Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus  (Luettu 24685 kertaa)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Yleiselle tielle asti. En ole valittanut vielä tähän päivään mennessä kuopista. Muuten joko mehiläiset lentää?
Mihin tämä tämä "katumaksu" loppuu? Kaupungin katuihin vai kustannetaanko sunulle kenties yhteisistä varoista linja siihen oman tien päähän? 

Kerro lisää mehiläisistä? Olen ihmeissäni, sillä kysymyksessä voi olla vinha perä..   ???

Mehiläistarhausta olen erittäin vakavissani harkinnut ja alan vaatimukset on suunnilleen tiedossa. Aloittaessa 4-5 pesää ja neljän vuoden kuluttua tavoite olisi 100 talvehtinutta pesää. Minä en harrasta mitään...  ;D

Jos maantiekiitäjällä on kokemusta mehiläistarhauksesta, niin kuulen siitä mielelläni lisää palstalla tai yv....

Huono on sulla muisti ::)
Arvasin että olin kait täällä asiasta maininnut, mutta en todellakaan uskonut kenenkään sitä muistavan. Hmm... No, nopea päivitys asiaan: Ei lennä ja kuten mainitsin niin mä en harrasta. muutaman pesän olisin voinut hoitaa harrastuksena, mutta tavoittelemaani elinkeinoa siitä ei omalla kohdallani olisi tullut ja siten homma olisi ollut lähinnä ajankulua vailla tuottoa. Eli ei mun juttuni.
Nothing is Something Worth Doing

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Kun muistaa vähän historiaa, voi peilata tätä päivää. ::)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Kun muistaa vähän historiaa, voi peilata tätä päivää. ::)
Niin, mutta historiasta pitää myös osata päästää irti jotta voi elää tätä päivää... *****illaanpa välillä Roopelle... ;D ;D :P
Nothing is Something Worth Doing

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Kun muistaa vähän historiaa, voi peilata tätä päivää. ::)
Niin, mutta historiasta pitää myös osata päästää irti jotta voi elää tätä päivää... *****illaanpa välillä Roopelle... ;D ;D :P

Sopii oikein hyvin mulle ;) ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Yleiselle tielle asti. En ole valittanut vielä tähän päivään mennessä kuopista. Muuten joko mehiläiset lentää?
Mihin tämä tämä "katumaksu" loppuu? Kaupungin katuihin vai kustannetaanko sunulle kenties yhteisistä varoista linja siihen oman tien päähän? 

Kerro lisää mehiläisistä? Olen ihmeissäni, sillä kysymyksessä voi olla vinha perä..   ???

Mehiläistarhausta olen erittäin vakavissani harkinnut ja alan vaatimukset on suunnilleen tiedossa. Aloittaessa 4-5 pesää ja neljän vuoden kuluttua tavoite olisi 100 talvehtinutta pesää. Minä en harrasta mitään...  ;D

Jos maantiekiitäjällä on kokemusta mehiläistarhauksesta, niin kuulen siitä mielelläni lisää palstalla tai yv....

Huono on sulla muisti ::)

Minä voin kertoo sulle mehiläisistä, mitä haluat tietää  :o :o :o

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Lainaus
Kannattaa ensisijaisesti arvioida esitettyä mallia, ei mallin esittäjää.

Luotan mallin järkevyyteen vasta kun riittävän pätevä henkilö sen esittää. Koska en itse ole pätevä arvioimaan muiden osaamista, luotan siihen että joku muu on tehnyt sen puolestani, esim väitöskirjan kautta.

Luotan kirurgin sanaan kunhan tiedän hänen valmistuneen koulustaan. Luotan myös paineastian hitsaajaan joka 30v kokemuksella tietää mistä saumat pettää. En äänestä koulunsa keskeyttänyttä ajamaan yhteiskunnan asioita, jos hän on liian tyhmä siihen ei häntä voi odottaa voivan hoitaa muidenkaan asioita.

