Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...  (Luettu 18131 kertaa)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Jos herra KJl osaisi lukea omaa aihettaan niin huomaisi että aloitti *****ilun aivan itse.
Ennen avautumistasi kommenttini oli neuvoa antava.Ja mulle on aivan sama millä ajat.
Annan samalla mitalla takaisin jos aletaan kovin parjaamaan.
Nii se on...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Ihanaa omistaa 80-luvulla rakennettu mekaanisella ohjauksella varustettu etukuormaaja.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Minkä valmistajan etukuormaajan sylintereistä irtosi pintaa hydrauliikkaöljyyn mukaan?

Niitä sylintereitä sitten vaihdettiin takuuseen.

Se töhnä jumittaa karat.

Tod näk KJLn traktorissa on tuo ongelma.
Kui mää ain olen paras?

Äyrämöinen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Mulla teki ek juuri niin kuin olisi pikaliitin rikki ,varovasti kun nosti toimi mut kun nopeasti niin jämähti paikalleen .Vika oli sähkölohkon kyljessä olevissa "aivoissa". Mötikkään on sotkettu sähköllä ohjattu esiohjauspiiri joka temppuili,eikä vian korjaaminen oikein onnistu,joten mötikkä vaihtoon. Onneksi löytyi käytetty tilalle. Olis pitänyt ottaa vanha talteen kun kuitenkin korjaavat ja myyvät kovalla hintaa eteenpäin.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Jos herra KJl osaisi lukea omaa aihettaan niin huomaisi että aloitti *****ilun aivan itse.
Ennen avautumistasi kommenttini oli neuvoa antava.Ja mulle on aivan sama millä ajat.
Annan samalla mitalla takaisin jos aletaan kovin parjaamaan.

Opettelin just lukemaan... Sori, oli jossain vaihees eri sivulla tuo ensimmäinen vastaus piirikortista ja muusta. Merkinvaihtoehdotus tuli vasta myöhemmin, mutten vaihda... Kehtaan kyllä tunnustaa, jos mokaan ja nyt kävi näin.

Minkä valmistajan etukuormaajan sylintereistä irtosi pintaa hydrauliikkaöljyyn mukaan?

Niitä sylintereitä sitten vaihdettiin takuuseen.

Se töhnä jumittaa karat.

Tod näk KJLn traktorissa on tuo ongelma.

Quikka 75 on kysees, mutten jaksa uskoa tuohon... Ja jos on, auttaako purku ja puhdistus ja pystyykö edes ihminen mitään insinöörin suunnittelemaa putsamaan?

Mulla teki ek juuri niin kuin olisi pikaliitin rikki ,varovasti kun nosti toimi mut kun nopeasti niin jämähti paikalleen .Vika oli sähkölohkon kyljessä olevissa "aivoissa". Mötikkään on sotkettu sähköllä ohjattu esiohjauspiiri joka temppuili,eikä vian korjaaminen oikein onnistu,joten mötikkä vaihtoon. Onneksi löytyi käytetty tilalle. Olis pitänyt ottaa vanha talteen kun kuitenkin korjaavat ja myyvät kovalla hintaa eteenpäin.

Tossa on joku mötikkä siinä lohkon takana. Kai siä joku servo tjsp kiskoo ja pökkii sitä venttiilikaraa...
tethering holes to their concave windings

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Tod.näk. joystickis vikaa. Se toimii sähkömagneettisesti ja niihin on kuulemma ilmaantunu toisinaan vikaa. Huoltomies kerran näytti vaihtoon mennyttä tikkua, missä ei päällisin puolin ollu mitään vikaa, mutta magneetit ei pelittäny.

Omas konees on (koputtaa puuta) pelannu yhdeksän vuotta ilman ongelmia, mutta siinä ei oo ainakaan toistaiseksi kiinni kuormaajaa, joten käyttö huomattavasti vähäisempää.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Uusin kokeilu asian tiimoilta on se, että ajastettunakaan ei toimi oikealla tavalla. Tuossahan pystyy virtauksen ajastamaan vaikkapa 8 sekunniksi, mutta tuolloinkin nousee vain sekunnin tai kaks ja heittää vian päälle. Alkaa kallistua sinne karaa ohjaavan mötikän puoleen.?.?
tethering holes to their concave windings

hyla

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Uusin kokeilu asian tiimoilta on se, että ajastettunakaan ei toimi oikealla tavalla. Tuossahan pystyy virtauksen ajastamaan vaikkapa 8 sekunniksi, mutta tuolloinkin nousee vain sekunnin tai kaks ja heittää vian päälle. Alkaa kallistua sinne karaa ohjaavan mötikän puoleen.?.?
Joo se se on!  :)

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
niin of topiccina tuo vika on asentoanturin vika keltaisessa lohkossa mikäli valovilkkumiset oli laskettu oikein.. vikakoodi 4-3
".. köyhille kaikki on kallista ja mutta opiskelu se vasta maksaa.."

