Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peurajussi - 13.12.12 - klo:15:55

Otsikko: 6200 startti
Kirjoitti: Peurajussi - 13.12.12 - klo:15:55

Onko kukaan ollut niin epäonninen että on joutunut vaihtamaan starttimoottoria satasarjan peuraan? Kuinka IHMEESSÄ sen alemman mutterin saa irti? Jos tilaan saa suunnilleen näppinsä mahtumaan niin avaimesta ei tarvitse haaveillakaan. Pitäiskö tuohon tuunata avain vai löytyiskö valmista ratkaisua?

Joku pitäis taas tunkea takin hihaan..   :o
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: SDF - 13.12.12 - klo:16:11
Todennäköisesti tässä tarvitaan ns. starttimoottoriavainta eli tuollaista http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=5456
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: mikki - 13.12.12 - klo:16:16
HEP!viime vkolla justihin vaihroon 6400 tehotartin ja on kyllä *****maasista *****maasin puriittava/kasattava..sen alemmaasen ruuvin sain auki taltalla hakkaamalla ylähältäpäin,ei ollu kovin lujas jotta sain vielä saman mutterin viilauksen jälkeen takas.siihen on joku aiva oma erikoosavaamensa millä ne pitääs purkia,sellaanen oli lainas ja tein ittellekki sellaasen. ku kasaa niin pyöriällä viilalla sain ujutettua prikat ja mutterit kohrallensa ja siitä sitte jollaki ihmeellä yrittää pyörittää jenkahan ja erikoosavaamella kiristys..mulla olis ny myirä sitte aiva ehejä jd 6400 bosch tartti
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: Peurajussi - 13.12.12 - klo:16:37
Todennäköisesti tässä tarvitaan ns. starttimoottoriavainta eli tuollaista http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=5456

Mutteri on vieläpä tuumakokoa ja edellisen asentajan ystävällisestä toimesta kannat pyöristettynä.

Voi jessusmaria..  :-[
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: Makkis - 13.12.12 - klo:17:51
HEP!viime vkolla justihin vaihroon 6400 tehotartin ja on kyllä *****maasista *****maasin puriittava/kasattava..sen alemmaasen ruuvin sain auki taltalla hakkaamalla ylähältäpäin,ei ollu kovin lujas jotta sain vielä saman mutterin viilauksen jälkeen takas.siihen on joku aiva oma erikoosavaamensa millä ne pitääs purkia,sellaanen oli lainas ja tein ittellekki sellaasen. ku kasaa niin pyöriällä viilalla sain ujutettua prikat ja mutterit kohrallensa ja siitä sitte jollaki ihmeellä yrittää pyörittää jenkahan ja erikoosavaamella kiristys..mulla olis ny myirä sitte aiva ehejä jd 6400 bosch tartti

Kerroppas mulle mikä tehostartti ja mistä tuon saa. 6420 pyörittää kans tooosi hitaasti ja tyhjää akun nopiaa. Akku on melko uusi. Kuinka tuo uusi startti nyt pelaa?
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: matso - 13.12.12 - klo:18:06
ainakin 6400 valmettiin onnistuu kun otat räikän ja varren + jatkovarren ja aukaset hylsyllä  jatkovarsi on pitempi kuin startti  on helppo en tiedä peurasta muuta kokkeile...
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: Greenpwr - 13.12.12 - klo:18:19
HEP!viime vkolla justihin vaihroon 6400 tehotartin ja on kyllä *****maasista *****maasin puriittava/kasattava..sen alemmaasen ruuvin sain auki taltalla hakkaamalla ylähältäpäin,ei ollu kovin lujas jotta sain vielä saman mutterin viilauksen jälkeen takas.siihen on joku aiva oma erikoosavaamensa millä ne pitääs purkia,sellaanen oli lainas ja tein ittellekki sellaasen. ku kasaa niin pyöriällä viilalla sain ujutettua prikat ja mutterit kohrallensa ja siitä sitte jollaki ihmeellä yrittää pyörittää jenkahan ja erikoosavaamella kiristys..mulla olis ny myirä sitte aiva ehejä jd 6400 bosch tartti

Kerroppas mulle mikä tehostartti ja mistä tuon saa. 6420 pyörittää kans tooosi hitaasti ja tyhjää akun nopiaa. Akku on melko uusi. Kuinka tuo uusi startti nyt pelaa?

