Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Latz - 22.05.14 - klo:21:33
-
Eli renkipoika veteli lautasäestä. Kesken kaiken veto loppui. Kone on käynnissä mutta ei ole vetoa. Runkkasi vaihteita sinne ja tänne, taakse meni pari metriä ja stoppi. Soitteli että mitä tehdään, näin kävi. Sanoin että en vajaaseen tuntiin kerkiä mutta ronkalaa nyt jotain. Siinä muita hommia tehdessä jo piti miettiä että mihin tehdään seuraava Massikan peräaukko. Soiteltiin useaan kertaan pienellä ajalla että tee niin ja näin.
Renkipoika oli heilutellut kaikkia sulakkeita ja laatikkoon meneviä johtoja ja vot, taas mennään.
Mikähän piuha voi tommosen aiheuttaa?
-
Eli renkipoika veteli lautasäestä. Kesken kaiken veto loppui. Kone on käynnissä mutta ei ole vetoa. Runkkasi vaihteita sinne ja tänne, taakse meni pari metriä ja stoppi. Soitteli että mitä tehdään, näin kävi. Sanoin että en vajaaseen tuntiin kerkiä mutta ronkalaa nyt jotain. Siinä muita hommia tehdessä jo piti miettiä että mihin tehdään seuraava Massikan peräaukko. Soiteltiin useaan kertaan pienellä ajalla että tee niin ja näin.
Renkipoika oli heilutellut kaikkia sulakkeita ja laatikkoon meneviä johtoja ja vot, taas mennään.
Mikähän piuha voi tommosen aiheuttaa?
Lisäyksenä vielä että ei kuulemma mennyt vaihteet päälle vaan rutisi niinkun kytkintä ei olisi ollenkaan.
-
...taitaa sit olla vähän "paksumpi piuha" poikki ???
Myönsiks renkipoika että ennen pysähdystä kuului rysähdys ???
-
Ootsää aika sissi! Meinaan onkos tääse sama mikä ennenkin on kiusannu? Kun en noista numeroista pysy perässä. Allekirjoittanut olis paukauttanut jo moisen maatakiertävälle radalle ??? Tosin siinäsitte niitä reikiä herkästi syntyy.
-
Toimii, ei toimi. Suunnanvaihtajan valovilkuttaa punaista ja vihreää. Koneen liikkuessa. Uudet öljyt ja suodattimet lukuunottamatta suunnanvaihtajan suodatinta.
-
Toimii, ei toimi. Suunnanvaihtajan valovilkuttaa punaista ja vihreää. Koneen liikkuessa. Uudet öljyt ja suodattimet lukuunottamatta suunnanvaihtajan suodatinta.
Mikäs laatikko tossa on , Dyna-4 ? Ei sillä että mä massikan vioista mitään tietäisin. Ajattelis että toi suunnanvaihdin juttu ja sen valot on tosiaan sähköjuttu ja taitaa se kytkinkin toimia sähköllä ? "Suunnanvaihtovivun kytkin toimii jalkakytkimen tavoin proportionaalisesti" Tuon muista lukeneeni ohjekirjasta ja vieläkin se jotenkin huvittaa. Mä en ymmärtänyt siitä lauseesta hölkkäsen pöläystä, mutta muistampa vieläkin. Tosin ei siitä nyt apua ole sun ongelmaasi :(
-
kytkimen asentoanturi, hinta 55 egee. Laita ilmastointi täysille niin anturi ei kuumene liikaa.
-
Joo sen käy huoltomies katsomassa että kytkimen solenoidi on paskana ja vaihtaa sen, sitten pelaa taas jonkin aikaa ;D
Pelaa se hyvin sellaisenaankin (kunhan lähtee vaan liikkeelle) niin pitkään kunnes kosket kytkinpolkimeen.
-
Joo sen käy huoltomies katsomassa että kytkimen solenoidi on paskana ja vaihtaa sen, sitten pelaa taas jonkin aikaa ;D
Mutta Latzin paikallinen huoltomies ei ikinä ole tuollaisesta viasta kuullutkaan ;D Joten ensitöikseen se paloo massikkaa viikkotolkulla ja tilailee niitä osia mitä ei kukaan vielä ole tarvinnut, joten niitä ei sitten löydykkään. Vai miten se nyt menikään? ::)
-
Siin on ny sama vika, ku on paikallisen korjaamon pihalla seisovissa 4 ventissä, sähkövika!
-
Temppuili vielä illalla sillai että kytkin ei toiminut, aikansa kun rämppäsi kytkinpoljinta niin taas alkoi pelaamaan.
-
kytkimen asentoanturi, hinta 55 egee. Laita ilmastointi täysille niin anturi ei kuumene liikaa.
Mites toi ilmastointi korjataan? :-[
Kenno on kylmänä, moottori pyörii täysillä, kanavat on auki, uusi suodatin, ei tule kun lehmän henkäys.
-
Otan osaa :/ pystyykö latz paljastaa paljon maasian rempat on maksanut viimeisen 2v sisään?
