Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Milli rikki!  (Luettu 32590 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Milli rikki!
Ämaahoo taas viiltävän analyyttinen maaseutukyttääjien intohimojen suhteen  ;D

Mutta asiaa välillä..Onko muut joutuneet huomaamaan saman kuin minä, että kaikki liikenne on yleensä suunniteltu tapahtuvan usein tilalta pelloille päin eikä ulkoapäin tilan pelloille? Usein törmää siihen, että yleiseltä tieltä on vaikea tulla vuokratuille pelloille ja toisten ahtaisiin pihoihin ei mielellään menisi lanta- ja paalikuormilla ompa sitä rakennettu liittymiä ja teitäkin sen takia, että pelloille yleensä pääsisi kulkemaan.. Päistetieasteelle en ole vielä sentään päässyt, vaikka siinäkin ajatusta olisi joissain tapauksissa..

navettapiika

  • Vieras
Vs: Milli rikki!
Ämaahoo taas viiltävän analyyttinen maaseutukyttääjien intohimojen suhteen  ;D

Mutta asiaa välillä..Onko muut joutuneet huomaamaan saman kuin minä, että kaikki liikenne on yleensä suunniteltu tapahtuvan usein tilalta pelloille päin eikä ulkoapäin tilan pelloille? Usein törmää siihen, että yleiseltä tieltä on vaikea tulla vuokratuille pelloille ja toisten ahtaisiin pihoihin ei mielellään menisi lanta- ja paalikuormilla ompa sitä rakennettu liittymiä ja teitäkin sen takia, että pelloille yleensä pääsisi kulkemaan.. Päistetieasteelle en ole vielä sentään päässyt, vaikka siinäkin ajatusta olisi joissain tapauksissa..
Sama virsi täälläkin. Yleiseltä tieltä pääsee pellolle just sieltä entisen omistajan suunnasta, mutta ei toisesta. Pitkällä paalikärryllä sinne pääsy on jo täysin mahdotonta. Täällä on myös sellaisia peltoja, minne ei todellakaan pääse kuin ajamalla sen millimetrin tarkkuudella istutetun pihan sivusta. On yritetty, että jos toinen liittymä, mutta se ei sovi. Ja ne koneetkin oli hiukka kaposempia viisikymmentäluvulla, kun ne istutukset on väännetty siihen tien sivuille. :o

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Milli rikki!
Niin tilanne oli tämä,vanhus oli vuokrannut pellot suurtukitilalliselle ja tämä oli kyllä osannut vuokran ja ehdot laittaa itselleen oikein tosi edullisiksi.
Nyt pelloille ajetaan ulkoa päin suuret määrät lietettä,ja myös kaikki muukin peltoliikenne tapahtuu ulospäin,kun ennen oli liikenne melkein vain yli tien pelloille eli tilanne muuttui oleellisesti jos ymmärrätte arvon herrat.
Vuokra oli pieni ja sopimus voimassa pitkän aikaan ,eikä ökytilallisella ollut halua purkaa ,eikä vuokraajallakaan pykäliä,oli niin kierästi tehty vuokrasopimus.
Nyt on asia kondiksessa ja suurtukitilallinen maksaa käyvän korvauksen tien käytöstä.Peltoa on yhteensä lähes 40 ha.
Jos vuokraaja on suurtukitilallinen on syytä vuokra aina pomsauttaa huippulukemiin ,koska kyllä niillä rahaa on,kun yhteiskunta pumppaa jatkuvasti lisää. 8)
Paalinpyörittäjä on lähes asian ytimessä ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

mah

  • Vieras
Vs: Milli rikki!
Ämaahoo taas viiltävän analyyttinen maaseutukyttääjien intohimojen suhteen  ;D

Mutta asiaa välillä..Onko muut joutuneet huomaamaan saman kuin minä, että kaikki liikenne on yleensä suunniteltu tapahtuvan usein tilalta pelloille päin eikä ulkoapäin tilan pelloille? Usein törmää siihen, että yleiseltä tieltä on vaikea tulla vuokratuille pelloille ja toisten ahtaisiin pihoihin ei mielellään menisi lanta- ja paalikuormilla ompa sitä rakennettu liittymiä ja teitäkin sen takia, että pelloille yleensä pääsisi kulkemaan.. Päistetieasteelle en ole vielä sentään päässyt, vaikka siinäkin ajatusta olisi joissain tapauksissa..

