Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Simpauttaja - 31.03.10 - klo:15:03
-
Hahaa... kyllä tuo Agrimarketin homma on ihmeellistä. Vaunuja ja malleja on valikoimassa jo jos jonkinlaista ja lisää tulee...
Tällä kertaa näyttää olevan "uutuutena" Fliegl-puskutyhjennysvaunu
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Tyokoneet/Kuljetus_ja_kuormaus/Fliegl-puskutyhjennysvaunut/
Mihinkähän tämä Annaburger nyt sitten on oikein jäänyt ja kuinkahan paljon niitä on lopuksi yleensäkään myyty? Itse en ainakaan tiedä yhtäkään myytyä vaunua. Ihmeellistä hommaa tuo, kun kaikkia merkkejä pitää hamstrata valikoimaan. Eivät vaan näytä ymmärtävän sitä, että aivan sama vaikka olisi asiallinen&kilpailukykyinen tuote ulkomailla, niin Suomeen tuonti tuo jo lisäkustannuksia ja ennen kaikkea Agrimarket-ketju tuo lisäkustannuksia. Kyllä tämä keskusliikevetoisuus ainakin konekaupassa on tulossa tiensä päähän. Miksi maksaa keskusliikkeille välistä, kun muita kanavia pitkin saman tuotteen saa halvemmalla? (ei tarkoita silti sitä, että kannattaisi ostaa esim. Terolta ;) ) Veikkaanpa myös sitä, että lyhyellä aikavälillä kotimaiset konevalmistajatkin alkavat myymään ohi keskusliikkeiden.
Kuinkahan monta eri kone-edustusta alkaa Agrimarketillakin olla jo myynnissä... Sama pätee myös Yrmaan ja miksei Keskoonkin. Ahneella on paskanen loppu, vai miten se meni....
-
Niin esim Palaxia ei myydä suoraan tehtaalta vaan ovat agriin sidoksissa,Ainoastaan esittelykoneet.Näin kuulin
-
eikös tuo fliegl ollu ennen Maitti oy edustuksessa,eli tais käydä teromanit iso tuli ja vei.Samsononin vaunut vaihtoi myös yrmylle Maitilta.Mun mielestä tälläiset erikois koneet sopii jotenki paremmin pienille tuonti firmoille.
-
Paljonkohan Flieglin hinta pompsahtaa kun se agrille päätyi? Aikoinaan kun tebbe siirtyi k-maataloudelle katsoin hintojen noisseen jotain 7-8 % luokkaa, lemkenit varmaan pomppas myös teron jälkeen. Sen siitä tutusta myyjästä joutuu maksamaan..
-
Jos vertaa Annapurkerin vastaavaa nin enää ei Flikeliä Suamesa myirä!
Hinta nimittäjen alakaa vähintää 2 ja peräsä 5 nollaa. :-\
-
Jos vertaa Annapurkerin vastaavaa nin enää ei Flikeliä Suamesa myirä!
Hinta nimittäjen alakaa vähintää 2 ja peräsä 5 nollaa. :-\
Protkotilallisten tuotteita nuo Annapurilaiset ja Fliikkelit.
-
Sama pätee myös Yrmaan ja miksei Keskoonkin. Ahneella on paskanen loppu, vai miten se meni....
"HANKKIJA ON MONESSA MUKANA"
-
Paljonkohan Flieglin hinta pompsahtaa kun se agrille päätyi? Aikoinaan kun tebbe siirtyi k-maataloudelle katsoin hintojen noisseen jotain 7-8 % luokkaa, lemkenit varmaan pomppas myös teron jälkeen. Sen siitä tutusta myyjästä joutuu maksamaan..
Tebben hinta nousi hyvinkin tuon verran. Varustelistalle tuli samalla vakioksi mm. isoommat pyörät, ketjujen impulssivoitelu jne. Näiden varusteiden arvo oli noin 3000€, eli vastaa vaunun hinnasta riippuen hyvin tuota prosenttiosuutta.
Lemkenin aurojen ja kultivaattoreiden hinnat laskivat, lautasmuokkain pysyi samas. Nämä kaikki on todettavis vieläkin lehtien palstoilta, jos vanhoja irtonumeroota sattuu omistamahan.
-
Pohojalaanen taitaa Provottaa,,,,,
:'(
-
Pohojalaanen taitaa Provottaa,,,,,
:'(
Ei toki, ei ollu kyse mielipiteistä vaan ihan mitattavista faktoosta...
-
Laitapa faktaa kehiin,,,,,
::)
-
Laitapa faktaa kehiin,,,,,
::)
Justiinhan se kertoi sulle faktaa, että lähde vaikka huomenna kirjastosta etsimään vanhoja mönkkäriviestejä jos niistä löytyis mainoksia....... :D
-
Nyt tais paljastua oikea konekaupan verenimijä :'( ;D
-
Jåå Å
http://www.koneviesti.fi/lehti/1109/fi_FI/lemken/
:'(
Ei ollut enää arkistossa -03 vuoden numero 11 jossa K sanoo
Ei sovellu suomeen, emme ole kiinostuneita ,,,,,,
:'(
-
Jos lemkenin hinnat ei ole nousseet nii eihä se kerro kuin et terola samat katteet kuin K/S-ketjulla. Ei kai se ole huono juttu ollenkaan. Ainakaan Teron kannalta.. Ei kai kukaan hyväntekeväisyyttä tee.. Jokainen ostaja tekee päätöksen mitä koneesta maksaa mihinkin. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
Paljonkohan maksaa tollanen fligelin esim 18t kantavuudella 2 akselilla oleva puskuvaunu.. oishan se hyvä. Helpottas monessa asiassa hommaa. Onko kerroin 2 vai 3 normaaliin vaunuun verrattuna? Normaali tuon kokoluokan(kunnollinen) vaunu liikkunee jossain 20 -30te välillä.. Epäilen että fliigeli agrissa 60te. tuskin ees riittänee. Paikallisesta agrista kyselin hintaa niin sanottiin että uutuustuote ja ei oikein osannut kertoo mitään..