Kunnes toisin todistetaan olet mielestäni epäpätevä. Ja ajatuksesi sen arvoisia. Ongelma tässä on se että näytät ajavan näitä asioita tosissasi. Niin tekivät Hitler, Pol Pot ja Stalinkin, toivottavasti kansa on oppinut että tietyt henkilöt pitää estää ajoissa.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Lainaus
Kannattaa ensisijaisesti arvioida esitettyä mallia, ei mallin esittäjää.

Luotan mallin järkevyyteen vasta kun riittävän pätevä henkilö sen esittää. Koska en itse ole pätevä arvioimaan muiden osaamista, luotan siihen että joku muu on tehnyt sen puolestani, esim väitöskirjan kautta.

Luotan kirurgin sanaan kunhan tiedän hänen valmistuneen koulustaan. Luotan myös paineastian hitsaajaan joka 30v kokemuksella tietää mistä saumat pettää. En äänestä koulunsa keskeyttänyttä ajamaan yhteiskunnan asioita, jos hän on liian tyhmä siihen ei häntä voi odottaa voivan hoitaa muidenkaan asioita.

Kunnes toisin todistetaan olet mielestäni epäpätevä. Ja ajatuksesi sen arvoisia. Ongelma tässä on se että näytät ajavan näitä asioita tosissasi. Niin tekivät Hitler, Pol Pot ja Stalinkin, toivottavasti kansa on oppinut että tietyt henkilöt pitää estää ajoissa.

tätä sopisi todellakin toivoa :'(

http://talousdemokratia.blogspot.fi/2008/03/lhihistoriasta-lytyy-ratkaisuja.html ettei taas käy näin että kaikki hullut ryntää lynkkäämään itsenäisiä valtioita keksittyjen tekosyiden pohjalta.

Viimeksi muokattu: 26.11.12 - klo:09:39 kirjoittanut apilas

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Lainaus
Kannattaa ensisijaisesti arvioida esitettyä mallia, ei mallin esittäjää.

Luotan mallin järkevyyteen vasta kun riittävän pätevä henkilö sen esittää. Koska en itse ole pätevä arvioimaan muiden osaamista, luotan siihen että joku muu on tehnyt sen puolestani, esim väitöskirjan kautta.

Luotan kirurgin sanaan kunhan tiedän hänen valmistuneen koulustaan. Luotan myös paineastian hitsaajaan joka 30v kokemuksella tietää mistä saumat pettää. En äänestä koulunsa keskeyttänyttä ajamaan yhteiskunnan asioita, jos hän on liian tyhmä siihen ei häntä voi odottaa voivan hoitaa muidenkaan asioita.

Kunnes toisin todistetaan olet mielestäni epäpätevä. Ja ajatuksesi sen arvoisia. Ongelma tässä on se että näytät ajavan näitä asioita tosissasi. Niin tekivät Hitler, Pol Pot ja Stalinkin, toivottavasti kansa on oppinut että tietyt henkilöt pitää estää ajoissa.

Henkilöstä kertoo aika paljon se, että kun kaikissa liberalistissa aatesuunnissa on aina pyritty minimoimaan valtion ja yhteiskunnan rooli yksilön vapauksien ja oikeuksien suhteen, niin tämä roope esittää liberistisen puolueen nimissä että suomessa sosialisoitaisiin maat vähän niinkuin neuvostoliiton malliin, eli valtiosta tehtäisiin kirkko jonka nimiin varallisuus kerättäisiin ja jolle pyrittäisiin maksimoimaan kaikki taloudellinen tulos, mikä maanomistuksessa syntyy  :o :o :o
Eihän veroja maksa maajussi, sen maksaa kuluttaja joka ne tuotteet maajussilta ostaa, sillä verot menee suoraan hintoihin  ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Roope Luhtala