Joo liikenneyhteyksiä liittymiä siltoja ja ojituksia yms on tehty uusiksi paljon, kun näitä sassin ja apen tapaisia maatiloja peltoineen on tullut palautettua tälle vuosituhannelle. No omistajat ovat olleet myös järjestään tyytyväsiä tehtyihin parannuksiin ja sopparit ovat jatkuneet.   ;)

Lisäksi kalkkikuorma silloin tällöin tekee hyvää PR:ää ja tekee pesäeroa osaamattomiin tukihamppareihin.  8)
Itse olen huomannut, kuinka murskekuorma saa naapuruston ihmispolot suorastaan "kehräämään". Vuokratilan naapuritkin pyytävät kahville. Saa siinä rapealla sataeurosella paikalliset SASsit puolellensa.... :-X

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Milli rikki!
Ämaahoo taas viiltävän analyyttinen maaseutukyttääjien intohimojen suhteen  ;D

Mutta asiaa välillä..Onko muut joutuneet huomaamaan saman kuin minä, että kaikki liikenne on yleensä suunniteltu tapahtuvan usein tilalta pelloille päin eikä ulkoapäin tilan pelloille? Usein törmää siihen, että yleiseltä tieltä on vaikea tulla vuokratuille pelloille ja toisten ahtaisiin pihoihin ei mielellään menisi lanta- ja paalikuormilla ompa sitä rakennettu liittymiä ja teitäkin sen takia, että pelloille yleensä pääsisi kulkemaan.. Päistetieasteelle en ole vielä sentään päässyt, vaikka siinäkin ajatusta olisi joissain tapauksissa..

Joo liikenneyhteyksiä liittymiä siltoja ja ojituksia yms on tehty uusiksi paljon, kun näitä sassin ja apen tapaisia maatiloja peltoineen on tullut palautettua tälle vuosituhannelle. No omistajat ovat olleet myös järjestään tyytyväsiä tehtyihin parannuksiin ja sopparit ovat jatkuneet.   ;)

Lisäksi kalkkikuorma silloin tällöin tekee hyvää PR:ää ja tekee pesäeroa osaamattomiin tukihamppareihin.  8)
Itse olen huomannut, kuinka murskekuorma saa naapuruston ihmispolot suorastaan "kehräämään". Vuokratilan naapuritkin pyytävät kahville. Saa siinä rapealla sataeurosella paikalliset SASsit puolellensa.... :-X
Olet asian ytimessä ,pienelläkin eleellä on suuri vaikutus,kun taasen aatamin ja kumppaneiden pykälänormi
politiikalla tulee lunta herkästi tupaan.
Omistan metsää toisessa läänissä ja pitäjässä.Siellä tiekunta on ollut toimimatta 20 vuotta ,toimitsija on kuollut ,mutta sihteeri ei suostu antamaan tilejä tarkastettavaksi eikä paikallinen suurin osakas suurtukitilallinen ei useista kehotuksista huolimatta kutsu koolle kokousta,eli tilanne on lukossa.Olen nyt joka syksy
ajattanut mursketta tielle että tie edes jotenkin pysyisi liikennöitävissä kunnossa.
Osuuteni on noin 7 % eli todella pieni ,mutta silti pidän tietä eniten kunnossa. >:(
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Milli rikki!
Niin tilanne oli tämä,vanhus oli vuokrannut pellot suurtukitilalliselle ja tämä oli kyllä osannut vuokran ja ehdot laittaa itselleen oikein tosi edullisiksi.
.Peltoa on yhteensä lähes 40 ha.
Poimin kaiken oleellisen.