-
kytkimen asentoanturi, hinta 55 egee. Laita ilmastointi täysille niin anturi ei kuumene liikaa.
Mites toi ilmastointi korjataan? :-[
Kenno on kylmänä, moottori pyörii täysillä, kanavat on auki, uusi suodatin, ei tule kun lehmän henkäys.
Jospa korjais ensin sen asentoanturin, jos vika kerran on siinä. Tuntuu, että säkin olet ollut liikaa sen paikallisen huoltomiehen opis ;D Eiköhän tuo ole tehty toimivaksi ilman ilmastointiakin. Tosin muistan , että mullekkin on joskus sanottu, että ilmastointi pidentää sen käyttöikää tai poistaa pieniä epämääräisyyksiä kytkimen toiminnassa. Latzilla tietysti kaikki massikan ongelmat on pieniä, mutta mä pitäisin kytkimen toimimattomuutta jo aika isona ::)
-
Otan osaa :/ pystyykö latz paljastaa paljon maasian rempat on maksanut viimeisen 2v sisään?
Täytys katsoa noista metsäfirmojen tilityslapuista. Yksi pienempi päätehakkuu ja yksi isompi harvennushakkuu :'(
-
Se on tarkaa homma massikan käyttö helteellä. Sähkö kulkee paremmin kuumassa kuin kylmässä ja helteellä se saatanan BUK-katkaisin saa liikaa virtaa.
On tuossa valumötissä hyviäkin puolia! Ikää sillä on kohta 15 vuotta. Takana yli 8000 tuntia ja vähemmän vikoja kuin tuossa 5480 ferkussa 2000 tuntiin ja 7 vuoteen!
Eli kyllä Valtraa parjataan käytännössä melkolailla aiheetta! Kertoohan 50% markkinaosuuskin jotain.
-
kytkimen asentoanturi, hinta 55 egee. Laita ilmastointi täysille niin anturi ei kuumene liikaa.
Mites toi ilmastointi korjataan? :-[
Kenno on kylmänä, moottori pyörii täysillä, kanavat on auki, uusi suodatin, ei tule kun lehmän henkäys.
Mulla oli joskus samaa ongelmaa,joku vatipää oli laittanut ilmastoinnin puhaltimen moottorin väärinpäin koteloon.kyseessä oli boschin moottori missä siivet molemmissa päissä.
-
Otan osaa :/ pystyykö latz paljastaa paljon maasian rempat on maksanut viimeisen 2v sisään?
Täytys katsoa noista metsäfirmojen tilityslapuista. Yksi pienempi päätehakkuu ja yksi isompi harvennushakkuu :'(
toisten mielestä on tuomttavaa syöttää perämettät lehmllle mutta että maasika ne syä :o :o :o :o
hae nyt hyvä mies joku karvalakkimallin mehtovalmetti tuon tilalle :'( :'( :'( :'(
-
kytkimen asentoanturi, hinta 55 egee. Laita ilmastointi täysille niin anturi ei kuumene liikaa.
Eli onko se tämä? Kylmäsprayllä toimii kanssa toi viilentäminen.
http://webshop.konekesko.fi/shop/fi/verkkokauppa/s%C3%A4hk%C3%B6osat/anturit+ja+kytkimet/massey-ferguson-toc-katkaisin-4271809m1
-
kytkimen asentoanturi, hinta 55 egee. Laita ilmastointi täysille niin anturi ei kuumene liikaa.
Mites toi ilmastointi korjataan? :-[
Kenno on kylmänä, moottori pyörii täysillä, kanavat on auki, uusi suodatin, ei tule kun lehmän henkäys.
Mulla oli joskus samaa ongelmaa,joku vatipää oli laittanut ilmastoinnin puhaltimen moottorin väärinpäin koteloon.kyseessä oli boschin moottori missä siivet molemmissa päissä.
Toi on muuten tarkistamatta.
-
kytkimen asentoanturi, hinta 55 egee. Laita ilmastointi täysille niin anturi ei kuumene liikaa.
Eli onko se tämä? Kylmäsprayllä toimii kanssa toi viilentäminen.
http://webshop.konekesko.fi/shop/fi/verkkokauppa/s%C3%A4hk%C3%B6osat/anturit+ja+kytkimet/massey-ferguson-toc-katkaisin-4271809m1
Se anturi onkin tämä.
http://webshop.konekesko.fi/shop/fi/verkkokauppa/s%C3%A4hk%C3%B6osat/anturit+ja+kytkimet/massey-ferguson-boc-katkaisin-4295389m4
-
kytkimen asentoanturi, hinta 55 egee. Laita ilmastointi täysille niin anturi ei kuumene liikaa.
