Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maasika 5460 hyytyi!  (Luettu 14669 kertaa)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Maasika 5460 hyytyi!
Se on tarkaa homma massikan käyttö helteellä. Sähkö kulkee paremmin kuumassa kuin kylmässä ja helteellä se saatanan BUK-katkaisin saa liikaa virtaa.

On tuossa valumötissä hyviäkin puolia! Ikää sillä on kohta 15 vuotta. Takana yli 8000 tuntia ja vähemmän vikoja kuin tuossa 5480 ferkussa 2000 tuntiin ja 7 vuoteen!

Eli kyllä Valtraa parjataan käytännössä melkolailla aiheetta! Kertoohan 50% markkinaosuuskin jotain.



ei millään pahalla, mutta sulla on nyt virheellistä tietoa tuosta sähkön johtavuudesta kuuma vs kylmä ;)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Jätkä

  • Vieras
Vs: Maasika 5460 hyytyi!
Se on tarkaa homma massikan käyttö helteellä. Sähkö kulkee paremmin kuumassa kuin kylmässä ja helteellä se saatanan BUK-katkaisin saa liikaa virtaa.

On tuossa valumötissä hyviäkin puolia! Ikää sillä on kohta 15 vuotta. Takana yli 8000 tuntia ja vähemmän vikoja kuin tuossa 5480 ferkussa 2000 tuntiin ja 7 vuoteen!

Eli kyllä Valtraa parjataan käytännössä melkolailla aiheetta! Kertoohan 50% markkinaosuuskin jotain.



ei millään pahalla, mutta sulla on nyt virheellistä tietoa tuosta sähkön johtavuudesta kuuma vs kylmä ;)
Saattaapi olla tai olla olematta  :-\ :-\
http://fi.wikipedia.org/wiki/Resistanssi

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Maasika 5460 hyytyi!
Ihan noin mielenkiinnosta. Mikä niiden kaikkien kolmen anturin tehtävät on mitä löytyy ko. vehkeen polkimesta?

BOC = bottom of clutch
TOC = top of clutch
kolmas kertoo missä poljin on niiden välissä ja liikkeen progression. Prosenttiluku on nähtävissä esim näytöllä data-valikossa (pitämällä nuoli ylöspäin hetken siirtyy valikkoon). Vikakoodit D139-143 yleensä poljinvika. Jos poljinta pidetään liian kauan jossain asennossa kuittaamatta päätyasentoja siirtyy härveli vikatilaan.

Ajatus hyvä mutta pilattu halvoilla osilla ja vaikealla logiikalla.

No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon  oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9824
Vs: Maasika 5460 hyytyi!
Ihan noin mielenkiinnosta. Mikä niiden kaikkien kolmen anturin tehtävät on mitä löytyy ko. vehkeen polkimesta?

BOC = bottom of clutch
TOC = top of clutch
kolmas kertoo missä poljin on niiden välissä ja liikkeen progression. Prosenttiluku on nähtävissä esim näytöllä data-valikossa (pitämällä nuoli ylöspäin hetken siirtyy valikkoon). Vikakoodit D139-143 yleensä poljinvika. Jos poljinta pidetään liian kauan jossain asennossa kuittaamatta päätyasentoja siirtyy härveli vikatilaan.

Ajatus hyvä mutta pilattu halvoilla osilla ja vaikealla logiikalla.

No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon  oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.

Mitenkähän tuo tuntuu jo lähes uskomattomalta. Miten sen lähimmän arvaukset  voi mennä aina vikaan ::) 

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Maasika 5460 hyytyi!
maasika on niinko japanian auto. kesken vuotta voi jokin komponentti muuttua erimmänlaiseen. liki vastaavaan samanmoiseen, paitsi tyystin erilaiseen.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Maasika 5460 hyytyi!
Ihan noin mielenkiinnosta. Mikä niiden kaikkien kolmen anturin tehtävät on mitä löytyy ko. vehkeen polkimesta?

BOC = bottom of clutch
TOC = top of clutch
kolmas kertoo missä poljin on niiden välissä ja liikkeen progression. Prosenttiluku on nähtävissä esim näytöllä data-valikossa (pitämällä nuoli ylöspäin hetken siirtyy valikkoon). Vikakoodit D139-143 yleensä poljinvika. Jos poljinta pidetään liian kauan jossain asennossa kuittaamatta päätyasentoja siirtyy härveli vikatilaan.

Ajatus hyvä mutta pilattu halvoilla osilla ja vaikealla logiikalla.

No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon  oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.