-
Kannattaa muistaa että mulla oli Nicola Lemkenin kanssa so***** miinus 50 % jonka annoin suoraan ostajille,,,
jotta sain hommaa käyntiin
Samaa en usko K; n neuvotelleen / halunneenkaan ????
:'(
Niin topic oli Agrimarket
::)
-
Ettei vaan kävis arkimarketille niinku kuvan keissimiehelle. Äkkiä, hätäseen tavarat omaan napaan ja sitten kun pitäis potseerata ollaanki tyhjä kuppi kourassa.
-
Ettei vaan kävis arkimarketille niinku kuvan keissimiehelle. Äkkiä, hätäseen tavarat omaan napaan ja sitten kun pitäis potseerata ollaanki tyhjä kuppi kourassa.
"Casella teet sen nopeammin!" ;)
-
Jos lemkenin hinnat ei ole nousseet nii eihä se kerro kuin et terola samat katteet kuin K/S-ketjulla. Ei kai se ole huono juttu ollenkaan. Ainakaan Teron kannalta.. Ei kai kukaan hyväntekeväisyyttä tee.. Jokainen ostaja tekee päätöksen mitä koneesta maksaa mihinkin. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
Paljonkohan maksaa tollanen fligelin esim 18t kantavuudella 2 akselilla oleva puskuvaunu.. oishan se hyvä. Helpottas monessa asiassa hommaa. Onko kerroin 2 vai 3 normaaliin vaunuun verrattuna? Normaali tuon kokoluokan(kunnollinen) vaunu liikkunee jossain 20 -30te välillä.. Epäilen että fliigeli agrissa 60te. tuskin ees riittänee. Paikallisesta agrista kyselin hintaa niin sanottiin että uutuustuote ja ei oikein osannut kertoo mitään..
Ainakin annapurkerin hinnat oli "alkaen" 62000, kun joskus huvikseni kysyin... Sinänsä käyttötarkoitus hyvin pitkälle ratkaisee, mitä jokin laite kulloinkin saa maksaa...
-
Onko jossain todettu, että fliegl tulisi agrin yksinmyyntiin? Ja mistä päivästä lähtien? Katoin juuri maitin sivuja, siellä edelleen aika perusteellisesti juttua fliegelin vaunuista. Tosin päivityspäivästäkään ei mitään tietoa.... Tietty kai vois mainostaa, jos varastossa muumättömiä vaunuja, eikä korvaavaa tuotetta heti tulossa?
-
Onko jossain todettu, että fliegl tulisi agrin yksinmyyntiin? Ja mistä päivästä lähtien? Katoin juuri maitin sivuja, siellä edelleen aika perusteellisesti juttua fliegelin vaunuista. Tosin päivityspäivästäkään ei mitään tietoa.... Tietty kai vois mainostaa, jos varastossa muumättömiä vaunuja, eikä korvaavaa tuotetta heti tulossa?
valitettavasti maitti on mennyt konkurssiin......
-
Kuulin kans tuollaista, myös sellaista samassa yhteydessä, et homma jatkuis samantien liki ennallaan. Eri nimellä?
-
Hahaa... kyllä tuo Agrimarketin homma on ihmeellistä. Vaunuja ja malleja on valikoimassa jo jos jonkinlaista ja lisää tulee...
Tällä kertaa näyttää olevan "uutuutena" Fliegl-puskutyhjennysvaunu
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Tyokoneet/Kuljetus_ja_kuormaus/Fliegl-puskutyhjennysvaunut/
Mihinkähän tämä Annaburger nyt sitten on oikein jäänyt ja kuinkahan paljon niitä on lopuksi yleensäkään myyty? Itse en ainakaan tiedä yhtäkään myytyä vaunua. Ihmeellistä hommaa tuo, kun kaikkia merkkejä pitää hamstrata valikoimaan. Eivät vaan näytä ymmärtävän sitä, että aivan sama vaikka olisi asiallinen&kilpailukykyinen tuote ulkomailla, niin Suomeen tuonti tuo jo lisäkustannuksia ja ennen kaikkea Agrimarket-ketju tuo lisäkustannuksia. Kyllä tämä keskusliikevetoisuus ainakin konekaupassa on tulossa tiensä päähän. Miksi maksaa keskusliikkeille välistä, kun muita kanavia pitkin saman tuotteen saa halvemmalla? (ei tarkoita silti sitä, että kannattaisi ostaa esim. Terolta ;) ) Veikkaanpa myös sitä, että lyhyellä aikavälillä kotimaiset konevalmistajatkin alkavat myymään ohi keskusliikkeiden.
Kuinkahan monta eri kone-edustusta alkaa Agrimarketillakin olla jo myynnissä... Sama pätee myös Yrmaan ja miksei Keskoonkin. Ahneella on paskanen loppu, vai miten se meni....
Keskusliikkeestä ostaessa on kyllä omat hyvätkin puolensa. Kuusenjuuresta myyjät eivät yleensä pysty ottamaan vaihtokoneita, joita monilla on tarjota, varsinkin kun on kyse hinnakaimmista vaihdokeista. Suomessa keskusliikkeillä koneet kalliita, mutta niin on vaihtokonehyvityskin. Lopputulos sama, ottaako kuusenjuuresta vai keskusliikkeestä välirahassa mitattuna. Ainut merkittävä ero on takuuasioissa. Kuusenjuuresta myyjät vastaavat ongelmien ilmettyä: ai jaaa, vai niin sulle kävi. Keskusliikkeitä velvoittaa laki takuuasioissa/käyttöneuvonnassa. Kuusenjuuresta on ***** hyvää myydä vaikka mitä edullisesti, kun ei tarvitse miettiä takuuasioita saatikka varaosahuoltoa.