Eli onko se tämä? Kylmäsprayllä toimii kanssa toi viilentäminen.
http://webshop.konekesko.fi/shop/fi/verkkokauppa/s%C3%A4hk%C3%B6osat/anturit+ja+kytkimet/massey-ferguson-toc-katkaisin-4271809m1
Se anturi onkin tämä.
http://webshop.konekesko.fi/shop/fi/verkkokauppa/s%C3%A4hk%C3%B6osat/anturit+ja+kytkimet/massey-ferguson-boc-katkaisin-4295389m4
Mites onko ihan poissuljettua pyytää kunnollista huoltomiestä käymään? Läppäri kiinni ja arvuuttelemaan. Luulis tämänkin agronetti loton jotain maksavan, jos vielä on kyse "sesongista". Mites se sanonta meneekään ... markan seppä tekee kahden vahingon ::)
-
kytkimen asentoanturi, hinta 55 egee. Laita ilmastointi täysille niin anturi ei kuumene liikaa.
Eli onko se tämä? Kylmäsprayllä toimii kanssa toi viilentäminen.
http://webshop.konekesko.fi/shop/fi/verkkokauppa/s%C3%A4hk%C3%B6osat/anturit+ja+kytkimet/massey-ferguson-toc-katkaisin-4271809m1
Se anturi onkin tämä.
http://webshop.konekesko.fi/shop/fi/verkkokauppa/s%C3%A4hk%C3%B6osat/anturit+ja+kytkimet/massey-ferguson-boc-katkaisin-4295389m4
Mites onko ihan poissuljettua pyytää kunnollista huoltomiestä käymään? Läppäri kiinni ja arvuuttelemaan. Luulis tämänkin agronetti loton jotain maksavan, jos vielä on kyse "sesongista". Mites se sanonta meneekään ... markan seppä tekee kahden vahingon ::)
Sesonki on jo ohi ;D Ja se sananlasku menee meilläpäin näin. Markan suutari tekee viiden markan vahingon:
Kyllä kuitenkin, Lypsyukko, olet oikeassa.
-
kytkimen asentoanturi, hinta 55 egee. Laita ilmastointi täysille niin anturi ei kuumene liikaa.
Eli onko se tämä? Kylmäsprayllä toimii kanssa toi viilentäminen.
http://webshop.konekesko.fi/shop/fi/verkkokauppa/s%C3%A4hk%C3%B6osat/anturit+ja+kytkimet/massey-ferguson-toc-katkaisin-4271809m1
Se anturi onkin tämä.
http://webshop.konekesko.fi/shop/fi/verkkokauppa/s%C3%A4hk%C3%B6osat/anturit+ja+kytkimet/massey-ferguson-boc-katkaisin-4295389m4
Mites onko ihan poissuljettua pyytää kunnollista huoltomiestä käymään? Läppäri kiinni ja arvuuttelemaan. Luulis tämänkin agronetti loton jotain maksavan, jos vielä on kyse "sesongista". Mites se sanonta meneekään ... markan seppä tekee kahden vahingon ::)
Sesonki on jo ohi ;D Ja se sananlasku menee meilläpäin näin. Markan suutari tekee viiden markan vahingon:
Kyllä kuitenkin, Lypsyukko, olet oikeassa.
Niin, toisekseen nimimerkki Lemmu tiesti mikä on ongelma? kiitos Lemmulle!
-
Onko massikka kattoikkunamallia? Naapurilla 7480 sama ongelma että ilmaa ei suulakkesta tule. Ongelmana kai ikkunasta johtuva rakenne ,moottorit huonoissa paikoissa ja teho huono.
-
Onko massikka kattoikkunamallia? Naapurilla 7480 sama ongelma että ilmaa ei suulakkesta tule. Ongelmana kai ikkunasta johtuva rakenne ,moottorit huonoissa paikoissa ja teho huono.
On toi se kattoikkunamalli. Takaa vähän hönkii, edestä ei juuri mitään.
-
Ihan noin mielenkiinnosta. Mikä niiden kaikkien kolmen anturin tehtävät on mitä löytyy ko. vehkeen polkimesta?
-
yks miettii mitä kaks tekköö ja sitten jarruttaa niiden toimintaa!
-
Ihan noin mielenkiinnosta. Mikä niiden kaikkien kolmen anturin tehtävät on mitä löytyy ko. vehkeen polkimesta?
BOC = bottom of clutch
TOC = top of clutch
kolmas kertoo missä poljin on niiden välissä ja liikkeen progression. Prosenttiluku on nähtävissä esim näytöllä data-valikossa (pitämällä nuoli ylöspäin hetken siirtyy valikkoon). Vikakoodit D139-143 yleensä poljinvika. Jos poljinta pidetään liian kauan jossain asennossa kuittaamatta päätyasentoja siirtyy härveli vikatilaan.
Ajatus hyvä mutta pilattu halvoilla osilla ja vaikealla logiikalla.
-
kytkimen asentoanturi, hinta 55 egee. Laita ilmastointi täysille niin anturi ei kuumene liikaa.