Pieni on todellakin kaunista ;D

Toki voi olla että sitä peltoa on tuon tien varrella tuo 40Ha

mah

  • Vieras
Vs: Milli rikki!
Ämaahoo taas viiltävän analyyttinen maaseutukyttääjien intohimojen suhteen  ;D

Mutta asiaa välillä..Onko muut joutuneet huomaamaan saman kuin minä, että kaikki liikenne on yleensä suunniteltu tapahtuvan usein tilalta pelloille päin eikä ulkoapäin tilan pelloille? Usein törmää siihen, että yleiseltä tieltä on vaikea tulla vuokratuille pelloille ja toisten ahtaisiin pihoihin ei mielellään menisi lanta- ja paalikuormilla ompa sitä rakennettu liittymiä ja teitäkin sen takia, että pelloille yleensä pääsisi kulkemaan.. Päistetieasteelle en ole vielä sentään päässyt, vaikka siinäkin ajatusta olisi joissain tapauksissa..

Joo liikenneyhteyksiä liittymiä siltoja ja ojituksia yms on tehty uusiksi paljon, kun näitä sassin ja apen tapaisia maatiloja peltoineen on tullut palautettua tälle vuosituhannelle. No omistajat ovat olleet myös järjestään tyytyväsiä tehtyihin parannuksiin ja sopparit ovat jatkuneet.   ;)

Lisäksi kalkkikuorma silloin tällöin tekee hyvää PR:ää ja tekee pesäeroa osaamattomiin tukihamppareihin.  8)
Itse olen huomannut, kuinka murskekuorma saa naapuruston ihmispolot suorastaan "kehräämään". Vuokratilan naapuritkin pyytävät kahville. Saa siinä rapealla sataeurosella paikalliset SASsit puolellensa.... :-X
Olet asian ytimessä ,pienelläkin eleellä on suuri vaikutus,kun taasen aatamin ja kumppaneiden pykälänormi
politiikalla tulee lunta herkästi tupaan.
Omistan metsää toisessa läänissä ja pitäjässä.Siellä tiekunta on ollut toimimatta 20 vuotta ,toimitsija on kuollut ,mutta sihteeri ei suostu antamaan tilejä tarkastettavaksi eikä paikallinen suurin osakas suurtukitilallinen ei useista kehotuksista huolimatta kutsu koolle kokousta,eli tilanne on lukossa.Olen nyt joka syksy
ajattanut mursketta tielle että tie edes jotenkin pysyisi liikennöitävissä kunnossa.
Osuuteni on noin 7 % eli todella pieni ,mutta silti pidän tietä eniten kunnossa. >:(
Miten niin muka suurimman osakkaan tehtävä on kutsua tiekokous koolle? Tosin jos ei ole toimintaa ollut 20 vuoteen, tokkopa siellä yksikkömaksujakaan on liiemmin kerätty. Ja kunnallisilla tieavustuksilla ei ole ainakaan lisätty suurtukitilallispoloisen tukitaakkaa... :'(

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Milli rikki!
Sihteeri on toiseksi suurin osakas ja hänen kanssaan sovittiin ja hommattiin uusi yksikköjaon päivitys eli ei muuta kuin kokous koolle.Nyt sihteeri ei vastaa edes puhelimeen .Olen nyt muutaman vuoden odotellut kunnes nämä mulkerot alkavat toimia. >:(
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Milli rikki!
Jos tieasioissakaan ei olisi kylän tapoja asiat olisi paljon helpommat. Mentäisi ohjeistuksien mukaan ja niistä sitten voitaisi neuvotella.

Toinen asia mikä pitäisi pystyä näistä maanläheisistä asioista unohtamaan on uhkailu suoraan sekä lain kautta. Asiat pitäisi pitää asioina ja neuvotella soveltuvat ratkaisut.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Milli rikki!
Niin juu ja tietääkö kukaan mistä tunnistaa hyvän tiekunnan.