-
* Keskusliikkeitä velvoittaa laki takuuasioissa/käyttöneuvonnassa.
Jonkun verran löytyy sinultakin opittavaa tuolta saralta.
-
* Keskusliikkeitä velvoittaa laki takuuasioissa/käyttöneuvonnassa.
Jonkun verran löytyy sinultakin opittavaa tuolta saralta.
Ainakin nuo kuusenjuurelta myyvät sysäävät vastuun virallisille maahantuojille aika helposti ja siinä voi tulla ihmetys kun koneen sarjanumero ei olekaan tiedostossa ja kehoitetaan ottamaan yhteyttä tehtaalle tai sihen kuusenjuuren myyjään... ;D
-
Mä kuitenkin luulen että suomesta löytyy muutama pieni ja asiansahoitavakin koneliike, ei sen vuoksi tarvitse keskuslikettä palvoa. Jobbari on jobbari ja maahantuojalla on velvollisuutensa jos aikoo hommaa jatkaa.
-
Mietikää miten 4000€ painepesuri tinkauksen jälken maksaa 3500€ ja sama tuttavan kautta eestistä 2870€ Tällä nää lasipalatsit rakennetaan ;)
Muistaa sopii että pallo on pyöreä ja sileä.
-
Mietikää miten 4000€ painepesuri tinkauksen jälken maksaa 3500€ ja sama tuttavan kautta eestistä 2870€ Tällä nää lasipalatsit rakennetaan ;)
Muistaa sopii että pallo on pyöreä ja sileä.
Ja että tavara kulkee helpommin kuin kymmenen vuotta sitten, ja että maailma on muutenkin pienentynyt. Mun mielestäni nykyisenkaltaiset keskusliikkeet käyvät jo kuolinkamppailuaan, kymmenen vuoden kuluttua niitä tuskin enää on, ainakaan tässä nykyisessä muodossa. Ja se on maanviljelijöille vain eduksi, vaikka joltain jääkin poonukset saamatta..
-
eikös tuo fliegl ollu ennen Maitti oy edustuksessa,eli tais käydä teromanit iso tuli ja vei.Samsononin vaunut vaihtoi myös yrmylle Maitilta.Mun mielestä tälläiset erikois koneet sopii jotenki paremmin pienille tuonti firmoille.
Samsonin hinta putosi 20000€ kun siirtyi Maitilta Y:lle.
-
Keskusliikkeillä tietty on kulurakenne hieman toinen ja se alkaa nyt kostautua,,,,,,,,
Katteet pystyy pitään matalana kun kulut on pieniä, takuu yms asiat jälkihoidossa on enmpi kiinni siitä tahdosta ?
Luulen että tulevaisuus on kuitenkin yksittäisten muutamaa laitetta edustavien käsissä jotka esim tietävät jotakin edes myymistään tuotteista,,,,
Mulla oli aikanaan ajatus tuoda Laitteita joita K liikkeet eivät ymmärtäneet aloittaa;
Esim LEMKEN, HORSCH; CULTIVA, MYller, SIMBA, PERFEKT,Pneusej, MecMar yms hieman laadukkaampaa kuin oli tarjolla Tapetti ja maali kaupoissa,,,,,,,,
8)
-
Samsonin hinta putosi 20000€ kun siirtyi Maitilta Y:lle.
Varustelutasokin putosi, muttei kylläkään lähellekään hinnanlaskua.
Multivan hinta pompsahti kun myynti siirtyi Y:ltä K:lle. Aikaisempi hinta ei kylläkään ilmeisesti riittänyt kannattavaan valmistukseen.
-
Mitens on käyny Pöttingerille ku meni konefarmille? veikkaan ettei laskenu hinnat?
-
Mitens on käyny Pöttingerille ku meni konefarmille? veikkaan ettei laskenu hinnat?
Tuttu isäntä vaihtoi 12v torron uuteen, hyvityshinta sama kuin ostohinta ja pikkusen päälle väliä, vaihtovaunun myyntihinta kakskymppiä alle hyvityksen, tämä markkinatalouden suomalainen versio....
-
Samsonin hinta putosi 20000€ kun siirtyi Maitilta Y:lle.
Varustelutasokin putosi, muttei kylläkään lähellekään hinnanlaskua.
Multivan hinta pompsahti kun myynti siirtyi Y:ltä K:lle. Aikaisempi hinta ei kylläkään ilmeisesti riittänyt kannattavaan valmistukseen.
Kai sielä Dometalilla vain kasvut oli kasvettu silloisen jälleenmyyjän kans. Se on sinänsä valitettavaa jotta Yrma on vahva ja aktiivinen vain muutamilla alueilla. Multivan hinta nousi noin 1-4% vakiovarustuksen parantumisen lisäksi (hydr. perälauta, äkeiden joustoetulata jne...), eli suunnilleen vuotuisen hinnannousun verran.
Joka tapaukses on hieno asia jotta Suomesta löytyy aktiivisia yksityisiäkin konemyyjiä hyvillä tuote-edustuksilla, se on loppupelis kaikkien etu. Ja ostopakkoa ei oo kenelläkään mihinkään suuntahan, ja hinnat seleviää parahiten myyjältä kysymällä. Ja vaikka Maittia moititahankin palio huippukorkiasta hinnoottelusta, on se suoran kaupan hinta tietääkseni sieläkin ollu ihan linjas esim. Samsonin kohoralla. Hinnootteluhun laskettu pelivara kuitenkin vaihteloo tosi rajusti eri tuotteiden ja firmojen välillä, lopputulos melekeen sama joka tapaukses.
-
Keskusliikkeet sortui noihin ennakkomyynti päiviinsä;
Myydään ennakkona mutta hinnat ihan normaaleja,,,,,
Tietty se menee tapahtumasta mutta otsikon mukaista toimintaa se ei todellakaan ole.
:'(
-
Keskusliikkeitten haukkuminen on näköjään muotia.
