Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe UUDET TRAKTORIT  (Luettu 5255 kertaa)

totuuden torvi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1964
UUDET TRAKTORIT
Nyt kun maatalous ei tarvitse enää uusia traktoreita sitä määrää kuin aikaisemmin, tämä on koko nähtävissä koko Euroopassa. Onko tarkoituksenmukaista koota niin montaa merkkiä kun nykyisin kasataan? Samat moottorit perät mutta eri järjestyksessä, tämän kaiken maksaa maatalous  pääsääntöisesti. Suomessakin on tuonnissa taas uusia edustuksia. Tulossa on uusia merkkejä Aasiasta, jotka tulevat olevan huomattavasti edullisempia kuin nykyiset merkit. Koko luokat on kohdillaan. Neuvottelut on pitkällä, tulevat koko Eurooppaan rakentamaan  kattavan edustuksen. Veikkaan että eurooppalaistenkin pitää keskittyä siihen miten traktorit saadaan kuluttajalle mahdollisimman edullisesti, koska maataloudessakin joudutaan miettimään taloudellisuuttakin.  Lähivuosina maatalouden tulot tulee laskemaan ainakin Suomessa, kun joudutaan leikkaamaan kansallisia tukia. 

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: UUDET TRAKTORIT
 Mikäs siinä jos traktori on jo valmis tuote. Muinoin ryssätkin teki miljoona määrin vuosikymmeniä samoilla piirustuksilla ja halvaksi tuli.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

totuuden torvi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1964
Vs: UUDET TRAKTORIT
Kyllä Nyykkäri Acco Deere pitää huolen kilpailusta ja tuotekehittelystä. Muitakin merkittäviä  valmistajia on, kellä on ympäri maapalloa markkinointia.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: UUDET TRAKTORIT
Eihän se oo kuin kysytään mitkä tarrat liimataan. Nytkin Vario lootaa saa deutsin ja sisun koneilla. On dyna-4 ja 6. löytyy hitekkiä 3 ja 5, direktiä ja versua.
Ei se oo kuin tuodaan asiakkaalle pulla kaffet. kysytään että laitetaanko deutsia vai sisua. tuliko variota vai direktiä. oliko väri fentin vihreä deutsin moottorilla ja direktin laatikkolla mf teipauksilla? tuohon kohtaan nimi.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: UUDET TRAKTORIT
Mikäs siinä jos traktori on jo valmis tuote. Muinoin ryssätkin teki miljoona määrin vuosikymmeniä samoilla piirustuksilla ja halvaksi tuli.

  Sama asia pitäs olla autoissakin, riittäs pari pienemmän luokan piilimallia ja toiset pari isompien pamppujen käyttöön,
  Kamalaa tuhlausta toi tuotekehittely usean virman toimesta, keskityttäisiin vain oleellisiin toiminnallisiin juttuihin,
  Tehtaitakin vois vähentää huomattavasti, olisi sitten marjanpoimijoitakin ehkä saatavissa EU:nkin alueelta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65674
Vs: UUDET TRAKTORIT
mutta mitä oikeesti nuo eri mallit sisältää?  eiks noissa autoissakin ole pohjat samaa ja sitten jotain pellinkuprua toisin ja sama meno?   hinta vaan eri.   on se ihme että ei osata tehä semmosta jota sais myytä vuosikymmenen suuntaansa, kuten lada. ja silti immeiset kulkee noilla...                    ja varaosamyyjät on ihmeissään kun kerran jopa kaks vuotessa vaihtuu joku malli...               ite etin hiluksiin kuskin turvavyötä kun ei enää saa kaupasta.   ja vm. oli vasta 1989!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8396
Vs: UUDET TRAKTORIT
Eiköhän traktorimarkkinat maailmalla vielä kasva. Intiaan, Kiinaan ja Afrikkaan menee paljon koneita.
Mystinen kesälaatumies

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: UUDET TRAKTORIT
Mikäs siinä jos traktori on jo valmis tuote. Muinoin ryssätkin teki miljoona määrin vuosikymmeniä samoilla piirustuksilla ja halvaksi tuli.

Piirustukset muuttuivat, mutta osat eivät. Neuvostolassa oli laki tai muu määräys, jonka mukaan uuden traktori- tai auto-mallin (varmaan monen muunkin aparaatin) osien oli suurimmalta osaltaan (olisiko ollut 75-prosenttisesti tai jotain sinne päin) vaihtokelpoisia edellisen mallin kanssa. Tämä oli toki pitkien etäisyyksien ja käsittämättömien logististen ongelmien maassa järkevää. Jos laturi pimahtaa keskellä taigaa, paikallisen sekatavarakaupan hyllystä löytyy yksi ja sama sopiva malli joka vermeeseen. Kyseinen lainsäädäntö on ollut voimassa näihin lähes näihin päiviin asti.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65674
Vs: UUDET TRAKTORIT
eikö tuo olis ihan hyvä systeemi nykyäänkin kun noi värkit alkaa olemaan sellasia että joka osaa saa uottaa kuukauden...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: UUDET TRAKTORIT
Mikäs siinä jos traktori on jo valmis tuote. Muinoin ryssätkin teki miljoona määrin vuosikymmeniä samoilla piirustuksilla ja halvaksi tuli.

Piirustukset muuttuivat, mutta osat eivät. Neuvostolassa oli laki tai muu määräys, jonka mukaan uuden traktori- tai auto-mallin (varmaan monen muunkin aparaatin) osien oli suurimmalta osaltaan (olisiko ollut 75-prosenttisesti tai jotain sinne päin) vaihtokelpoisia edellisen mallin kanssa. Tämä oli toki pitkien etäisyyksien ja käsittämättömien logististen ongelmien maassa järkevää. Jos laturi pimahtaa keskellä taigaa, paikallisen sekatavarakaupan hyllystä löytyy yksi ja sama sopiva malli joka vermeeseen. Kyseinen lainsäädäntö on ollut voimassa näihin lähes näihin päiviin asti.

Eikös kyseisessä maassa insinöörit joutuneet tekemään tuotteillaan töitäkin että tiesivät missä olosuhteissa niitä käytetään.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: UUDET TRAKTORIT
Mikäs siinä jos traktori on jo valmis tuote. Muinoin ryssätkin teki miljoona määrin vuosikymmeniä samoilla piirustuksilla ja halvaksi tuli.

Piirustukset muuttuivat, mutta osat eivät. Neuvostolassa oli laki tai muu määräys, jonka mukaan uuden traktori- tai auto-mallin (varmaan monen muunkin aparaatin) osien oli suurimmalta osaltaan (olisiko ollut 75-prosenttisesti tai jotain sinne päin) vaihtokelpoisia edellisen mallin kanssa. Tämä oli toki pitkien etäisyyksien ja käsittämättömien logististen ongelmien maassa järkevää. Jos laturi pimahtaa keskellä taigaa, paikallisen sekatavarakaupan hyllystä löytyy yksi ja sama sopiva malli joka vermeeseen. Kyseinen lainsäädäntö on ollut voimassa näihin lähes näihin päiviin asti.

Eikös kyseisessä maassa insinöörit joutuneet tekemään tuotteillaan töitäkin että tiesivät missä olosuhteissa niitä käytetään.

 Koneiden ulkonäkö ja käyttöominaisuudet ei ainakaan tue tuota näkemystä. Kilpailun puuttuessa riitti että kone joten kuten täytti sille asetetut vaatimukset. Toki kuljettajan sääsuojat olivat monesti aikaansa edellä. 
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.