Siellä on yksi ihminen heittopussina joka tekee kaikki ylimääräiset työt sekä toimii sylkykuppina. useiten kyseessä on tiekunnan puheenjohtaja
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Milli rikki!
Olet asian ytimessä ,pienelläkin eleellä on suuri vaikutus,kun taasen aatamin ja kumppaneiden pykälänormi
politiikalla tulee lunta herkästi tupaan.
Omistan metsää toisessa läänissä ja pitäjässä.Siellä tiekunta on ollut toimimatta 20 vuotta ,toimitsija on kuollut ,mutta sihteeri ei suostu antamaan tilejä tarkastettavaksi eikä paikallinen suurin osakas suurtukitilallinen ei useista kehotuksista huolimatta kutsu koolle kokousta,eli tilanne on lukossa.Olen nyt joka syksy
ajattanut mursketta tielle että tie edes jotenkin pysyisi liikennöitävissä kunnossa.
Osuuteni on noin 7 % eli todella pieni ,mutta silti pidän tietä eniten kunnossa. >:(
Täällä on sellainenkin SASsi, jotka vetää herneet nenään, kun tielle tulee mursketta, suolaus tai lanaus ;D
Silti muutamalla murskekuormalla ja kevätsuolauksella parsitaan joka vuosi niitä paria tietä, joita käyttää joutuu.

Kannattaisi silti opiskella pykälät ja toimia niiden mukaan, siksi ne pelisäännöt on olemassa. Yksikin tiekunnan osakas voi vaatia kokousta ja yksiköintiä, ei siihen tarvita suurinta eikä jeesustella muita haukkumalla. Vaikka se tuntuu sinun asioidenhoitotapasi olevan.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Milli rikki!
Olet asian ytimessä ,pienelläkin eleellä on suuri vaikutus,kun taasen aatamin ja kumppaneiden pykälänormi
politiikalla tulee lunta herkästi tupaan.
Omistan metsää toisessa läänissä ja pitäjässä.Siellä tiekunta on ollut toimimatta 20 vuotta ,toimitsija on kuollut ,mutta sihteeri ei suostu antamaan tilejä tarkastettavaksi eikä paikallinen suurin osakas suurtukitilallinen ei useista kehotuksista huolimatta kutsu koolle kokousta,eli tilanne on lukossa.Olen nyt joka syksy
ajattanut mursketta tielle että tie edes jotenkin pysyisi liikennöitävissä kunnossa.
Osuuteni on noin 7 % eli todella pieni ,mutta silti pidän tietä eniten kunnossa. >:(
Täällä on sellainenkin SASsi, jotka vetää herneet nenään, kun tielle tulee mursketta, suolaus tai lanaus ;D
Silti muutamalla murskekuormalla ja kevätsuolauksella parsitaan joka vuosi niitä paria tietä, joita käyttää joutuu.

Kannattaisi silti opiskella pykälät ja toimia niiden mukaan, siksi ne pelisäännöt on olemassa. Yksikin tiekunnan osakas voi vaatia kokousta ja yksiköintiä, ei siihen tarvita suurinta eikä jeesustella muita haukkumalla. Vaikka se tuntuu sinun asioidenhoitotapasi olevan.
Äläpäs nyt käy vanheempaas neuvomaan,meinaan on tiekunta tominnasta 30 vuoden kokemus ja tiekuntia ollut hoidossa 14 kpl.
Minussa on kieltämättä se vika että luotan noihin suurisäntiin ja sihteeriin liikaa ,siinä se vika on varmaan.
Yleensä kun asiat sovitaan niin tehdään mutta tuolla paikkakunnalla on hieman eri systeemit kieltämättä.
Kokemuksesta voin sanoa että mitä suurempi maanomistaja sitä nuukempi ja vaikeampi tyyppi.
Juuri kerroit kuinka rikot sääntöjä ajamalla mursketta ja suolaa omin päin ei ihme vaikka toisia ihmetyttää omalaatuinen toimintasi ja vaikeaselkoinen kuin nettikirjoittelusi. ;D Älä tuu neuvomaan jos ite rikot sääntöjä. ;D :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Milli rikki!
Äläpäs nyt käy vanheempaas neuvomaan,meinaan on tiekunta tominnasta 30 vuoden kokemus ja tiekuntia ollut hoidossa 14 kpl.
Minussa on kieltämättä se vika että luotan noihin suurisäntiin ja sihteeriin liikaa ,siinä se vika on varmaan.
Yleensä kun asiat sovitaan niin tehdään mutta tuolla paikkakunnalla on hieman eri systeemit kieltämättä.
Kokemuksesta voin sanoa että mitä suurempi maanomistaja sitä nuukempi ja vaikeampi tyyppi.
Alkeismoka kun pitää vanhemmuuteen vedota. Kokemuskaan ei merkkaa mitään, jossei ole oppinut muuta kuin olemaan hankala. Pysähdy miettimään, kun et ymmärrä.