Kuitenkin huollon ja varaosien saatavuus vähänkin "monimutkaisemmissa" koneissa, kuten traktorit, leikkuupuimurit, paalaimet ja monet muut, on tärkeää, ja niiden saatavuuden keskusliikkeet on hoitaneet hyvin, mutta miten on laita pienien maahantuojien, ei voi edes verrata.
-
Jälkimarkkinoiden hyvään hoitoon ei suurta keskusliikettä tarvita, mutta ei pieni maahantuojakaan pääse hyvään lopputulokseen, jollei löydy halua hoitamaan asioita hyvin. Henkilöt jotka työskentelevät organisaatiossa, vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen, ei liikkeen koko.
-
Täytyy hakea uus tebbe saksan maalta saapi 25% edullisemmin ko keskolta
-
Täytyy hakea uus tebbe saksan maalta saapi 25% edullisemmin ko keskolta
Vielä kun joku tekis niitä käytettynä. Yleensä ottaenkin yhtää vähä käytetyt tunnetut lautaslevittimet on tosi kiven alla ympäri Eurooppaa.
-
Varmaan vaikuttaa aika lailla, millaista konetta. Jotain volyymituotteita - vaikkapa rehuntekoon, maanmuokkamiseen ym. - varten keskusliikekonsepti on varmaan ihan toimiva. Sen sijaan kapean sektorin syvällistä osaamista vaativille laitteille - esimerkkinä vaikkapa sadetus- ja puutarhakalusto, sieltä entinen R.Laaksonen eli Avagro - pieni maahantuoja on soveliaampi, koska sitä osaamista ei ole järkevä levittää joka paikalliskioskin takahuoneeseen. Tietty noita pieniäkin on monella profiililla, mutta jos yrittäjä on vakavasti mukana, niin palvelemattomuus kolahtaa nopeasti omaan nilkkaan, pienillä markkinoilla myös ostajat ovat tiiviisti verkottuneita ja paha kello kuuluu nopeasti ja kauas.
Petri
-
Täytyy hakea uus tebbe saksan maalta saapi 25% edullisemmin ko keskolta
Vielä kun joku tekis niitä käytettynä. Yleensä ottaenkin yhtää vähä käytetyt tunnetut lautaslevittimet on tosi kiven alla ympäri Eurooppaa.
Mullapas On näitä Merlinin levittimiä;
Tebbe laatua Italian mafian hintaan
8)
http://www.fllimerlini.it/
-
Varmaan vaikuttaa aika lailla, millaista konetta. Jotain volyymituotteita - vaikkapa rehuntekoon, maanmuokkamiseen ym. - varten keskusliikekonsepti on varmaan ihan toimiva. Sen sijaan kapean sektorin syvällistä osaamista vaativille laitteille - esimerkkinä vaikkapa sadetus- ja puutarhakalusto, sieltä entinen R.Laaksonen eli Avagro - pieni maahantuoja on soveliaampi, koska sitä osaamista ei ole järkevä levittää joka paikalliskioskin takahuoneeseen. Tietty noita pieniäkin on monella profiililla, mutta jos yrittäjä on vakavasti mukana, niin palvelemattomuus kolahtaa nopeasti omaan nilkkaan, pienillä markkinoilla myös ostajat ovat tiiviisti verkottuneita ja paha kello kuuluu nopeasti ja kauas.
Petri
Tämän ylikoneellistamisen purkaannuttua, mikä konelinja omaa riittävän volyymin??
-
Varmaan vaikuttaa aika lailla, millaista konetta. Jotain volyymituotteita - vaikkapa rehuntekoon, maanmuokkamiseen ym. - varten keskusliikekonsepti on varmaan ihan toimiva. Sen sijaan kapean sektorin syvällistä osaamista vaativille laitteille - esimerkkinä vaikkapa sadetus- ja puutarhakalusto, sieltä entinen R.Laaksonen eli Avagro - pieni maahantuoja on soveliaampi, koska sitä osaamista ei ole järkevä levittää joka paikalliskioskin takahuoneeseen. Tietty noita pieniäkin on monella profiililla, mutta jos yrittäjä on vakavasti mukana, niin palvelemattomuus kolahtaa nopeasti omaan nilkkaan, pienillä markkinoilla myös ostajat ovat tiiviisti verkottuneita ja paha kello kuuluu nopeasti ja kauas.
Petri
Tämän ylikoneellistamisen purkaannuttua, mikä konelinja omaa riittävän volyymin??
Kustannusrakenne on yksi tulevaisuuden maatalouskonekaupan kulmakiviä, kuinka monta pomoa pitää myyjällä olla, entä tuotepäällikköä, entä johtajalla sihteereitä? Ja esim juurikin noita Petrin mainitsemia sadetuslaitteita tuskin osaa kovinkaan moni perusmyyjä myydä ja montako myyjää suomeen oikeasti yhdelle merkille vaaditaan? Alueet vaan kasvaa ja tieto liikkuu netissä sukkelaan..
-
Kustannusrakenne on yksi tulevaisuuden maatalouskonekaupan kulmakiviä, kuinka monta pomoa pitää myyjällä olla, entä tuotepäällikköä, entä johtajalla sihteereitä?
Näinpä juuri. Ja kuinka paljon lämmintä tilaa myyjien kässehtiä? Kuinka monessa paikassa?
-
Kustannusrakenne on yksi tulevaisuuden maatalouskonekaupan kulmakiviä, kuinka monta pomoa pitää myyjällä olla, entä tuotepäällikköä, entä johtajalla sihteereitä?
Näinpä juuri. Ja kuinka paljon lämmintä tilaa myyjien kässehtiä? Kuinka monessa paikassa?
Lisätään vielä se, että kuinkapaljon pitää olla pääkonttorissa lasiseinää vai näkisikö pienemmistäkin ruuduista?? ;D ;D
-
Kustannusrakenne on yksi tulevaisuuden maatalouskonekaupan kulmakiviä, kuinka monta pomoa pitää myyjällä olla, entä tuotepäällikköä, entä johtajalla sihteereitä?
