Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tankin lämmitin.  (Luettu 16667 kertaa)

Movado

  • Vieras
Vs: Tankin lämmitin.
Mielestäni turha kapistus koko lämmitin, kuten edellä mainittu sillä pilaa poltto - aineen jos yrittää polttaa farmi säiliöstä alas painuneen parafiinin ensin, loppu on sitten pilallista ainetta - siinä on sitten säästöä

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26171
  • vastustan
Vs: Tankin lämmitin.
Mielestäni turha kapistus koko lämmitin, kuten edellä mainittu sillä pilaa poltto - aineen jos yrittää polttaa farmi säiliöstä alas painuneen parafiinin ensin, loppu on sitten pilallista ainetta - siinä on sitten säästöä
käyttäytyykö diesel erilailla kuin tuo moottoripolttoöljy, vai onko peräti samaa ainetta... kuorma-autoilijathan ajaa kesälaadulla vielä kolmen kympin pakkasessa, jos ajotehtävä semmonen että koko ajan mennään ja monestihan nuo säiliöt näkyy olevan kylmäasemilla maanpäällisiä ja pumppusuuttimet ei oo kuulemma kärsineet :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Movado

  • Vieras
Vs: Tankin lämmitin.
Mielestäni turha kapistus koko lämmitin, kuten edellä mainittu sillä pilaa poltto - aineen jos yrittää polttaa farmi säiliöstä alas painuneen parafiinin ensin, loppu on sitten pilallista ainetta - siinä on sitten säästöä
käyttäytyykö diesel erilailla kuin tuo moottoripolttoöljy, vai onko peräti samaa ainetta... kuorma-autoilijathan ajaa kesälaadulla vielä kolmen kympin pakkasessa, jos ajotehtävä semmonen että koko ajan mennään ja monestihan nuo säiliöt näkyy olevan kylmäasemilla maanpäällisiä ja pumppusuuttimet ei oo kuulemma kärsineet :o :o :o :o


diesel ja moottoripolttoöljy pitäis olla samaa, mutta jakelumittareissa vaihdetaan kesälaatu vuodenajan mukaan

Neste -DIR -0/-10 toimitetaan aikavälillä 1.5.-31.8.
Neste -DIR -5/-15 toimitetaan aikavälillä 1.9.-30.4

Farmisäiliössä taas sataa olla tuota "huonompaa" mpö:ä riipuen koska se on ostettu 




icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26171
  • vastustan
Vs: Tankin lämmitin.
Mielestäni turha kapistus koko lämmitin, kuten edellä mainittu sillä pilaa poltto - aineen jos yrittää polttaa farmi säiliöstä alas painuneen parafiinin ensin, loppu on sitten pilallista ainetta - siinä on sitten säästöä
käyttäytyykö diesel erilailla kuin tuo moottoripolttoöljy, vai onko peräti samaa ainetta... kuorma-autoilijathan ajaa kesälaadulla vielä kolmen kympin pakkasessa, jos ajotehtävä semmonen että koko ajan mennään ja monestihan nuo säiliöt näkyy olevan kylmäasemilla maanpäällisiä ja pumppusuuttimet ei oo kuulemma kärsineet :o :o :o :o


diesel ja moottoripolttoöljy pitäis olla samaa, mutta jakelumittareissa vaihdetaan kesälaatu vuodenajan mukaan

Neste -DIR -0/-10 toimitetaan aikavälillä 1.5.-31.8.
Neste -DIR -5/-15 toimitetaan aikavälillä 1.9.-30.4

Farmisäiliössä taas sataa olla tuota "huonompaa" mpö:ä riipuen koska se on ostettu 





kyllä kesädieseliä saa läpi talven, yleensä joka d-pisteessä kumpikin mittari....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Movado

  • Vieras
Vs: Tankin lämmitin.
Mielestäni turha kapistus koko lämmitin, kuten edellä mainittu sillä pilaa poltto - aineen jos yrittää polttaa farmi säiliöstä alas painuneen parafiinin ensin, loppu on sitten pilallista ainetta - siinä on sitten säästöä
käyttäytyykö diesel erilailla kuin tuo moottoripolttoöljy, vai onko peräti samaa ainetta... kuorma-autoilijathan ajaa kesälaadulla vielä kolmen kympin pakkasessa, jos ajotehtävä semmonen että koko ajan mennään ja monestihan nuo säiliöt näkyy olevan kylmäasemilla maanpäällisiä ja pumppusuuttimet ei oo kuulemma kärsineet :o :o :o :o


diesel ja moottoripolttoöljy pitäis olla samaa, mutta jakelumittareissa vaihdetaan kesälaatu vuodenajan mukaan

Neste -DIR -0/-10 toimitetaan aikavälillä 1.5.-31.8.
Neste -DIR -5/-15 toimitetaan aikavälillä 1.9.-30.4

Farmisäiliössä taas sataa olla tuota "huonompaa" mpö:ä riipuen koska se on ostettu 





kyllä kesädieseliä saa läpi talven, yleensä joka d-pisteessä kumpikin mittari....