 Paremmin, aito iskra. Kakskympissä kuusiokolopultilla startti kiinni. Aika kiva irroteltava, muistaakseni hitsasin pultin kylkeen kuusioavaimen pätkän ja alakautta, muutama jatkovarsi peräkkäin ja ähellystä...
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: Oksa - 13.12.12 - klo:18:38
joskus noita virityksiä katellu ja ei ole tainnu suunnittelija päivääkään oikeaa konetta nähnykkään.     toissa on joku mutteri/pultti tosi *****maisessa paikassa ja tulee mieleen aikoinaan casen ( taavetin) kanssa temutessa että jätkät on varmasti kasannu ensin startin ekaks ja sitten levittäneet lohkon viereen.                 jatkot ja sellaset nivelöidyt sellaset ja helevetisti iloista aikaa niin jopa tokenee.

      eikö kukkan tehtaalla osannu aatella myös myöhempää laittoa?
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: t.toivo - 13.12.12 - klo:19:08
Ei millään pahalla, mutta jos toinen yltää sormilla ja toinen mahtuu lyömään taltalla mutterin auki, niin täytyy olla melko mielikuvituksetonta porukkaa, jos ei keksi sopivaa avainta.

Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: Peurajussi - 13.12.12 - klo:19:26
Ei millään pahalla, mutta jos toinen yltää sormilla ja toinen mahtuu lyömään taltalla mutterin auki, niin täytyy olla melko mielikuvituksetonta porukkaa, jos ei keksi sopivaa avainta.

Jos on joskus joutoaikaa niin käy vilkaisemassa jossakin satasarjalaisessa miltä se startin seutu näyttää niin loppuu fiksummaltakin kaverilta mielikuvitus..
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: mikki - 13.12.12 - klo:19:34
niin tuo tehostartti,iskra 3.4kw alennusvaihteella paikallisesta auto/tarvikeliikkeestä tilasin,ja nyt kyllä pyörittää tosi hyvin,ei jää enää käyntihin lähtö kiinni pyörityksestä.vaihroon samalla 180 akun,ja joo sopii se aiva justihin samahan tilahan ku vanha,tais jäärä vielä 3mm tilaaki ..ei tuonne kyllä sovi mikää tavallinen hylsy jatkovarrella..ittetekemäni avaan tosiaan,kiintolenkki poikki melkeen juuresta ja siihen hitsillä kiinni "pikku"hylsy ja sitte tarpeeksi jatkovarsia.ei saa olla sitte mihinkää kiire ku tuota tarttia vaihtaa,rauhas vaan kyllä sää sen irti saat.
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: Peurajussi - 13.12.12 - klo:19:56
niin tuo tehostartti,iskra 3.4kw alennusvaihteella paikallisesta auto/tarvikeliikkeestä tilasin,ja nyt kyllä pyörittää tosi hyvin,ei jää enää käyntihin lähtö kiinni pyörityksestä.vaihroon samalla 180 akun,ja joo sopii se aiva justihin samahan tilahan ku vanha,tais jäärä vielä 3mm tilaaki ..ei tuonne kyllä sovi mikää tavallinen hylsy jatkovarrella..ittetekemäni avaan tosiaan,kiintolenkki poikki melkeen juuresta ja siihen hitsillä kiinni "pikku"hylsy ja sitte tarpeeksi jatkovarsia.ei saa olla sitte mihinkää kiire ku tuota tarttia vaihtaa,rauhas vaan kyllä sää sen irti saat.

