Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakointi vs itse tehden  (Luettu 22997 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Urakointi vs itse tehden
Vois kans miettiä vanhan värtsilän laahavannaskoneen pistämistä pikkufergun perään. Sillä täydennyskylvin pari vuotta sitten ja hyvin onnistui. Hajakylvö on tosin munkin mielestä parempi vaihtoehto, mutta kaikista tärkein asia on se että nurmi kasvaa kunnolla jolloin rikkakasvit ei pääse juhlimaan pellossa. Ei se hajakylvö ole siinä mielessä yhtään kummempi jos ei tule kunnon kasvustoa. Kylvölannoittimesta lyhensin piensiemenlaitteen putketkin, mutta eipä siitä näyttänyt tulevan mitään muutosta eli edelleen nurmi kasvaa riveissä ???

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65646
Vs: Urakointi vs itse tehden
et laittanu siihen putkien alle vinoa vanerisoiroa joka hajottaa sitten ne siemenet ennen maahan putoamista?    ei tule riviin.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Urakointi vs itse tehden
Pitää kokeilla...

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: Urakointi vs itse tehden
Näissä oloissa tasasyvyyteen kylvö antaa parhaan tuloksen heinää perustettaessa. Meillä heinä kylvetään vanhalla kevythinattavalla kylvölannoittimella. Meinasin kokeilla laittaa hieman siementä myös lannoitepuolelle ja antaa huiskia hiukan hajalleenkin.
Täydennyskylvö on parhaiten onnistunut tuolla kevythinattavalla heti kun maa kantaa paripyöräDextan ja kylvökoneen. Noilla heinän suorakylvökoneilla on yritetty täydennyskylvöä sadonkorjuun jälkeen huonolla menestyksellä.

Viimeksi muokattu: 10.03.14 - klo:20:11 kirjoittanut Make

Mystinen kesälaatumies

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Urakointi vs itse tehden
Näissä oloissa tasasyvyyteen kylvö antaa parhaan tuloksen heinää perustettaessa. Meillä heinä kylvetään vanhalla kevythinattavalla kylvölannoittimella. Meinasin kokeilla laittaa hieman siementä myös lannoitepuolelle ja antaa huiskia hiukan hajalleenkin.
Hara-jyrä-yhdistelmässä siemen menee muokatussa maassa 0.5-1 sentin syvyyteen  8)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: Urakointi vs itse tehden
Nyt kyllä karkaa aika pahasti offtopicin puolelle mut onkohan noilla kellfrin nurmiharavilla mitä virkaa, viska keulalle ja tuollane kellfrin hara perään?

http://www.kellfri.se/FI/Catalog/hast_stall_ridbana/36-BH500.html
Power By Perkins

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Urakointi vs itse tehden
Aijai, mikä keli. Pääsispä jo pellolle! :D
Ei muuta ku työhuippuja tasaamaan uurella paskakärryllä ;D ;D ;D  Kohta pääsee täydennyskylvöille :)
Kyllä!
Mutta ota huomioon ettei minulla ole tällä hetkellä mahdolista saada sitä multaustukea.

jos sen multaustuen tosiaan saisi joka lohkolle.
Herää epäilys, ettei pojat ole seuranneet multauksen vaikutusta satotasoon ja -laatuun, kun vain tuki kelpaa kannusteeksi multaamiseen. Leikkurimultaimet pitää kyllä unohtaa, sellanen vredon multain on nurmen surma.

Mikä multaintyyppi säilyttää nurmen paremmin? Toisella meitin urakoitsijoista on tuo vredo ja toisella livakan multain ja niitten jälki oli kyllä aika samanlainen..

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Urakointi vs itse tehden

Mikä multaintyyppi säilyttää nurmen paremmin? Toisella meitin urakoitsijoista on tuo vredo ja toisella livakan multain ja niitten jälki oli kyllä aika samanlainen..
Mulla kaikki, missä on ollu kiekkoleikkuri tai leikkureita, on ollu pahaa....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Timon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Urakointi vs itse tehden
No voi vitsin vitsi!Paikallinen MMs osti justihin Livakan 14 kuutioisen kiekkomultaimella ja sillä ei ny sitte kannatakkaan levittää nurmelle.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Urakointi vs itse tehden
Nyt kyllä karkaa aika pahasti offtopicin puolelle mut onkohan noilla kellfrin nurmiharavilla mitä virkaa, viska keulalle ja tuollane kellfrin hara perään?

http://www.kellfri.se/FI/Catalog/hast_stall_ridbana/36-BH500.html

Ei oo kyllä pahan hintanen, jos vaan toimii  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Urakointi vs itse tehden

Mikä multaintyyppi säilyttää nurmen paremmin? Toisella meitin urakoitsijoista on tuo vredo ja toisella livakan multain ja niitten jälki oli kyllä aika samanlainen..
Mulla kaikki, missä on ollu kiekkoleikkuri tai leikkureita, on ollu pahaa....