Alla mainitut on molemmat kesädiiseliä - vuodenaika määrittää kumpaa saa

Neste -DIR -0/-10 toimitetaan aikavälillä 1.5.-31.8.
Neste -DIR -5/-15 toimitetaan aikavälillä 1.9.-30.4

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26171
  • vastustan
Vs: Tankin lämmitin.
Mielestäni turha kapistus koko lämmitin, kuten edellä mainittu sillä pilaa poltto - aineen jos yrittää polttaa farmi säiliöstä alas painuneen parafiinin ensin, loppu on sitten pilallista ainetta - siinä on sitten säästöä
käyttäytyykö diesel erilailla kuin tuo moottoripolttoöljy, vai onko peräti samaa ainetta... kuorma-autoilijathan ajaa kesälaadulla vielä kolmen kympin pakkasessa, jos ajotehtävä semmonen että koko ajan mennään ja monestihan nuo säiliöt näkyy olevan kylmäasemilla maanpäällisiä ja pumppusuuttimet ei oo kuulemma kärsineet :o :o :o :o


diesel ja moottoripolttoöljy pitäis olla samaa, mutta jakelumittareissa vaihdetaan kesälaatu vuodenajan mukaan

Neste -DIR -0/-10 toimitetaan aikavälillä 1.5.-31.8.
Neste -DIR -5/-15 toimitetaan aikavälillä 1.9.-30.4

Farmisäiliössä taas sataa olla tuota "huonompaa" mpö:ä riipuen koska se on ostettu 





kyllä kesädieseliä saa läpi talven, yleensä joka d-pisteessä kumpikin mittari....

Alla mainitut on molemmat kesädiiseliä - vuodenaika määrittää kumpaa saa

Neste -DIR -0/-10 toimitetaan aikavälillä 1.5.-31.8.
Neste -DIR -5/-15 toimitetaan aikavälillä 1.9.-30.4
ehän minä huomannu.....onkohan nuissa parafiinit pohjilla pakkaspäivien jälkeen, toki iso pönttö jäähtyy hitaasti, mutta lämpenee yhtä hitaasti :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kontju

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Tankin lämmitin.
tossa yhdessä vastauksessa oli että talvi aine painuu pohjaan painavempana mutta kyllä se keveämpää on joten säiliössä aina pinnalla ja polttoaineen energia sisältö on kummassakin sama kiloa kohden joten talvi ainetta joutuu polttamaan enemmän samaan työ suoritukseen tulee sitä kautta kalliimmaksi kuin mitä hinta ero on nyky kuorma autoissa lämmitetään säiliö ensin lohkolämmittimellä ja sitten ajossa vesikiertoisella lämmittimellä ja ajetaan koko ajan kesä aineella

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26171
  • vastustan
Vs: Tankin lämmitin.
tossa yhdessä vastauksessa oli että talvi aine painuu pohjaan painavempana mutta kyllä se keveämpää on joten säiliössä aina pinnalla ja polttoaineen energia sisältö on kummassakin sama kiloa kohden joten talvi ainetta joutuu polttamaan enemmän samaan työ suoritukseen tulee sitä kautta kalliimmaksi kuin mitä hinta ero on nyky kuorma autoissa lämmitetään säiliö ensin lohkolämmittimellä ja sitten ajossa vesikiertoisella lämmittimellä ja ajetaan koko ajan kesä aineella
en oo tuommosesta tankin lämmityksestä kuullut mutta kannessa kuertävä polttoaine kyllä lämmittää tankin niin että pelaa kesälaadulla sama minkälainen pakkanen
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: Tankin lämmitin.
Hyvä kikka tuokin,mutta tankinlämmittin varmistais ettei koskaan enää tulis propleemia. ???  Ja tossa shellin puurossa taitaa olla pikkasen vettäkin seassa ko on niin harmaata pakkasella,lomittajakin sen väriä ihmetteli eikä varmokaan tahtonut kunnolla käydä muutoin kun navetassa parkkeeraamalla.