Onkohan 6400 enemmän tilaa kuin 6200, vaatiko paljon räpellystä että sait noin suuren akun mahtumaan? Tuossa on aivan nöpö akku, kattelin että kesällä vois uusia pidemmät kaapelit ja tehdä tilaa suuremmalle akulle.
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: Lypsybotti - 13.12.12 - klo:20:09

Onko kukaan ollut niin epäonninen että on joutunut vaihtamaan starttimoottoria satasarjan peuraan? Kuinka IHMEESSÄ sen alemman mutterin saa irti? Jos tilaan saa suunnilleen näppinsä mahtumaan niin avaimesta ei tarvitse haaveillakaan. Pitäiskö tuohon tuunata avain vai löytyiskö valmista ratkaisua?

Joku pitäis taas tunkea takin hihaan..   :o
On tuokin joskus tullut koettua...
Just muutama päivä sitten kattelin yhtä parille mutkalle taivutettua, sekä pieni "avaus" ja hitsauksen kokenutta lenkkiavainta ja ihmettelin mihin tuonkin olen tehnyt...
Nyt muistan taas!  8)
Oli se muuten melko hidasta nitkuttamista mutta sillä se tosiaan onnistui.

JCB:n lusikkahaarukassa oli vielä hullummassa paikassa startin kiinnitysmutteri, mutta sitä ei edellinenkään omistaja ollut laittanut kuin kahdella pultilla/mutterilla kiinni (luojan kiitos) niin ei tarvinnut tapella. Ja hyvin tuo näkyi pysynneen kiinni.
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: mikki - 13.12.12 - klo:20:32
niin tuo tehostartti,iskra 3.4kw alennusvaihteella paikallisesta auto/tarvikeliikkeestä tilasin,ja nyt kyllä pyörittää tosi hyvin,ei jää enää käyntihin lähtö kiinni pyörityksestä.vaihroon samalla 180 akun,ja joo sopii se aiva justihin samahan tilahan ku vanha,tais jäärä vielä 3mm tilaaki ..ei tuonne kyllä sovi mikää tavallinen hylsy jatkovarrella..ittetekemäni avaan tosiaan,kiintolenkki poikki melkeen juuresta ja siihen hitsillä kiinni "pikku"hylsy ja sitte tarpeeksi jatkovarsia.ei saa olla sitte mihinkää kiire ku tuota tarttia vaihtaa,rauhas vaan kyllä sää sen irti saat.

Onkohan 6400 enemmän tilaa kuin 6200, vaatiko paljon räpellystä että sait noin suuren akun mahtumaan? Tuossa on aivan nöpö akku, kattelin että kesällä vois uusia pidemmät kaapelit ja tehdä tilaa suuremmalle akulle.

en kyllä tierä onko samalla lailla tilaa.vanha akku oli tosiaan 100 ah,miinus kaapelin tein uuren piremmän ja akun päälle uuren kiinnitys systeemin ja akun alle kummimatto,moottorin puolelle toinenki 5cm soiro mattoa jotta sai aiva pikkuusen akun kallensa etiäpäin niin jäi tosiaa se 3mm varaa öljynlauhruttimeen.aika vähällä se sinne meni.tuosta tartista vielä,purkasin siitä ensin pakoputken käivärän ja suojapellin pois ja sitte vielä ne konepeiton ruuvit siitä tartin likeltä jotta saa sen konepellisuoja hässäkän väännettyä väkisin sen pultin yli pihallepäin niin tuli vähä lisää tilaa ja siitä raosta tosiaan mahtu taltalla lyömään auki,kiinni sitte erikoosavaamella
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: 42 - 13.12.12 - klo:20:42
Valtterin miehet ei kuittaile vaikka j – deessä näyttää olevan tyyppivika ?
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: Lumiukko - 13.12.12 - klo:21:22
Valtterin miehet ei kuittaile vaikka j – deessä näyttää olevan tyyppivika ?

