Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Lohkon hitsaus lynx 650
: 04.03.13 - klo:01:45
Jos se ihan lohkosta on halki, eli kampikammion osalta, niin tuskin se tekemätön paikka on alan miehelle hitsata ehjäksi, aika selkeää rakennetta kuitenkin. Serkun polariksen lohkosta hitsasi paikallinen seppä öljykanavia tukkoon kun siihen tuli erillinen runkolaakerien voitelu (virijuttuja). Samalla miehellä käyttänyt korjattavana Fordin haljennutta termostastin koteloa, kaveri aluvannetta joka halki, Lynxin kytkimen keskiötä joka oli kulunut... Kaikki tulleet kuntoon, on tuohon alumiinin hitsaukseen perehtynyt... Kuulostaa vaan erikoiselta että lohko olisi halki, kai niinkin voi käydä. Konehan on melko varmasti Rotaxin 503 ilmajäähdytteinen, sylinterit perinteiset 2t-ilmajäähyn, eli erilliset jotka pultataan sen lohkon eli alakerran päälle. Kaikki alalaakerit ja stefat ja o-renkaat vaihtoon samalla, männätkin ehkä. Tai sitten vaihtokonetta purkaamosta tms, ja siihen laakerit ja stefat ensi talvena uusiksi kun ei käy kunnolla. Purkaamosta varmaan lohkojakin löytyy... Tuossa 650 ssa taitaa olla muuten joku erikoisempi versio Rotaxista, jollain mulkkauksella lisätty alavääntöä, tehoa vähempi kuin normiversiossa. Olisko ollut sylintereissä jotain eroa tms...