Näinpä juuri. Ja kuinka paljon lämmintä tilaa myyjien kässehtiä? Kuinka monessa paikassa?
Lisätään vielä se, että kuinkapaljon pitää olla pääkonttorissa lasiseinää vai näkisikö pienemmistäkin ruuduista?? ;D ;D
Meidän kyläkaupalla ei ole myyjien koppeihin raskittu laittaa ikkunoita ollenkaan. Näköalatonta meininkiä? Meinaako Aatami jotain kylmäpihattoa jobbareille, vai olisko edes verhoseinät?
-
Tämän ylikoneellistamisen purkaannuttua, mikä konelinja omaa riittävän volyymin??
Tässäpä tuhannen taalan kysymys...
Ja kun viljelijöiden koulutustaso nousee, nettiäkin osataan käyttää - monet jopa ymmärtävät englannin kieltä - niin siinä on paikallinen yleismyyjä tiukilla. Ei siinä mitään, arvostan suuresti näitä lähistön piirimyyjiä ja erityisesti varaosa- ja tarvikepalvelua, mutta hieman hirvittää tulevaisuus. Ehkä paikallinen Lakkapää on haistellut samantapaista, kun otti itsensä irti K:sta ja on haalinut talliinsa myös näiden pienten tuojien koneita?
Petri
-
Tätäkin viestiketjua kun lukee, tulee eittämättä tunne että seuraavat asia voisi lakkauttaa: keskusliikkeet, suomalainen koneteolisuus(maatalous), elintarviketeolisuus ja kulutustavara puolelta isot toimiat S ja K. Ruvetaan tuomaan kaikki vaan ulkomailta koneita ja myydään niitä toisilemme! Tuodaan sitten samaa logiikkaa käyttäen elitarvikkeet ja työvoima myös koska halvemallaa saa myös senkin ulkomailta. Tämä suomi on kallis maa, sille ei vaa voi mitään!
-
Tämä suomi on kallis maa, sille ei vaa voi mitään!
Höpö höpö.
Ongelma on se että maatalouden tulo on jakautunut suurimmaksi osaksi väliportaisiin, kauppiaille ja keskusliikkeille, siitä tässä moni valittaa, tajusit sitä tai et.
Ajatteleppa jos esim. maitotilan liikevaihdosta voitaisiin ohjata 3-8% tuottajan lompakkoon kuinka paljon se parantaisi tulotasoa.
Jos K tai A ottaisi sen 50% katteen sijasta 45% niin mites se niille tuntuu, tuskin mitenkään, tod. näk. volyymin kasvu paikkaisi suhteellisen tuoton menetyksen.
-
Mulla ainakin suurin syy pieneen keskusliikevastaisuuteen on kaupan liika keskittyminen, toimijoita on yksinkertaisesti liian vähän etta markkinat toimisivat kunnolla. Sama on maatalouskaupassa kuin päivittäistavarakaupassakin. Jos kahden suuren yhteinen markkinaosuus on vaikkapa 75%, niin ne voivat elää omassa kaikkivoipaisuudessaan asiakkaasta oikeastaan sen paremmin välittämättä.
-
Jos K tai A ottaisi sen 50% katteen sijasta 45% niin mites se niille tuntuu, tuskin mitenkään, tod. näk. volyymin kasvu paikkaisi suhteellisen tuoton menetyksen.
Ei niillä ole 50% katteita nyky päivinä konepuolella ainakaan. Varaosapuolella löytyy varmaan enemmänkin mutta koneissa 20% voisi olla lähempänä totuutta. Suoralla kaupalla siitäkin 10% lähtee helposti pois.
-
jollain tuota jopa 60-70% hintaeroa ulkomaille samalla koneella on selitettävä. esim. elhon käärin on virossa 25% halvempi kuin suomessa, ei kai virolainen koneliike omasta pussista laita 5%? jollain nekin elää. On se kumma että koneita kannattaa ajaa ees-taas niin ne halpuu.
-
Kauppiasta ja kaujppaa en kuitenkaan näe vihollisena vaan enemmän kumppanina. Mitä paremmin viljelijöillä menee, sitä paremmin menee niin panosteollisuudella ja -kaupalla kuin tuotteita ostavillakin tahoilla. Ongelma tulee tuosta Supersammakon mainitsemasta keskittymisestä. Kun oligopoli pääsee pompottamaan keskenään yhteistoimintaan kykenemättömiä pienyrittäjiä, niin asetelma ei ole symmetrinen.
Petri
-
Autovaraosissa kate on keskimäärin 250%. Lieneekö sama traktoripuolella? Luulisi että kate on parempikin, koska vaihtoehtoja on vähemmän ja roina on kuitenkin vähennyskelpoista.
-
Autovaraosissa kate on keskimäärin 250%. Lieneekö sama traktoripuolella? Luulisi että kate on parempikin, koska vaihtoehtoja on vähemmän ja roina on kuitenkin vähennyskelpoista.
Sori mutta sen verran taloustiedon perusteita että kate,puhutaan sitten myyntikatteesta tai käyttökatteesta, ei voi olla yli 100%.Eikä käytännössä edes lähelle sataa prosenttia. Myyntikate saadaan vähentämällä yrityksen myyntitulosta muuttuvat kustannukset.
Liikevaihto - Muuttuvat kustannukset = Myyntikate (=katetuotto)
Myyntikate prosentti = ((Liikevaihto-muuttuvat kustannukset)/liikevaihto) x 100%
Että sellasta 8)
-
Autovaraosissa kate on keskimäärin 250%. Lieneekö sama traktoripuolella? Luulisi että kate on parempikin, koska vaihtoehtoja on vähemmän ja roina on kuitenkin vähennyskelpoista.
