Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko Valtra Direct Hyvä?  (Luettu 17717 kertaa)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
Alkupään versioissa omat ongelmat, korjataan muutetuilla paremmilla osilla. Kakkosalueen pakan hammastuksen lähtö ehkä yleisin ongelma alkupään koneissa. Tämä voimansiirto sentään korjataan Valtra-huollossa, ei tarvitse koko lootaa lähettää vaihtoon. Kuinka järkevää mahtaa olla portaattomien tehonnostot merkistä riippumatta? Sen verran tarkoin rakennettuja laitteita ovat alkuperäiseen moottoriohjelmaan. Tänään kolmossarjan N-Directiä ajoin ja kyllähän tuo kieltämättä hemmetin hieno ja hiljainen on ajaa vaikka "Kekkosen aikainen" teknologia muuten yleensä on enemmän miellyttänyt kuin nämä nykyvehkeet.
Niinku tarkoittaa mitä?  Eikös noissa kuitenkin pitkälti samaa lootaa käytetä monessa eri tehoisessa mallissa merkistä riippumatta..  Ei sen kummosempia pitäis olla kestämään kuin normi puoli powershiftitkään..  Yleensä kuitenkin ohjelmoinnin yhteydessä vaihteistolle kerrotaan myös lisääntyneet tehot ainakin jonnikoissa...

Meinasin vaan että remontti on aina kuitenkin sen verran hintavaa että itse jättäisin tehdassäätöihin. Kai tuo jostakin korjausmanuaaleista löytyisi että onko fyysistä eroa eri tehoversioissa. Toki voisi olla hyvä selvittää että antaako kone sen tehon kuin pitäisi, ja moottorinohjainyksikköön kannattaa huollon yhteydessä pyytää päivittämään uusin ohjelmaversio jos ei siinä sitä jo valmiiksi ole, päivityksiä tapahtunut silläkin saralla.
Harvoin ne tehon takia hajoo jollei sitten mitään +150hv tehoja ole otettu lisää.. No directi on sit taas toinen tarina..

Kyllä se vaan tahtoo lisätehoiset koneet useammin olla pajalla kuin vakiotehoiset, merkkiin katsomatta. Varsinkin nykykoneista alkaa kärsiä päästönhallintaan liittyvät komponentit, kuten pakokaasujen takaisinkierätyksen lauhduttimet, joita mennyt esimerkiksi eräästä vihreästä saksalaisvalmisteisesta merkistäkin jossa vanteet eivät ole keltaiset tai punaiset. Ahtimet myös sen verran tarkoin mitoitettuja että tahtoo pakolämmöt nousta. Pakolämpöjen seuranta olisikin hyvä keino seurata mitä moottorissa tapahtuu ohjelmoinnin jälkeen. Vaan jokainen tekee omalle koneelleen mitä parhaaksi näkee. Yhtä 300 heppaista 6500 tuntia ajettua Valtra T162Versua kun pöyhittiin voimansiirrosta niin eipä siinä lisävoiman läsnäolo näkynyt muissa komponenteissa kuin yhdessä pakassa joka oli männän o-renkaan vuodon takia luistanut pilalle. En silti suosittelisi tuollaisia säätöjä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
Alkupään versioissa omat ongelmat, korjataan muutetuilla paremmilla osilla. Kakkosalueen pakan hammastuksen lähtö ehkä yleisin ongelma alkupään koneissa. Tämä voimansiirto sentään korjataan Valtra-huollossa, ei tarvitse koko lootaa lähettää vaihtoon. Kuinka järkevää mahtaa olla portaattomien tehonnostot merkistä riippumatta? Sen verran tarkoin rakennettuja laitteita ovat alkuperäiseen moottoriohjelmaan. Tänään kolmossarjan N-Directiä ajoin ja kyllähän tuo kieltämättä hemmetin hieno ja hiljainen on ajaa vaikka "Kekkosen aikainen" teknologia muuten yleensä on enemmän miellyttänyt kuin nämä nykyvehkeet.
Niinku tarkoittaa mitä?  Eikös noissa kuitenkin pitkälti samaa lootaa käytetä monessa eri tehoisessa mallissa merkistä riippumatta..  Ei sen kummosempia pitäis olla kestämään kuin normi puoli powershiftitkään..  Yleensä kuitenkin ohjelmoinnin yhteydessä vaihteistolle kerrotaan myös lisääntyneet tehot ainakin jonnikoissa...