Eli onko se tämä? Kylmäsprayllä toimii kanssa toi viilentäminen.
http://webshop.konekesko.fi/shop/fi/verkkokauppa/s%C3%A4hk%C3%B6osat/anturit+ja+kytkimet/massey-ferguson-toc-katkaisin-4271809m1
Se anturi onkin tämä.
http://webshop.konekesko.fi/shop/fi/verkkokauppa/s%C3%A4hk%C3%B6osat/anturit+ja+kytkimet/massey-ferguson-boc-katkaisin-4295389m4
Kesko osaa rahastaa
http://www.surplusstockworldwide.com/product/genuine-massey-ferguson--mf-boc-switch-part-no-mf-4295389m4 (http://www.surplusstockworldwide.com/product/genuine-massey-ferguson--mf-boc-switch-part-no-mf-4295389m4)
-
Se on tarkaa homma massikan käyttö helteellä. Sähkö kulkee paremmin kuumassa kuin kylmässä ja helteellä se saatanan BUK-katkaisin saa liikaa virtaa.
On tuossa valumötissä hyviäkin puolia! Ikää sillä on kohta 15 vuotta. Takana yli 8000 tuntia ja vähemmän vikoja kuin tuossa 5480 ferkussa 2000 tuntiin ja 7 vuoteen!
Eli kyllä Valtraa parjataan käytännössä melkolailla aiheetta! Kertoohan 50% markkinaosuuskin jotain.
ei millään pahalla, mutta sulla on nyt virheellistä tietoa tuosta sähkön johtavuudesta kuuma vs kylmä ;)
-
Se on tarkaa homma massikan käyttö helteellä. Sähkö kulkee paremmin kuumassa kuin kylmässä ja helteellä se saatanan BUK-katkaisin saa liikaa virtaa.
On tuossa valumötissä hyviäkin puolia! Ikää sillä on kohta 15 vuotta. Takana yli 8000 tuntia ja vähemmän vikoja kuin tuossa 5480 ferkussa 2000 tuntiin ja 7 vuoteen!
Eli kyllä Valtraa parjataan käytännössä melkolailla aiheetta! Kertoohan 50% markkinaosuuskin jotain.
ei millään pahalla, mutta sulla on nyt virheellistä tietoa tuosta sähkön johtavuudesta kuuma vs kylmä ;)
Saattaapi olla tai olla olematta :-\ :-\
http://fi.wikipedia.org/wiki/Resistanssi (http://fi.wikipedia.org/wiki/Resistanssi)
-
Ihan noin mielenkiinnosta. Mikä niiden kaikkien kolmen anturin tehtävät on mitä löytyy ko. vehkeen polkimesta?
BOC = bottom of clutch
TOC = top of clutch
kolmas kertoo missä poljin on niiden välissä ja liikkeen progression. Prosenttiluku on nähtävissä esim näytöllä data-valikossa (pitämällä nuoli ylöspäin hetken siirtyy valikkoon). Vikakoodit D139-143 yleensä poljinvika. Jos poljinta pidetään liian kauan jossain asennossa kuittaamatta päätyasentoja siirtyy härveli vikatilaan.
Ajatus hyvä mutta pilattu halvoilla osilla ja vaikealla logiikalla.
No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.
-
Ihan noin mielenkiinnosta. Mikä niiden kaikkien kolmen anturin tehtävät on mitä löytyy ko. vehkeen polkimesta?
BOC = bottom of clutch
TOC = top of clutch
kolmas kertoo missä poljin on niiden välissä ja liikkeen progression. Prosenttiluku on nähtävissä esim näytöllä data-valikossa (pitämällä nuoli ylöspäin hetken siirtyy valikkoon). Vikakoodit D139-143 yleensä poljinvika. Jos poljinta pidetään liian kauan jossain asennossa kuittaamatta päätyasentoja siirtyy härveli vikatilaan.
Ajatus hyvä mutta pilattu halvoilla osilla ja vaikealla logiikalla.
No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.
Mitenkähän tuo tuntuu jo lähes uskomattomalta. Miten sen lähimmän arvaukset voi mennä aina vikaan ::)
-
maasika on niinko japanian auto. kesken vuotta voi jokin komponentti muuttua erimmänlaiseen. liki vastaavaan samanmoiseen, paitsi tyystin erilaiseen.
-
Ihan noin mielenkiinnosta. Mikä niiden kaikkien kolmen anturin tehtävät on mitä löytyy ko. vehkeen polkimesta?
BOC = bottom of clutch
TOC = top of clutch
kolmas kertoo missä poljin on niiden välissä ja liikkeen progression. Prosenttiluku on nähtävissä esim näytöllä data-valikossa (pitämällä nuoli ylöspäin hetken siirtyy valikkoon). Vikakoodit D139-143 yleensä poljinvika. Jos poljinta pidetään liian kauan jossain asennossa kuittaamatta päätyasentoja siirtyy härveli vikatilaan.
Ajatus hyvä mutta pilattu halvoilla osilla ja vaikealla logiikalla.
No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.