Sori mutta sen verran taloustiedon perusteita että kate,puhutaan sitten myyntikatteesta tai käyttökatteesta, ei voi olla yli 100%.Eikä käytännössä edes lähelle sataa prosenttia. Myyntikate saadaan vähentämällä yrityksen myyntitulosta muuttuvat kustannukset.
Liikevaihto - Muuttuvat kustannukset = Myyntikate (=katetuotto)
Myyntikate prosentti = ((Liikevaihto-muuttuvat kustannukset)/liikevaihto) x 100%
Että sellasta 8)
Oho.. täällä onkin oppineita paikalla. Täytyykin ruveta tarkentamaan juttujaan. Kirjoittaa kaikki pitkästi ja hienosti :D
-
Kyl esimerkiksi Joharan myyntikate on 100%
Tulopuoli on mitä on ja kulupuolella on ainoastaan suusta tuleva jutunjuuri, mikä ei maksa mitään.
Myyntikate on aina 100% ja jos Johara tuplaa tuon myynnin se on sillon 200%.
;D
-
Keskittymistä on tulossa polttoaineidenkin myyntiin nyt kun Shell ilmoitti luopuvansa polttoaineiden jakelun liiketoiminnoista Suomessa. Nyt on jo ABC-ketju ilmoittanut halukkuuttaan. Pian ei enää tarvitse verrata polttoaineiden hintoja kun ne maksavat joka paikassa yhtä paljon, siis paljon. :-\
-
Mut Johara aina myydessään sanoo,ettei jää taloon mitään :P
-
Mut Johara aina myydessään sanoo,ettei jää taloon mitään :P
Juu :D Mutta mihin taloon...
Talouspuolen käsitteet ovat minulla siis sekaisin. Tämä varmaan selittää senkin miksi joskus myyn rehua käsittämättömän halvalla ;D Tarkoitin alunperin sanoa että autoliike myy osat kerkimäärin 2,5 kertaa kalliimmalla kuin millä se ne ostaa. Hvinnamo vai vaikka tuosta laskea noita myyntikatteitaan ja kertoa mitä siitä tulee. Jos huvittaa :D
-
Mut Johara aina myydessään sanoo,ettei jää taloon mitään :P
Juu :D Mutta mihin taloon...
Talouspuolen käsitteet ovat minulla siis sekaisin. Tämä varmaan selittää senkin miksi joskus myyn rehua käsittämättömän halvalla ;D Tarkoitin alunperin sanoa että autoliike myy osat kerkimäärin 2,5 kertaa kalliimmalla kuin millä se ne ostaa. Hvinnamo vai vaikka tuosta laskea noita myyntikatteitaan ja kertoa mitä siitä tulee. Jos huvittaa :D
Myyntivoittoprosentti voi olla 250%. Kyl mä tajusin mitä sä tarkoitit,kunhan halusin oikaista. Mutta esimerkkiisi: Oletetaan että osa maksaa myyjälle 100e ja myydään 250e:lla,niin myyntikatteeksi saadaa 60%,edellyttäen että myyntitapahtumaan ei sisälly mitään kuluja.
-
Pian ei enää tarvitse verrata polttoaineiden hintoja kun ne maksavat joka paikassa yhtä paljon, siis paljon. :-\
Ennenkuin joku pohjoismainen monopoli syntyy, tässä Väylänvarressa pääsee vielä sinikeltaisella bensalla...
Petri
-
Mut Johara aina myydessään sanoo,ettei jää taloon mitään :P
Juu :D Mutta mihin taloon...
Talouspuolen käsitteet ovat minulla siis sekaisin. Tämä varmaan selittää senkin miksi joskus myyn rehua käsittämättömän halvalla ;D Tarkoitin alunperin sanoa että autoliike myy osat kerkimäärin 2,5 kertaa kalliimmalla kuin millä se ne ostaa. Hvinnamo vai vaikka tuosta laskea noita myyntikatteitaan ja kertoa mitä siitä tulee. Jos huvittaa :D
Myyntivoittoprosentti voi olla 250%. Kyl mä tajusin mitä sä tarkoitit,kunhan halusin oikaista. Mutta esimerkkiisi: Oletetaan että osa maksaa myyjälle 100e ja myydään 250e:lla,niin myyntikatteeksi saadaa 60%,edellyttäen että myyntitapahtumaan ei sisälly mitään kuluja.
Hyvä että oikaisit :D Kaikki varmaan tajusivat mitä tarkoitin, mutta termit saattavat olla muillakin sekaisin.
-
Kyl esimerkiksi Joharan myyntikate on 100%
Tulopuoli on mitä on ja kulupuolella on ainoastaan suusta tuleva jutunjuuri, mikä ei maksa mitään.
Myyntikate on aina 100% ja jos Johara tuplaa tuon myynnin se on sillon 200%.
;D
Voi Timppa. Nämä jutut ne vasta kalliita ovatkin ;D Osta joskus jotain niin voin kirjoittaa Sinulle eritellyn laskun siitä paljonko nämä jorinta maksavat :-*
-
Tuo oli nolo juttu keskusliikkeiden ennakko myynti hinnoista ;
Ne kun olikin ihan normaalia tasoa. Pari bulvaania teki kyselyt,,,,
Seuraillaan onko pirkkahallilla sama meno taas syksyllä ?
:'(
-
Sen jälkeeen en ole Agriin juurikaan soitellut, kun laittoivat puhelut maksulliseksi. Eikä edes kovin halpaa tämä lysti, markan minuutti muistaakseni.
Saattaa maksaa pelkän lannoite/polttoaine tarjouksen kysyminen hyvinkin kahvirahat.
-
Sen jälkeeen en ole Agriin juurikaan soitellut, kun laittoivat puhelut maksulliseksi. Eikä edes kovin halpaa tämä lysti, markan minuutti muistaakseni.
Saattaa maksaa pelkän lannoite/polttoaine tarjouksen kysyminen hyvinkin kahvirahat.