Mitenkähän tuo tuntuu jo lähes uskomattomalta. Miten sen lähimmän arvaukset  voi mennä aina vikaan ::)

Odottelinkin jo sinun "ulostuloa". Agronetin Lemmu oli oikeassa . Sopimushuoltaja oli pihalla ja Keskon varaosamyyjä ei ollut ihan kartalla, kuten en minäkään. On tämä kuvio nähty ennenkin. Valitettavasti ja tullaan näkemään uudestaan. Nyt kun pärjää Valtralla ja parilla pikkuvehkeellä niin harrastellaan Sirkusonnin kanssa ja Valtralla sitten työt, apuvehkeinä on vanha Sirkussonni ilman sähköjä ja Valmet 565.

Onhan tämä oikeasti pelleilyä. Tämä kun tietyn sopimushuoltajan aluetta, eikä muut tule alueelle mielellään.

Viimeksi muokattu: 27.05.14 - klo:21:21 kirjoittanut Latz

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65658
Vs: Maasika 5460 hyytyi!
tuo on niiiin hanurista!   ja kilipailuvirasto ei pysty tuohon puuttumaan!    on kiva kun ei "kehtaa" tehä ja ei "laske" toisiakaan.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9824
Vs: Maasika 5460 hyytyi!


Onhan tämä oikeasti pelleilyä. Tämä kun tietyn sopimushuoltajan aluetta, eikä muut tule alueelle mielellään.

Kuulostaa jo lähes DeLavalin touhulta. Paitsi, että sitä lähintä ei voi ottaa, kun se lähin ei ole tämän alueen huoltaja. Alueen huoltomies tulee 60km:n päästä ja pelkät matkat maksaa 100euroa. Luulis sen saavan ottaa tuosta 12km:n päästä, mutta ei saanut :(

Onneksi tällä alueella on niin heikosti toisiaan karehtivia huoltomiehiä, että kaikkia voi häiritä tarvittaes. Ja tosiaankin sitä toiseksi lähintä tulee massikka asiois häirittyä - nykyään  :o

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Maasika 5460 hyytyi!


Onhan tämä oikeasti pelleilyä. Tämä kun tietyn sopimushuoltajan aluetta, eikä muut tule alueelle mielellään.

Kuulostaa jo lähes DeLavalin touhulta. Paitsi, että sitä lähintä ei voi ottaa, kun se lähin ei ole tämän alueen huoltaja. Alueen huoltomies tulee 60km:n päästä ja pelkät matkat maksaa 100euroa. Luulis sen saavan ottaa tuosta 12km:n päästä, mutta ei saanut :(

Onneksi tällä alueella on niin heikosti toisiaan karehtivia huoltomiehiä, että kaikkia voi häiritä tarvittaes. Ja tosiaankin sitä toiseksi lähintä tulee massikka asiois häirittyä - nykyään  :o

Mistähän se täälläkin johtuu että ainakin Caseja ja Massikoita on Valtran huollossa enemmän kun Casen ja Massikan omassa huollossa  ??? Sitten siellä on näitä (siis Valtran huollossa) "vierailevia huoltomiehiä" ilman haalareita tietokoneiden kanssa lukemassa vikakoodeja ja korjaamassa vikaa.

Viimeksi muokattu: 27.05.14 - klo:21:42 kirjoittanut Latz

mah

  • Vieras
Vs: Maasika 5460 hyytyi!
Latzia piristäisi Luonteri Surfin "massikka-rock". :'(

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9824
Vs: Maasika 5460 hyytyi!


Onhan tämä oikeasti pelleilyä. Tämä kun tietyn sopimushuoltajan aluetta, eikä muut tule alueelle mielellään.

Kuulostaa jo lähes DeLavalin touhulta. Paitsi, että sitä lähintä ei voi ottaa, kun se lähin ei ole tämän alueen huoltaja. Alueen huoltomies tulee 60km:n päästä ja pelkät matkat maksaa 100euroa. Luulis sen saavan ottaa tuosta 12km:n päästä, mutta ei saanut :(

Onneksi tällä alueella on niin heikosti toisiaan karehtivia huoltomiehiä, että kaikkia voi häiritä tarvittaes. Ja tosiaankin sitä toiseksi lähintä tulee massikka asiois häirittyä - nykyään  :o

Mistähän se täälläkin johtuu että ainakin Caseja ja Massikoita on Valtran huollossa enemmän kun Casen ja Massikan omassa huollossa  ??? Sitten siellä on näitä (siis Valtran huollossa) "vierailevia huoltomiehiä" ilman haalareita tietokoneiden kanssa lukemassa vikakoodeja ja korjaamassa vikaa.

