Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2]

Viestit - JKH

Jos se ihan lohkosta on halki, eli kampikammion osalta, niin tuskin se tekemätön paikka on alan miehelle hitsata ehjäksi, aika selkeää rakennetta kuitenkin. Serkun polariksen lohkosta hitsasi paikallinen seppä öljykanavia tukkoon kun siihen tuli erillinen runkolaakerien voitelu (virijuttuja). Samalla miehellä käyttänyt korjattavana Fordin haljennutta termostastin koteloa, kaveri aluvannetta joka halki, Lynxin kytkimen keskiötä joka oli kulunut... Kaikki tulleet kuntoon, on tuohon alumiinin hitsaukseen perehtynyt... Kuulostaa vaan erikoiselta että lohko olisi halki, kai niinkin voi käydä. Konehan on melko varmasti Rotaxin 503 ilmajäähdytteinen, sylinterit perinteiset 2t-ilmajäähyn, eli erilliset jotka pultataan sen lohkon eli alakerran päälle. Kaikki alalaakerit ja stefat ja o-renkaat vaihtoon samalla, männätkin ehkä. Tai sitten vaihtokonetta purkaamosta tms, ja siihen laakerit ja stefat ensi talvena uusiksi kun ei käy kunnolla. Purkaamosta varmaan lohkojakin löytyy... Tuossa 650 ssa taitaa olla muuten joku erikoisempi versio Rotaxista, jollain mulkkauksella lisätty alavääntöä, tehoa vähempi kuin normiversiossa. Olisko ollut sylintereissä jotain eroa tms...
Juu,
voihan siihen tehdä sen mutkan, mutta eri asia on miten se toimii.
Yhtenä ratkaisumallina, toinen ruuvi joka tuo vinosti ylöspäin, ja toinen päälle joka vie vaakaan, silloin välttäisi nivelen, ja voisi passata käyntiajat siten ettei tuki... Jossain kattilassa tuhkaruuveja oli vähän samallalailla, eli vaakaruuvit toi kattilasta ulos lattianrajassa, ja niiden päällä meni pitkä ruuvi joka vei tuhkat pois. Oliko ajatuksena kenties se että poikkiruuveista ei mene ilmaa kun ovat päästään aika lailla tuhkaa täynnä...
Metsätalous / Vs: SYKEHARVESTERI
: 06.02.13 - klo:13:32
Joukossa on voimaa.
Joskus närppinyt Naarva-Sykkeellä vitelikköä niin joukkokäsittely kyllä nopeuttaa, Naarvassa kun saa pysymään pari lepänraippaa pitokäpälien välissä. Aika huonosti karsii, samankokoisia jos on 2-3 niin kyllä saa menemään jotenkin läpite. Lepät ja muut vähäoksaiset usein vaan kaatanut ja kasannut Naarvalla ja oksaisempia karsinut samaan kourakasaan. Kohteet olleet sekalaisia joissa osa raivaussahakokoa ja osa isompia, ja osa tien varsia tms. joista puut kuitenkin korjattava poies. Sinänsä nopeammin varmaan tehnyt raivaussahalla maahan kaataen, mutta energiapuu kun on muotia...

Ajatuksena olisi mulkata vähän Naarvaa tuohon suuntaan, yläpihti pitäisi muuttaa että aukeaa enemmän, vakiona todella kapea, samoin pitokäpäliä pitäisi muokata joukkokäsittelevään suuntaan, eli taitto että tulevat nipusta paremmin poies, samoin ohjaukseen pitäisi tehdä pelkkä käpälien käyttö, nythän ne toimivat syketoiminnosta, eli käpälät saa kiinni kun naksauttaa sykettä päälle, ja auki kun naksauttaa sykettä toiseen suuntaan.
 
Moron, piti rekisteröityä kun törmäsin vanhaan topikkiin. Hei vaan kaikille... :)

Keinonahkapintaista verhoiluvaahtomuovia löytyy Noisetek Oy:ltä Kangasalta. 10mm vaahtomuovi jonka pinnassa harmaa tai musta reiätön keinonahka, pohjassa suojapaperin alla liima. Ärhäkkä liima, liimaantuu aika pitävän tuntuisesti. Samaa tavaraa jota hyteissä alunperinkin.

Samasta puljusta löytyy myös äänieristemateriaalia jos jonkilaista, hommasin sieltä vaahtomuovin alle bitumimattoa, lattiaan paksumpaa ja lokareihin ohuempaa.

Hinnaltaan mielestäni kohtuullista, sekarotuvalmetin hytin tarpeet kustansi parin satasen verran verollista rahaa, eli 3 levyä (n.3,9m2) bitumia ja kaksi levyä verhoilua (n.2,8m2).

Tekevät tuon vaahtomuovikombon siellä tarpeen mukaan, eli kannattaa soitella tai laittaa mailia ja tiedustella tilannetta, noissa meni jokunen päivä kun liimasivat valmiiksi. Helppo asentaa, saa aikas siistin näköisen kohtuu pienellä vaivalla.
 
Sivuja: 1 [2]