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
niin of topiccina tuo vika on asentoanturin vika keltaisessa lohkossa mikäli valovilkkumiset oli laskettu oikein.. vikakoodi 4-3
".. köyhille kaikki on kallista ja mutta opiskelu se vasta maksaa.."

Voiko se olla, kun keltainen ja musta ovat mekaanisia lohkoja tässä yksilössä? Se eka vilkkuminen on niin nopee, ettei tahdo peräs pysyä, muta useamman laskennan jälkeen oon melko varma, että on 4, sitten 1, 2, 3...
tethering holes to their concave windings

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Kuormaimen liittimis ei oo vika. Letkut toisinpäin vaihtamalla vika edelleen samassa lohkossa. SMS:n napin merkkivalo vilkuttaa vian esiintyes ensin tiheään 4 kertaa, jonka jälkeen 1, 2 ja 3 kertaa. "ykkösventtiilin" johdon irrottaminen saa aikaan saman ilmiön. Pitää huomenna uusin silmin koittaa vaihtaa johdot toisinpäin. Jos vielä vika samassa lohkossa, vika lienee sitten sen lohkon solenoidi- tms. venttiilissä tai sitte toi muutaman taulapään tinavaihtoehto... Venttiilikarat liikkuu olevinansa oikein. Tekee muuten lämpimänäkin samaa, mikä sinänsä sulkee pois tuon tinavaihtoehdon.

Mulla on kanssa SMS-joystick 6265:ssä, ja kuormain on joskus tehnyt traktorin käynnistyksen jälkeen  jotain kummallista. Bootissa menee ilmeisesti jotain pieleen, jos kajoan liian nopeasti startin jälkeen joystickin aktivointinappiin. Tällöin mm. kuormaimen ohjelmoidut nopeudet menevät väärin, Datatronic saattaa näyttää nopeudeksi 130% ja käytännössä nopeus on ehkä 30%  :P

En TynäVTstä tiedä, mutta mulla vikakoodi näkyy selkokielisenä valon vilkkumisen lisäksi Datatronicin taulussa jos valitsee näyttöön "Kickout"-toiminnon. Itsellä näkyy tuon boottivian yhteydessä E.9

Liittimen vaihto eri lohkoon ei tosiaan väyläohjatussa systeemissä auta mitään, koska se on itse asiassa se sama piuha joka on vain haaroitettu joka venttiiliin. Väylässä menee käskyt kahta piuhaa myöten joka paikkaan ja venttiileille asetetaan asennettaessa väyläosoite jotta venttiili osaa poimia väylän käskyistä omansa.

Koska tuo vika  ilmenee vain toisessa lohkossa, veikkaisin vikaa kyseisen lohkon virransyötössä, väyläkaapelissa tai itse lohkossa. Lohkossa on myös diagnoosiledi, jonka pitäisi vilkuttaa samaa vikaa. Tuo 4-3 vilkkuminen tarkoittaa ainakin MF6200-manuaalin mukaan vikaa karan asentoanturissa.

Mun traktoriin vaihdettiin Keskon piikkiin viime kesänä (kun traktorin ostin) sähköosia oikein urakalla, eikä kyseessä lopulta ollutkaan sähkövika. Edellinen huoltomies oli ryssinyt lohkon kasauksessa ja vääntänyt esiohjausventtiilin karan mutkalle. Luulisin siis että ko. huoltoputiikista löytyy mahdollisesti vähän käytetyt Bosch SB23- karan ohjaimet yms. jotka käy sinunkin traktoriisi.. voin etsiä putiikin nimen jos kiinnostaa.

Mika

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Samankaltainen vika täälläkin DynaVT:ssä. Tämä ei "pätki" kuten KJL:n kone, vaan toimii tai ei toimi, päivästä riippuen. Molemmat lohkot menee pimeeksi samanaikaisesti ja heräävät myös yhdessä. Huoltomies kävi ihmettelemässä, jolloin vika katosi, ilmaantuakseen taas huoltoauton perävalojen kadottua mutkan taa. Vika ei huoltomiehen näkemyksen mukaan ole ainakaan sähköinen, koska pyydettäessä aina yrittää.