Mitenkähän tuo tuntuu jo lähes uskomattomalta. Miten sen lähimmän arvaukset voi mennä aina vikaan ::)
Odottelinkin jo sinun "ulostuloa". Agronetin Lemmu oli oikeassa . Sopimushuoltaja oli pihalla ja Keskon varaosamyyjä ei ollut ihan kartalla, kuten en minäkään. On tämä kuvio nähty ennenkin. Valitettavasti ja tullaan näkemään uudestaan. Nyt kun pärjää Valtralla ja parilla pikkuvehkeellä niin harrastellaan Sirkusonnin kanssa ja Valtralla sitten työt, apuvehkeinä on vanha Sirkussonni ilman sähköjä ja Valmet 565.
Onhan tämä oikeasti pelleilyä. Tämä kun tietyn sopimushuoltajan aluetta, eikä muut tule alueelle mielellään.
-
tuo on niiiin hanurista! ja kilipailuvirasto ei pysty tuohon puuttumaan! on kiva kun ei "kehtaa" tehä ja ei "laske" toisiakaan.
-
Onhan tämä oikeasti pelleilyä. Tämä kun tietyn sopimushuoltajan aluetta, eikä muut tule alueelle mielellään.
Kuulostaa jo lähes DeLavalin touhulta. Paitsi, että sitä lähintä ei voi ottaa, kun se lähin ei ole tämän alueen huoltaja. Alueen huoltomies tulee 60km:n päästä ja pelkät matkat maksaa 100euroa. Luulis sen saavan ottaa tuosta 12km:n päästä, mutta ei saanut :(
Onneksi tällä alueella on niin heikosti toisiaan karehtivia huoltomiehiä, että kaikkia voi häiritä tarvittaes. Ja tosiaankin sitä toiseksi lähintä tulee massikka asiois häirittyä - nykyään :o
-
Onhan tämä oikeasti pelleilyä. Tämä kun tietyn sopimushuoltajan aluetta, eikä muut tule alueelle mielellään.
Kuulostaa jo lähes DeLavalin touhulta. Paitsi, että sitä lähintä ei voi ottaa, kun se lähin ei ole tämän alueen huoltaja. Alueen huoltomies tulee 60km:n päästä ja pelkät matkat maksaa 100euroa. Luulis sen saavan ottaa tuosta 12km:n päästä, mutta ei saanut :(
Onneksi tällä alueella on niin heikosti toisiaan karehtivia huoltomiehiä, että kaikkia voi häiritä tarvittaes. Ja tosiaankin sitä toiseksi lähintä tulee massikka asiois häirittyä - nykyään :o
Mistähän se täälläkin johtuu että ainakin Caseja ja Massikoita on Valtran huollossa enemmän kun Casen ja Massikan omassa huollossa ??? Sitten siellä on näitä (siis Valtran huollossa) "vierailevia huoltomiehiä" ilman haalareita tietokoneiden kanssa lukemassa vikakoodeja ja korjaamassa vikaa.
-
Latzia piristäisi Luonteri Surfin "massikka-rock". :'(
-
Onhan tämä oikeasti pelleilyä. Tämä kun tietyn sopimushuoltajan aluetta, eikä muut tule alueelle mielellään.
Kuulostaa jo lähes DeLavalin touhulta. Paitsi, että sitä lähintä ei voi ottaa, kun se lähin ei ole tämän alueen huoltaja. Alueen huoltomies tulee 60km:n päästä ja pelkät matkat maksaa 100euroa. Luulis sen saavan ottaa tuosta 12km:n päästä, mutta ei saanut :(
Onneksi tällä alueella on niin heikosti toisiaan karehtivia huoltomiehiä, että kaikkia voi häiritä tarvittaes. Ja tosiaankin sitä toiseksi lähintä tulee massikka asiois häirittyä - nykyään :o
Mistähän se täälläkin johtuu että ainakin Caseja ja Massikoita on Valtran huollossa enemmän kun Casen ja Massikan omassa huollossa ??? Sitten siellä on näitä (siis Valtran huollossa) "vierailevia huoltomiehiä" ilman haalareita tietokoneiden kanssa lukemassa vikakoodeja ja korjaamassa vikaa.
Käyhän se tietysti noinkin ;D Nyt täytyy sanoa, että omaa nykyistä lähintä massikan huoltajaa en ole käyttänyt siksi, kun opin kulkemaan sen kans jo kauempana. Tämäkin lähinnä vain siksi, että silloinen lähin lopetti. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että jos huoltaja sanoo, että eipä noita paljon tässä huollossa käy, niin saattaapi tieto taito olla hieman eri, kuin huoltamolla jossa ruuvataan joka päivä massikoita ja maine kiirii ympäri maakuntaa. Lähintä k-huoltoa käyttänyt ihan sekalaisten vehkeiden korjauksissa ja ei sitä voi moittia, palvelu on hyvää ja sesonki remontteihin on aina miehiä joita vapautetaan muista hommista.
