Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etelän viljapellot ja biokaasu  (Luettu 7944 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22177
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011021613202380_uu.shtml

Tätäkö tarkoita tuulenpesistä, eikä järjenhäivää aikoihin.

Oma toiminta erilaista, mitä ymmärtää annetaan.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
piokaasutus ei ole vaihtoehto koska se tuo vai lisää kustannuksia tiloille, eikä lannan tilavuus pienene. liikennepolttoaineen myyntiä haittaa myös kaasuautojen vähäisyys..

gutiguti

  • Vieras
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
Lanta on  lehmässä mädätettyä ja siitä ei paljon polttoainetta muodostu. Rehun mädättäminen on kannattavampaa kuin sen syöttäminen naudalle.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
Lanta on  lehmässä mädätettyä ja siitä ei paljon polttoainetta muodostu. Rehun mädättäminen on kannattavampaa kuin sen syöttäminen naudalle.

Niin mút ku edes sen mädätettäväksi tarkoitetun rehun tuottaminen ei ole kovin järkevää meidän ilmastossamme ja satotasoillamme, vrt, muu Eurooppa.

Jos haetaan hyötysuhteeltaan parasta vaihtoehtoa tieliikenteeseen niin se on kiistatta sähkö, käytännössä ehkä sähköhybridi. Sähköauto voi hyödyntää nykyistä sähkön siirtoverkkoa ja toimia todella hyvällä hyötysuhteella mutta ajattele sun vaihtoehtoasi, mikä olisi hyötysuhde metaanin tuotannossa, sen jakeluverkostossa ja sen rakentamisessa ja autossa polttomottorin hyötysuhde jää todella kehnoksi.....

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
Lanta on  lehmässä mädätettyä ja siitä ei paljon polttoainetta muodostu. Rehun mädättäminen on kannattavampaa kuin sen syöttäminen naudalle.

Niin mút ku edes sen mädätettäväksi tarkoitetun rehun tuottaminen ei ole kovin järkevää meidän ilmastossamme ja satotasoillamme, vrt, muu Eurooppa.

Jos haetaan hyötysuhteeltaan parasta vaihtoehtoa tieliikenteeseen niin se on kiistatta sähkö, käytännössä ehkä sähköhybridi. Sähköauto voi hyödyntää nykyistä sähkön siirtoverkkoa ja toimia todella hyvällä hyötysuhteella mutta ajattele sun vaihtoehtoasi, mikä olisi hyötysuhde metaanin tuotannossa, sen jakeluverkostossa ja sen rakentamisessa ja autossa polttomottorin hyötysuhde jää todella kehnoksi.....

liikenteeseen on edelleen paras vaihtoehto pensa v8. tiisseli kasiki on hyvä.. ;)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
Lanta on  lehmässä mädätettyä ja siitä ei paljon polttoainetta muodostu. Rehun mädättäminen on kannattavampaa kuin sen syöttäminen naudalle.

Niin mút ku edes sen mädätettäväksi tarkoitetun rehun tuottaminen ei ole kovin järkevää meidän ilmastossamme ja satotasoillamme, vrt, muu Eurooppa.

Jos haetaan hyötysuhteeltaan parasta vaihtoehtoa tieliikenteeseen niin se on kiistatta sähkö, käytännössä ehkä sähköhybridi. Sähköauto voi hyödyntää nykyistä sähkön siirtoverkkoa ja toimia todella hyvällä hyötysuhteella mutta ajattele sun vaihtoehtoasi, mikä olisi hyötysuhde metaanin tuotannossa, sen jakeluverkostossa ja sen rakentamisessa ja autossa polttomottorin hyötysuhde jää todella kehnoksi.....
Sähkö on kieltämättä tieliikenteessä paras energia.  Biomassan muuttaminen sähköenergiaksi on tulevaisuutta mutta tällä hetkellä käyttökelpoisinta kaasun käyttöä on yhdistetty sähkön ja lämmön tuotanto, jos lämmölle ei ole käyttöä niin silloin on ihan sama käyttää energiana autoissa kaasua :)
  Jostain alan julkaisusta luin lupaavista tuloksista sähkön tuottamisessa, sangollinen lantaa sai sähköä tuottavien bakteerien avulla 25w lampun palamaan. Jotain kaupallista sovellusta voitaneen odottaa muutaman vuoden kuluttua :)

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
Lanta on  lehmässä mädätettyä ja siitä ei paljon polttoainetta muodostu. Rehun mädättäminen on kannattavampaa kuin sen syöttäminen naudalle.