Valtterimiehet on kohteliaita!  :D
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: Peltola - 13.12.12 - klo:21:41
Valtterin miehet ei kuittaile vaikka j – deessä näyttää olevan tyyppivika ?

Onhan se mahoton mahtava huoltaa megavaltra, kun kaikki käsillä ja tilaa on. Startti tulee silmille ja akku tarjottimella pihalle. Peräreppu aukeaa ja katkaisu helppoa. Venan säädöt oikeen houkuttelee ja kannentiiviste vaihtuu hetkessä.  Kaikki pellit lähtee 30 sekunnissa. Pyöränpultitkin vaihtaa hetkessä. Kyllä karvalakista on moneen, olipa hitekki tai keppiversio. Ja vikoja ei oo koskaan.

Mutta meeppä sekaantumaan näihin uusiin, merkki kun merkki, en koske en tikullakaan . Urakootsijat ajaa niillä ja minä kattelen.
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: Greenpwr - 13.12.12 - klo:21:58
niin tuo tehostartti,iskra 3.4kw alennusvaihteella paikallisesta auto/tarvikeliikkeestä tilasin,ja nyt kyllä pyörittää tosi hyvin,ei jää enää käyntihin lähtö kiinni pyörityksestä.vaihroon samalla 180 akun,ja joo sopii se aiva justihin samahan tilahan ku vanha,tais jäärä vielä 3mm tilaaki ..ei tuonne kyllä sovi mikää tavallinen hylsy jatkovarrella..ittetekemäni avaan tosiaan,kiintolenkki poikki melkeen juuresta ja siihen hitsillä kiinni "pikku"hylsy ja sitte tarpeeksi jatkovarsia.ei saa olla sitte mihinkää kiire ku tuota tarttia vaihtaa,rauhas vaan kyllä sää sen irti saat.

Onkohan 6400 enemmän tilaa kuin 6200, vaatiko paljon räpellystä että sait noin suuren akun mahtumaan? Tuossa on aivan nöpö akku, kattelin että kesällä vois uusia pidemmät kaapelit ja tehdä tilaa suuremmalle akulle.

 Optima.
Otsikko: Vs: 6200 startti
Kirjoitti: kujala - 16.12.12 - klo:17:41

[/quote]

Mutteri on vieläpä tuumakokoa ja edellisen asentajan ystävällisestä toimesta kannat pyöristettynä.


Voi jessusmaria..  :-[
[/quote]

Joskus vannoin ettei enää yhtäkään tuumamittaista konetta tähän torppaan.
Päätös on pitänyt sen verran, että liiteristä löytyy sätöksiä joiden hydrauliikka on koottu millisillä jengoilla. Osittain, löytyy ärrä ja jiccikin jopa saman letkun eri päistä.
Mitähän jos seuraavan kerran kun valitaan paavia, pistettäisiin ingenjörit samaan kammariin ja ulos saa tulla vasta kun paavi on nimetty ja käytettävä jenkamalli so***** ihan yleismaailmallisesti.

Peurajussille lohdutuksena, vilkaisepa miten kuormaajalla varustettuun 4000-sarjaiseen natikkaan  pääsee käsiksi isompia huoltoja ajatellen...asiat voisivat olla huonomminkin kohdallasi.

Ranskalaisten pellintekoa aina pilkataan, mutta nyt tiedän miten italialaiset valmistavat sähköjohdon: otetaan yksi ohut kuparilanka, valetaan muovi ympärille ja nypätään nopeasti kupari sisältä pois. Lopputuote asennetaan Fiat-merkkiseen traktoriin käyttäen katkaisijan ja sulakerasian muotoisia muoviliittimiä.
Noin ihannetapauksessa, itselle sattui yksilö jota tehdessä mafia oli nu**inut kupariosan ja ilmeisesti on käytetty hevosen häntäjouhta.