskikulutusta sekalaisissa töissä joissa keveämpääkin ajoa seassa.
-
vaikutti kyllä ikävän muoviselta tämä sisustus ja vaatii opiskelua ennen liikkeelle lähtöä toisinkuin keltavanteiset ::)
-
Jos ny kuitenkin palattais alkuperäiseen aiheeseen eilkkä Puman portaattomaan. Kone- Agriassa kävin hytissä istahtamassa. Vaikutti tosi hyvältä, hallintalaitteet kaikki hienosti käsinojassa, näkyvyys ohjaamosta hyvä.Kone kuulemma pieni ruokainen, keskikulutus käyttäjien mukaan 10-12 l/h ja portaaton aski tuskin kulutusta lisää.
Kyllä pitää joulupukkiin uskoa tuollaisella kulutuksella mikäli kyseessä reilu 200hv:n kone. Tai sitten vaihtaa kone pienempää,15-17l/h voisi olla lähempänä keskikulutusta sekalaisissa töissä joissa keveämpääkin ajoa seassa.
Pyhäjärvinen urakoitsija JS ei muistuttanut lainkaan joulupukkia kuten ei myöskään oulaistelainen kaivuriurakoitsija.
-
Casea myydään kyllä tosi vähän Suomessa,jos tollasen harvinaisuuden ostat niin sen tunnet lompsassa viimeistään silloin kun taas yrität sitä vaihtaa tuoreempaan.
Portaattomien hinta tulee laskemaan nopeammin ainakin niin kauan kunnes niistä tulee erittäin yleisiä ja siihen menee 10 vuotta jossei 20.
Eräs Case myyjä on myynyt 5kpl portaattomia omalle alueelleen joten ei se niin harvinainen ole.
mutta Puma cvx:n myötä casen portaattomien hinnat laskevat joten sitä menee varmasti kaupaksi enemmän
-
Mihinköhän nämä kaksi variota on vaihdettu?
http://services.mascus.com/categories.aspx?did={45DC63AE-898E-43CB-8EF3-E51F1FBA31C5}&dlan=FI&dcur=EUR
Loimihuollon koneita Loimaalla.
-
oli kyllä tavan "joulukuusi" se puman käsinoja. ihme tingentangelia ja muovihärpäkettä täynnä...
hytissä ei ollu tunkua eikä esittelijäkään tienny mitään. melkeen tyhjä koko kasen osasto.
-
oli kyllä tavan "joulukuusi" se puman käsinoja. ihme tingentangelia ja muovihärpäkettä täynnä...
hytissä ei ollu tunkua eikä esittelijäkään tienny mitään. melkeen tyhjä koko kasen osasto.
--täytyy todeta jotta pikkuisen on katkaisijat ym härpäkkeet lisääntyny Valtterin hytissä
-
oli kyllä tavan "joulukuusi" se puman käsinoja. ihme tingentangelia ja muovihärpäkettä täynnä...
hytissä ei ollu tunkua eikä esittelijäkään tienny mitään. melkeen tyhjä koko kasen osasto.
--täytyy todeta jotta pikkuisen on katkaisijat ym härpäkkeet lisääntyny Valtterin hytissä
Ja siottelussa käytetty haulikkoa??
-
Mihinköhän nämä kaksi variota on vaihdettu?
http://services.mascus.com/categories.aspx?did={45DC63AE-898E-43CB-8EF3-E51F1FBA31C5}&dlan=FI&dcur=EUR
Loimihuollon koneita Loimaalla.
818 ainakin seisoi liedon tuulissuolla joku aika sitten ja tuo 716 näytti olevan turun valtran pihalla ::)
-
Ai
-
tietämys oli koneesta myyjiltä heikkoa. new hollandin huoltopäällikkö maahantuojalta vasta käynyt kurssit. tiesi kyllä koneesta paljon ja soitti tehtaallekin ku ei heti muistanut jotakin asiaa.teknisesti kehittynyt laatikko.
-
teknisesti kehittynyt laatikko.