Meinasin vaan että remontti on aina kuitenkin sen verran hintavaa että itse jättäisin tehdassäätöihin. Kai tuo jostakin korjausmanuaaleista löytyisi että onko fyysistä eroa eri tehoversioissa. Toki voisi olla hyvä selvittää että antaako kone sen tehon kuin pitäisi, ja moottorinohjainyksikköön kannattaa huollon yhteydessä pyytää päivittämään uusin ohjelmaversio jos ei siinä sitä jo valmiiksi ole, päivityksiä tapahtunut silläkin saralla.
Harvoin ne tehon takia hajoo jollei sitten mitään +150hv tehoja ole otettu lisää.. No directi on sit taas toinen tarina..

Kyllä se vaan tahtoo lisätehoiset koneet useammin olla pajalla kuin vakiotehoiset, merkkiin katsomatta. Varsinkin nykykoneista alkaa kärsiä päästönhallintaan liittyvät komponentit, kuten pakokaasujen takaisinkierätyksen lauhduttimet, joita mennyt esimerkiksi eräästä vihreästä saksalaisvalmisteisesta merkistäkin jossa vanteet eivät ole keltaiset tai punaiset. Ahtimet myös sen verran tarkoin mitoitettuja että tahtoo pakolämmöt nousta. Pakolämpöjen seuranta olisikin hyvä keino seurata mitä moottorissa tapahtuu ohjelmoinnin jälkeen. Vaan jokainen tekee omalle koneelleen mitä parhaaksi näkee. Yhtä 300 heppaista 6500 tuntia ajettua Valtra T162Versua kun pöyhittiin voimansiirrosta niin eipä siinä lisävoiman läsnäolo näkynyt muissa komponenteissa kuin yhdessä pakassa joka oli männän o-renkaan vuodon takia luistanut pilalle. En silti suosittelisi tuollaisia säätöjä.
Päästölaitteethan just nimenomaan poistetaan ohjelmoinnissa jollei se mekaanisesti onnistu..  Oikein tehdyllä optimointi ohjelmalla ja pakokaasun kierrätyksen poistolla pakolämmöt saattaa jopa laskea jollei samassa pysy..  Mutta niitä on sit kaikenlaisia virittäjiä/virityksiä jotka kyllä tekevät tuhoa..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52013
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
Onko Valtra Direct Hyvä?

Juu juu, ihan paras. :)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
Onko Valtra Direct Hyvä?
seon autopowerin kaltainen ::) ::) ::) ::)

 Pientä rajaa...sentään. Laukaan korvessahan oli joskus keikahtanut valtun hammasratas kuljetuskuorma-auto syrjälleen ja rattaat lavalta mäkeen sekä sammaleeseen, niitäpä sitten kerätty ja toimiteltu tuotantolinjalle pienen siistinnän jälkeen... löytymättömät vietiin jontikan tarpeiksi...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
Päästölaitteethan just nimenomaan poistetaan ohjelmoinnissa jollei se mekaanisesti onnistu..  Oikein tehdyllä optimointi ohjelmalla ja pakokaasun kierrätyksen poistolla pakolämmöt saattaa jopa laskea jollei samassa pysy..  Mutta niitä on sit kaikenlaisia virittäjiä/virityksiä jotka kyllä tekevät tuhoa..

Viimeisen puolen vuoden aikana olen jo mennyt niin turmion tielle Valtran ja AgcoPowerin moottoritehtaan huoltokoulutuksessa että ei tullut mieleenkään että poistetaan niitä saastelaitteita kokonaan käytöstä. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
Päästölaitteethan just nimenomaan poistetaan ohjelmoinnissa jollei se mekaanisesti onnistu..  Oikein tehdyllä optimointi ohjelmalla ja pakokaasun kierrätyksen poistolla pakolämmöt saattaa jopa laskea jollei samassa pysy..  Mutta niitä on sit kaikenlaisia virittäjiä/virityksiä jotka kyllä tekevät tuhoa..