Niin mút ku edes sen mädätettäväksi tarkoitetun rehun tuottaminen ei ole kovin järkevää meidän ilmastossamme ja satotasoillamme, vrt, muu Eurooppa.

Jos haetaan hyötysuhteeltaan parasta vaihtoehtoa tieliikenteeseen niin se on kiistatta sähkö, käytännössä ehkä sähköhybridi. Sähköauto voi hyödyntää nykyistä sähkön siirtoverkkoa ja toimia todella hyvällä hyötysuhteella mutta ajattele sun vaihtoehtoasi, mikä olisi hyötysuhde metaanin tuotannossa, sen jakeluverkostossa ja sen rakentamisessa ja autossa polttomottorin hyötysuhde jää todella kehnoksi.....
Sähkö on kieltämättä tieliikenteessä paras energia.  Biomassan muuttaminen sähköenergiaksi on tulevaisuutta mutta tällä hetkellä käyttökelpoisinta kaasun käyttöä on yhdistetty sähkön ja lämmön tuotanto, jos lämmölle ei ole käyttöä niin silloin on ihan sama käyttää energiana autoissa kaasua :)
  Jostain alan julkaisusta luin lupaavista tuloksista sähkön tuottamisessa, sangollinen lantaa sai sähköä tuottavien bakteerien avulla 25w lampun palamaan. Jotain kaupallista sovellusta voitaneen odottaa muutaman vuoden kuluttua :)

sitte ku kehiteltäis vielä semmonen sähköpirssi joka soveltuu näihin peräpohjolan -40 pakkasiin..
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

gutiguti

  • Vieras
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
Lanta on  lehmässä mädätettyä ja siitä ei paljon polttoainetta muodostu. Rehun mädättäminen on kannattavampaa kuin sen syöttäminen naudalle.

Niin mút ku edes sen mädätettäväksi tarkoitetun rehun tuottaminen ei ole kovin järkevää meidän ilmastossamme ja satotasoillamme, vrt, muu Eurooppa.
Yhtä järkevää kuin muukin viljely tai asuminen suomessa, vrt, muu Eurooppa.

gutiguti

  • Vieras
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
Lanta on  lehmässä mädätettyä ja siitä ei paljon polttoainetta muodostu. Rehun mädättäminen on kannattavampaa kuin sen syöttäminen naudalle.

Niin mút ku edes sen mädätettäväksi tarkoitetun rehun tuottaminen ei ole kovin järkevää meidän ilmastossamme ja satotasoillamme, vrt, muu Eurooppa.


Biomassan muuttaminen sähköenergiaksi on tulevaisuutta mutta tällä hetkellä käyttökelpoisinta kaasun käyttöä on yhdistetty sähkön ja lämmön tuotanto, jos lämmölle ei ole käyttöä niin silloin on ihan sama käyttää energiana autoissa kaasua :)
  Jostain alan julkaisusta luin lupaavista tuloksista sähkön tuottamisessa, sangollinen lantaa sai sähköä tuottavien bakteerien avulla 25w lampun palamaan. Jotain kaupallista sovellusta voitaneen odottaa muutaman vuoden kuluttua :)

sitte ku kehiteltäis vielä semmonen sähköpirssi joka soveltuu näihin peräpohjolan -40 pakkasiin..
Noissa pakkasissa akkujen teho laskee lähes nollaan. Energia ei riitä edes kabiinin lämmittämiseen tai tuulilasin sulattamiseen.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
Lanta on  lehmässä mädätettyä ja siitä ei paljon polttoainetta muodostu. Rehun mädättäminen on kannattavampaa kuin sen syöttäminen naudalle.

Niin mút ku edes sen mädätettäväksi tarkoitetun rehun tuottaminen ei ole kovin järkevää meidän ilmastossamme ja satotasoillamme, vrt, muu Eurooppa.


