Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3

Viestit - Eagle

Reilusti on kantavuutta...

https://www.nettikone.com/velsa/12000-tonnia-telikarry/1940459

Ja vähän näyttääkin siltä pohjasta että tuo ilmoitettu kantavuus on ollut kokonaan käytössä.
Eikä kyllä mene pohja ja laidat tuohon kuntoon, jos on oikeesti vaan viljaa ajettu. ;D
Alkuperäiseen kysymykseen vielä, niin Akaalta suuttimet (320 special), ja jos ei se riitä niin "aivot" käymään Ylivakerin Diesel nimisessä puljussa, niin tekeevät semmosen siitä kun haluaa. Tohon sähköbossiin ei nimittäin ollu montaa ehdokasta ohjelmoimaan, kun tossa jonkun aikaa sitten tiedustelin.
Mulla nyt viisi vuokrapulloa woikoskelta. Niillä pullovuokra sama riippumatta pullokoosta. Kaasusta sitten tietysti maksu määrän mukaan. Meilläkin aiemmin oli oma sk pullo, mutta kyllä ei sekään halpa ja nopea ollu täyttöineen ja katsastuksineen.
Vuokrahintoja en nyt tähän hätään muista, mut ei kovin pahat minusta pisimmällä sopparilla (MTK-jäsen).
Mut tosiaan vähällä käytöllä noi panttipullot voi olla fiksu ratkasu.
Koneen puolesta ei mitään ongelmaa, jos nyt yhtään on huollettu. Suurimmat murheet, jos niitä nyt siksi voi kutsua, meillä oli etupään nivelet, joita joutui jonkin verran vaihtamaan. Muuten ihan pirun hyvä ja mukava auto oli. Ihan tässä ikävä tulee...
Aivan liian kömpelöitä koiria rotanmetsästykseen. Pari terrieriä, niin avot. Mut tuskin on noi koirat tohon hommaan hankittukkaan.
Ja nuppi pitäis viedä kulmien tarkastukseen, sen verran oli ratti vinossa.  ;D
Ite katoin kans että siisti peli näyttäis olevan.
Eiks toi maha vaparikutonen olla, joten laiskanpulskea voi olla, mut varmaan 4-siipisistä vie sopivalla pykälällä.
Oisko nois jotain sähköhäikkää ollu, mut kai periatteessa ihan perustekniikkaa, dynashift jne.
Ei suoranaisesti liity aloittajan vaivaan, mutta ostin syksyllä 0-sarjan teekkarin, niin siitä oli yksi hydrauliikan katkasija jäänyt jumiin niin että sitä ei napista huomannut. Vasta tarkempi tutkiminen paljasti. Mut en tiedä voiko edes pikavaihteen nupit jäädä silleen jumiin että ei huomais. Siinä kuitenkin se "nappi" suoraan katkaisijassa kai kiinni.
Mut onhan siinä sentäs aisat vähän vinossa... vähän on suolanen hinta, kymppi pois ois passeli hinta.
Minä laitoin tässä alkutalvesta teekkariin neljä tommosta 40w "valtra" valoa taakse. Ihan on hinta-, laatusuhteeltaan hyvät valot. Tossa naapurin 6400:ssa on neljä noita 30w valoja, ja on nämä nyt ainakin silmällä havaittavissa kirkkaammat. Melko painavathan ne on, joten hyvä olisi saada tuettua jotenkin. Ainakin jos ne laittaa noiden alkuperäisten valtran varsien päähän.
Aikahan sitten näyttää miten kestävät.
Olisi kiva kuulla mopedimieheltä jotakin perusteluja miksi ledeillä ei tee mitään. Mulla on jo vuosia ollut xenonia ja lediä, mutta kyllä minä ainakin olen siirtynyt kokonaan ledeihin. Miten xenoni on parempi kuin ledi?
Oli hyvä verrata, kun yhdessä koneessa oli sekä edessä että takana molempia, enkä pitänyt xenonia mitenkään parempana. Ehkä päin vastoin.
Tuntuu jotenkin, että nämä jotka huutelevat että ledeillä ei tee mitään, heillä on ehkä joskus ollut jotkut 18w tai 27w led valot, ja siitä olen kyllä samaa mieltä, ne kannattaa jättää kauppaan. Nykyään saa jo kohtuuhintaan ihan kelvollisia valoja.
Varila tr 270 päädyin, hinta ratkaisi.  ilmoitus saattaa löytyä vielä torista, kerran kokeiltu. Luukut näyttää kyllä pieneltä, mutta jos tuolla saisi vajaan kilometrin tietä pidettyä auki ja paalikasoille myös.
No aivan varmasti tuon määrän linkoaa, ja paljon enemmän. Ei ollu paha hinta "uudesta" ton luokan lingosta.
Jos on vitsit ne hukin alkuperäset tukijalat, niin ei paljon muuta voi kyllä noistakaan sanoa.
Eikä oo kyllä peuralan vaihteistoa varilassa. Kun sais kaikkien näiden "kunnon" linkojen hyvät ominaisuudet yhteen linkoon, vois olla jo ihan käyttökelponen vehje.
Pitäs päättää, kumpi, varila tr 270 vai Huki 265?
Jonnekkin piha-/kiinteistöhommiin ottaisin ehkä Varilan isomman nielun takia, mutta muualle kyllä Hukin.
Itellä nyt seitsemättä talvea käytössä Huki 265, ja mistään ei ole tarvinnut parsia, on aivan ryhdissään. Ja sillä on lingottu kaikkea muutakin kuin lunta. Hiekkaa, kiviä, propseja, reunakiviä yms.
Nyt joutuu tosin taas pykälää kovemmalle kun pääsi teekkarin perään täksi talveksi. Ensin oli aakkosen perässä, sitten 6850 ja nyt sitten teekkarin, eli saa nähdä pysyykö vieläkin ryhdissään.
Nythän Hukiakin saa korkeammalla siivellä, ja syöttölavoissa tehtaalta rasvanipat. Alkuperäiset tukijalat kyllä on aika vitsi hukissa. Ne joutui kyllä rakentamaan ihan uusiksi, ja sen takajalaksen nakkasin ekan talven jälkeen hiiteen. 
https://www.nettikone.com/valtra/6600/1665861
Nyt on niin hyvät myyntikuvat, ettei tartte edes mitään selityksiä... ::)
Eiköhän nuo useimmat kuivurien pannut ole suunniteltu juuri tuolle 80o
Tuosta väderstadista on olemassa valmiiksi 4,7m levyinen malli HJ52. Meillä oli joskus semmoinen. Muuten ihan asiallinen äes nostolaiteäkeeksi, mutta siinä oli heikko paikka ne saranatapit. Muistaakseni järeytettiin niitä tappeja, vai oliko ne ihan pultteja, niin sitten alkoi kestämään. Ei toki mikään paras savimaan äes, mutta multaimena varmaan vois olla ihan ok.
Pienenmpien vehkeiden varaosia olen tilannut jenkkilästä, niin niistä ei mennyt edes tullia. Pelkkä alv piti suorittaa tullauksen yhteydessä. Mikä sekin on hyvin yksinkertainen juttu, ja sen voi itse tehdä netissä.
Varmaan jostakin tullin sivuilta löytyy tietoa mistä tavarasta menee tullia ja minkä verran.
Sivuja: [1] 2 3