Viimeisen puolen vuoden aikana olen jo mennyt niin turmion tielle Valtran ja AgcoPowerin moottoritehtaan huoltokoulutuksessa että ei tullut mieleenkään että poistetaan niitä saastelaitteita kokonaan käytöstä.
Tieto lisää tuskaa? ::)
pessimisti ei pety!

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?

Tieto lisää tuskaa? ::)

Tai ainakin muuttaa ajatustapoja huomaamatta. Ja lisäksi ihmetyttää että kuinka surkeaa huoltoa monet uudemmankin pään kalliit koneet saavat omistajiltaan.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?

Tieto lisää tuskaa? ::)

Tai ainakin muuttaa ajatustapoja huomaamatta. Ja lisäksi ihmetyttää että kuinka surkeaa huoltoa monet uudemmankin pään kalliit koneet saavat omistajiltaan.
Jos ei kerkiä :o
pessimisti ei pety!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?

Tieto lisää tuskaa? ::)

Tai ainakin muuttaa ajatustapoja huomaamatta. Ja lisäksi ihmetyttää että kuinka surkeaa huoltoa monet uudemmankin pään kalliit koneet saavat omistajiltaan.
Tosiaan huollot jätetään tekemättä kertovat paikalliset huoltomiehet ,rahat on tiukalla nyt joka lailla.Jos tuntematon isäntä tulee tarjoomaan remonttihommia,niin heti huoltomiehet kyselee toisiltaan onko jättänyt maksamatta edelliset korjaukset. :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
Päästölaitteethan just nimenomaan poistetaan ohjelmoinnissa jollei se mekaanisesti onnistu..  Oikein tehdyllä optimointi ohjelmalla ja pakokaasun kierrätyksen poistolla pakolämmöt saattaa jopa laskea jollei samassa pysy..  Mutta niitä on sit kaikenlaisia virittäjiä/virityksiä jotka kyllä tekevät tuhoa..

Viimeisen puolen vuoden aikana olen jo mennyt niin turmion tielle Valtran ja AgcoPowerin moottoritehtaan huoltokoulutuksessa että ei tullut mieleenkään että poistetaan niitä saastelaitteita kokonaan käytöstä.
No sä et oo vissiin se huoltomies joka niitä siis poistaa käytöstä tai neuvoo niiden poistossa.. No töitähän se tietää huoltomiehelle kun niitä ei poisteta...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
No sä et oo vissiin se huoltomies joka niitä siis poistaa käytöstä tai neuvoo niiden poistossa.. No töitähän se tietää huoltomiehelle kun niitä ei poisteta...

Mä olen pelkkä huoltoasentajaopiskelija vasta, jos muistat niin istuttiin Okrassa pöydän vastapuolilla rengasmyyntikojulla.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
No sä et oo vissiin se huoltomies joka niitä siis poistaa käytöstä tai neuvoo niiden poistossa.. No töitähän se tietää huoltomiehelle kun niitä ei poisteta...

Mä olen pelkkä huoltoasentajaopiskelija vasta, jos muistat niin istuttiin Okrassa pöydän vastapuolilla rengasmyyntikojulla.
Kyllä muistan  ;D   Mutta kai susta sit huoltomies tulee??

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
Mutta kai susta sit huoltomies tulee??

Aika näyttää mikä sattuu tulemaan, mutta yritetään ainakin.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
Mutta kai susta sit huoltomies tulee??

Aika näyttää mikä sattuu tulemaan, mutta yritetään ainakin.
Opiskele ahkerasti,meinaan kova pula on pätevistä huoltomiehistä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Onko Valtra Direct Hyvä?
Mutta kai susta sit huoltomies tulee??

Aika näyttää mikä sattuu tulemaan, mutta yritetään ainakin.
Opiskele ahkerasti,meinaan kova pula on pätevistä huoltomiehistä.

On tätä hommaa tullut jo pidempään suunniteltua joten tosimielellä tässä liikkeellä ollaan, ja ei sitä enää näin "vanhoilla päivillä" turhan päin viitsi opiskeluun aikaa laittaa kun kuitenkin jo pian on 40v ikää täynnä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.