Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Poroaluetta laajennettava!  (Luettu 914 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
Poroaluetta laajennettava!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011030413305398_uu.shtml

Silvio kehui poronlihaa, mikä onkin tosi hyvää....Silvio mainitsi erityisesti lihan vähärasvaisuuden.  EU-alueella olisi mahtavat markkinat odottamassa poronlihaa, valitettavasti homma ei tundratuottajilta nykyisellään onnistu.

Ensimmäisenä pitää poronhoitoalue laajentaa käsittämään koko Lapin ja Pohjois-Pohjanmaan alueen, täällähän nykyään harjoitettu "maatalous" tulee yhteiskunnalle hirmukalliiksi ja on ajanut etelän tuotantoa alas epäoikeudenmukaisella tukipolitiikalla.

Toinen merkittävä asia Suomen ruokahuollon varmistamiseksi tulevaisuudessakin on laajojen vesialtaitten tekeminen Lappiin: saadaan energiaa ja kalaa.

Pitää ottaa seuraavaan hallitusohjelmaan.

Viimeksi muokattu: 06.03.11 - klo:08:28 kirjoittanut minä-itte

HL-Zetor

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Poroaluetta laajennettava!
Ei tuu onnistuun viennin lisäys.
Joulupukin Petteri Punakuonoja ei saa syödä.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Poroaluetta laajennettava!
Ei tuu onnistuun viennin lisäys.
Joulupukin Petteri Punakuonoja ei saa syödä.

Kyllä onnistuu-...lapsille sanottaisiin, että siinä on niitä poroja, jotka ovat tuoneet huonoja joulahjoja....

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65604
Vs: Poroaluetta laajennettava!
mutta ei mene läpi niiltä vanhemmilta joille ei ole ollenkaan tuotu lahjoja, - kuten esim. sinä! ;D

           ja mitkäs ne ekoloki-arvot taas olikaan!          eiks etelässä olis joutomaita veden alle kun siellä on kulutuskiii, ei tartteis tuhlata keskisuomen metsiä linjoja varten!                          peltoaukeita voisi pikkuvaivalla hukuttaa vesialtaisiin kun ei niillä muutakaan käyttöä ole!


 saattais vortum jopa maksaa muutaman satasen hehtaarilta vuokrana!

minä-itte

  • Vieras
Vs: Poroaluetta laajennettava!
Keski-Suomi voidaan vetää täyteen sähkölinjoja, niin Marttilakin saisi niihin samalla ympättyä haluamansa moottorikelkkareitit....pääsee kelkalla Simosta Simonkadulle. 

Viimeksi muokattu: 06.03.11 - klo:08:52 kirjoittanut minä-itte