Käyhän se tietysti noinkin ;D Nyt täytyy sanoa, että omaa nykyistä lähintä massikan huoltajaa en ole käyttänyt siksi, kun opin kulkemaan sen kans jo kauempana. Tämäkin lähinnä vain siksi, että silloinen lähin lopetti.  Mutta jotenkin tuntuu siltä, että jos huoltaja sanoo, että eipä noita paljon tässä huollossa käy, niin saattaapi tieto taito olla hieman eri, kuin huoltamolla jossa ruuvataan joka päivä massikoita ja maine kiirii ympäri maakuntaa. Lähintä k-huoltoa käyttänyt ihan sekalaisten vehkeiden korjauksissa ja ei sitä voi moittia, palvelu on hyvää ja sesonki remontteihin on aina miehiä joita vapautetaan muista hommista.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maasika 5460 hyytyi!


Onhan tämä oikeasti pelleilyä. Tämä kun tietyn sopimushuoltajan aluetta, eikä muut tule alueelle mielellään.

Kuulostaa jo lähes DeLavalin touhulta. Paitsi, että sitä lähintä ei voi ottaa, kun se lähin ei ole tämän alueen huoltaja. Alueen huoltomies tulee 60km:n päästä ja pelkät matkat maksaa 100euroa. Luulis sen saavan ottaa tuosta 12km:n päästä, mutta ei saanut :(

Onneksi tällä alueella on niin heikosti toisiaan karehtivia huoltomiehiä, että kaikkia voi häiritä tarvittaes. Ja tosiaankin sitä toiseksi lähintä tulee massikka asiois häirittyä - nykyään  :o

Mistähän se täälläkin johtuu että ainakin Caseja ja Massikoita on Valtran huollossa enemmän kun Casen ja Massikan omassa huollossa  ??? Sitten siellä on näitä (siis Valtran huollossa) "vierailevia huoltomiehiä" ilman haalareita tietokoneiden kanssa lukemassa vikakoodeja ja korjaamassa vikaa.

Käyhän se tietysti noinkin ;D Nyt täytyy sanoa, että omaa nykyistä lähintä massikan huoltajaa en ole käyttänyt siksi, kun opin kulkemaan sen kans jo kauempana. Tämäkin lähinnä vain siksi, että silloinen lähin lopetti.  Mutta jotenkin tuntuu siltä, että jos huoltaja sanoo, että eipä noita paljon tässä huollossa käy, niin saattaapi tieto taito olla hieman eri, kuin huoltamolla jossa ruuvataan joka päivä massikoita ja maine kiirii ympäri maakuntaa. Lähintä k-huoltoa käyttänyt ihan sekalaisten vehkeiden korjauksissa ja ei sitä voi moittia, palvelu on hyvää ja sesonki remontteihin on aina miehiä joita vapautetaan muista hommista.

Pari kertaa kyselly merkkikorjaamolta (CNH) josko joku tulis jelppimään mystisen käynti-ongelman kanssa. Molemmilla kerroilla on suoritettu pikakonsultointi puhelimessa ja sanottu et kyllä sää sen siittä saat jne jne.

No ei siinä ole auttanu muu kun ite opiskella 15-vuoden jälkeen uudestaan amiksessa läpi käytyjä diesel-moottorin perusteita. Ei sillä, ei ne vanhat paskat mitään rakettitiedettä ole ja kysymällä muiltakin saa hyviä apuja. Toisaalta ihan mielenkiintostakin pitkästä aikaa. Nyt on hommat siinä mallissa et kaikki kannessa oleva on reerattu ja nyt on vuorossa ruuttapumppu. Ans kattoo kuin skännän käy. ;D

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Maasika 5460 hyytyi!
Myy maasika ja osta Case. Väri pysyy lähes samana ja ongelmat vähenee. Nimim. jos huomenna sais tuon mx100c:n starttaan pellon reunalta  ;D

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Maasika 5460 hyytyi!
Lainaus
No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon  oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.

EIkö se näyttänyt vikakoodia? Tarkista myös sulakkeet, siellä on sulake joka ohjaa BOC/TOC kytkimiä ja kaksi jotka vaikuttavat mittaristoon, niiden pitää kaikki olla kunnossa jotta Autotronic pysyy hengessä mukana.
Ohjekirjassa on sulakelista.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65658
Vs: Maasika 5460 hyytyi!
ite aina tappelen noitten nyyn "sulakkkeitten" kanssa.   hiton naplakkeita nuo minihoset!   hitto kun niistä ei parhaallakaan tahdolla saa selvää toimiiko vai ei ja niitä ei edes joka kaupassa myydä.           noi sähköt on kyllä noissa nykykoneissa yks perkuleen keksintö, piuhat hiton hentoja ja lyhyitä ja katkaisijat jonkin raudan takana ja releet on ihan pilipaleja.               kolvi ja nippu uutta piuhaa monasti ainoa hoitokeino.