Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Me olemme hinnoitellet itsemme ulos markkinoilta  (Luettu 43375 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Me olemme hinnoitellet itsemme ulos markkinoilta

Ja yksi asia joka kannattaa muistaa? Maatalouden liikevaihto on noin 4,3 miljardia josta noin 2,3 miljardia on myyntituotot ja 1,9 miljardia on tuet. Tiedän, ei täsmää, lienee 1,94 ja 2,34 tms jotain mutta kuitenkin jakauma osapuilleen noin. Mitäs se tarkoittaa? No sitä että liikevaihdosta 45% koostuu tuista. Mitäs jos muut yritykset saisivat vataavat tuet?

[/quote]

  Ja maatalouden kustannukset ovat.......

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Me olemme hinnoitellet itsemme ulos markkinoilta
  Ja maatalouden kustannukset ovat.......
Monesti itseaiheutettuja...
Nothing is Something Worth Doing

Aulis Anttila

  • Vieras
Bwaaaaahahhhaaaaaaaaaaa :-) + Osuma :-)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Bwaaaaahahhhaaaaaaaaaaa :-) + Osuma :-)
Ja maatalouden kustannukset ovat.......
Monesti itseaiheutettuja...

Niinpä.

ay tollot ovat aiheuttaneet itse suomalaisen kustannustason räjähdysmäisen nousun :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Bwaaaaahahhhaaaaaaaaaaa :-) + Osuma :-)

ay tollot ovat aiheuttaneet itse suomalaisen kustannustason räjähdysmäisen nousun :o
[/quote]

  Näin on, ja mitä tää MTK tekee, paheksuu tai ei hyväksy tai jotain muuta mielipidettä antaa julki, mutta meikäläisen praktiikan aikana jo ennen EU-takin niin en ole nähnyt ihmeempiä näitä konkreettisia edunajamistavoitteita, saati sitten tuloksia

rööri-roope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1335
Vs: Me olemme hinnoitellet itsemme ulos markkinoilta

Olet oikea reppana ko tollattisia kuvittelet yhteiskunnan soisi olevan tasa-arvoisempi mutta ay-stalinit täällä häärää ja muut raataa,

***** Sä olet itse sen raatamisuran valinnut, joten älä ruikuta....


Toivon että sekin päivä vielä nähdään että kaikki saavat tehdä töitä rahojensa eteen

****** Kyllä minä koen nykyisin tilipäivänä että joka euro on itse ja kunniallisesti ansaittua. Ennen, kun tein työtä talkoopalkalla teurastamolle ja valtio maksoi tukiaisia, ei siitä hyvästä että tuotin porsaita, vaan siitä hyvästä että sikalassa oli mahdollisimman paljon emakoita, en meinannut iletä katsoa peiliin aamuisin.
In vino veritas

roadman

  • Vieras
Vs: Me olemme hinnoitellet itsemme ulos markkinoilta
Lueskelin tuossa talous lehtiä. Kreikkaa sotketaan tähänkin keskusteluun. Viimeisen 10 V aikana palkat nousseet 100% Kreikassa, kuitenkaan talouden kasvu ei pysynyt mukana ja kuinkas kävikään. eli lypsävä lehmä tapettiin.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Me olemme hinnoitellet itsemme ulos markkinoilta
Tässä kun tuota ulos hinnoittelua tuumitte? Niin niin kauan kuin vientikauppaa saadaan näillä palkoilla niin niillä pystytään rahoittamaan nuo maataloustuet. Silloin tuottavuus suhteessa ansiotasoon ja laatuun on kohdallaan ja kauppa käy. Sen jälkeen kun vientikauppaa ei enää saada niin sitten asia on jo paljon heikommin...

Ja yksi asia joka kannattaa muistaa? Maatalouden liikevaihto on noin 4,3 miljardia josta noin 2,3 miljardia on myyntituotot ja 1,9 miljardia on tuet. Tiedän, ei täsmää, lienee 1,94 ja 2,34 tms jotain mutta kuitenkin jakauma osapuilleen noin. Mitäs se tarkoittaa? No sitä että liikevaihdosta 45% koostuu tuista. Mitäs jos muut yritykset saisivat vataavat tuet?