Biomassan muuttaminen sähköenergiaksi on tulevaisuutta mutta tällä hetkellä käyttökelpoisinta kaasun käyttöä on yhdistetty sähkön ja lämmön tuotanto, jos lämmölle ei ole käyttöä niin silloin on ihan sama käyttää energiana autoissa kaasua :)
  Jostain alan julkaisusta luin lupaavista tuloksista sähkön tuottamisessa, sangollinen lantaa sai sähköä tuottavien bakteerien avulla 25w lampun palamaan. Jotain kaupallista sovellusta voitaneen odottaa muutaman vuoden kuluttua :)

sitte ku kehiteltäis vielä semmonen sähköpirssi joka soveltuu näihin peräpohjolan -40 pakkasiin..
Noissa pakkasissa akkujen teho laskee lähes nollaan. Energia ei riitä edes kabiinin lämmittämiseen tai tuulilasin sulattamiseen.
Ei se nyt nollaan laske. Akun rakenteesta riippuu, tietysti jos litiumionit ajaa tyhjäksi ja jättää pakkaseen niin se on huono ratkaisu. Tuota lämmitystarvetta ei olisi jos käytettäisiin normaalia polttomoottoria ja biokaasua.   Toki lämmittää voisi erikseenkin kaasulla vaikka sähköautoa.      Muinoin on työkoneissa ollut kaasulämmittimiä, ei koskaan mitään ongelmia, aina toimii kunhan on kaasua. Minullakin on vielä vanhassa kaivinkoneessa tuollainen :)

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
Lanta on  lehmässä mädätettyä ja siitä ei paljon polttoainetta muodostu. Rehun mädättäminen on kannattavampaa kuin sen syöttäminen naudalle.

Niin mút ku edes sen mädätettäväksi tarkoitetun rehun tuottaminen ei ole kovin järkevää meidän ilmastossamme ja satotasoillamme, vrt, muu Eurooppa.


Biomassan muuttaminen sähköenergiaksi on tulevaisuutta mutta tällä hetkellä käyttökelpoisinta kaasun käyttöä on yhdistetty sähkön ja lämmön tuotanto, jos lämmölle ei ole käyttöä niin silloin on ihan sama käyttää energiana autoissa kaasua :)
  Jostain alan julkaisusta luin lupaavista tuloksista sähkön tuottamisessa, sangollinen lantaa sai sähköä tuottavien bakteerien avulla 25w lampun palamaan. Jotain kaupallista sovellusta voitaneen odottaa muutaman vuoden kuluttua :)

sitte ku kehiteltäis vielä semmonen sähköpirssi joka soveltuu näihin peräpohjolan -40 pakkasiin..
Noissa pakkasissa akkujen teho laskee lähes nollaan. Energia ei riitä edes kabiinin lämmittämiseen tai tuulilasin sulattamiseen.
Ei se nyt nollaan laske. Akun rakenteesta riippuu, tietysti jos litiumionit ajaa tyhjäksi ja jättää pakkaseen niin se on huono ratkaisu. Tuota lämmitystarvetta ei olisi jos käytettäisiin normaalia polttomoottoria ja biokaasua.   Toki lämmittää voisi erikseenkin kaasulla vaikka sähköautoa.      Muinoin on työkoneissa ollut kaasulämmittimiä, ei koskaan mitään ongelmia, aina toimii kunhan on kaasua. Minullakin on vielä vanhassa kaivinkoneessa tuollainen :)

ja mulla lokomon tiehöylässä.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
Lanta on  lehmässä mädätettyä ja siitä ei paljon polttoainetta muodostu. Rehun mädättäminen on kannattavampaa kuin sen syöttäminen naudalle.

Niin mút ku edes sen mädätettäväksi tarkoitetun rehun tuottaminen ei ole kovin järkevää meidän ilmastossamme ja satotasoillamme, vrt, muu Eurooppa.


Biomassan muuttaminen sähköenergiaksi on tulevaisuutta mutta tällä hetkellä käyttökelpoisinta kaasun käyttöä on yhdistetty sähkön ja lämmön tuotanto, jos lämmölle ei ole käyttöä niin silloin on ihan sama käyttää energiana autoissa kaasua :)
  Jostain alan julkaisusta luin lupaavista tuloksista sähkön tuottamisessa, sangollinen lantaa sai sähköä tuottavien bakteerien avulla 25w lampun palamaan. Jotain kaupallista sovellusta voitaneen odottaa muutaman vuoden kuluttua :)

sitte ku kehiteltäis vielä semmonen sähköpirssi joka soveltuu näihin peräpohjolan -40 pakkasiin..
Noissa pakkasissa akkujen teho laskee lähes nollaan. Energia ei riitä edes kabiinin lämmittämiseen tai tuulilasin sulattamiseen.