Eli kevytvehkeillä pintaan :-\

Suklaamonni

  • Vieras
Vs: Urakointi vs itse tehden

Mikä multaintyyppi säilyttää nurmen paremmin? Toisella meitin urakoitsijoista on tuo vredo ja toisella livakan multain ja niitten jälki oli kyllä aika samanlainen..
Mulla kaikki, missä on ollu kiekkoleikkuri tai leikkureita, on ollu pahaa....

Eli kevytvehkeillä pintaan :-\

Olisko se veitsi"multain" paras kompromissi? Vaatii maltillisesti vetotehoa/leveämpi työleveys, pienimmät juuristovauriot mutta kuitenkin edes osan tavarasta se saa pinnan alle.. Mitä litkumpaa tavaraa niin varmaan sen parempi. Haaveillu itte separoinnista ja nestejae veitsillä nurmille niin luulis sen sinne mukavasti jo imeytyvän ja ne tuet päälle.

Uudessa ympäristötuessa varmasti on annettu lisää painoarvoa lietteen multaukselle.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Urakointi vs itse tehden


Minkä helvetin takia pitäisi olla omia koneita?  8)
Koska konehommat on aina ollut sitä parasta, ah. Urakoinnista ei jää kun lasku muistoksi. Mä maksan mieluummin omia, kun lippilakkipoikain vekseleitä  :)
Ok. Gordie Jones  totesi että maidontuotanto on hyvää bisnestä kun sitä hoidetaan bisneksenä.
Jos tilan liiketoimintaan liityvät ratkaisut tehdään tunnepohjalta ja muilla ei-liiketaloudellisilla perusteilla,
kyseessä on harrastus ja sehän saakin maksaa.  ;)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

antti-x

  • Vieras
Vs: Urakointi vs itse tehden


Minkä helvetin takia pitäisi olla omia koneita?  8)
Koska konehommat on aina ollut sitä parasta, ah. Urakoinnista ei jää kun lasku muistoksi. Mä maksan mieluummin omia, kun lippilakkipoikain vekseleitä  :)
Ok. Gordie Jones  totesi että maidontuotanto on hyvää bisnestä kun sitä hoidetaan bisneksenä.
Jos tilan liiketoimintaan liityvät ratkaisut tehdään tunnepohjalta ja muilla ei-liiketaloudellisilla perusteilla,
kyseessä on harrastus ja sehän saakin maksaa.  ;)

Gordie sanoi ainakin Tampereella että maidontuotanto bisneksenä hoidettuna on hieno tapa elää. Ja maidontuotanto elämäntapana hoidettuna on aika huono bisnes (voi se silti olla ihan hieno elämäntapa). Mutta se miten urakointi kullekin kannattaa, riippuu varmaan aika paljon monista asioista. Ehkä Shrekin urakoitsija lukee palstaa ja hehtaarin viljely maksaakin 2014 satasen enemmän kuin 2013. Tai lopettaa kokonaan, ja ne muut tästä viisastuneena pistävät hintoihin 30% lisää.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Urakointi vs itse tehden

Mikä multaintyyppi säilyttää nurmen paremmin? Toisella meitin urakoitsijoista on tuo vredo ja toisella livakan multain ja niitten jälki oli kyllä aika samanlainen..
Mulla kaikki, missä on ollu kiekkoleikkuri tai leikkureita, on ollu pahaa....

Eli kevytvehkeillä pintaan :-\

Olisko se veitsi"multain" paras kompromissi? Vaatii maltillisesti vetotehoa/leveämpi työleveys, pienimmät juuristovauriot mutta kuitenkin edes osan tavarasta se saa pinnan alle.. Mitä litkumpaa tavaraa niin varmaan sen parempi. Haaveillu itte separoinnista ja nestejae veitsillä nurmille niin luulis sen sinne mukavasti jo imeytyvän ja ne tuet päälle.

Uudessa ympäristötuessa varmasti on annettu lisää painoarvoa lietteen multaukselle.
Toi separointijakeen vastaanotto saa ainakin oman tukimuotonsa karjattomille tiloille..
Lietteeen letkulevitystä ja kiekolla maahan pruuttausta seuranneena ittellä tulee ekana mieleen haju.. Lite pintaan, haisee=ravinteet taivaalle, liete maan sisään, haisee vähemmän=ravinteita talteen enemmän  ;)

Ps Kun haisee vähemmän niin sekin on eduksi busineksille  ;D