Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pulloteline Claas RC46:een?  (Luettu 18832 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
tuota olen usein mitteinny että missä vaiheessa noihin muovitettuihin voipi koskea?  ite joskus joutuna siirtään ja aina on tullu reikää kouralla noihin vaikka kuin varovasti on nostavinaan.    ja kuka hullu pitää äpäreellä noita kolme viikkoa?      kiva aukko rehussa...
Tunnustetaan, että meidän satotasoilla ei hirveän suurta laskua noista aukoista tule... Enemmänkin tällainen kolmen viikon jälkeen mietityttää.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
en ite kyllä laittais noi sioa painoa toiselle puolelle pelkästään... laittaisian miel. kaks 30 litrasta ja sitten molemmin puolin niin tasapainottais menoa.      näyttää tuo metalli antautuvan jo pienemmilläkin painoilla.

No joo. Samalla koneella vedän silppuria nii on tynnyriteline raktorin keulassa valmiina. Ois vaan mukavampi paikka seurata pulloa ku olis siinä takana. Nii silppurisa ku paalaajasaki.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
tuota olen usein mitteinny että missä vaiheessa noihin muovitettuihin voipi koskea?  ite joskus joutuna siirtään ja aina on tullu reikää kouralla noihin vaikka kuin varovasti on nostavinaan.    ja kuka hullu pitää äpäreellä noita kolme viikkoa?      kiva aukko rehussa...
Kouralla nostelet, vaiko paalipihti.Välittömästi käärinnän jälkeen pellon reunaan riviin, sen jälkeen ei kosketella ennekuin menee syöttöön, tai sitten talvikeleillä, tämä niinkuin periaatteena käsittelyyn.Jos pihti tekee reikiä paalimuoviin on siinä joku särmä joka rikkoo.Ja reiät sit paikataan.
Paikkaaminen auttaa,mutta kyllä sinne ilmaa on mennyt jo sisään.Rusakoille paras opetuskeino on haulikolla otsaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65723
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
okei.   tuota vaan katellu kun paaleja pelloilla levällään ja vahva  äpäre jo kasvaa vieressä...      oma ketju toimii toisin;  claasilla paaliin ja kanto piikillä pellon laitaan ja käärintä siellä...       hitasta ja tehotonta mutta kuitenkin...
     yhlen miehen ketju!

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
Mää paalaan paalit claassilla ja käärintä tehään elhon 1520 käärijällä suoraan pellon laitaan riviin. Paaleihin ei kosketa ennenku ne menee syöttöön. 750mm muovirullasta tehään n.20 paalia. Kannattasko muovinmäärää lisätä?

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9830
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
Mää paalaan paalit claassilla ja käärintä tehään elhon 1520 käärijällä suoraan pellon laitaan riviin. Paaleihin ei kosketa ennenku ne menee syöttöön. 750mm muovirullasta tehään n.20 paalia. Kannattasko muovinmäärää lisätä?

Mulla on 1520 limityksellä 3+3 ja sillä ei saa kuin muistaakseni 17 -17,5 paalia rullalla. 14 kierrosta pitää pyöriä, että joka paikassa on 3 kerrosta. Joskus ajatellut että vaihtais takaisin 2+2+2 limitykseen ja vähentäis sitten kierroksen tai pari pyörimistä. olishan sitä ainkin se 4 kierrosta joka paikassa.


Siis mulla on yks vartinen 1520 , niitä taitaa olla nykyään kaks vartisenakin ?

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
Mää paalaan paalit claassilla ja käärintä tehään elhon 1520 käärijällä suoraan pellon laitaan riviin. Paaleihin ei kosketa ennenku ne menee syöttöön. 750mm muovirullasta tehään n.20 paalia. Kannattasko muovinmäärää lisätä?

Mulla on 1520 limityksellä 3+3 ja sillä ei saa kuin muistaakseni 17 -17,5 paalia rullalla. 14 kierrosta pitää pyöriä, että joka paikassa on 3 kerrosta. Joskus ajatellut että vaihtais takaisin 2+2+2 limitykseen ja vähentäis sitten kierroksen tai pari pyörimistä. olishan sitä ainkin se 4 kierrosta joka paikassa.


Siis mulla on yks vartinen 1520 , niitä taitaa olla nykyään kaks vartisenakin ?

Joo siis yksvartinen 1520 mullaki. Ja manuaalina, ku näky olevan tätäki nykyään automaattina.
Jaa mikähän limitys mulla sitte on käytössä, 24 kierrosta muistaakseni pitää pyöriä. En oo kyllä aikoihin ite kääriny.
Muistaakseni lykketronikki piippaa 24 kohalla. Tuosa taitaa olla kaikki säädöt tehtaan jäljillä, nykysin on nii vähä käärittävää etten oo tuota ees aatellu.

Ruiskupena

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
John deeren 578 paalaa, siis, siloin kun suostuu. Ja junassa perässä tulee Agronicin 2-vartinen 1520. 14-kierrosta lukee näyttötaulussa. Ei hajuakaan paljo sillä kerroksia tulee. 6ollu laskevinaan paalia aukastessa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9830
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
Mää paalaan paalit claassilla ja käärintä tehään elhon 1520 käärijällä suoraan pellon laitaan riviin. Paaleihin ei kosketa ennenku ne menee syöttöön. 750mm muovirullasta tehään n.20 paalia. Kannattasko muovinmäärää lisätä?

Mulla on 1520 limityksellä 3+3 ja sillä ei saa kuin muistaakseni 17 -17,5 paalia rullalla. 14 kierrosta pitää pyöriä, että joka paikassa on 3 kerrosta. Joskus ajatellut että vaihtais takaisin 2+2+2 limitykseen ja vähentäis sitten kierroksen tai pari pyörimistä. olishan sitä ainkin se 4 kierrosta joka paikassa.