 Tuskin se aika kovin kaukana on ettei teho laske sillä litium-paristot tehdään -40 asteen pakkasta kestäväksi ja varmaan totta on sillä eipä ainakaan tuo auton takaboxissa oleva taskulampussa ollut mitään tehohäviöitä vaikka reilu -32 asteetta  pakkasta olikin. Kannattaa kokeilla jos valoa pakkasessa kaipaa https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=104961 Kivijalkamyymälöissä samaan hintaan.

gutiguti

  • Vieras
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
Lanta on  lehmässä mädätettyä ja siitä ei paljon polttoainetta muodostu. Rehun mädättäminen on kannattavampaa kuin sen syöttäminen naudalle.

Niin mút ku edes sen mädätettäväksi tarkoitetun rehun tuottaminen ei ole kovin järkevää meidän ilmastossamme ja satotasoillamme, vrt, muu Eurooppa.


Biomassan muuttaminen sähköenergiaksi on tulevaisuutta mutta tällä hetkellä käyttökelpoisinta kaasun käyttöä on yhdistetty sähkön ja lämmön tuotanto, jos lämmölle ei ole käyttöä niin silloin on ihan sama käyttää energiana autoissa kaasua :)
  Jostain alan julkaisusta luin lupaavista tuloksista sähkön tuottamisessa, sangollinen lantaa sai sähköä tuottavien bakteerien avulla 25w lampun palamaan. Jotain kaupallista sovellusta voitaneen odottaa muutaman vuoden kuluttua :)

sitte ku kehiteltäis vielä semmonen sähköpirssi joka soveltuu näihin peräpohjolan -40 pakkasiin..
Noissa pakkasissa akkujen teho laskee lähes nollaan. Energia ei riitä edes kabiinin lämmittämiseen tai tuulilasin sulattamiseen.

 Tuskin se aika kovin kaukana on ettei teho laske
Sitä odotellessa. Sähköautojen toimintasäde ei ole järin huikea edes helteillä..

gutiguti

  • Vieras
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/skt_128_2010_216_p.shtml
Vaikka kokoomuksen kannattaja olenkin niin tuossa keskustelussa ei kyllä ollut järjen häivää ??? ???     Eihän kukaan voi ruveta biokaasua noilla ehdoin käyttämään!
Olet kokoomuksen kannattaja vaikka heidä puheissaan ei ole järjen häivää ??? Kuulostaa pelottavasti hurahtaneen mielipiteeltä. Miten kokoomusta kannattavat viljelijät voivat olla niiiin tyhmiä että äänestävät kakoa sokeasti vuodesta toiseen ??? Siitäkin huolimatta että kokoomuksen politiikka on suunnattu suoraan suomalaista maaseutua vastaan.

Katsokaa nyt vähän esimerkiksi kataisen ja itälän viime aikaisia toimia.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Etelän viljapellot ja biokaasu
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/skt_128_2010_216_p.shtml
Vaikka kokoomuksen kannattaja olenkin niin tuossa keskustelussa ei kyllä ollut järjen häivää ??? ???     Eihän kukaan voi ruveta biokaasua noilla ehdoin käyttämään!
Olet kokoomuksen kannattaja vaikka heidä puheissaan ei ole järjen häivää ??? Kuulostaa pelottavasti hurahtaneen mielipiteeltä. Miten kokoomusta kannattavat viljelijät voivat olla niiiin tyhmiä että äänestävät kakoa sokeasti vuodesta toiseen ??? Siitäkin huolimatta että kokoomuksen politiikka on suunnattu suoraan suomalaista maaseutua vastaan.

Katsokaa nyt vähän esimerkiksi kataisen ja itälän viime aikaisia toimia.
Joo :-[    Mutta kun se kokoomus on suomen ja yrittäjien asialla. Kokoomus on se puolue jossa pitäisi olla vankkaa talousosaamista eikä päätöksiä tehdä tunteella toisin kun joissakin "rakkauden puolueissa".   Yleensä kokoomus on ottanut kantaa pitkällä aikavälillä oikein ja perustellusti.  Kokoomuksen edustajiin on totuttu luottamaan.     Nyt on kyllä raja keskustan ja kokoomuksen väliltä hämärtynyt sen verran että nuo kaksi olisi hyvä yhdistää, keskustan kannattajista ne jotka eivät hyväksy kokoomusta äänestänevät joka tapauksessa perussuomalaisia ;D