-
Onhan tämä oikeasti pelleilyä. Tämä kun tietyn sopimushuoltajan aluetta, eikä muut tule alueelle mielellään.
Kuulostaa jo lähes DeLavalin touhulta. Paitsi, että sitä lähintä ei voi ottaa, kun se lähin ei ole tämän alueen huoltaja. Alueen huoltomies tulee 60km:n päästä ja pelkät matkat maksaa 100euroa. Luulis sen saavan ottaa tuosta 12km:n päästä, mutta ei saanut :(
Onneksi tällä alueella on niin heikosti toisiaan karehtivia huoltomiehiä, että kaikkia voi häiritä tarvittaes. Ja tosiaankin sitä toiseksi lähintä tulee massikka asiois häirittyä - nykyään :o
Mistähän se täälläkin johtuu että ainakin Caseja ja Massikoita on Valtran huollossa enemmän kun Casen ja Massikan omassa huollossa ??? Sitten siellä on näitä (siis Valtran huollossa) "vierailevia huoltomiehiä" ilman haalareita tietokoneiden kanssa lukemassa vikakoodeja ja korjaamassa vikaa.
Käyhän se tietysti noinkin ;D Nyt täytyy sanoa, että omaa nykyistä lähintä massikan huoltajaa en ole käyttänyt siksi, kun opin kulkemaan sen kans jo kauempana. Tämäkin lähinnä vain siksi, että silloinen lähin lopetti. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että jos huoltaja sanoo, että eipä noita paljon tässä huollossa käy, niin saattaapi tieto taito olla hieman eri, kuin huoltamolla jossa ruuvataan joka päivä massikoita ja maine kiirii ympäri maakuntaa. Lähintä k-huoltoa käyttänyt ihan sekalaisten vehkeiden korjauksissa ja ei sitä voi moittia, palvelu on hyvää ja sesonki remontteihin on aina miehiä joita vapautetaan muista hommista.
Pari kertaa kyselly merkkikorjaamolta (CNH) josko joku tulis jelppimään mystisen käynti-ongelman kanssa. Molemmilla kerroilla on suoritettu pikakonsultointi puhelimessa ja sanottu et kyllä sää sen siittä saat jne jne.
No ei siinä ole auttanu muu kun ite opiskella 15-vuoden jälkeen uudestaan amiksessa läpi käytyjä diesel-moottorin perusteita. Ei sillä, ei ne vanhat paskat mitään rakettitiedettä ole ja kysymällä muiltakin saa hyviä apuja. Toisaalta ihan mielenkiintostakin pitkästä aikaa. Nyt on hommat siinä mallissa et kaikki kannessa oleva on reerattu ja nyt on vuorossa ruuttapumppu. Ans kattoo kuin skännän käy. ;D
-
Myy maasika ja osta Case. Väri pysyy lähes samana ja ongelmat vähenee. Nimim. jos huomenna sais tuon mx100c:n starttaan pellon reunalta ;D
-
No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.
EIkö se näyttänyt vikakoodia? Tarkista myös sulakkeet, siellä on sulake joka ohjaa BOC/TOC kytkimiä ja kaksi jotka vaikuttavat mittaristoon, niiden pitää kaikki olla kunnossa jotta Autotronic pysyy hengessä mukana.
Ohjekirjassa on sulakelista.
-
ite aina tappelen noitten nyyn "sulakkkeitten" kanssa. hiton naplakkeita nuo minihoset! hitto kun niistä ei parhaallakaan tahdolla saa selvää toimiiko vai ei ja niitä ei edes joka kaupassa myydä. noi sähköt on kyllä noissa nykykoneissa yks perkuleen keksintö, piuhat hiton hentoja ja lyhyitä ja katkaisijat jonkin raudan takana ja releet on ihan pilipaleja. kolvi ja nippu uutta piuhaa monasti ainoa hoitokeino.
-
No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.
EIkö se näyttänyt vikakoodia? Tarkista myös sulakkeet, siellä on sulake joka ohjaa BOC/TOC kytkimiä ja kaksi jotka vaikuttavat mittaristoon, niiden pitää kaikki olla kunnossa jotta Autotronic pysyy hengessä mukana.
Ohjekirjassa on sulakelista.
Vanhaan topiciin palatakseni. Kuukauden päivät pelasi vehje kunnes alkoi temppuilemaan. Eli en tällä välin korjaillut mitään. BOC-on ollut hyllyssä odottelemassa. Nyt alkoi temppuileen ja vaihdoin sen BOCin. Ainakin vähän aikaa pelasi sen jälkeen. Vehkeessä ei ole Dyna-laatikko.
Oikealla ylimpänä on 10 ampeerin sulake joka ei käyttöohjekirjan mukaan ole käytössä. Paikka on F12. Se on ollut pari kertaa palanut kun vaihteet on renannut. Vikakoodi on 2.1, minkä suunnanvaihtajan valo näyttää, kun kone halvaantuu.
Jospa tuo nyt asettui.
-
No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.