Parafiini vetää ittensä harmaaksi pakkasella. Vesi on silloin jäässä tankinpohjalla. Sähän nyt huittislainen meinaat olla jos vettä traktoreihin tankkaat tai edes ajattelet sitä ???

Enpä ajatellu sitä farmisäiliötä lämmittää vaan traktorin tankin pohjaan sakkautuva parafiini pitäs saada sulatettua ettei tuki siivilää. Pitänee kait kuitenki ostaa toinen farmisäiliö johon saa talvilaadun erikseen  :(

Suunnittelija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: Tankin lämmitin.
Kesälaatua ei pidä ostaa kesällä!!! Moni varmaan pärjää tuolla paremmalla kesälaadulla, jos ei tarvitse ajella kuin pikkupakkasilla.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Tankin lämmitin.
Minä olen ajellut 100-sarjan Valmet/Valtra-traktoreille lähes 20 vuotta kesälaatuisella. Kerran on tänä aikana ollut pieni käyntiongelma(ei kuitenkaan jääty tielle eikä jouduttu suodattimia vaihtamaan) ja silloin oli tankissa Esson myymää polttoöljyä, mistä lienee firmalle tullut.
Kesälaatuisella moottoripolttoöljyllä suodatettavuuspiste on käytännössä -18 astetta ja ainakaan minulla ei ole pakottavaa tarvetta ajaa edes kylmemmällä säällä.
Kahta farmaritankkia ei kyllä kannata ostaa eri vuodenaikoja varten, parempi sitten on ajaa ympäri vuoden talvilaadulla, jos kone ei tosiaankaan kesälaadulla kulje pikkupakkasilla.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Tankin lämmitin.
Taas tämä joka syksyinen suosikki keskustelu aihe...
Kesällä kesäainetta ja talvella talviainetta, samaan tankkiin lorutellaan. Miksi yksinkertaisista asioista pitää tehdä niin vaikeita?
Kun seuraavan kerran miettii talvella kesälaadun tilaamista, niin kannattaa tarkistaa myös paljonko maksaa Common Rail koneen pa-suodattimet. Ellei sitten halua olla kuten eräs sitkeä Valtteemi kuski, kolme kertaa kuskasivat koneen korjaamolle polttoaineen vuoksi. Perustelut: "Aina ennenkin on Valtterilla kesälaadulla ajettu..."  :)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9818
Vs: Tankin lämmitin.
Taas tämä joka syksyinen suosikki keskustelu aihe...
Kesällä kesäainetta ja talvella talviainetta. Miksi yksinkertaisista asioista pitää tehdä niin vaikeita?

Kaksi sivua juttua ja koko viisaus tiivistetty tuohon lainaukseen  :)
No onhan se välilaatukin  olemassa. Miksi  kukaan ei ole puhunut vielä siitä  ;)

Movado

  • Vieras
Hoh hoijaa
Kerran vielä
Riippuen siitä koska kesälaatu on toimitettu se tukkii suodattimen  >>

Neste MPÖ-5/-15  Samepiste            0 C
                          Suodatettavuus    - 10C  ( koesuodatin tukkeutuu )

Neste -moottoripolttoöljyä -0/-10 toimitetaan aikavälillä 1.5.-31.8.
 Suodatettavuus noin - 5 C koesuodatin tukkeutuu

nämä siis nesteen oman ilmoituksen mukaan

Mutta jos "Aina ennenkin on Valtterilla kesälaadulla ajettu..."   niin ei muuta kun kesälöpöä tankiin mieluumin vielä sitä polttööljyä ( lämmitysöljyä )  se on halvenpaa ja parempaa  :)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Hoh hoijaa
Kerran vielä
Riippuen siitä koska kesälaatu on toimitettu se tukkii suodattimen  >>

Neste MPÖ-5/-15  Samepiste            0 C
                          Suodatettavuus    - 10C  ( koesuodatin tukkeutuu )

Neste -moottoripolttoöljyä -0/-10 toimitetaan aikavälillä 1.5.-31.8.
 Suodatettavuus noin - 5 C koesuodatin tukkeutuu

nämä siis nesteen oman ilmoituksen mukaan

Mutta jos "Aina ennenkin on Valtterilla kesälaadulla ajettu..."   niin ei muuta kun kesälöpöä tankiin mieluumin vielä sitä polttööljyä ( lämmitysöljyä )  se on halvenpaa ja parempaa  :)
Lämmitysöljy oli puintiaikaan kalliimpaa kuin mpö :o

Talvilaadut koneeseen syyskuun alus,ei ongelmia 8)