Omamyyjälle suoranumero.Pomppijat maksaa eniten 8) ::)
-
Sen jälkeeen en ole Agriin juurikaan soitellut, kun laittoivat puhelut maksulliseksi. Eikä edes kovin halpaa tämä lysti, markan minuutti muistaakseni.
Saattaa maksaa pelkän lannoite/polttoaine tarjouksen kysyminen hyvinkin kahvirahat.
Omamyyjälle suoranumero.Pomppijat maksaa eniten 8) ::)
Mikä suora numero, ei tuonne mitään suoria numeroita ole. 11.9 snt/min +8.21 snt/puhelu 010-alkuiseen numeroon
Eikä alle kymmenen minuutin saa mitään asiaa selvitettyä, kun omamyyjä naputtaa hintoja aataminaikaiselta koneeltaan.
-
Kysy myyjältä sen "oikea" numero. 010- ja 020-numeroiden takana on ns. tavallinen numero, johon pystyy suoraan soittamaan normihinnalla.
-
Kysy myyjältä sen "oikea" numero. 010- ja 020-numeroiden takana on ns. tavallinen numero, johon pystyy suoraan soittamaan normihinnalla.
Näin on! 010 -numeroon ei pidä ikinä soittaa omalla kännykällään. Kysy numero -> Kyllä he sen antavat.
-
Jos Agri olisi vähemmän ahne, maksaisi heidän 010-numerot tavallisen puhelimaksun hinnan. En minä ole niin hyvä tuttu näiden omamyyjien kanssa, että viitsin kysellä heidän henk. koht. kännyklöidensä numeroita.
-
Jos Agri olisi vähemmän ahne, maksaisi heidän 010-numerot tavallisen puhelimaksun hinnan. En minä ole niin hyvä tuttu näiden omamyyjien kanssa, että viitsin kysellä heidän henk. koht. kännyklöidensä numeroita.
Tuo 010 on CID-numero. Maksun perii operaattori. Siihen liittyvän kännykän/kännyköiden numero ei ole henkilön oma, vaan firman liittymä. Voit pyytää sen vaikka sen vuoksi että voit lähtellä tekstiviestejä.
Tuossa CID-numeroinnissa on se idea, että puhelut saadaan esim. firman omasta toimistosta käsin ohjattua haluttuun paikkaan vaikka lomien aikana. Sinällään hyvä palvelu, mutta soittajalta tästä palvelusta peritään se n. 10 snt/min.
-
En halua soittaa suoraan numeroon, koska on vaara että myyjä on lomalla ja vastaa kotoaan.
-
En halua soittaa suoraan numeroon, koska on vaara että myyjä on lomalla ja vastaa kotoaan.
No.... Se numero ei vastaa silloin, koska puhelin on kiinni. Ja todellinen asiakaspalvelija vastaa myös vapalla..
Mutta ihan miten vaan. Itse soitan A-markettiin minuutin vuodessa, joten so what.
-
Minä jos soitan a-markettiin niin annan hälyttää pari kertaa ja lyön luurin kiinni, ovat ainakin tähän asti soittaneet takasin, voi tietty johtua siitäkin kun on pienempi putiikki, vain viisi myyjää 8)
-
En halua soittaa suoraan numeroon, koska on vaara että myyjä on lomalla ja vastaa kotoaan.
No.... Se numero ei vastaa silloin, koska puhelin on kiinni. Ja todellinen asiakaspalvelija vastaa myös vapalla..
Mutta ihan miten vaan. Itse soitan A-markettiin minuutin vuodessa, joten so what.
No eihän oo kiinni kun se sama puhelin on heidän privaattiluuri
-
En halua soittaa suoraan numeroon, koska on vaara että myyjä on lomalla ja vastaa kotoaan.
No.... Se numero ei vastaa silloin, koska puhelin on kiinni. Ja todellinen asiakaspalvelija vastaa myös vapalla..
Mutta ihan miten vaan. Itse soitan A-markettiin minuutin vuodessa, joten so what.
No eihän oo kiinni kun se sama puhelin on heidän privaattiluuri
No höpö höpö. Kuka nyt omalla puhelimellaan työjuttuja soittaisi. Tuollaisessa firmassa. Mutta tee mitä teet, olet saanut täällä hyviä ohjeita joita joko noudatat tai et noudata.
-
En halua soittaa suoraan numeroon, koska on vaara että myyjä on lomalla ja vastaa kotoaan.
No.... Se numero ei vastaa silloin, koska puhelin on kiinni. Ja todellinen asiakaspalvelija vastaa myös vapalla..
Mutta ihan miten vaan. Itse soitan A-markettiin minuutin vuodessa, joten so what.
No eihän oo kiinni kun se sama puhelin on heidän privaattiluuri
No höpö höpö. Kuka nyt omalla puhelimellaan työjuttuja soittaisi. Tuollaisessa firmassa. Mutta tee mitä teet, olet saanut täällä hyviä ohjeita joita joko noudatat tai et noudata.
Säästäväinen duunari hävittää omansa pois, kun saa työnantajan kapulan taskuunsa. Omallakin työnantajalla oli aiemmin juuri noin. 010-numero oli asiakkaita ja 050-numero omia soittoja varten. Tai olishan siihen pitänyt näppäillä joku koodi eteen, niin laskussa olisi eritellyt privaattisoitot. Kuka näppäili, kuka ei. Mulla on aina ollut privaattikännykkä erikseen, niin virka-aikaan pitää pitää kahta kapulaa taskussa. Toisaalta vapaalla se on sitten piirongin laatikossa.
Mulla on vähän sellainen haisu, että Agrimarketilla on vastaava systeemi käytössä. Ainakin mitä on noita kavereita seurannut. Tieteski rahamiehillä on suoralinja käytössä. :)
-
Mul on kans kuivurihommissa oma kännykkä ja liittymä erikseen.
Siihen tulee pirusti puhetunteja vuodessa.