EIkö se näyttänyt vikakoodia? Tarkista myös sulakkeet, siellä on sulake joka ohjaa BOC/TOC kytkimiä ja kaksi jotka vaikuttavat mittaristoon, niiden pitää kaikki olla kunnossa jotta Autotronic pysyy hengessä mukana.
Ohjekirjassa on sulakelista.
Vanhaan topiciin palatakseni. Kuukauden päivät pelasi vehje kunnes alkoi temppuilemaan. Eli en tällä välin korjaillut mitään. BOC-on ollut hyllyssä odottelemassa. Nyt alkoi temppuileen ja vaihdoin sen BOCin. Ainakin vähän aikaa pelasi sen jälkeen. Vehkeessä ei ole Dyna-laatikko.
Oikealla ylimpänä on 10 ampeerin sulake joka ei käyttöohjekirjan mukaan ole käytössä. Paikka on F12. Se on ollut pari kertaa palanut kun vaihteet on renannut. Vikakoodi on 2.1, minkä suunnanvaihtajan valo näyttää, kun kone halvaantuu.
Jospa tuo nyt asettui.
Tunnusta väriä, älä merkkiä? :D
-
No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.
EIkö se näyttänyt vikakoodia? Tarkista myös sulakkeet, siellä on sulake joka ohjaa BOC/TOC kytkimiä ja kaksi jotka vaikuttavat mittaristoon, niiden pitää kaikki olla kunnossa jotta Autotronic pysyy hengessä mukana.
Ohjekirjassa on sulakelista.
Vanhaan topiciin palatakseni. Kuukauden päivät pelasi vehje kunnes alkoi temppuilemaan. Eli en tällä välin korjaillut mitään. BOC-on ollut hyllyssä odottelemassa. Nyt alkoi temppuileen ja vaihdoin sen BOCin. Ainakin vähän aikaa pelasi sen jälkeen. Vehkeessä ei ole Dyna-laatikko.
Oikealla ylimpänä on 10 ampeerin sulake joka ei käyttöohjekirjan mukaan ole käytössä. Paikka on F12. Se on ollut pari kertaa palanut kun vaihteet on renannut. Vikakoodi on 2.1, minkä suunnanvaihtajan valo näyttää, kun kone halvaantuu.
Jospa tuo nyt asettui.
Tunnusta väriä, älä merkkiä? :D
On tossa samanvärinen erimerkkinenkin. Sellanen minkä saa totutulla värillä, jos merkki vaihtuu.
-
No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.
EIkö se näyttänyt vikakoodia? Tarkista myös sulakkeet, siellä on sulake joka ohjaa BOC/TOC kytkimiä ja kaksi jotka vaikuttavat mittaristoon, niiden pitää kaikki olla kunnossa jotta Autotronic pysyy hengessä mukana.
Ohjekirjassa on sulakelista.
Vanhaan topiciin palatakseni. Kuukauden päivät pelasi vehje kunnes alkoi temppuilemaan. Eli en tällä välin korjaillut mitään. BOC-on ollut hyllyssä odottelemassa. Nyt alkoi temppuileen ja vaihdoin sen BOCin. Ainakin vähän aikaa pelasi sen jälkeen. Vehkeessä ei ole Dyna-laatikko.
Oikealla ylimpänä on 10 ampeerin sulake joka ei käyttöohjekirjan mukaan ole käytössä. Paikka on F12. Se on ollut pari kertaa palanut kun vaihteet on renannut. Vikakoodi on 2.1, minkä suunnanvaihtajan valo näyttää, kun kone halvaantuu.
Jospa tuo nyt asettui.
Tunnusta väriä, älä merkkiä? :D
On tossa samanvärinen erimerkkinenkin. Sellanen minkä saa totutulla värillä, jos merkki vaihtuu.
;D
-
No niin, nyt on väärä anturi tilattu ja saapunut. Ihan Keskon oman , eikä sopimushuoltajan tms. mukaan tilattu. Eli se asentoanturi puuttuu edelleen. Vehje liikkuu kyllä, ei siinä mitään. Täytyy vielä selittää sinne Keskon suuntaan mitä anturia olen _oikeasti_vailla. Vaikeeta on Maasikojen kanssa. Pätevät huollot löytyy kyllä, mutta kilometrejä tulee.
EIkö se näyttänyt vikakoodia? Tarkista myös sulakkeet, siellä on sulake joka ohjaa BOC/TOC kytkimiä ja kaksi jotka vaikuttavat mittaristoon, niiden pitää kaikki olla kunnossa jotta Autotronic pysyy hengessä mukana.
Ohjekirjassa on sulakelista.
Vanhaan topiciin palatakseni. Kuukauden päivät pelasi vehje kunnes alkoi temppuilemaan. Eli en tällä välin korjaillut mitään. BOC-on ollut hyllyssä odottelemassa. Nyt alkoi temppuileen ja vaihdoin sen BOCin. Ainakin vähän aikaa pelasi sen jälkeen. Vehkeessä ei ole Dyna-laatikko.