Totta, mutta tuet on osa EU alueen maatalouspolitiikkaa ja aika suuri osa maatalouspolitiikan maataloudelle lastaamista kuluista on lainsäädännöllä ja poliittisen järjestelmän luomia, eli tavallaan järjestelmän itsensä luomia, sinänsä maataloutta ei pitäisi syyllistää sellaisesta, jossa se on kohde ei päättäjä siitä miten systeemiä pyöritetään.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Bwaaaaahahhhaaaaaaaaaaa :-) + Osuma :-)
Ja maatalouden kustannukset ovat.......
Monesti itseaiheutettuja...

Niinpä.

ay tollot ovat aiheuttaneet itse suomalaisen kustannustason räjähdysmäisen nousun :o

Energian ja raaka-aineiden kallistuminen, joka osaksi itse aiheutettua, ja vaikka ei edes vaikuttaisi käytetään tekosyynä hintojen, lue voittojen, nostamiseen.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

gutiguti

  • Vieras
Vs: Me olemme hinnoitellet itsemme ulos markkinoilta
Ketjuun vastanneiden vasureiden kommenteista voit jo nähdä, ettei asia hahmotu tarpeeksi monelle. Ns. Kreikantauti vaivaa noita.
Kuka alkaa perkaamaan kalaa 10€:n päiväpalkalla Suomen hintatasolla? Tehdään vain lisää pienipalkkaisia työtätekeviä köyhiä ja rakennetaan hyväosaisille muureja! Lohisoppa haluaa duunarin työn tuloksen halvalla kun itse nauttii  ökytukea veronmaksajien kustannuksella.
Kysyt väärin. Kysymys kuuluu miksei kalasta voi maksaa sellaista hintaa, että sen käsittelyn voi tehdä kotimaisen työn kustannuksella? Vai kuuluuko vasemmistoaatteeseen kiinteästi tää rusinoiden noukkiminen?
Valintaperuste on hinta.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Me olemme hinnoitellet itsemme ulos markkinoilta
Valintaperuste on hinta.
Myös työvoimassa?
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Me olemme hinnoitellet itsemme ulos markkinoilta
 Kauhea narina että Suomalaisten palkkataso pitää tuotteitten ja tavaroitten hinnat korkeana mutta kun menee kauppaan niin harvoin löytää kotimaista tuotetta jollei se ole maitotölkki tai kakkosnelonen, muut ovat "Kiinalaista" rihkamaa jota myydään kalliimmalla kuin muualla Euroopassa. Kaupan keskusliikesysteemi tuo kaupalle  ja tukkukaupan puolelle suurimmat katteet kuin muissamaissa. Myöskin Suomalainen Byrokratia eri muodoissaan nostaa hintoja syömällä yrittämisen ja työnkannattavuutta ja byrokratian  itsensä ylläpitämiseen tuo turhia kustannuksia. Verotuksessakin olemme maailman kärkimaita joten harva täällä Suomssa elelee mukavasti kun järjestelmä on tämä

minä-itte

  • Vieras
Vs: Me olemme hinnoitellet itsemme ulos markkinoilta
TV-haastattelussa työministeri Ihalaiselle näytti olevan pääasia palkankorotukset, joitten pitäisi olla inflaatiota korkeammat. Muusta ei niin väliä.

Ihalainen on edelleenkin SAK:n pj hoitaessaan työministerin paikkaa.

Aulis Anttila

  • Vieras
Tollo...
TV-haastattelussa työministeri Ihalaiselle näytti olevan pääasia palkankorotukset, joitten pitäisi olla inflaatiota korkeammat. Muusta ei niin väliä.

Ihalainen on edelleenkin SAK:n pj hoitaessaan työministerin paikkaa.

Se kanto huolta reaaliansioiden tilasta ja tolasta... osta Remo-Wax´ia  :P :P :P   ;D ;D ;D
+
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/OE0215129

minä-itte

  • Vieras
Vs: Tollo...
TV-haastattelussa työministeri Ihalaiselle näytti olevan pääasia palkankorotukset, joitten pitäisi olla inflaatiota korkeammat. Muusta ei niin väliä.

Ihalainen on edelleenkin SAK:n pj hoitaessaan työministerin paikkaa.

Se kanto huolta reaaliansioiden tilasta ja tolasta... osta Remo-Wax´ia  :P :P :P   ;D ;D ;D
+
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/OE0215129

Höh, reaaliansioitten nousu  = palkankorotus-inflaatio.

Laurille ei taaskaan tullut mieleen, että palkka pitää ansaita.

Se on myönnettävä, että kepumaatalousministereille ei tullut koskaan mieleen, että viljelijällekin pitäisi jäädä jotain käteen.