-
En halua soittaa suoraan numeroon, koska on vaara että myyjä on lomalla ja vastaa kotoaan.
No.... Se numero ei vastaa silloin, koska puhelin on kiinni. Ja todellinen asiakaspalvelija vastaa myös vapalla..
Mutta ihan miten vaan. Itse soitan A-markettiin minuutin vuodessa, joten so what.
No eihän oo kiinni kun se sama puhelin on heidän privaattiluuri
No höpö höpö. Kuka nyt omalla puhelimellaan työjuttuja soittaisi. Tuollaisessa firmassa. Mutta tee mitä teet, olet saanut täällä hyviä ohjeita joita joko noudatat tai et noudata.
Ei vaan työpuhelimella omia juttuja.
-
Mul on kans kuivurihommissa oma kännykkä ja liittymä erikseen.
Siihen tulee pirusti puhetunteja vuodessa.
Timppa, Suomen Homer Simpson ;D
-
Mul on kans kuivurihommissa oma kännykkä ja liittymä erikseen.
Siihen tulee pirusti puhetunteja vuodessa.
Timppa, Suomen Homer Simpson ;D
:D
-
Paljonkohan maksaa tollanen fligelin esim 18t kantavuudella 2 akselilla oleva puskuvaunu.. oishan se hyvä. Helpottas monessa asiassa hommaa. Onko kerroin 2 vai 3 normaaliin vaunuun verrattuna? Normaali tuon kokoluokan(kunnollinen) vaunu liikkunee jossain 20 -30te välillä.. Epäilen että fliigeli agrissa 60te. tuskin ees riittänee. Paikallisesta agrista kyselin hintaa niin sanottiin että uutuustuote ja ei oikein osannut kertoo mitään..
Ekat kuormat ajeltu ja kärry toimii just niinku pitääkin. Saksalaiset puhuu aina kokonaispainosta, joka 2-akselisilla toppaa 20 tonniin. Akselikohtainen kantavuus on 9000 ja koukulle laskevat vain 2000. Vaikka jotkut puhuu A:n ahneudesta, kärry oli halvempi kuin Maitin aikaan. Reilusti alle 40000 jäi hinta, tarkkaa hintaa ei edes pysty sanomaan kuin yksittäiselle kärrylle, kun varustelutaso vaikuttaa hyvinkin paljon. Jotain kannatti ottaa ja jotain jättää varustelistalta. Joka tapauksessa oli likimain 25000 halvempi kuin halvin annapurkeri.
-
Paljonkohan maksaa tollanen fligelin esim 18t kantavuudella 2 akselilla oleva puskuvaunu.. oishan se hyvä. Helpottas monessa asiassa hommaa. Onko kerroin 2 vai 3 normaaliin vaunuun verrattuna? Normaali tuon kokoluokan(kunnollinen) vaunu liikkunee jossain 20 -30te välillä.. Epäilen että fliigeli agrissa 60te. tuskin ees riittänee. Paikallisesta agrista kyselin hintaa niin sanottiin että uutuustuote ja ei oikein osannut kertoo mitään..
Ekat kuormat ajeltu ja kärry toimii just niinku pitääkin. Saksalaiset puhuu aina kokonaispainosta, joka 2-akselisilla toppaa 20 tonniin. Akselikohtainen kantavuus on 9000 ja koukulle laskevat vain 2000. Vaikka jotkut puhuu A:n ahneudesta, kärry oli halvempi kuin Maitin aikaan. Reilusti alle 40000 jäi hinta, tarkkaa hintaa ei edes pysty sanomaan kuin yksittäiselle kärrylle, kun varustelutaso vaikuttaa hyvinkin paljon. Jotain kannatti ottaa ja jotain jättää varustelistalta. Joka tapauksessa oli likimain 25000 halvempi kuin halvin annapurkeri.
Otikko Maitin aikana tarjouksen? Tunnetustihan sillä firmalla lähtöhinnat on vedetty tosi korkialle, silti kauppahinnat kutakuinkin linjas muiren kans. Vaihtokonepolitiikkaa...
-
Paljonkohan maksaa tollanen fligelin esim 18t kantavuudella 2 akselilla oleva puskuvaunu.. oishan se hyvä. Helpottas monessa asiassa hommaa. Onko kerroin 2 vai 3 normaaliin vaunuun verrattuna? Normaali tuon kokoluokan(kunnollinen) vaunu liikkunee jossain 20 -30te välillä.. Epäilen että fliigeli agrissa 60te. tuskin ees riittänee. Paikallisesta agrista kyselin hintaa niin sanottiin että uutuustuote ja ei oikein osannut kertoo mitään..
Ekat kuormat ajeltu ja kärry toimii just niinku pitääkin. Saksalaiset puhuu aina kokonaispainosta, joka 2-akselisilla toppaa 20 tonniin. Akselikohtainen kantavuus on 9000 ja koukulle laskevat vain 2000. Vaikka jotkut puhuu A:n ahneudesta, kärry oli halvempi kuin Maitin aikaan. Reilusti alle 40000 jäi hinta, tarkkaa hintaa ei edes pysty sanomaan kuin yksittäiselle kärrylle, kun varustelutaso vaikuttaa hyvinkin paljon. Jotain kannatti ottaa ja jotain jättää varustelistalta. Joka tapauksessa oli likimain 25000 halvempi kuin halvin annapurkeri.
Otikko Maitin aikana tarjouksen? Tunnetustihan sillä firmalla lähtöhinnat on vedetty tosi korkialle, silti kauppahinnat kutakuinkin linjas muiren kans. Vaihtokonepolitiikkaa...
No oikeestaan kauppakin tehtiin jo ekaksi Maitin kanssa, mutta kevään mittaan sitten kävi surkeiden sattumusten sarja, jonka jälkeen askelet suuntautui agriin. Mulle sinänsä aivan sama, mistä kärry tuli, kun sopii tehtäväänsä ja sehän on tärkeintä.