Oikealla ylimpänä on 10 ampeerin sulake joka ei käyttöohjekirjan mukaan ole käytössä. Paikka on F12. Se on ollut pari kertaa palanut kun vaihteet on renannut. Vikakoodi on 2.1, minkä suunnanvaihtajan valo näyttää, kun kone halvaantuu.
Jospa tuo nyt asettui.
Pelasihan se hetken, sitten alkoi palaa tuo "mysteerisulake" mikä ei ole käytössä ohjekirjan mukaan. Soitto Keskolle ja selvishän se sulake, kytkimen, nelivedon ja tasauspyörästön lukon sulake. Eikun taas kytkinpoljin irti ja johdot pois kytkin kerraallaan. Aina kärähti sulake kun laitto virrat päälle. Sitten neliveto päälle ja virrat pois, ei kärähtänyt, neliveto pois niin kärähti. Eli nelivedon kytkimen yksi johto oli hinkannut itsensä sen verran rikki Autotronic 5 boxin kylkeen että johdon korjauksen jälkeen toimii toistaiseksi. Saapi nähdä mitä se on tehnyt boxille.
-
Se on tuota massikkamiehen arkea ;D
Meillä on uudella massikalla ajettu 30 kertaa vähemmän kuin jontikalla ja massikan huoltomies on käynyt jo useammin pihalla kuin jontikan 8)
-
Se on tuota massikkamiehen arkea ;D
Meillä on uudella massikalla ajettu 30 kertaa vähemmän kuin jontikalla ja massikan huoltomies on käynyt jo useammin pihalla kuin jontikan 8)
Olette sentään saaneet sen huoltomiehen tulemaan paikanpäälle. Eilen olisi ollut eka kerta kun huoltomies lupasi tulla. Tyydyin kuitenkin puhelinkonsultaatioon, sitä saa kyllä hyvin sekä sopimushuoltajilta että Keskolta suoraan. Matkaa olisi ollut noin 250 kilometriä sivuunsa. Enkä nyt asu kuitenkaan kun muutaman kilometrin B-alueen rajasta paremmalle puolelle.
-
Se on tuota massikkamiehen arkea ;D
Meillä on uudella massikalla ajettu 30 kertaa vähemmän kuin jontikalla ja massikan huoltomies on käynyt jo useammin pihalla kuin jontikan 8)
Olette sentään saaneet sen huoltomiehen tulemaan paikanpäälle. Eilen olisi ollut eka kerta kun huoltomies lupasi tulla. Tyydyin kuitenkin puhelinkonsultaatioon, sitä saa kyllä hyvin sekä sopimushuoltajilta että Keskolta suoraan. Matkaa olisi ollut noin 250 kilometriä sivuunsa. Enkä nyt asu kuitenkaan kun muutaman kilometrin B-alueen rajasta paremmalle puolelle.
Nyt mä alan ymmärtää näiden veikkausten tarpeellisuuden. Lähin huolto 8km, seuraava 19km 60km säteellä 4 lisää, joista yksi aluehuollon pääpaikka (ainakin vuonna 2009 oli)
-
Se on tuota massikkamiehen arkea ;D
Meillä on uudella massikalla ajettu 30 kertaa vähemmän kuin jontikalla ja massikan huoltomies on käynyt jo useammin pihalla kuin jontikan 8)
Olette sentään saaneet sen huoltomiehen tulemaan paikanpäälle. Eilen olisi ollut eka kerta kun huoltomies lupasi tulla. Tyydyin kuitenkin puhelinkonsultaatioon, sitä saa kyllä hyvin sekä sopimushuoltajilta että Keskolta suoraan. Matkaa olisi ollut noin 250 kilometriä sivuunsa. Enkä nyt asu kuitenkaan kun muutaman kilometrin B-alueen rajasta paremmalle puolelle.
Nyt mä alan ymmärtää näiden veikkausten tarpeellisuuden. Lähin huolto 8km, seuraava 19km 60km säteellä 4 lisää, joista yksi aluehuollon pääpaikka (ainakin vuonna 2009 oli)
Lähin on mullakin 20 kilometrin päässä, eivät tule jos on sähköongelmia. Vajaan sadan kilometrin päässä on 3 huoltoa mutta ei niitä kiinnosta lähteä ajamaan Mr Nobodyn luokse jos lähipiirin koneitakin seisoo jonossa.
-
Meillä on molempien merkkien huoltomiehet 70km päässä, jontikan huoltomiehen lähtövalmiudesta en tiedä kun ei ole ollut tarvetta mutta tuo massikan mies on tullut seuraavana päivänä.
-
Meillä on molempien merkkien huoltomiehet 70km päässä, jontikan huoltomiehen lähtövalmiudesta en tiedä kun ei ole ollut tarvetta mutta tuo massikan mies on tullut seuraavana päivänä.
jontikka lähtee aina lavetilla 8) 8) 8) 8)