***Miten perusteltu?
-
Jos ny kuitenkin palattais alkuperäiseen aiheeseen eilkkä Puman portaattomaan. Kone- Agriassa kävin hytissä istahtamassa. Vaikutti tosi hyvältä, hallintalaitteet kaikki hienosti käsinojassa, näkyvyys ohjaamosta hyvä.Kone kuulemma pieni ruokainen, keskikulutus käyttäjien mukaan 10-12 l/h ja portaaton aski tuskin kulutusta lisää.
Kyllä pitää joulupukkiin uskoa tuollaisella kulutuksella mikäli kyseessä reilu 200hv:n kone. Tai sitten vaihtaa kone pienempää,15-17l/h voisi olla lähempänä keskikulutusta sekalaisissa töissä joissa keveämpääkin ajoa seassa.
7050 nyykän keskikulutus 13,7l/h sis.kaikki ajot.
-
Timpalle. Aluevaihteet vaihtuu yhdellä kytkimellä,laatikossa kaksoiskytkinrakenne. Oma pääkytkin parittomille ja parillisille vaihteille. Hydrostaatilla portaattomuus.jotenkin näin sen ymmärsin. toki perusteellista tietoa maahantuojalta.50:n nopeus jo moottorin 1500:lla kierroksella.
-
nii ja mekaanista vetoa koko ajan kumpaankin suuntaan. ei täysin hydraulisesti missääm vaiheessa.
-
Onko tehty T7000 portaaton ja tuodaanko sinisenä Suomeen? Messuilla olivat vaitonaisia kaikki, joilta kyselin asiaa....
-
nii ja mekaanista vetoa koko ajan kumpaankin suuntaan. ei täysin hydraulisesti missääm vaiheessa.
Onhan massikallakin ollut tuollainen Dyna-6 jo monta vuotta.
-
nii ja mekaanista vetoa koko ajan kumpaankin suuntaan. ei täysin hydraulisesti missääm vaiheessa.
Onhan massikallakin ollut tuollainen Dyna-6 jo monta vuotta.
Tais nyykkärillä olla toi rc laatikko jo 12v sitten, eikös se vastaa tota dyna-6.
-
nii ja mekaanista vetoa koko ajan kumpaankin suuntaan. ei täysin hydraulisesti missääm vaiheessa.
Onhan massikallakin ollut tuollainen Dyna-6 jo monta vuotta.
Tais nyykkärillä olla toi rc laatikko jo 12v sitten, eikös se vastaa tota dyna-6.
timppa elää vielä kivikaudella. sillä on pyörä vielä neliskanttinen.
-
nii ja mekaanista vetoa koko ajan kumpaankin suuntaan. ei täysin hydraulisesti missääm vaiheessa.
Onhan massikallakin ollut tuollainen Dyna-6 jo monta vuotta.
Tais nyykkärillä olla toi rc laatikko jo 12v sitten, eikös se vastaa tota dyna-6.
tehoa syö nh,n laatikot tosi paljo.dynä6 tosi hyvä hyötysuhde jopa parempi ku vt,silti vt on kuitenki vielä toista maata.
automatiikka,suunnavaihin ja peruutusvaihteet kaukana dynä 6,sta mutta 12vuotta sitten aivan hyvä rc,mullaki oli ;).
-
Tuosta massikasta puheen ollen, erääseen -07 tai -08 MF6485 on tulossa jo toinen uus vaihdelaatikko. Ei vaa kestä?