Tuo mitä suurempi sen nuukempi pitää paikkansa. Itte olen lähes pelkkä torppari, joten en yleensä käy kukkoilemaan tieasioissa, mutta tää sun epäjohdonmukaisuutes on jo ihan legendaarista:

Lainaus
Olet asian ytimessä ,pienelläkin eleellä on suuri vaikutus,kun taasen aatamin ja kumppaneiden pykälänormi
politiikalla tulee lunta herkästi tupaan.
Näin, kun joku muu tekee. Käy ilmi, että tyyli on sama mulla:

Lainaus
Juuri kerroit kuinka rikot sääntöjä ajamalla mursketta ja suolaa omin päin ei ihme vaikka toisia ihmetyttää omalaatuinen toimintasi ja vaikeaselkoinen kuin nettikirjoittelusi. ;D Älä tuu neuvomaan jos ite rikot sääntöjä. ;D
Menepäs nyt takasin keittiönklasin ääreen laskemaan suurtukiviljelijän paskakuormia ja kattelemaan ketä muita MUN tiellä kulukee ;D

Viimeksi muokattu: 01.05.14 - klo:19:45 kirjoittanut Adam Smith

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Milli rikki!
Itse aloit pykälillä muistuttamaan ja opettamaan ja moittimaan minua ja kävikin ilmi että olit tehnyt juuri samoin ,mikä suhun on mennyt kun ei selvää nyt taas saa
olinko väärässä vai mitä Aatami sekoilee ja on taas väärässä.Vai onko niin että et ole varmistanut tieosakkaitten kanssa jotta sääntöjä voidaan rikkoa,siis moka on mahdollinen.
Sassi varmistaa aina ennen ajoa että voi tuoda mursketta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Milli rikki!
Itse aloit pykälillä muistuttamaan ja opettamaan ja moittimaan minua ja kävikin ilmi että olit tehnyt juuri samoin ,mikä suhun on mennyt kun ei selvää nyt taas saa
olinko väärässä vai mitä Aatami sekoilee ja on taas väärässä.Vai onko niin että et ole varmistanut tieosakkaitten kanssa jotta sääntöjä voidaan rikkoa,siis moka on mahdollinen.
Sassi varmistaa aina ennen ajoa että voi tuoda mursketta.
Mä olen aina varmistanut tien hoidosta vastaavalta henkilöltä ja yleensä sen kanssa yhdessä sovitaan mitä ja milloin. Mulla ei ole osuutta tiekunnassa, mutta vuokramaita on ja vuokranantaja on perikunta. Nykyään asia hoidetaan siten, että mun vuotuinen osuuteni on rahallisesti määritelty ja tienhoitaja tilaa joko mursketta, lanauksen tai osan suolauksesta mun laskuuni.

Tämä kunnossapidosta hermostuva tyyppi asuu sellaisen peltotien alkupäässä, jonka yksiköistä mulla on 77% eli hoitovastuu on käytännössä minulla. Tiekunta on järjestäytymätön, vaikka yksiköinti on tehty. Jaon yhteydessä  60-luvulla yksiköt määrättiin, mutta tiekunta ei järjestäytynyt. Kun -76 tiealueet lakkautettiin ja rajat siirrettiin tielinjan keskelle, uskoi tämä kaveri, että tie siirtyy hänen omistukseensa ja pitää sitä kuin omanaan.   

Viimeksi muokattu: 01.05.14 - klo:20:11 kirjoittanut Adam Smith

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.