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Henkilöstä kertoo aika paljon se, että kun kaikissa liberalistissa aatesuunnissa on aina pyritty minimoimaan valtion ja yhteiskunnan rooli yksilön vapauksien ja oikeuksien suhteen, niin tämä roope esittää liberistisen puolueen nimissä että suomessa sosialisoitaisiin maat vähän niinkuin neuvostoliiton malliin, eli valtiosta tehtäisiin kirkko jonka nimiin varallisuus kerättäisiin ja jolle pyrittäisiin maksimoimaan kaikki taloudellinen tulos, mikä maanomistuksessa syntyy  :o :o :o
Eihän veroja maksa maajussi, sen maksaa kuluttaja joka ne tuotteet maajussilta ostaa, sillä verot menee suoraan hintoihin  ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Maanomistuksen verottaminen sen arvon perusteella ei ole sama kuin maanomistuksen sosialisointi.

Maanomistajilla on tällä hetkellä yksinoikeus maa-alueidensa hyödyntämiseen, ja liberalismin mukaan jokaisella yksilöllä tulisi olla samat oikeudet ja vapaudet. Tämän perusteella on reilua, että yksinoikeudesta maa-alueeseen joutuu maksamaan jotain kompensaatiota, sillä yksinoikeuksia maa-alueisiin on vain maanomistajilla. Veromalli ei edusta Edistyspuolueen virallista kantaa.

Luotan mallin järkevyyteen vasta kun riittävän pätevä henkilö sen esittää. Koska en itse ole pätevä arvioimaan muiden osaamista, luotan siihen että joku muu on tehnyt sen puolestani, esim väitöskirjan kautta.

Tämä verotusmalli ei tule käyttöön ennenkuin se saa (jos edes saa) monen asiantuntijan ja hallituspuolueiden enemmistön taakseen, joten parin blogikirjoituksen ja agronetissä käydyn keskustelun jälkeen on turha olla huolissaan että Suomessa otettaisiin käyttöön keskeneräistä lainsäädäntöä.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Henkilöstä kertoo aika paljon se, että kun kaikissa liberalistissa aatesuunnissa on aina pyritty minimoimaan valtion ja yhteiskunnan rooli yksilön vapauksien ja oikeuksien suhteen, niin tämä roope esittää liberistisen puolueen nimissä että suomessa sosialisoitaisiin maat vähän niinkuin neuvostoliiton malliin, eli valtiosta tehtäisiin kirkko jonka nimiin varallisuus kerättäisiin ja jolle pyrittäisiin maksimoimaan kaikki taloudellinen tulos, mikä maanomistuksessa syntyy  :o :o :o
Eihän veroja maksa maajussi, sen maksaa kuluttaja joka ne tuotteet maajussilta ostaa, sillä verot menee suoraan hintoihin  ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Maanomistuksen verottaminen sen arvon perusteella ei ole sama kuin maanomistuksen sosialisointi.

Maanomistajilla on tällä hetkellä yksinoikeus maa-alueidensa hyödyntämiseen, ja liberalismin mukaan jokaisella yksilöllä tulisi olla samat oikeudet ja vapaudet. Tämän perusteella on reilua, että yksinoikeudesta maa-alueeseen joutuu maksamaan jotain kompensaatiota, sillä yksinoikeuksia maa-alueisiin on vain maanomistajilla. Veromalli ei edusta Edistyspuolueen virallista kantaa.

Luotan mallin järkevyyteen vasta kun riittävän pätevä henkilö sen esittää. Koska en itse ole pätevä arvioimaan muiden osaamista, luotan siihen että joku muu on tehnyt sen puolestani, esim väitöskirjan kautta.

Tämä verotusmalli ei tule käyttöön ennenkuin se saa (jos edes saa) monen asiantuntijan ja hallituspuolueiden enemmistön taakseen, joten parin blogikirjoituksen ja agronetissä käydyn keskustelun jälkeen on turha olla huolissaan että Suomessa otettaisiin käyttöön keskeneräistä lainsäädäntöä.