Siis mulla on yks vartinen 1520 , niitä taitaa olla nykyään kaks vartisenakin ?

Joo siis yksvartinen 1520 mullaki. Ja manuaalina, ku näky olevan tätäki nykyään automaattina.
Jaa mikähän limitys mulla sitte on käytössä, 24 kierrosta muistaakseni pitää pyöriä. En oo kyllä aikoihin ite kääriny.
Muistaakseni lykketronikki piippaa 24 kohalla. Tuosa taitaa olla kaikki säädöt tehtaan jäljillä, nykysin on nii vähä käärittävää etten oo tuota ees aatellu.


Tehtaalta tullessa oli limitys 2+2+2. Käärittiin kerran muutama rulla 500 mm muka halvalla muovilla , niin piti ratastusta muuttaa eli 500mm tuli 2+2+2, mutta 750 3+3. Lykketronikissa oli valmiina 24 kierrosta ja sen pitikin laskennallisesti piisata, mutta ei vaan piisannut  :( Joten asetus muutettiin 28:n.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
Mää paalaan paalit claassilla ja käärintä tehään elhon 1520 käärijällä suoraan pellon laitaan riviin. Paaleihin ei kosketa ennenku ne menee syöttöön. 750mm muovirullasta tehään n.20 paalia. Kannattasko muovinmäärää lisätä?

Mulla on 1520 limityksellä 3+3 ja sillä ei saa kuin muistaakseni 17 -17,5 paalia rullalla. 14 kierrosta pitää pyöriä, että joka paikassa on 3 kerrosta. Joskus ajatellut että vaihtais takaisin 2+2+2 limitykseen ja vähentäis sitten kierroksen tai pari pyörimistä. olishan sitä ainkin se 4 kierrosta joka paikassa.


Siis mulla on yks vartinen 1520 , niitä taitaa olla nykyään kaks vartisenakin ?

Joo siis yksvartinen 1520 mullaki. Ja manuaalina, ku näky olevan tätäki nykyään automaattina.
Jaa mikähän limitys mulla sitte on käytössä, 24 kierrosta muistaakseni pitää pyöriä. En oo kyllä aikoihin ite kääriny.
Muistaakseni lykketronikki piippaa 24 kohalla. Tuosa taitaa olla kaikki säädöt tehtaan jäljillä, nykysin on nii vähä käärittävää etten oo tuota ees aatellu.


Tehtaalta tullessa oli limitys 2+2+2. Käärittiin kerran muutama rulla 500 mm muka halvalla muovilla , niin piti ratastusta muuttaa eli 500mm tuli 2+2+2, mutta 750 3+3. Lykketronikissa oli valmiina 24 kierrosta ja sen pitikin laskennallisesti piisata, mutta ei vaan piisannut  :( Joten asetus muutettiin 28:n.

Niinhän se oliki. Jos laittaa 24 kierrosta nii jää selvästi vajaaksi. Muistaakseni oon laittanu ite kääriessä 26 kiekkaa, pitääpä muuttaa tuo arvo lykketronikkiin nii ymmärtäs kela-mieski laittaa tarpeeks muovia. :)

Voishan sitä tietty kokeilla tuota 3+3 limitystäki josko auttas asiaa. Mutta tuo kierrosmäärän nosto ainaki varmasti auttaa säilyvyyteen.

Köntys

  • Vieras
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?

Takaisin aiheeseen palaamalla ja vanhoja kirjoituksia sen enempää tästä ketjusta lukematta...
Mulla on Faarin penkin alla viinikanisteri, sieltä tulee letku suuhun, josta voi aina imaista hörpyn niinku formulakuski  :)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9830
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?


Voishan sitä tietty kokeilla tuota 3+3 limitystäki josko auttas asiaa. Mutta tuo kierrosmäärän nosto ainaki varmasti auttaa säilyvyyteen.

3+3 ei taida onnistumista parantaa. Uskoisin että tuossa on limityksessä joku " Elho varmistus", niin se 24 on auttamattomasti liian vähä ... toisin sanoen muovia menee 15% enemmän kuin olis tarve. Toisaalta ei ole paaleissa seepra raitaa  ;D

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
3+3 ei taida onnistumista parantaa. Uskoisin että tuossa on limityksessä joku " Elho varmistus", niin se 24 on auttamattomasti liian vähä ... toisin sanoen muovia menee 15% enemmän kuin olis tarve. Toisaalta ei ole paaleissa seepra raitaa  ;D
Niin se voi olla. Lisätään kierroksia vielä lisää ja katotaan.

Meilläpäin yks isäntä käärii paalinsa silleen että elhon kaksvartisessa on toisessa varressa valkonen ja toisessa vihree muovi.
Tunnistaa vainiolla omansa...  ;D

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?


Meilläpäin yks isäntä käärii paalinsa silleen että elhon kaksvartisessa on toisessa varressa valkonen ja toisessa vihree muovi.
Tunnistaa vainiolla omansa...  ;D
Mä ruukasin tehä kans nuin kakkossadolle. Eka meni valakoseen muoviin ja kolomas viheriään. Omat peltoni tunnistan muulla tavoin...
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Pulloteline Claas RC46:een?
Aika kummallista ettei osata muovin kierroslukua laskea ??? Vinkkinä voisin antaa että tussi ja vaikka se kuuluisa helmitaulu auttaa kummasti ::)

Perus 30-40%ka sisältävä rehupaali säilyy 6 kierroksella aina ja joka tapauksessa jos muoviin ei tehdä reikiä ja siihen laitetaan edes vähän jotain säilöntäainetta.

Meilläkin on ihan normaalia käyttää kahta eri väristä muovia joissain tilanteissa.