-
Tuosta massikasta puheen ollen, erääseen -07 tai -08 MF6485 on tulossa jo toinen uus vaihdelaatikko. Ei vaa kestä?
tiedän tulee kuulemma joku isompi laakeri uuteen laatikkoon mutta jos se on ainut niin kohtuudella kestäneet .nh,n laatikoita on melko monta avattu ;)
-
Tuosta massikasta puheen ollen, erääseen -07 tai -08 MF6485 on tulossa jo toinen uus vaihdelaatikko. Ei vaa kestä?
tiedän tulee kuulemma joku isompi laakeri uuteen laatikkoon mutta jos se on ainut niin kohtuudella kestäneet .nh,n laatikoita on melko monta avattu ;)
miksi muuten uudenkarheita massikoita vaihdetaan pois toiseen merkkiin?
agritekillakin vaihdossa kolme dyna-vt mallia ,yks ihan ajamaton
ja valtrallakin useampi 5000-sarjan ferku
-
Tuosta massikasta puheen ollen, erääseen -07 tai -08 MF6485 on tulossa jo toinen uus vaihdelaatikko. Ei vaa kestä?
tiedän tulee kuulemma joku isompi laakeri uuteen laatikkoon mutta jos se on ainut niin kohtuudella kestäneet .nh,n laatikoita on melko monta avattu ;)
Siis näiden -07/-08 vai noiden 12 vuotta vanhojen?
-
Tuosta massikasta puheen ollen, erääseen -07 tai -08 MF6485 on tulossa jo toinen uus vaihdelaatikko. Ei vaa kestä?
tiedän tulee kuulemma joku isompi laakeri uuteen laatikkoon mutta jos se on ainut niin kohtuudella kestäneet .nh,n laatikoita on melko monta avattu ;)
Siis näiden -07/-08 vai noiden 12 vuotta vanhojen?
tsa ja tm sarjaa on aukastu kun tutulla kummastaki yhtä aikaa,ei vanhoja noin 2-3v ;)
sähkövikoja on hollanneissa kans paljo
-
Jepjep. Oli meillä tsa 100 testissä. Alle 100 tuntia ajettu ja hajos pellolle, moottorissa joku vika. Jäipä seki ostamatta.
-
Tuosta massikasta puheen ollen, erääseen -07 tai -08 MF6485 on tulossa jo toinen uus vaihdelaatikko. Ei vaa kestä?
tiedän tulee kuulemma joku isompi laakeri uuteen laatikkoon mutta jos se on ainut niin kohtuudella kestäneet .nh,n laatikoita on melko monta avattu ;)
miksi muuten uudenkarheita massikoita vaihdetaan pois toiseen merkkiin?
agritekillakin vaihdossa kolme dyna-vt mallia ,yks ihan ajamaton
ja valtrallakin useampi 5000-sarjan ferku
kaikkia merkkejä vaihetaan ja massikasta maksetaan muihin liikkeisiin tosi hyvin,niistä kyllä pääsee eroon . mulleki deeren mies tahto että vaihetaan vt,t uuteen deeren niin mä ehotin ,että anna 5000e väliin , 5vuojen takuu ja poljinajo nii sitte harkitaan :D
-
Jepjep. Oli meillä tsa 100 testissä. Alle 100 tuntia ajettu ja hajos pellolle, moottorissa joku vika. Jäipä seki ostamatta.
on se nyysky kuitenki aika halpa ,et se hyvä puoli
-
Joo ja joka tietää noista laatikoista joihin on tehty remppaa niin ne on dyna 4 ja 6 laatikoita. Niistä ei vaan huuella kuinka paljon niitä ronklataan.. Ja iha uusiakin käytetään pajankautta.. Ite en luottas noihi koneisiin yhtää.
-
Joo ja joka tietää noista laatikoista joihin on tehty remppaa niin ne on dyna 4 ja 6 laatikoita. Niistä ei vaan huuella kuinka paljon niitä ronklataan.. Ja iha uusiakin käytetään pajankautta.. Ite en luottas noihi koneisiin yhtää.
Se on kuitenkin hyvä että jokaisella on vielä mielipiteen vapaus, ja vapaus valita väri. Monen mieltä tuntuu kummasti lämmittävän se, että juuri se oma merkki tuo autuuden. Objektiivista kuvaa tuntuu olevan loppupelissä melko hankala saada. Noita alle 500 tuntia ajettuja koneita näkyy joka tapauksessa olevan vaihtoriveissä melko runsaasti. Olisko herättänyt niin mahtavia elämyksiä heti uutuuttaan, että pari kertaa vuodessa pitää päästä uutta haistelemaan?