Siis ensinnäkään tämmönen verotusidea ei ole liberalistien ideologiaa, vaikka asian niin esität, liberalistinen ideologia ei anna valtiolle mitään erityistä roolia yksilöiden yli, itseasiassa liberistinen ajattelu kyseenalaistaa koko valtion roolin ja millä perusteella valtio silloin saisi oikeuden verottaa maata, eihän se ole valtion maata eikä valtiolla ole muutakaan roolia, yksilön elämässä  :o
Toisaalta se on liberistisen yhteiskunnan yhden perus-ajatuksen vastainen, eli tasa-arvon vastainen, verotus pitää olla tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Roope voisi ruveta ajamaan sitä asiaa, että vesivoimasta pitäisi korvata niille ihmisille kenen maille se vesi on satanut. Aina vaikka 1€/kuutio kun se virtaa sähköpadon läpi  ???

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4701
  • Savo savolaisille!
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Roope voisi ruveta ajamaan sitä asiaa, että vesivoimasta pitäisi korvata niille ihmisille kenen maille se vesi on satanut. Aina vaikka 1€/kuutio kun se virtaa sähköpadon läpi  ???

Tai kalastuskunnan puheenjohtajalle maksettaisiin "valvontamaksu" vesialueen läpi voimalaan virranneesta vedestä. ;)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Roope Luhtala

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Siis ensinnäkään tämmönen verotusidea ei ole liberalistien ideologiaa, vaikka asian niin esität, liberalistinen ideologia ei anna valtiolle mitään erityistä roolia yksilöiden yli, itseasiassa liberistinen ajattelu kyseenalaistaa koko valtion roolin ja millä perusteella valtio silloin saisi oikeuden verottaa maata, eihän se ole valtion maata eikä valtiolla ole muutakaan roolia, yksilön elämässä  :o
Toisaalta se on liberistisen yhteiskunnan yhden perus-ajatuksen vastainen, eli tasa-arvon vastainen, verotus pitää olla tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen.

Valtio turvaa tällä hetkellä väkivaltamonopolillaan maanomistajien yksinoikeudet. Jos libertarismi vietäisiin äärimmilleen, ei valtio tätä turvaa tarjoaisi, vaan jokainen joutuisi puolustamaan maitaan itse. Mielestäni on kuitenkin perusteltua että valtio turvaa ihmisten oikeuksia, niinkuin se nytkin tekee.

Jos valtio turvaa yksinoikeuden hyödyntää radiotaajuutta, kalastuskiintiötä, päästökiintiötä, maa-aluetta tms., niin tästä yksinoikeudesta ja yksinoikeuden turvaamisesta on kuitenkin reilua periä kompensaatio sen haltijalta.

Maan arvon verotus on käytössä jo useassa valtiossa, ja se on tasa-arvoinen sillä se kohdistuu kaikkiin maanomistajiin suhteessa heidän maidensa arvoon, kuten tässä aiemminkin postaamassani linkissä kerrotaan: http://en.wikipedia.org/wiki/Land_value_tax

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Lainaus
Maanomistajilla on tällä hetkellä yksinoikeus maa-alueidensa hyödyntämiseen, ja liberalismin mukaan jokaisella yksilöllä tulisi olla samat oikeudet ja vapaudet.

Oikeudet ja vapaudet tarkoittavat myös velvollisuuksia. Eli jos minä olen maksanut metsästäni miljoonan niin sulla ei ole oikeutta siihen ennen kuin olet täyttänyt velvollisuutesi ja maksanut minulle käyttöoikeudesta. Eihän se voi mennä niin että yksi maksaa ja kaikki ottavat hyödyn. Se on varastamista tai sosialidemokratiaa.

Tämä on vähä sama asia kun liitot vaativat osan yrityksen voitosta. Kyllä voitot voi jakaa, kunhan jaetaan velatkin.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Maanomistuksen huutokauppapohjainen verotus
Valtio turvaa tällä hetkellä väkivaltamonopolillaan maanomistajien yksinoikeudet.

 Olet näköjään unohtanut kaivoslain ja pakkolunastuslain, joita vastaan monet maanomistajat ovat vomattomia jollei ole jotain hyväveliverkostoa takana, jos nalli napsahtaa omalle kohdalle.