Jospa laittaisi niihin mekaanisiin pikkuvipuihin jatkovarret, takaikkunasta sitten käyttäisi kuormainta  ;D ;D ;D

Pyydettäessä yrittää? Eli tekee mitä? Ei anna vikakoodeja tms? Esiohjauspaineen solenoidin piuhaa tai kelaa veikkaisin tässä... piuhan liitin törröttää lohkopaketissa ylöspäin ja on altis vahingoittumaan. Itselläni takerteli esiohjauspaineen venttiilin kara ja käyttäytyi juuri noin. Huoltomies oli murjonut karan mutkalle.

Mika

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
niin of topiccina tuo vika on asentoanturin vika keltaisessa lohkossa mikäli valovilkkumiset oli laskettu oikein.. vikakoodi 4-3
".. köyhille kaikki on kallista ja mutta opiskelu se vasta maksaa.."

Voiko se olla, kun keltainen ja musta ovat mekaanisia lohkoja tässä yksilössä? Se eka vilkkuminen on niin nopee, ettei tahdo peräs pysyä, muta useamman laskennan jälkeen oon melko varma, että on 4, sitten 1, 2, 3...

kolme erillaista numero voipi tulla tahi kaksi muttei neljää... parhaimman arvauksen saa kun lyö testeriä töpseliin ja imee savut koneesta läppärin ruudulle..

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Samankaltainen vika täälläkin DynaVT:ssä. Tämä ei "pätki" kuten KJL:n kone, vaan toimii tai ei toimi, päivästä riippuen. Molemmat lohkot menee pimeeksi samanaikaisesti ja heräävät myös yhdessä. Huoltomies kävi ihmettelemässä, jolloin vika katosi, ilmaantuakseen taas huoltoauton perävalojen kadottua mutkan taa. Vika ei huoltomiehen näkemyksen mukaan ole ainakaan sähköinen, koska pyydettäessä aina yrittää.

Jospa laittaisi niihin mekaanisiin pikkuvipuihin jatkovarret, takaikkunasta sitten käyttäisi kuormainta  ;D ;D ;D

Pyydettäessä yrittää? Eli tekee mitä? Ei anna vikakoodeja tms? Esiohjauspaineen solenoidin piuhaa tai kelaa veikkaisin tässä... piuhan liitin törröttää lohkopaketissa ylöspäin ja on altis vahingoittumaan. Itselläni takerteli esiohjauspaineen venttiilin kara ja käyttäytyi juuri noin. Huoltomies oli murjonut karan mutkalle.

Mika

Vika löytyi; esiohjauspuolen paine oli liian alhainen, koska suodattimet olivat tukkeutuneet. Mites KJL:n kone, joko toimii?
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Fergun SMS joystick toimiieitoimitoimiieitoi...
Samankaltainen vika täälläkin DynaVT:ssä. Tämä ei "pätki" kuten KJL:n kone, vaan toimii tai ei toimi, päivästä riippuen. Molemmat lohkot menee pimeeksi samanaikaisesti ja heräävät myös yhdessä. Huoltomies kävi ihmettelemässä, jolloin vika katosi, ilmaantuakseen taas huoltoauton perävalojen kadottua mutkan taa. Vika ei huoltomiehen näkemyksen mukaan ole ainakaan sähköinen, koska pyydettäessä aina yrittää.

Jospa laittaisi niihin mekaanisiin pikkuvipuihin jatkovarret, takaikkunasta sitten käyttäisi kuormainta  ;D ;D ;D

Pyydettäessä yrittää? Eli tekee mitä? Ei anna vikakoodeja tms? Esiohjauspaineen solenoidin piuhaa tai kelaa veikkaisin tässä... piuhan liitin törröttää lohkopaketissa ylöspäin ja on altis vahingoittumaan. Itselläni takerteli esiohjauspaineen venttiilin kara ja käyttäytyi juuri noin. Huoltomies oli murjonut karan mutkalle.

Mika

Vika löytyi; esiohjauspuolen paine oli liian alhainen, koska suodattimet olivat tukkeutuneet. Mites KJL:n kone, joko toimii?
KJL:n masseri on yhäedelleen ruma ja romu ;D ;D