Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Teuraspainot?  (Luettu 5551 kertaa)

MRP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Teuraspainot?
hc kiinnostaa kun aina sanotaan että se on niin pieni mutta kuvissa ja mitä elävänä oon nähny niin aika ison näkösiä on.
Saman ne tosiaan painavat teurastamon kiikussa kuin muutkin - tosin toki pidemmän kasvuajan jälkeen. Koossa hämää highlandin matala maavara/lyhyet jalat. ;D
Nyt on puhtaita hf:ää ja sekotus hiehoja jolle tulee ch sonni.
Eipä ole omaa kokemusta muista roduista, mutta eikös tuolla yhdistelmällä tilaa itselleen ongelmia? Poikimavaikeuksia ainakin  ???
Näin ainakin sanotaan oppikirjoissa... (Urho Riihikoski Kotieläintuotanto)

Viimeksi muokattu: 30.05.10 - klo:18:18 kirjoittanut MRP

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Teuraspainot?
Mitäs rotuja ne Winhan sekohiehot sit on? Puhtaalle herehieholle jos laitat ch:ta, niin kuulostaa ihan ongelmien hakemiselle. Vanhemmalle, valikoidulle lehmälle vois onnistua...
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

winha35

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
  • Kyllä lähtee!!!
Vs: Teuraspainot?
Hiehot on ay/blondi, fr/blondi, fr/ab, ay/li. Ja myös puhtaille hf. Näille olin sitä ch sonnia ajatellut, onko se sitte liian iso? Mitä rotua suosittelette, kun sonnit kasvatetaan itte niin sais sitä kokoa olla.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Teuraspainot?
Hiehot on ay/blondi, fr/blondi, fr/ab, ay/li. Ja myös puhtaille hf. Näille olin sitä ch sonnia ajatellut, onko se sitte liian iso? Mitä rotua suosittelette, kun sonnit kasvatetaan itte niin sais sitä kokoa olla.


Limppari varmin vaihtoehto, mutta ei sitten limppari sonnin jälkeläisiä emoiksi.  :P

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Teuraspainot?
Hiehot on ay/blondi, fr/blondi, fr/ab, ay/li. Ja myös puhtaille hf. Näille olin sitä ch sonnia ajatellut, onko se sitte liian iso? Mitä rotua suosittelette, kun sonnit kasvatetaan itte niin sais sitä kokoa olla.

ei ole liian iso..

MRP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Teuraspainot?
Näille olin sitä ch sonnia ajatellut, onko se sitte liian iso? Mitä rotua suosittelette
Eikös Angus-sonni hiehoille olisi järkivalinta? Mitä tekee isolla vasikalla, jos se ei jää henkiin ja hajoaa vielä emokin ??? Minun logiikkani on että hieholle pieni syntymäpaino ja sitten lehmille mahdollisesti isompaa. Mutta kuten sanottu, niin osaamista ja kokemusta löytyy HC ja high tensile rintamalla...

Viimeksi muokattu: 31.05.10 - klo:14:03 kirjoittanut MRP

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Teuraspainot?
MRP:n linjoilla minäkin! Jos ois minun kantturat, laittasin sekohiehoillekin hf tai agnus. Ch sitten lehmille, jos ihan pakko tunkee isoa rotua. Hiehot on aina hiehoja, vääjäämättä aina jotain ongelmia/riskejä poikimisissa. Helpot pokimiset kuitenkin ihan eläinten hyvinvoinnin kannalta jo minusta tärkeämpi kuin kasvut. Ja sitäpaitsi, noissa kuitenkin jo ns.risteytyselinvoimaa ja kasvaa ne puhtaat here-sonnitkin  :-*
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.