-
sähkövikoja on hollanneissa kans paljo
*** Mulle sattuu vissiin noita maanantaipäivän kappaleita. Nyyskyillä nyt sahattu n.14 000 tuntia ja sähkövikoja paljon vähemmän kuin kotomaisessa.
-
Jepjep. Oli meillä tsa 100 testissä. Alle 100 tuntia ajettu ja hajos pellolle, moottorissa joku vika. Jäipä seki ostamatta.
Eikös tää puma oo Itävallas tehty siinä on suuri ero kun vertaa Englantilaiseen,en tiedä mistä johtuu onko se työmoraali vai mikä kun vastaavat Enkku mallit on aina kuralla oli se sitte auto tai traktori,kokemusta löytyy kummastakin.
Meillä vaihtui Caset Deutzeihin kun 5000 sarjan teko loppui ja valmistus siirtyi Englantiin.
-
Enklannis on kostea meri-ilmasto ehkä ne sähköviat juontaa sieltä.
-
Miksi enklantilaiset juo lämmintä olutta? -Lucas kyhäs siellä jääkaappeja!!!!!!!!!!!!!!! ;D
-
Joo ja joka tietää noista laatikoista joihin on tehty remppaa niin ne on dyna 4 ja 6 laatikoita. Niistä ei vaan huuella kuinka paljon niitä ronklataan.. Ja iha uusiakin käytetään pajankautta.. Ite en luottas noihi koneisiin yhtää.
-07 mallin 5465 Dyna-4, ajettu 1100 tuntia 1,5 vuoden aikana, ei vielä lootaa rempattu... Onkohan tos jotain vikaa, ku ei oo lootas vikaa?
-
Eikös tää puma oo Itävallas tehty siinä on suuri ero kun vertaa Englantilaiseen
Mihin ihmeeseen Itävalta laatu perustuu? CS-sarjan Casessakin roikkuu suojaamattomia sähköjohtoja hytin alla. Märissä kyntöolosuhteissa koko traktori jäi pellolle kun sai jostain kosteutta.
Basildonissa valmistetut 40-sarjan Fordit oli 90-luvulla tutkitusti vähä vikaisempien joukossa. Uudempia tutkimuksia ei ole silmiin sattunut, mutta samassa tehtaassa valmistettu TM120 Nyykkä on toiminut hienosti.
-
Ei yhtään mihinkään ja muistutuksena tähän että nyykkäriin on tullut jo vuonna -92 neliportainen pikavaihde ja 6portainen on tullut -95.tässä valossa ajateltuna esim. valtran 5-portainen ei välttämättä ole uutuus.
-
Ei yhtään mihinkään ja muistutuksena tähän että nyykkäriin on tullut jo vuonna -92 neliportainen pikavaihde ja 6portainen on tullut -95.tässä valossa ajateltuna esim. valtran 5-portainen ei välttämättä ole uutuus.
hyvä että valaisit ::)
-
emmää nyykkärin fani ole enkä erityisesti minkään muunkaan mutta, eräällä myyjällä vain jäi levy päälle eräästä 5portaisesta uutuudesta. ihan vaan niinku nappivaihteellista ei olisi millään muulla merkillä ollutkaan.
-
Eikös tää puma oo Itävallas tehty siinä on suuri ero kun vertaa Englantilaiseen
Mihin ihmeeseen Itävalta laatu perustuu? CS-sarjan Casessakin roikkuu suojaamattomia sähköjohtoja hytin alla. Märissä kyntöolosuhteissa koko traktori jäi pellolle kun sai jostain kosteutta.
Basildonissa valmistetut 40-sarjan Fordit oli 90-luvulla tutkitusti vähä vikaisempien joukossa. Uudempia tutkimuksia ei ole silmiin sattunut, mutta samassa tehtaassa valmistettu TM120 Nyykkä on toiminut hienosti.
itävaltalaisia caseja on pidetty laadukkaina koneina. en tiedä onko näin.